Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Националният оффроуд шампионат 2003

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Националният оффроуд шампионат 2003

    В предишния брой на списание OFFROADBG беше публикувано интервю с г-н. Валери Вушев, в което той повдига сериозни въпроси по отношение на оффроуд състезанията и тяхната организация. На основание казаното в това интервю явно засегнат се е почувствал г-н Дойчинов, който съответно е изпратил до редакцията на списанието така нареченият „предизвикан отговор”, в който се отправят директни упреци и становища към г-н. Валери Вушев. Тък като г-н С. Дойчинов адресира лично до г-н В. Вушев отговора си редакцията на OFFROADBG даде възможност на г-н. Валери Вушев да коментира отправените към него изказвания.
    С любезното съгласие на редакцията публикуваме пълният текст на дискусията, защото смятаме, че в нея се повдигат основополагащи въпроси за развитието на този спорт в България, хората в него и моралните принципи, които споделят.




    (С. Дойчинов) Автомобил УАЗ 469Б е многоцелеви военен автомобил и не подлежи на каквато и да е хомологация по ФИА.
    (В. Вушев) Уважаеми г-н Дойчинов не зная на база на какво дадохте такава описателна характеристика на автомобил УАЗ, след като съгласно данни на производителя ОАО УАЗ това е:

    УАЗ Модел 31512 (старо означение 469Б) – лек пълноприводен автомобил с мек покрив (тент) и заден падащ борд.
    Вярно е, че този автомобил и негови модификации се използват и в армиите на много страни и военните специалисти са взели съществено отношение при разработката му.
    Факт е също така и че всички известни и легендарни пълноприводни автомобили са разработени за военните и се намират на въоръжение в армиите по цял свят, такива са :
    Mercedes G, Hummer H1, Toytoта Land Cruiser, Land Rover Defender и мн. други.
    По отношение на хомологацията на серийни автомобили международно приетите изисквания са (цитат):

    1. ОПРЕДЕЛЕНИЕ: Автомобили серийно производство оборудвани с не по малко от две места за сядане.
    2. ХОМОЛОГАЦИЯ. За 12 последователни месеца трябва да са произведени не по малко от 1000 идентични екземпляра.


    С. Дойчинов)Клас за хомологоция на високо проходими автомобили е T1 do T4, а не TR, където Т1 са серийни автомобили на възраст до 4 години, оборудвани с рол бар и рол-кейдж по „Апендикс Ж” от правилника на ФИА. Марката и моделите на тези автомобили са упоменати в списък, където УАЗ 469Б въобще не фигурира.
    (В.Вушев) Означението за клас от Т1 до Т4 е за cross country автомобили и камиони (Т4) съгласно приложение J параграф 251 на FIA.
    Означението за клас TR1 до TR3 е за подготвени високо проходими автомобили съгласно международно приет правилник на АТК и РАФ.
    Изискване за възраст до 4 години не фигурира. По стандартите на FIA отпадането на един автомобил от хомологация е възможно след навършване на 7 години от датата на спиране от производството на съответния модел.
    (Притежавания и управляван от мен автомобил УАЗ е производство 2000 г, което е видно от регистрационните документи на автомобила и VIN кода, с които данни сте запознати тъй като сте извършвали техническа проверка на автомобила. Освен това на част от мероприятията организирани от Вас през тази година участвах с автомобил Лада Нива.)
    По отношение на хомологацията не бива да се забравят и възможностите осигурени с механизма на национална хомологация.



    (С. Дойчинов)На европейския континент, където се намира и България, няма унифициран правилник за състезания по оффроуд. Нещо повече, ФИА е отказала да регламентира чисто оффроудовите състезания, като твърде рискови и е приела, те да се провеждат под формата на приложни състезания категория Б. Това са любителски състезания, където е забранено да има скоростни отсечки. Най често в другите страни се използва правилника за многодневните ендуро състезания. Единствената форма, където има класически рали отсечки, са състезанията „крос-кътри”, каквото е например „Париж-Дакар”, където автомобилите са хомологирани по хомолагионен лист.
    (В.Вушев)Не зная откъде получавате информация за позицията на FIA или явно не се интересувате особено много от този спорт и развитието му защото всъщност текущото положение е следното:
    На 17 април 2004 година, в Хелзинки трофи-рейдовете бяха представени като вид автомобилен спорт от АТК пред FIA. (АТК - Асоциация на Трофи Клубовете (Русия)).
    Това събитие се случи на асамблеята на Северно-Европейската Зона на FIA (NEZ FIA), докладчик е бил представителя на АТК Александър Дерюгин от "Офф-роад&4х4" клуб гр. Санкт-Петербург.
    Доклада и показаните видеоматериали за трофи-рейдове са били посрещнати с огромен интерес, и с цел формиране на нов вид спорт в рамките на FIA, на представителя на АТК е предоставен пакет документи за подаване на официална заявка за вид спорт.
    Информацията беше публикувана и в медиите в България.
    А в Русия и Прибалтийските държави (които между другото не само са в Европа, но и са членки на ЕС) този спорт е официално признат за национален спорт.
    с всички произтичащи от това права, задължения, правилници и нормативни документи.



    (С. Дойчинов)През 2001 година в България е приет правилник за състезания по офроуд, одобрен от БФАС. Този правилник от тогава не е променян, а само допълван с цел усъвършенстване на сигурността и безпристрастността на състезанията.
    (В.Вушев)Няколко изречения по горе Вие твърдите че в Европа където е и Р.България изобщо няма правилник, а сега се оказва че БФАС е приела такъв!


    (С. Дойчинов)Във всеки правилник и в интернет на адрес www.trophy-club.com изрично се упоменават всички промени, които предстоят в следващата година. Друг е въпросът дали този правилник се чете от състезателите.
    (В.Вушев)Чете се и точно в това е проблемът. Правилника, изискванията и измененията за Ком-Емине 2004 бяха публикувани от Вас на 12.06.2004 г вечерта, а не предишната година, както твърдите.


    (С. Дойчинов) Основният правилник за третото издание на Ком-Емине е същият, какъвто беше и по време на второто издание, какъвто беше и в първото издание, а именно: в специалните участъци се мери времето на преминаване, а през останалото време се контролира движението по пътна книга.
    (В.Вушев)Основният въпрос е не къде се мери време, а в изискванията към подготовката на автомобилите и участниците, както и начина на организиране на състезанието и определяне на получените точки. През 2003 г. беше задължително участието на групи (отбори) от по двама участници сформирани на доброволен или служебен принцип като не завършването на единия екипаж се отразяваше и на другия, през 2004 г. няма такова изискване. През 2003 се получаваха точки само при завършване на всички етапи на състезанието, през 2004 ще има ежедневно класиране. Различни бяха и изискванията към подготовката на автомобилите. За каква прилика става дума?

    (С. Дойчинов)В България няма класове и няма да има, защото състезанията по офроуд са предназначени за нехомологирани автомобили, а характера на трасетата позволява участието на различен тип автомобили, с еднакъв шанс за класиране.
    (В.Вушев)На организираните от Вас състезания участват не само нехомологирани автомобили, но и такива, чиято конструкция и направените по нея изменения не отговарят на предписанията на производителя, данните в регистрационния талон и нормативните актове действащи в Р. България, което ги прави непригодни за движение, но въпреки това те успешно преминават организираните от Вас технически прегледи. Абсолютно задължително условие за движение по пътищата и участие в каквито и да било спортни прояви е всички автомобили да имат редовна регистрация и валиден регистрационен талон като вписаните в него данни отговарят на действителното състояние на автомобила...


    (С. Дойчинов)Ако наистина беше въведена задължителна хомологация по ФИА, тогава сумата от 3500 лв. Ще стигне само за гащеризона на състезателя.
    (В.Вушев)Нека първо се постараем да се приемат правилник и нормативни актове регламентиращи този вид спорт в Р.България, пък след това правете сметка, кое колко струва.


    (С. Дойчинов)Финансирането на личният отбор е изцяло въпрос на лични умения и възможности. Правилника за националния шампионат по офроуд изрично разрешава и поощрява личните спонсори.
    (В.Вушев)Професионален и сериозен спорт не може да се правят бе участието на големи спонсори. Не виждам как поощрявате личните и отборни спонсори след като в условията определени от Вас по отношение на външна (неодобрена от Вас) реклама по автомобилите и съответното им брандиране правилата записани в изработен от Вас правилник са (цитат от регламента на шампионата на България по off-road, раздел Реклама):
    „Реклама на конкуренцията и собствена реклама е допустима само при предварителна уговорка с организатора”.
    Г-н Дойчинов смятате ли наистина, че една голяма финансова институция или международна корпорация ще дойдат при Вас за да се пазарят при какви условия ще разрешите техния отбор да участва в съответното мероприятие!?


    (С. Дойчинов)Състезанията по офроуд в България са частни и ще останат такива до момента, в който държавната администрация започне да дотира този спорт. До тогава всеки организатор на такива състезания който и да е той, е достоен за уважение и почит, защото вместо да си прави кефа с останалите офроудъри, се изкривява от работа, за да може някой друг да се изпъчи да каже „е па мога и да побеждавам”.
    (В.Вушев)Тъй като явно визирате мен искам пак да кажа, че наистина мога и да печеля и да губя, и съм се занимавал с автомобилен спорт, където съм печелил и държавни и др. състезания много години преди Вие изобщо да започнете да се занимавате с нещо подобно.
    Що се отнася до дотиране от държавата на този вид спорт, първо е необходимо от хората занимаващи се с него да се организира и създаде такъв. Държавата няма и никога няма да има задължението да финансира едни частни сбирки организирани за собствен кеф на участниците в тях.


    (С. Дойчинов)Собствената неосведоменост и заблуда на участниците не са проблем на организаторите на състезания. В крайна сметка участието в тези състезания е въпрос на личен избор.
    (В.Вушев)Абсолютно съм съгласен с Вас, основния проблем всъщност е некомпетентността на т.нар. организатори и умишленото заблуждаване от тяхна страна на участниците и обществеността с цел на едни както и Вие твърдите частни състезания организирани пак съгласно Вашите думи без унифициран Правилник да се определя дори и Републикански шампион.


    (С. Дойчинов)Да не забравяме, че офроуда е комбинация от малко каране и много приятели, а не малко приятели и много купи в прашния шкаф.
    В заключение: тъй нареченият „офроуд” е всъщност едно приятно хоби за разтоварване през свободното време, а не професионален спорт.

    (В.Вушев)Абсолютно вярна оценка за положението у нас но извън България има и истински професионален спорт с това име и въпрос на желание и много работа е международно признатите и утвърдени правила и практики да се въведат и у нас за което призовавам и съм готов да работя и аз.

    (С. Дойчинов)Състезанията, които се организират от четири години в България са един голям форум за обединение на хората практикуващи това хоби и прави чест на всички организатори, че продължават с тази неблагодарна дейност, въпреки всички трудности.
    (В.Вушев)Това е чудесно но винаги досега Вие сте твърдял че организирате РЕПУБЛИКАНСКИ ШАМПИОНАТ на Р.България. Това е и моето мнение с което Вие явно не сте съгласен, а именно че не може една разходка с приятели през свободното време да се определя като РЕПУБЛИКАНСКИ ШАМПИОНАТ и в края на разходката да се избере и Републикански шампион.
    VPetrov.photography

  • #2
    Re: Националния оффроуд шампионат ???

    хахаха.Браво.Не знам как ше отговори доктора ама няма да му е лесно.Като даде прибързания отговор.А списанието има ли го на пазара вече.Защото спрях да търся защото ми даваха все един отговор:Няма го;Не е излезнало.И ми писна.И за тожа ако е излезнало ще го взема
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

    Коментар


    • #3
      Re:

      Spored men i niakoi drugi ot Varna i dvamata sa tragnali po dva razli4ni patia i dvata sa gre6nite no kakto i da e. Vajnto e da si karame i da se kafeim a ne da se vzemame naseriozno kato "GOLEMI" sastezateli !
      Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

      Коментар


      • #4
        Re:

        Така е.Сега обаче не може едни да спират по различни начини и да лишават от много неща определени състезатели?Иначе няма проблем спорет мен.Не може този който е правил трасето да кара!Или пък преди състезанието да знае трасето.НЕ може да се изготвят правила който да са специално направени за някои и против някои.Много бързо променят нещата.Да дадат правилника преди началото на шампионата(ако може да се каже шампионат)
        https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

        Коментар


        • #5
          diavol koleda

          така е прав си човече че не може да се мери с различен арщин за различни хора както е в случея с Вушев може би на доктора не му харесва че една почти неподготвена според него машина бие на пух и прах всичките уж подготвени зверове
          ДИМИТЪР ДОРОСИЕВ(Дявол Коледа)Хард Suzuki Samurai 1.6(каквото е останало от него),и паркетен Samurai 1.3.
          тел.088четири 9едно9 4нула4
          -------------------------------------------------------

          Коментар


          • #6
            Re:

            Автор sabin (Нерегистриран)
            Публикувано 28.07.04 01:41

            ot dira kakvo stava

            DJ_DAVEL,

            neznam za koe tochno imash predvid pod istina,
            no tezi koito poznavat Vushev mnogo dobre znaiat che tozi dialog ne e mejdu nego i Doktora a mejdu Cikalov(ili bog znae koi) i Doktora, ako vaobshte se e sastoial tozi dialog de... Mnogo mi e interesno kak tehnicheski sa go izpalnili pri polojenie che tuk ima mnogo vaprosi chiito otgovori sa roveni s chasove/dni!!!

            Shto se otnasia do Doktora to ot dvete "zlini" toi e po-malkata, ne za drugo ami Doktora se uchi ot greshkite si, za razlika na Cikalov, koito spored men e beznadejden sluchai! Organiziraneto na off-road sastezanie e MNOGO ama MNOGO trudno neshto, osven ako ne rabotiat za teb pone oshte dvama DOBRI profesionalisti. Dori i na Karpatite (8-mo izdanie ako ne se laja) imashe netochnostti, kakvo da kajem za nashiat off-road, koito e v zorata si...

            Vushev e dobar pilot i sinat mu e dobar navigator, no za sajalenie stana orajie v rakata na Cikalov, koito vodi voina s Doctora ot dosta vreme. Dokato doktora organizira kom-emine sam (zada se izolirat individi kato Kirozada i nikoi da ne znae marshruta i t.n.t) Cikalov se chudi kak da se varne na off-road podiuma. Tova obache koeto Cikalov ne osaznava e che dori i da se varne niakaksi - pak shte padne i to v ramkite na 1 sastezanie, ako vaobshte niakoi mu dade pari veche (sponsor) za da organizira kakvoto i da bilo.

            Doktora dopusna mnogo greshki, pozvoliavaiki razni hora da mu se barkat i da zloupotrebiavat s dobrotata i naivnostta mu, no gi e osaznal i neshtata se promeniat za dobro. Ako pak se izdani az shte sam parviat koito shte vi uvedomi !

            Mejdodrugoto ne e kazano che triabva da ima samo edin organizator. Nishto ne prechi primerno Cikalov da organizira sastezania za laski... primerno. Tam vushev nai veroiatno shte stava vse parvi, ta dori moje i vsichki da vzemat kupi, zashtoto shte sa okolo 3 ochastnika .

            Doktora si organizira sastezaniata, kakvito misli che triabva da sa, OCHASTIETO NE E ZADALJITELNO!

            Eto az naprimer poradi netochnostite po otnoshenie na djipadjiiskoto sastezanie se otkazah za tozi sezon da ochastvam, no dogodina mojebi pak shte ochastvam ako neshtata se opraviat, a te nai veroiatno shte se po-opraviat.

            Vushev iska da stane 1-vi ama doktora da napravi taka pravilata che da mu podnese 1-vo miasto na tepsia ... ami tova si e poreden opit da se manipulirat sastezaniata!!! Ne go li vijdate???

            Neznam dali osaznavate che ako Doktora se otkaje da pravi poveche sastezania OFF-ROAD-a v BG shte se varne s 5 godini nazat, da ne govorim che niama koi da go zamesti !!!

            Cikalov nikoga ne e mislil za sastezatelite a samo za zritelite i sponsorite - otkadeto vsashnost idvat kintite. Ochastval sam na vsichkite mu sastezania minalata godina i vapreki che stanah shampion na negoviat shampionat vi pisha tova! Doktora za razlika ot nego misli pocheti izcialo kak da napravi sastezanieto interesno i priatno za uchastnicite. Lichno sam obsajdal s nego nad 10 chasa razlichni idei i realiziraneto im, a toi e govoril i s mnogo drugi uchastnici. Ugodia na vsichki niama kakto se seshtate, no mislia che KomEmine shte e edin dobar balans mejdu sastezanie-udovolstvie i sigurnost.

            Iskam da vi kaja che sigurnostta igrae mnogo vajna rolia v organiziraneto na edno sastezanie. Ne e nujno da spomenavam che Sigurnostta na trasetata na cikalov biaha ne samo ujasen risk za uchastnicite, no i za asistenciata (moga da proloja i snimki). Iskrenno se nadiavam da ne se nalaga da izjiviavate tova koeto nie izjiviahme v romania, kadeto pochina edin strashen pich na ime Razvan i dvama gi nosehme do hilikoptera na nosilki, beriashti dusha.... Posle edni italianci kachiha tialoto na Razvan v djipa si i go zakaraha do morgata... Ujastni neshta, koito ne triabvaha da se sluchvat, no uvi

            Kato zakliuchenie na tazi dalga rech shte vi kaja da si karate kakvoto karate i ne obrashtaite mnogo vnimanie na intrigite v off-road-a, v kraina smetka sme tuk da si sazdavame udowolstvie nali?


            ВНИМАНИЕ!:
            Автора на горните глупости не отговаря по никакав начин за написаното, тъй като не го е той




            Автор izo (Нерегистриран)
            Публикувано 28.07.04 15:25



            Vijte hora, v tezi sporove ima pravi i ot dvete strani. Tova koeto edinstvenosas sigurnost moje da se kaje e, 4e organizaciata na off-road sastezaniata u nas e mnogo dale4 ot drugite strani, vklu4itelno i Romania.
            Naistina e hubavo da ima razli4ni organizatori za da sa po-atraktivni sastezaniata. Kato strani4en nabludatel moga da kaja 4e i Doctora i Tzikalov se napavat da napraviat ne6to po vaprosa. Viarno e, 4e poniakoga tova ne im se otdava napalno. Ako ima niakakva voina mejdu tiah, to i dvamata sa mnogo sme6ni. Za6toto ne mislia 4e sa niakakvi super faktori bez koito razvitieto na offroad-a u nas 6te umre. Viarno e 4e te polojiha osnovite na sporta, vseki po svoia sobstven na4in, no e viarno 4e sred hiliadite poddrajnici na offroada vinagi mogat da se nameriat edin-dvama s ne po-lo6i organizatorski sposobnosti. Horata sa prehodni, ideata ostava, sa kazali madrezite. I az sam poddrajnik na tazi teza – offroada se razviva i 6te se razviva bez cikalov i doctora, pravilnici i slovesni prestrelki. Za6toto offroada ne ozna4ava nepremenno tezi stotina 4oveka, koito hodiat po sastezaniata. Da, tova sa smeli hora, koito iskat da dokajat svoite i na djipa vazmojnosti, no osven tiah ima desetki hiliadi ribari, lovci ili prosto pate6estvenici na koito ne im puka nito za cikalov, nito za doctora, nito za 6ampionata, FIA, naglaseni sastezania i t.n.
            Mislia che vse pak ne e hubavo da se obviniavat doktora ili cikalov po razni forumi, tai kato e malko ne4estno. Smiatam che koito ima niakakvi pretencii triabva da im gi kazva li4no a ne iz internet, skrit zad niakakav nick. Kazvate 4e trasetata na Cikalov sa opasni i 4e ne misli za sastezatelite – mi kajete mu go, kolkoto pove4e hora mu go kajat tolkova po-veroiatno e da se zamisli. Ako imate oplakvania kam doktora – eto pi6ete mu i vie kakto Vu6ev.
            Tova e.



            отговор на доктора

            Автор trophy (дивото зове)
            Публикувано 28.07.04 16:04



            Не мога да разбера какъв точно е проблема.

            Първо за да не стават грешки, ще ви кажа, че тъй наречения диалог е всъшност едно отворено писмо до редакцията на офроуд бг от моя страна , А НЕ ДО БУШЕВ, където съм изразил моето мнение по повод интервюто в което се коментират проблеми в българските състезания по офроуд. До тук добре. Но скъпата редакция на това списание , загърбвйки всички всички етични норми е променило адресата и е дала възможност за една глупава дискусия. Тази липса на професионализъм със сигурност ще даде последствия във взаимоотношенията между редакцията и Трофи клуб България.



            А на вушев ще кажа, КОГАТО НАПРАВИШ ПОНЕ ЕДНО СЪСТЕЗАНИЕ ПО ОФРОУД, САМО ТОГАВА, ЩЕ МОГА ДА СИ ГОВОРЯ С ТЕБ ЗА ТЕЗИ ПРОБЛЕМИ.

            Така ще отговоря и на всеки който ме критикува, чрез медии и форуми. , а КОЙТО ИСКА ДА ВОДИМ ДИСКУСИЯ ИЛИ ДИАЛОГ, ВСЕКИ ЗНАЕ КЪДЕ МОЖЕ ДА МЕ НАМЕРИ ПРИВЕЧЕР.
            И още нещо, АЗ СЪС ЦИКАЛОВ ВОЙНА НЕ ВОДЯ.
            Друг е въпроса, ако някой си мисли че води война с мен.Явно не съм го забелязъл

            Освен това, ще ви кажа, че конкуренцията е страхотно нещо. Че ако я нямаше тази конкуренция, нямаше да има нищо от това което има сега в офроуда.

            Вярно е че хората си заминават , а идеята остава, но нали сме си българи и винаги мачкаме тези които са родоначалници на нещо хубаво, ей так просто за идеята...

            Мачкайте си , той кервана си върви
            https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

            Коментар


            • #7
              Много странно

              Става практика като се появи интересна тема тук - изведнъж да почне да се дискутира по нея на други места Все пак да припомним че тук даваме трибуна на всеки който желае да изкаже мнението си. Единственото ограничение е че няма да допуснем лични обиди или квалификации.

              А колкото до темата - смятам че колкото повече хора имат мнение толкова по добре. В края на краищата щом един проблем касае обществото всеки има право да вземе отношение.
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                По казаното от "SABIN" който и да е той ...

                От казаното от Sabin може да се направят следните изводи:
                1. Той е много близък приятел с Вушев, Цикалов и Доктора тъй като знае, че това не е диалог между Вушев и Доктора, а между Цикалов и Доктора.
                2. Той самия е изненадан от качеството на дадените отговори което според мен означава, че просто Вушев наистина е състезател с качества и познания и наистина се интересува от този спорт като такъв , а не като способ за прекарване на свободното време.
                3. Щом нещата в България са докарани до там, че да трябва да се избира по малката от двете злини, значи нещата наистина са много зле и е крайно време всички хора съпричастни към този спорт и притежаващи необходимите знания и умения да се организират и направят нещо за да не продължи израждането на спорта и шампионата за което всъщност призовава и Вушев.
                4. Не виждам защо трябва да се ликвидира Цикалов, а да се даде шанс на Доктора понеже той бил по добър, доверчив и имал желание да си поправи грешките. Според мен и двамата са един дол дренки и или трябва да се вземат максимално бързо в ръце и да се изработят наистина справедливи и ясни правилници и нормативни документи които да важат за всички с еднаква сила или да ходят да организират селски събори.
                Които успее пръв да приложи и спазва качествени и прецизни правила съобразени с международно приетите такива нека да е лидер.
                5. Sabin казва, че Доктора с които са приятели и дори заедно са правили трасето за Ком-Емине организирал състезанията така както той смята за добре и участието не било задължително. Чудесно но проблема които Вушев повдига е, че става въпрос не за някакво състезание а за РЕПУБЛИКАНСКИ ШАМПИОНАТ и аз съм напълно съгласен с Вушев, че е недопустимо такова мероприятие да се провежда с такива принципи. Ако Доктора иска да организира някакво си състезание добре да го прави както си иска но не може да организира Републиканско Първенство с правила изработени на принципа ЗАЩОТО НА МЕН ТАКА МИ ХАРЕСВА, КОИТО НЕ МУ ХАРЕСВА ДА НЕ УЧАСТВА.
                6. Според Sabin било манипулация това, че Вушев иска да се приемат навременни, ясни, точни и общовалидни правила за провеждане на състезания. Според него това щяло да гарантира 1-вото място на Вушев. Щом Sabin които е от изявените участници го казва можем да си направим изводи какви са в момента действащите правила, договорки и как се раздават купи и титли в зависимост от отношенията ти с организатора, а ако се приемат ясни и подробни правила организатора няма да може да влияе на резултатите в стил ЗАЩОТО ТАКА МИ ХАРЕСВА и Вушев наистина ще е 1-ви ако кара както винаги добре, което явно е някак си обидно за някои хора.
                7. Това, че Цикалов се опитва да привлече повече зрители и спонсори е похвално, защото това са движещите сили които дърпат всеки спорт напред и нагоре. Или може би по идеята на Sabin състезанията трябва да се организират без спонсори и далеч от зрителите единствено за удоволствие на участващите в тях. Тази ценна идея може да се приложи и за футболното първенство, Формула 1, а защо не и за всички спортни мероприятия, че и предстоящата Олимпиада.

                В заключение искам да кажа, че Вушев никъде в материала не видях да определя или изисква налагането на определени правила, просто иска да от организаторите (които и да са те) да се изработят и приложат общовалидни такива.
                Мерките за сигурност са неразделна част от тези правила. Самия Вушев в интервюто призовава за подобряване на тези мерки и въвеждането на единни правила и стандарти и в тази област.
                Така че Sabin нека не слагаме Доктора на пиедестал на база на това че ти е приятел, а се вслушаме в това което Вушев казва и всички заинтересовани страни да се организират за да може оффроуда освен като хоби и развлечение да се регламентира и като професионален спорт.

                С Уважение към Всички.

                Коментар


                • #9
                  Re:

                  Сега това което казах не е с цел да обиди или да нападне някои.Имам за цел да покажа какви са недостатаците.че има проблеми има ама не се вижда и малко желание да се отсранят тези проблеми.Ако не може да се обсъждат тези проблеми какво става.Тогава нека организаторите си карат и сами се оправят.ДА не навлизат хора.Да печелят едни и същи и тези който могат нещо да са спирани по една причина ПАРИ И ПАК ПАРИ.Съжалявам ако засягам някога ама спорет мен е Глупаво да се печелят пари от спорта.Освен ако не си състезател и печелиш.А не както се прави у нас.
                  https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                  Коментар


                  • #10
                    По темата

                    Аз като прочетох внимателно всички материали оставам с впечатлението, че цялата дискусия се премества към несъществени нападки. Във въпросите и съответно отговорите на В. Вушев има конкретни неща, по които може съвсем конкретно да се изкаже мнение така ли е ли не.

                    По отношение на етиката, за която споменава "Trophy" във връзка с това, че списанието (респективно ние) е дало трибуна на В. Вушев мога да кажа само, че няма уважаваща себе си медия в света, която да не го направи. В интервюто на В. Вушев, което прочетох много внимателно никъде не се цитират имена, но въпреки това редакцията даде възможност на почувствалият се засегнат да отговори. След като в отговора на г-н. С. Дойчинов ясно се визира В. Вушев и се споменава неговото име е абсолютно задължително да му се даде възможност да се защити.

                    Trophy:
                    Първо за да не стават грешки, ще ви кажа, че тъй наречения диалог е всъшност едно отворено писмо до редакцията на офроуд бг от моя страна , А НЕ ДО БУШЕВ
                    Уважаеми "Trophy" няма как да цитирате конкретно име и да очаквате да не му бъде даден шанс да се защити - иначе ще е много, много грозно.

                    От името на OFFRoad-Bulgaria.com заявявам че и за в бъдеще винаги така ще постъпваме. Ако която и да е от страните пожелае, може винаги да намери при нас трибуна за собственото си мнение. Защото ако не постъпваме така ще приличаме малко на телефона на Сталин – има само микрофон той само говори а останалите само да слушат и изпълняват
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      Това е мое мнение по повод дискусията и мнението на г-н Дойчинов изразено в dir.bg. Публикувано е и във форума на dir.bg.

                      Уважаеми г-н Дойчинов,
                      чел съм въпросното интервю в списание Off-RoadBG и там никъде Вушев не споменава Вашето или на друг организатор име, а говори за общи проблеми касаещи развитието на този спорт в България. Това че Вие във Вашето отворено писмо визирате лично Вушев и неговия автомобил и отправяте лични нападки и квалификации към него не Ви прави чест и смятам, че Вие а не списание Off-RoadBG загърбвате всички етични и колегиални норми. Чест прави на редакцията на списанието, че е дало право на отговор на Вушев.
                      Явно професионалния и компетентен (според мен) отговор на Вушев не Ви е по вкуса и смятате за пореден път да загърбите поставените проблеми, използвайки принципа "... той кервана си върви". Може също така да използвате и принципа на щрауса или на някои политици от близкото ни минало които се снишаваха докато вятъра на промените отмине, пък после ще видим.
                      Със сигурност някои хора знаят къде да Ви намерят привечер, но съм убеден, че и Вие стига да искате сте можел да намерите Вушев и да обсъдите с него проблемите на този спорт засегнати в интервюто, вместо да пишете това недоброжелателно отворено писмо смятайки може би, че по този начин ще го унизите или направите смешен в очите на другите. Не Ви прави чест, че вместо да обединявате и подкрепяте всички които могат да допринесат за развитието на този спорт, Вие се държите като дребен феодал които не признава друга мнение освен своето.

                      Коментар


                      • #12
                        Отговор на "TROPHY"

                        Мнение на "TROPHY" (г-н С Дойчинов)

                        много сте ми интересни
                        осбено ми хареса това за феодала
                        даже ще си го сложа в ника
                        Публикувано в друга конференция



                        Много се радвам, че съм успял да напиша нещо което да Ви хареса. Не ме радва това, че на Вас са ви интересни само нещата свързани с кервани, феодали и други подобни. До момента Вие не изказахте професионално мнение свързано с поставените от Вушев проблеми, а отстоявате принципа че нещата са така защото на Вас така Ви харесва, и не смятате да дискутирате тези теми с никои.
                        Може би за да заслужим да чуем мението Ви трябва и всеки от Нас да организира по едно състезание на база на принципа които определихте като условие за да разговаряте с г-н В.Вушев.

                        Коментар


                        • #13
                          Re: По казаното от "SABIN" който и да е той ...

                          Zdraveite na Vsichki,

                          naloji se da se registriram za da vi otgovoria... dosadna rabota!
                          Za tezi koito ne me poznavat az sam motorist (enduradjia) i karam po gorite ot 5 godini. Predi tova karah kolelo pak po gorite de...
                          Minalata godina stanah navigator na Kralev i stanahme shampioni na shampionata na Cikalov i 2-ri na nacionalniat shampionat.
                          Tazi godina se otkazah ot djipkite poradi mnogoto greshki koito doktora dopusna(otchasti zaradi kontuziata mu v garcia) v organizaciata a nai veche che dopusna sastezaniata da se prevarnat v nadhitriavania i nadlagvania. Tova e prichinata i Plamen (nacionalen shampion za minalata godina) da ne uchastva.
                          Na sastezanie na Cikalov sam se zaklel che niama da ochastvam. Minalata godina izdarjah do krai zaradi Kralev. Ot Cikalov losho ne sam vidial no sastezania ne moje da pravi. Neiskam da vlizam v podrobnostti.... zasega.
                          Sega pak karam motor i sam happy!!! Pone pri motoristite niama skuchaeshti milioneri, koito da precakvat vsichko s nechestnata si igra!


                          VTest,

                          koito i da si ti vijdam che si umno momche, no niakoi neshta ne si razbral pravilno, mojebi ot chasti zashtoto az ne sam se izkazal savsem pravilno...


                          Tochka 1 i 2 sa ok

                          Първоначално публикуван от VTest
                          3. Щом нещата в България са докарани до там, че да трябва да се избира по малката от двете злини, значи нещата наистина са много зле и е крайно време всички хора съпричастни към този спорт и притежаващи необходимите знания и умения да се организират и направят нещо за да не продължи израждането на спорта и шампионата за което всъщност призовава и Вушев.
                          Ami to v tazi darjava pocheti vsichko e takova, spored men...

                          Първоначално публикуван от VTest
                          4. Не виждам защо трябва да се ликвидира Цикалов, а да се даде шанс на Доктора понеже той бил по добър, доверчив и имал желание да си поправи грешките. Според мен и двамата са един дол дренки и или трябва да се вземат максимално бързо в ръце и да се изработят наистина справедливи и ясни правилници и нормативни документи които да важат за всички с еднаква сила или да ходят да организират селски събори.
                          Които успее пръв да приложи и спазва качествени и прецизни правила съобразени с международно приетите такива нека да е лидер.
                          Ne e nujno da go likvidirame... toi sam go pravi sas vsiako sledvashto negovo sastezanie. Az bih se radval ako ne beshe taka. Ne mi puka nito za Cikalov nito za Doktora, no opredeleno za off-road-a. Zatova i otdeliam tolkova vreme za tezi forumi... A te kakvoto sami si napraviat nikoi ne moje da im go napravi, nali taka?

                          Първоначално публикуван от VTest
                          5. Sabin казва, че Доктора с които са приятели и дори заедно са правили трасето за Ком-Емине организирал състезанията така както той смята за добре и участието не било задължително. Чудесно но проблема които Вушев повдига е, че става въпрос не за някакво състезание а за РЕПУБЛИКАНСКИ ШАМПИОНАТ и аз съм напълно съгласен с Вушев, че е недопустимо такова мероприятие да се провежда с такива принципи. Ако Доктора иска да организира някакво си състезание добре да го прави както си иска но не може да организира Републиканско Първенство с правила изработени на принципа ЗАЩОТО НА МЕН ТАКА МИ ХАРЕСВА, КОИТО НЕ МУ ХАРЕСВА ДА НЕ УЧАСТВА.

                          Taka...
                          5.1. vajno e da razberesh che doktora ne pravi sastezaniata kakto si iska v smisal kakto mu e kef, a kakto smiata za nai dobre imaiki predvid stotici neshta. Vsichko e balans mejdu razlichni faktori i doktora e tozi koito se savetva s mnogo hora, no v kraina smetka reshava kak da bude. Vinagi niakoi ne e dovolen, viarvai mi!
                          5.2. Pravila vinagi e imalo, pod formata na Reglament. Nerazbiram Vushev za kakvo govori???

                          Първоначално публикуван от VTest
                          6. Според Sabin било манипулация това, че Вушев иска да се приемат навременни, ясни, точни и общовалидни правила за провеждане на състезания. Според него това щяло да гарантира 1-вото място на Вушев. Щом Sabin които е от изявените участници го казва можем да си направим изводи какви са в момента действащите правила, договорки и как се раздават купи и титли в зависимост от отношенията ти с организатора, а ако се приемат ясни и подробни правила организатора няма да може да влияе на резултатите в стил ЗАЩОТО ТАКА МИ ХАРЕСВА и Вушев наистина ще е 1-ви ако кара както винаги добре, което явно е някак си обидно за някои хора.
                          Eto tuk si se otnesal v absoliutna greshna posoka...
                          6.1. Manipulacia e che vushev iska da ne se dopusnat do sastezanie vsichki modificirani avtomobili t.e. pocheti vsichkata mu konkorencia. Da ne govorim che i negoviat avtomobil e s modificiran dvigatel.
                          6.2 Doktora ne razdava na nikoi kupi che mu haresvalo, pone ne ot kakto as sam v igrata. Problema doide ot Kiro, koito praveshe road-boocite i davashe jokeri na opredeleni hora. Doktora ne beshe v chas sas tova, ne che ne se samniavahme, no dokazatelstva imame ot skoro. Kakto i da e tezi off-road velikani deto igraha nechestno opozoriha off-road-a i Doktora e naiasno s tova. Immenno zatova se zae sas zadachata da napravi roadboocite sam a az samo mu pomognah da proveri chast ot tiah za greshki (neshto koeto Cikalov ne pravi)
                          6.3 Na men lichno shte mi e SUPER kef Vushev da nachatka vsichki skuchaeshti milioneri, no za sajalenie tova mai niama da stane. Moje i da gresha, no spored men Vushev ot tuk natatak samo shte gubi. Neshtata sa psihologicheski, Vushev beshe dobar, kogato beshe skromen. Sega zaloga e goliam i shte dava poveche gas v sledstvie na koeto 1-vo navigatora shte se barka poveche i 2-ro kolata niama da izdarji.

                          Първоначално публикуван от VTest
                          7. Това, че Цикалов се опитва да привлече повече зрители и спонсори е похвално, защото това са движещите сили които дърпат всеки спорт напред и нагоре. Или може би по идеята на Sabin състезанията трябва да се организират без спонсори и далеч от зрителите единствено за удоволствие на участващите в тях. Тази ценна идея може да се приложи и за футболното първенство, Формула 1, а защо не и за всички спортни мероприятия, че и предстоящата Олимпиада.
                          7.1. Az niamam nishto protiv sponsorite estestveno, no az iskam da polucha tova za koeto sam platil!!! A immenno ROADBOOK, trase saobrazeno sas sigurnostta primerno ako se obarneme po sklona na specialen etap da ima darvo/gora koeto da spre djipa predi da sam napravil 100 obrashtania, navreme opanati lenti - a ne da gi opavat sled kato veche sme minali i sme se naigrali, minavano trase a ne izmishliotini na niakoi si, obiaven "prohodim" pat za asistenciata a ne traial za asistencia i t.n.t. 99% ot tova koeto e v broshurata na chikalov ne se sluchvashe prez 2003g. Toi se podigravashe sas sastezatelite na vsiako sledvashto sastezanie. Mototo mu beshe "Da mine shouto pak sastezatelite da go xxxxx". Izviniavai, no bezkrainata nekompetentnost na Cikalov mi struva pone 5 godini ot jivota. Neznam dali osaznavash kakvo oznachava totalno greshen roadbook. Kogato polovinata uchastnici karat v nastreshtnoto.... sam se seshtash nali??? Da ne govorim za nervite i razpraviite mejdu pilot i navigator... edno meropriatie, koeto triabva da e priatno se prevrashta v ad... i tova e VSEKI PAT, NA VSIAKO SASTEZANIE vapreki razgovorite i oplakvaniata s Cikalov vsichko se povtaria pak i pak i pak kato film na ujasite! Polojenieto s Cikalov e BEZNADEJNO spored men!

                          Първоначално публикуван от VTest
                          В заключение искам да кажа, че Вушев никъде в материала не видях да определя или изисква налагането на определени правила, просто иска да от организаторите (които и да са те) да се изработят и приложат общовалидни такива.
                          I tova shte stane ama kato mu doide vremeto...seshtash se nali ... nov sport...

                          Първоначално публикуван от VTest
                          Мерките за сигурност са неразделна част от тези правила. Самия Вушев в интервюто призовава за подобряване на тези мерки и въвеждането на единни правила и стандарти и в тази област.
                          Така че Sabin нека не слагаме Доктора на пиедестал на база на това че ти е приятел, а се вслушаме в това което Вушев казва и всички заинтересовани страни да се организират за да може оффроуда освен като хоби и развлечение да се регламентира и като професионален спорт.
                          V interes na istinata neznam dali niakoi e kritikuval Doktora poveche ot men. Dori poniakoga se chudia dali niama da mi se razsardi, no nali e za dobroto na off-road-a.

                          Moga oshte mnogo da vi napisha ama veche e 3:00 AM a utre me chaka tejak den.

                          Pozdravi,
                          Sabin

                          Коментар


                          • #14
                            За Sabin

                            Много се радвам, да видя че диалога се води там където е започнал!

                            Съжалявам за неудобството което предизвиква нуждата от регистрация но тя не е случайна. По този начин осигуряваме възможност на всички, които искат да вземат участие в дискусиите или имат какво да напишат по темата на портала да не бъдат заглушавани под каквато и да е форма.

                            Тук се толерират всякакви позиции и мнения които не са основани на лични нападки и обиди и особено се ценят такива на хора които имат какво да кажат (например вашето мнение).

                            Молба към Вас и всички останали :

                            Моля ако е възможно – пишете на кирилица – към момента повечето читатели на този форум се намират извън пределите на страната и много се радват когато могат да прочетат нещо на кирилица.
                            VPetrov.photography

                            Коментар


                            • #15
                              Ето, че дискусията се получи

                              Здравейте на всички, които вземат активно участие в горепосочената дискусия и на тези, които я следят с интерес.

                              Много се радвам, че дискусията която започнахме чрез публикуване на материалите на д-р Дойчинов и Вушев започна да набира скорост. Именно такава беше и целта ни все пак. А не да обиждаме някого или да си разваляме отношенията с него. Светльо се чувства обиден от това, че сме предоставили на Вушев неговото отворено писмо, но като медиа ние сме длъжни да предоставяме всяко официално заявление за публичен достъп. А чисто технически проблеми не ни позволиха до публикуваме мнението на Доктора на нашия сайт по-рано от това на Вушев. Все пак в такива ситуации трябва да се реагира бързо, защото разтакаването на такава дискусия във всеки следващ брой на месечно списание само ще я размие и разбозави.
                              Ако Светльо се чувства унижен или обиден от тази наша постъпка, аз и целия екип на списанието му се извиняваме най-искрено и официално. Но пак повтарям - целта ни не беше да създаваме напрежение, а да разпалим интересна дискусия за оф-роуда.
                              Все пак не смятам, че сме постъпили неетично, загърбвайки всички норми, тъй като сме журналисти от доста години и понаваме добре етиката в журналистиката. А освен това сме доказали и доказваме добронамереността си към Светльо и "Трофи клуб", чиито събития обективно и с интерес отразяваме.
                              Може би на всички е ясно, че не заемаме позиция по спора. И няма да заемем защото не искаме да защитаваме Вушев и да навредим на Доктора, нито обратното. Можем единствено безпристрасно да анализираме ситуацията и да дадем наше, независимо мнение. Което и ще направим след като съберем достатъчен брой мнения и изказвания.
                              Даваме правото на г-н Дойчинов да отправи своята официална позиция по въпроса от страниците на списанието и на нашата интернет-страница, така, както ще дадем възможност на всеки да изяви мнението си там.
                              Засега толкова. Всеки, който желае да ни каже нещо е свободен да го направи тук, на нашия e-mail: magazine@offroadbg.net или на телефона ни 02 983 4645.

                              С уважение към всички, които правят нещо за оф-роуда и към цялото оф-роуд общество,

                              Христомир Николов, издател на списание OFF-road BG

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X