Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Важно за организаторите на състезания!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Важно за организаторите на състезания!

    Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
    Абсолютно подкрепям !
    Винаги предпочитам да съм платил.
    Това не означава, че ще върша някакви безобразия, а че осъзнавам и приемам отговорността за съхраняване на природата.

    Разбира се дълги години ще се въдят и " Тарикати ", но постепенно с годините ще намаляват.
    Защото в България " тарикатите " са повечко от нас - обикновенните глупаци.
    Е да ама....това че човек си плаща....не го прави по-отговорен!!!
    Напротив,ще има много които ще разсъждават...аз съм си платил...ще правя каквото си искам!!!
    Лошото е че....таксата...по-скоро ще отсее хората с възможност да си плащат...а не отговорните от безотговорните....това ще стане за съжаление!!!
    Защото и аз пазя природата,но съм на заплата,и няма да мога да плащам по 100 и нагоре лв. на месец,...само за привилегията и правото да покарам през някой гора...и то по черен път изоран от виетнамките на дървосекачите!!!
    Така че...този който има средствата не го касае...просто си плаща...
    Касае мен и такива като мен....които ако утре някой ни сложи и такса за въздуха....трябва да лягаме и да умираме!!!!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • #17
      До: Важно за организаторите на състезания!

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      Много силно избягвам да правя дрифтчета по зелени полянки и да ги разоравам. Що се отнася до пътищата - най-вече караме по такива, които са разорани и издълбани от камионите на дървосекачите, а не от джипове. Така че, да каже някой, че заради джиповете било затруднено придвижването по този или онзи път, ще е нагло преувеличение, меко казано.
      Отделно, дето често пъти разчистваме пътищата от паднали дървета.

      Само че, таксата, която се обсъжда, не касае разходкаджиите, а "организираните преходи и състезания"

      Понеже, в документа, който регламентира таксите се споменава думата "услуга", наемаш ли се да обясниш каква точно услуга получават организаторите на състезания срещу заплатените суми?

      +1

      Принципно си прав. Камионите които извличат дървесина от горите не само че не се съобразяват със състоянието на пътя и влизат за дърва и когато е кално, унищожават подраста, правят дълбоки коловози, които при следващия дъжд се превръщат в големи локви, и цяло лято си остава блато. И освен това до такова място почти винаги е направен успореден път през гората, като допълнително са изсечени дървета.
      Тази сеч кой я извършва: офроудъри, ловци, или дървосекачи?
      Това затруднява предвижването и на тях самите, коства им допълнително гориво и троши техниката, такива пътища не се подравняват и представляват изпитание за джипките и на "горски", ловци и офроудъри. Вина за това имат главно "горските" т.к. допускат извоз на дървесина, когато почвата е мокра и после не задължават "дърварите" да си подравнят пътя.

      А относно обяснението на използваната дума "услуга" gadeff не е писал или обсъждан конкретния нормативен акт и не може да дава обяснения, т.к. е само служител и изпълнител.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #18
        До: Важно за организаторите на състезания!

        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
        ... gadeff не е писал или обсъждан конкретния нормативен акт и не може да дава обяснения, т.к. е само служител и изпълнител.
        Никой и не иска от колегата обяснения за обсъжданата тарифа. Просто ми е интересно за какво ще се събират пари.

        Защото си мисля, че ще стане това, което е написал един колега в друга тема

        Първоначално публикуван от Dulen Преглед на мнение
        ... Миналата година плащахме някаква символична еко такса в Родопите ( май 50 стотинки на ден за човек ), за която се зарадвах че е плащам, особено след като ми казаха че парите ще бъдат използвани за извозване на боклуците. Ама нъъъц ... Където оставихме чували - там и седяха 3 месеца след това, само разкъсани и разхвърлени...

        http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...&postcount=192
        Т.е. основният ефект от налагането на всевъзможни такси ще бъде това, че едни хора, които са в положение да "разпределят порциите в държавата", ще имат на разположение повечко пари за разпределяне сред обръчи от фирми/приятелски кръгове/братовчеди ...

        А що се отнася това ...

        Първоначално публикуван от gadeff Преглед на мнение
        Ще помоля някой да качи снимки на трасето след днешното състезание. Мисля, че те ще бъдат показателни.

        Ще помоля също и колегата Чавдар да избягва подобни словосъчетания, които могат да се тълкуват като обидни, нищо че е модератор. ...
        аз съм готов да се извиня, ако някой се е докачил. Ако обаче ще сме толкова тънкообидни, аз си мисля, че и не един и двама джипари могат да изтълкуват като обидни твърденията, че заради джиповете хора и техника не можели да се движат по горските пътища.
        Никой, който е карал джип с кални гуми няма да твърди, че джиповете не могат да ровят. Само че, хайде да си припомним, че в годината има едва 5-6 състезания, в които участват по има-няма 20-на джипа.
        Отделно, дето по-голямата част от състезанията са през по-сухата част на годината, когато най-многото, което се случва, е да се вдигне прах.

        За сметка на това по 5-6 дни в седмицата през по-голямата част от годината в гората са едни виетнамки, джугани и т.н. тежка техника , която сигурно се носи на въздушна възглавница над пътищата.
        И, ако ще се замеряме със снимки, няма никакъв проблем да се извадят такива от Плана, Лозен, Рила, Стара планина, Родопите, които да покажат какви следи оставя дърводобивът ...
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #19
          До: Важно за организаторите на състезания!

          Въпроса беше за екотакса, събирана при движение на групи автомобили вън от пътя сред природата.
          Относно законите - ние вече сме част от обединена Европа и само въпрос на време е законодателствата, порядките и обичаите да се синхронизират. Факт е , че в повечето европейски държави, съществува ограничителен режим, по отношение на такова движение, извън пътя. Значи ще стане и при нас. Нека приемем фактите, които не можем да променим, и да се адаптираме към тях навреме, а не да се "репчим", като жаба пред валяк !
          Относно морала на подобно плащане, а именно, че ще се разделим на такива, които не могат да плащат и такива, които могат - ние и сега сме си разделени. Съществуват хора, които не могат да си позволят купуване и поддръжка на джип и те са повече от тези, които можем.
          А природата е точно толкова тяхна, колкото и наша. Да не забиваме в подобна тема .
          Дърводобива е голям проблем, но не е основание за детски възклицания с пренасяне на отговорност от типа - А Вие , защо биете негрите ?
          или
          Чичко, чичко, онези там сгради рушат, пък ние само чупим стъкла .
          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

          Коментар


          • #20
            До: Важно за организаторите на състезания!

            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
            ... Факт е , че в повечето европейски държави, съществува ограничителен режим, по отношение на такова движение, извън пътя. Значи ще стане и при нас. Нека приемем фактите, които не можем да променим, и да се адаптираме към тях навреме, а не да се "репчим", като жаба пред валяк !
            И трябва да се правим, че ни харесва за да сме политически коректни в изказванията си?!? Пусти стари навици от времето, когато решенията на "съветските другари" се приемаха единствено с бурни аплодисменти и единодушно одобрение ...
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #21
              До: Важно за организаторите на състезания!

              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
              +1

              Принципно си прав. Камионите които извличат дървесина от горите не само че не се съобразяват със състоянието на пътя и влизат за дърва и когато е кално, унищожават подраста, правят дълбоки коловози, които при следващия дъжд се превръщат в големи локви, и цяло лято си остава блато. И освен това до такова място почти винаги е направен успореден път през гората, като допълнително са изсечени дървета.
              Тази сеч кой я извършва: офроудъри, ловци, или дървосекачи?
              Това затруднява предвижването и на тях самите, коства им допълнително гориво и троши техниката, такива пътища не се подравняват и представляват изпитание за джипките и на "горски", ловци и офроудъри. Вина за това имат главно "горските" т.к. допускат извоз на дървесина, когато почвата е мокра и после не задължават "дърварите" да си подравнят пътя.
              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

              За сметка на това по 5-6 дни в седмицата през по-голямата част от годината в гората са едни виетнамки, джугани и т.н. тежка техника , която сигурно се носи на въздушна възглавница над пътищата.
              И, ако ще се замеряме със снимки, няма никакъв проблем да се извадят такива от Плана, Лозен, Рила, Стара планина, Родопите, които да покажат какви следи оставя дърводобивът ...
              Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
              Дърводобива е голям проблем, но не е основание за детски възклицания с пренасяне на отговорност от типа - А Вие , защо биете негрите ?
              или
              Чичко, чичко, онези там сгради рушат, пък ние само чупим стъкла .
              Пак не е за тази тема... На много места съм писал, примерно тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...t=33288&page=2

              Напомням само няколко факти: гората, респективно - горската пътна мрежа не е ничия. Има държавни служби, които отговарят за тях.
              Ако на някой не му харесва законодателството - да предприеме мерки и да го промени. До тогава сме длъжни да спазваме законите, харесват ли ни или не, а някои от нас - и да следят и налагат тяхното спазване.
              Горските пътища са ведомствени пътища и кога и каква техника минава през тях е грижа на съответното ведомство.
              Дърводобивът не може и не трябва да бъде спиран.
              За съжаление, извозът с въжени линии вече почти не се използва, остават камионите.
              Всички асфалтирани или макадамени пътища в горите са правени със средства, отчислени от дърводобива. Т.н. "тарифна такса на корен". Тоест, за всеки отсечен кубик дървесина се заплаща такса. Не реализиран, отсечен. Има ги таксите в обсъжданото в темата постановление. До 2000 година съществуваше фонд, независим от държавния бюджет, акумулиращ тези средства и гарантиращ използването им по предназначение, а именно - за лесокултурни мероприятия и строеж на горски пътища. Правителството на Костов оправи бюджетният дефицит, закривайки този фонд, набиран десетилетия. И много други "бели" в горите направи, ама....
              От скоро фондът беше създаден на ново - НФ "Българска гора".
              Дай боже поредната власт да не си реши финансовите/ изборните проблеми с него... Тогава вече може и да има финансиране на строежа и ремонта на горските пътища.

              Как да го обясня по-нагледно... все едно да решите да карате в някоя кариера и да се сърдите на камионите, извозващи рудата, примерно, че ви развалят пътя....
              Преди да тръгнете "да ме ядете с парцалите", прочетете темата за сечите, да не се налага, да я дублираме тука...
              Най-елементарното правило за употреба на пълния член е да го слагаш отзад на извършителя на действието!

              Коментар


              • #22
                До: Важно за организаторите на състезания!

                Да наистина от миналата година ендуро шампионата заплаща такси за участниците на местните горски стопанства, така че явно този закон действа.
                А мен ме интересува един въпрос, щом тия черни пътища са ведомствени и се стопанисват (или поне част от тях), при евентуално ПТП на такъв път има ли някаква отговорност и разследване, както и нужно ли е МПС-тата и водачите да имат регистрация, застраховки, категория за управление и т.н.
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #23
                  До: Важно за организаторите на състезания!

                  Първоначално публикуван от gadeff Преглед на мнение
                  ... все едно да решите да карате в някоя кариера и да се сърдите на камионите, извозващи рудата, примерно, че ви развалят пътя....
                  Не става въпрос да се сърдим на камионите, а да не ни се приписват техните коловози и да ни се казва, че заради нас били затруднени да минават.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Важно за организаторите на състезания!

                    Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                    Да наистина от миналата година ендуро шампионата заплаща такси за участниците на местните горски стопанства, така че явно този закон действа.
                    А мен ме интересува един въпрос, щом тия черни пътища са ведомствени и се стопанисват (или поне част от тях), при евентуално ПТП на такъв път има ли някаква отговорност и разследване, както и нужно ли е МПС-тата и водачите да имат регистрация, застраховки, категория за управление и т.н.
                    Някаква идея имаш ли, какво става ако минаваш през територията на няколко стопанства за един ден. Нещо като отстъпка?
                    ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                    Коментар


                    • #25
                      До: Важно за организаторите на състезания!

                      Чета и мааалко се вкиснах.Гледам си от моята камбанария,а именно село Левски,общ.Карлово,тук всички пътища са построени от моя дядо,прадядо и т.н.,горското не е направило и метър горски път.Не само това ами миналата година някой от тези пътища бяха изорани,в следствие на което се получиха едни прекрасни оврази и т.н. явно "поддържащи" пътя мероприятия.Остава само да гадая с тези действия кои точно средства се "оползотвориха" и откраднаха от шефа на горското-за "построяване"на път или противопожарни пояси.Та за какво трябва да им дължа такса-сигурно за това че обикаляйки току съзра някой камион пратен с благословията на шефа и препълнен с дърва.От цялата работа с таксата ще пострада пак само раята-аз и горския,той ще ми напише няква глоба,защото аз няма да платя,аз пък ще му запаля колата или некъв друг зулум ще му направя та губим и двамата.Европа та Европа ами айде да вземем да си чучнем и некъв закон регламентиращ как пък точно да си таковаме жените,щото и такива има из Англия примерно.Видяла жабата,че подковават коня и тя дигнала крак.Аман ей.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Важно за организаторите на състезания!

                        Видяла жабата,че подковават коня и тя дигнала крак.Аман ей.

                        +1! И аз съм на това мнение.В нашият регион/Русе-Тутракан/ няма толкова големи масиви гори,но имаме защитени местности,в които ако искаш да се предвижиш първо сам трябва да си направиш път или да ползуваш такъв правен по времето на ТКЗС-тата и неподдържан от 20-тина години.
                        Лошо правило се получава в цялата държава,а именно копират/или си измислят/някой закон или наредба от "Европата" и хоп-такса за това,за онова,а дали е в полза на хората няма значение.Давам ви пример:В Германия има частни стопанства,занимаващи се примерно със свиневъдство или отглеждащи крави,които се намират в центъра на населените места.Пътувам с един такъв фермер там и си затварям прозореца,понежи ми мирише на крави,а немеца се кефи и казва,че това е екологична миризма?!В България има приета наредба такива стопанства да на минимум 300м. от края на населеното място./За уточнение не се занимавам с животновъдство/!И бедните хорица с по 2 или 3 крави трябвало да си направят обори извън населеното място.
                        Та в Германия е "екоаромат"в центъра на селото,а тук не можело.!!!
                        Видяла жабата,че подковават коня и тя дигнала крак.Аман ей.
                        Чавдар Владимиров
                        0887/912075
                        Ленд Ровър Диско 1
                        Самуад в проект

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X