Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект за клас ТР2 към правилника за трофи рейд.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проект за клас ТР2 към правилника за трофи рейд.

    Приложение към Правилата за провеждане на Трофи-рейд


    ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСВАНИЯ ЗА АВТОМОБИЛИ С ПОВИШЕНА ПРОХОДИМОСТ

    Група ТР2

    Спортен клас


    Автомобил, чиято конструкция е доказано опасна от Техническата комисия, не се допуска от Спортните съдии до състезание.

    1.Определение.
    Серийни с повишена проходимост леки автомобили, със задвижване 4х4, произведени в не по-малко от 1000 идентични екземпляра, с минимум 2 седалки и специална подготовка за участие в състезания по Трофи-рейд. Допуска се сравнение на автомобилните детайли със серийните детайли при техническа инспекция на автомобилите.

    2.Норми на допустимите изменения.
    Всички технически изменения, които не са посочени в тази или друга точка от Техническите изисквания не се разрешават.
    При наличието на списък в тази или друга точка от Техническите изисквания на забраните и ограниченията, всички технически изменения не упоменати в него категорично се забраняват.
    Нормите на допустимите изменения са изброени по-долу. Освен тях всеки амортизиран или повреден детайл може да бъде заменен само с идентичен такъв.
    Автомобилите в този клас трябва да са строго определен модел серийно производство, с данните на завода производител /по каталог/.
    Всички автомобили трябва да се водят на отчет към органите за пътен контрол и да притежават официално разрешително за движение по пътищата /да имат талон с удостоверение за технически преглед/.

    3.Модификация.
    Модифицирането на всеки детайл се разрешава, при условие че се използва материал дублиращ формата на модифицирания и ако друго не е упоменато в конкретната точка от техническите изисквания.
    Външният вид на автомобила индентифицира неговата марка и модел.

    4.Тегло.
    Теглото на автомобила трябва да е от 800кг до 3500кг. Автомобилът се претегля и получения резултат се сравнява с разрешеното тегло.
    Всички резервоари с течност /смазваща, охлаждаща, спирачна, подгряваща и др. /трябва да бъдат заредени до нормалното им ниво, определено от производителя. Изключение правят резервоарите с течност за почистване на стъклата и фаровете, съдовете от охлаждащата система за спирачките и съдовете за впръскване на вода, които по време на определяне на теглото трябва да са празни.

    5.Двигател.
    Допуска се използването на всякакви бензинови или дизелови двигатели, включващи и системи за пълнене на въздух.
    За всички автомобили се допуска подмяна на двигателя при положение, че е предназначен за автомобили от същата марка и вид.
    Поставянето на нов двигател трябва да е съобразено с българското законодателство.

    Охладителна система:
    Забранява се прехвърляне на радиатор от отделението за мотора.
    Забранява се монтирането на допълнителни радиатори от охладителната система в каросерията на автомобила. Стандартните нагреватели в каросерията трябва да се запазят в определените от завода производител габарити.

    Въздушен филтър:
    Забранява се изтеглянето на въздух от купето.

    6.Трансмисия.
    Предавателна кутия:
    Вътрешното устройство на предавателната кутия не се променя при запазване на картера.
    Разпределителна кутия:
    Вътрешното устройство на предавателната кутия не се променя при запазване на картера.
    Мостове
    Разрешава се използването на всякакви мостове, при условие че те се произвеждат серийно за съответната марка автомобил.

    7.Окачване.
    Разрешава се вертикално поставяне на точките на окачване към каросерията, рамата или мостовете с цел поставянето на колела с увеличен диаметър. Използваните трябва да бъдат здраво закрепени /заваряване, с болтове и т.н. / Разрешава се промяна на големината на хода на окачване. Ако от производителя се предвижда укрепване на моста над ресьорите, то се разрешава и пренасянето на моста под тях.
    Методика на измерване.
    Максималният клиренс, измерен от най-ниската точка на централния редуктор на моста до равната хоризонтална пътна настилка, на която е поставен автомобила, трябва да бъде от 200мм до 340мм. По време на измерването на просвета върху автомобила трябва да са поставени само приетите за по нататъшно използване в състезанията джанти, с налягане на гумите не повече от 2.0 атмосфери. При промяна на джантите този параметър трябва да се провери отново.
    Измерването на просвета се извършва върху двата /преден и заден/ моста на автомобила. Отчита се максималното значение на просвета. За автомобили с независимо предно окачване се измерва просвета на задния мост.
    Допуска се използване на блокиращи диференциали. Ограничения за типа
    им и техния брой няма.
    Еластични елементи.
    Забранява се промяната на типа еластичен елемент. Т.е. забранява се промяната на ресьори(листови пружини) с пружини и обратно, ако това не се предвижда от завода-производител на автомобила.
    Амортисьори.
    Разрешава се добавянето на амортисьори, но не повече от два амортисьора на едно колело. Допуска се замяната им с други без ограничения. Допуска се пренасянето на стандартните точки на закрепване на амортисьорите.

    8.Колела /джанти/ и гуми.
    Забранява се употребата на гуми от селскостопанска, пътна и специална техника.
    Допуска се използването само на автомобилни пневматични гуми с диаметър над 775мм/30.5”/ до 915мм /36”/ включително.За всеки автомобил допустимия външен диаметър на гумата може да се съгласува с наложените ограничения от просвета на автомобила/виж.т.7/.
    Разрешава се използването на гуми за макадам и гуми с протектор за повишена проходимост с минимална остатъчна височина на протектора над 5мм.
    Ширината на протектора не се ограничава, като гумите могат да бъдат затворени по цялата им ширина с ръбове или разширителни арки.
    Методика на измерване: Диаметърът се измерва с налягане до 2 атмосфери, по права линия, преминаваща през центъра на гумите, но да не е вертикална спрямо земята /при измерването не се отчитат естествените грапавини на гумите/.Измерват се всички гуми /вкл. резервните/, и гумите, които ще се използват в състезанията.
    Закрепването на колелата с гайки може да се замени със закрепване с болтове с резба и гайки, при условие че броя на точките на закрепване и диаметъра на детайлите, имащи резба се запази.
    Забранява се монтирането върху колелата и гумите на устройства за допълнителна устойчивост при хлъзгав терен/например: вериги, специални шипове, изменящи сцеплението на гумите и т.н./.

    9.Спирачна система.
    Разрешава се използването на спирачни системи според изискванията на държавните норми.
    Допуска се пренасянето на главни спирачни маслопроводи и тяхната допълнителна защита.

    10. Електрическа система.
    При промяна на ел. инсталацията всички ел. съединения трябва да бъдат изолирани.
    Акумулатор.
    Типа, капацитета и кабелите на акумулатора не са ограничени. Допуска се поставяне на не повече от два акумулатора.Те трябва да бъдат здраво закрепени.Ако акумулатора се намира в каросерията, той трябва да е поставен в херметично отделение със задължително устройство за вентилация за отвеждане на изпаренията извън автомобила.

    Генератор:
    Без ограничения.
    Светло-отразително оборудване.
    Не е ограничено използването на допълнително светло-отразително оборудване, но то трябва да отговаря на изискванията на ЗДП.Стандартното светло-отразително оборудване трябва да е в изправно техническо състояние.
    Главен прекъсвач на електрооборудването:
    Автомобила трябва да съдържа главен прекъсвач на всички ел. вериги/акумулатор, стартер, генератор, осветление и т.н. с изкл. на електролебедката/. Той трябва да работи без искри и да е достъпен както за шофьора, така и за навигатора. Изключването на ел. вериги трябва да се съпровожда със спиране на двигателя независимо дали той е бензинов или дизелов.

    11.Горивна система.
    Резервоар.
    Допуска се подмяна, промяна или преместване на оригиналните резервоари. Поставените резервоари трябва да бъдат отделени от каросерията чрез пожаро-устойчива преграда.
    Забранява се извеждането на вентилацията навътре в каросерията.
    Гърлото на резервоара и капачката не трябва да са разположени извън повърхността на каросерията. Като капачка на резервоара може да се използва всякакво устройство за затваряне, изключваща случайно отваряне при удар или непълно затваряне.
    Горивопроводи
    Разрешава се пренасяне, замяна и допълнителна защита на горивопроводите, при условие че преминават през каросерията като цяла метална част. Всички видове сглобки в каросерията са забранени.

    12. Каросерия и рама.
    Разрешава се модификацията и монтажа на всякакви носачи.
    Покрив.
    Автомобила трябва да е снабден с метален покрив /защита/ над екипажа, като ширината на твърдата част трябва да е не по-малка от ширината на горната част на рамката на предното стъкло, а по дължина: от горното скосяване на предното стъкло до горното скосяване на седалката на екипажа или главната предпазна дъга.
    Допуска се пластмасова греда, но само, ако е фабрично производство.
    Рама:
    Забранява се свалянето на напречната греда на рамата.
    Външен вид:
    Защита на каросерията.
    Разрешава се монтирането на елементи за допълнителна защита на каросерията, за да се осигури защита на следните части на автомобила: двигател, радиатор, окачване, предавателна кутия, резервоари, трансмисия, система за отвеждане на отработените газове.
    Броня и допълнителни защитни устройства:
    Не се ограничава, ако са спазени изискванията на държавните норми.
    Прозорци:
    Разрешава се използването само на многопластово предно стъкло тип “триплекс”. Стъклата на предните врати могат да се заменят с поликарбонат с дебелина над 5мм. Като се предвиди възможност за отваряне на стъклото най-малко 1/3 от площта му.
    Препоръчва се да се предвиди пълно отваряне на стъклото дори то да не е предвидено от производител.
    Останалите стъкла могат да бъдат заменени с панели от твърд непрозрачен материал или поликарбонат с дебелина над 5мм.
    Калници и арки.:
    Допуска се минимално необходимото изменение на арките при поставяне на колела с голям диаметър.
    Допуска се монтирането на разширители на арките, ако е безопасна. Колелата/гуми с джанти/, при поглед отгоре, трябва да са скрити с калници или разширителни арки по цялата ширина.
    Врати:
    Забранява се промяната на оригиналните странични врати.Когато няма врата или здрава конструкция, задължително се поставят врати със здрава конструкция, отварящи се и снабдени с ключалки, предотвратяващи произволно отваряне. В тези случаи също се разрешава използването на здраво монтирани обшивки вместо врати. Разстоянието от нивото на седалката до горния край на страничната обшивка или металната част на вратата трябва да бъде най-малко 30см.
    Прагове:
    Допуска се изрязването на праговете на каросерията. Модифицирането на праговете е неограничено.
    Допълнителни затварящи устройства на капака на двигателя.
    Капака на двигателя трябва да има допълнителни външни затварящи устройства, предотвратяващи самоволното отваряне на капака по време на движение на автомобила.
    Височина на каросерията.
    Допуска се изменение на разстоянието между каросерията и рамата на автомобила, но не повече от 76мм.
    Пътническо отделение:
    Всички лостове за управление се монтират така, че да се постигне по-удобно и по-леко боравене., например, по-дълъг лост на ръчната спирачка, допълнително разширение на педала на спирачката, и т.н.
    Седалки:
    Разрешава се монтирането на всякакви автомобилни седалки. Седалките трябва да са здраво монтирани.
    Резервно колело.
    Резервните колела трябва да са монтирани вътре в купето, при условие че са здраво закрепени.
    Уши за теглене.
    Автомобилът трябва да притежава ухо за теглене: най-малко едно отпред и едно отзад. Ухото се закрепва към рамата на автомобила или каросерията, ако автомобила има каросерия. Те трябва да са здрави, да имат затворена форма и диаметър на отвора не по-малко от 30мм, да са оцветени в жълто, оранжево или червено.Разрешава се монтирането на автомобилни приспособления тип ”кука” фабрично производство.
    Подемен крик.
    Крик и точка на повдигане без ограничение.
    Забранява се монтирането и използването на всякакъв тип закрепени стационарно за автомобила повдигащи устройства /механични, пневматични, хидравлични и др./.
    Лебедка и допълнително оборудване.
    Колата трябва да има най-малко една лебедка /не ръчна/, като тягата им трябва да е най-малко 1.4 пъти повече от теглото на автомобила. Разрешава се използването на лебедки /електрически, механични, хидравлични/, при условие че са произведени серийно с регистрирана търговска марка.
    При монтирането на лебедка се допускат минимални изменения на каросерията и рамата.
    Използването на повече от две лебедки се забранява.
    Автомобила трябва да съдържа комплект за почистване на въжето.
    За предотвратяването на повреда на дървета от използването на лебедка, автомобила трябва да съдържа плоска коро-защитна лента, с ширина най-малко 60мм.
    Въжето на лебедката, удължителя, корозащитната лента, крепежната кука, такелажните скоби и блокове, използвани с лебедката трябва да издържат сила на теглене, равна на двукратната максимална тяга на лебедката.
    При движение на автомобила цялото допълнително оборудване /въжето на лебедката, удължителя, коро-защитната лента, крепежната кука, такелажните скоби и блокове /, трябва да бъдат здраво закрепени.
    Предпазна основа.
    Препоръчва се като минимум главната дъга за безопасност. Конструкцията на дъгата е изобразена на допълнителна схема. Всички параметри и начини на изработване на предпазващата дъга трябва да съответстват на изискванията представени на тази схема. Всички параметри и начини на изработване на предпазната дъга трябва да съответстват на нормативните изисквания.
    Там, където част от тялото на шофьора и навигатора или техните шлемове контактуват с предпазната основа, трябва да бъдат монтирани предпазни покрития, изработени от огнеупорен материал.
    Предпазни колани.
    Автомобилът трябва да бъде оборудван с минимум триточкови предпазни колани за всеки от екипажа.
    Пожарогасител.
    Автомобилите трябва да бъдат оборудвани с пожарогасител фабрично производство, съдържащ не по-малко от 4кг пожарогасителна смес/фреон-12, брометил, въглероден двуокис, пяна/ в една или две бутилки.
    Използването на пожарогасители с пяна не се допускат.
    Пожарогасителите трябва да са разположени на леснодостъпни места за шофьора и навигатора. Закрепването им трябва да е сигурно, да се сваля бързо без инструменти .На бутилките трябва да е обозначено количеството заряд, тегло на бутилките в пълно състояние и теглото им в празно състояние.
    Допълнително оборудване.
    Автомобилите трябва да са снабдени с допълнително оборудване според Приложението
    VPetrov.photography

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X