Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

    Според мен - твърдо НЕ !!!
    Аз лино съм съдия 3-та категория към БФАС и много добре знам какво се учи и какво се гледа в един техн. преглед.
    По-голята част от нормативните долументи са от времето на Маркс и Ленин, и само се правят допълнения.
    Никъде не е споменато нищо за автомобили задвижвани с ГАЗ, Метан, Азот, и други подобни горива.
    За това:
    ИЛИ от БФАС трябва да изготвят регламент с изисквания към автомобилите за офф-роуд различен за разлините класове.
    ИЛИ да се съобразяват с изикванията на организаторите
    ИЛИ да не си навират носа в неща от които не разбират.
    Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
    http://www.cardomain.com/ride/2562837

  • #2
    До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

    Какъв е поводът за този пост?

    Коментар


    • #3
      До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

      Конкретния пример е решението на съдиите във "ОФФ-РОУД РАЛИ ВАРНА 2008" да ЗАБРАНЯТ използването на АГУ.
      И това заради случката на "Троян Трофи 2008" с изгорялото G (уж заради газовото).
      Ами веднага се сещам за СЕМКО който се запали, но от бензиновата си помпа.
      Освен това един незащитен резерваор точно зад гърби ми е много по-опасно от една газова бутилка монтирана под колата.
      При евентоално обръщане от карбуратора ВИНАГИ изтича БЕНЗИН и ако попадне върху нагорещените колектори.... БУМ
      А газовото - като няма обороти на двигателя - спира подаването на газ.
      Като изключиш контакта или ключ-масата - газовите клапани затварят.
      Заслужава си сериозно да се помисли кое е по-безопастното гориво.
      Изискванията и мерките за безопастност бяха еднакви и за 2-та класа "Експерт" и "Адвенчър".
      Е тогава защо (по дяволите) има 2 отделни класа.
      Би следвало както при автомобилите си има групи A, N, H и всяка една от тях отговаря на различни изисквания както за подгитовка и туниг на двигателите, така и за мерки за безопастност.
      А в прословутото приложение "Ж" няма и една думичка за рол-кейдж. т.е. за ВЪНШНА клетка за безопастност. А при нашия спорт вероятността да се обърнеш (особено със самурай) е много по-голяма, отколкото да се удариш с 200 км/ч.
      Така че съдиите от БФАС могат да вземат приложение "Ж" и да намачкат хубаво преди да си избършат задниците с него.
      Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
      http://www.cardomain.com/ride/2562837

      Коментар


      • #4
        До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

        Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
        Какъв е поводът за този пост?
        Поводът е, че на Каскадьора му свърши бензинът на 86 -ти км втория ден, и сега БФАС и организаторите са му виновни.

        Коментар


        • #5
          До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

          Първоначално публикуван от ribaro Преглед на мнение
          Поводът е, че на Каскадьора му свърши бензинът на 86 -ти км втория ден, и сега БФАС и организаторите са му виновни.
          Да!!! Почти си прав.
          Конфликта с БФАС започна още на техн. преглед, когато се оказа, че най-важното нещо в джипа ми липсата на казанче за стъкломиещото.
          После се ЗАЯДОХА за пожарогасителите. Единият е ОК, а другият "прецениха" че не става. А той си е чисто нов от МЕТРО само дето беше кален. Все пак си част от оборудването на джипа ми.
          После като казаха да махна газовото, нищо че съм в клас АДВЕНЧЪР, изпаднахме в лек дебат, който завърши с "Няма цял ден с теб да се разправяме."
          Тогава на пролога си стартирах на ГАЗ и заех 3-то място. Само на 4 сек. след 2-рия, който на финала сече 2 завоя и с това съкрати трасето и ВРЕМЕТО си.
          След цяла нощ прекарана в сервиза, на другия ден се явих на повторен преглед и ме допуснаха до състезание.
          Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
          http://www.cardomain.com/ride/2562837

          Коментар


          • #6
            До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

            Не се коси колега! За едни има за други нема! То от известно време стана така че май всичко е по роднински!
            Не го ли забеляза? ПРосто ще ти мине ................
            [SIGPIC][/SIGPIC]
            SJ 413

            Коментар


            • #7
              До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

              Дали разбират от джипки БФАС нема начин.......ОБАЧЕ .............

              Питай дори как най изявения.. според самия него супер професионалист измислил тоя спорт в Бълхария вдига ръчичка и пита като девствена ученичка господин ..другарю може ли и тн. Тая банда нагласунковци и парашутисти даже от тяхните приети преди години закони и правила не разбират камо ли от ОФ-РОУД....В БФАС нещата седят по точно същия начин както в нашата шибаната държавица в която някой господа от парламента и свързаните с тях подземни структори ни притискат да живуркаме.Тях ги интересува само парата и мижавите постове които заемат.При целия този гнилоч дали има и двама трима които наистина ги интересуват бензиновите спортове.Един от тия бездарни палячовци лобиран от групата на Шаро се пробва да извади компромати дори от този форум.Беше се подковал с разпечатки и даже бил чел темите за състезанията
              Ебахти труда дето го е блъскал горкия човек.Но за тези дето знаем е ясно на къде бие тоя клоун.Спорта за който си плащаме чинно лицензи даже от тази година и за навигаторите е забит в програмата на БФАС на баба му у г..а.Комисията не се интересува от споровете между клубовете в тази дисциплина и единственото за което и е еня е как да минат по леко и нежно покрай всичко друго.Ако някой може да ми каже с какво тази измислена като всичко друго организация помага на нашия спорт нека да сподели с мен.Сега се чуват едни слухове че тези господа щели да лицензират няколко билдери да правят изработките и хомологацйите на рол-кейдж при джипките.Еми да дойде един от тях да се изтъркаля с джипка и тогава да философстват.Кой питам аз кой от тях се е състезавал с джип и кой какво е виждал в оф-роуда по света.Но както и да е заебете ги тези смешници.

              Но адаш никой и никъде няма да те пусне да играеш на състезание с газова уредба. Това си е жива бомба.Говориш за изгарянето на колата на Семко но незнам дали знаеш че там фактора е човешка грешка. А не просто инцидент от дефект на техниката.Минахме малко след като колата се беше стопила наистина много гадна гледка.Гледал съм на живо състезания при който са взети драконовски мерки против пожари даже има специялни екипи на пистата.. и пак при инцидент горът като факли.Разликата че при бензинов пожар може да се реагира от профита адекватно и да се измъкнат хората..... при газова експлозия-инплозия няма начин.Ще събират само парчета . Дори живота на хората който помагат е сериозно застрашен.Техническите прегледи за състезанията не са лошо нещо по лошо е когато си решил че точно на теб няма да се случи. Разбира се тези прегледи трябва да се правят от хора дето са вряли и кипяли в дадения спорт.Пожара в спортна кола дори без катастрофа е много страшен шок. Между това дали ще те извадят инвалид или паржола времето е 10 секунди.Но на теб ли да ти ги обеснявам тия нали си каскадьор.В развитите спортни клубове има симулатори.Например в Малайзия за първи път видях "бъчвата" място където се тренират реакциите на екипажа при обръщане на автомобила под вода.

              ГАЗТА И ДРУГИТЕ МУ ПРОИЗВОЛНИ ПРЪДНИ НЯМАТ МЯСТО В АВТОМОБИЛНИТЕ СПОРТОВЕ.

              Който мисли различно да пише в темата.

              Резервоара за вода е също толкова важен като спирачките .......няма начин да спреш ако не виждаш на къде даваш гас. Съвсем скоро звезда в моторните спортове прегази негов колега поради липса на чистачки.Прав е бил проверяващия че ти е направил проблем при техническия преглед.И ако утре решиш пак да караш на състезание ще си помислиш дали ще участваш толкова нефелен.

              А то по принцип в заглавието на красивия плакат състезанието беше описано като рали.По клиповете гледам пак марулите сте газили газили и недолазили.Добре че не се вързах щото без предна лебедка щях да дойда.И кво да кажа на проверяващия.АЗ АЗ АЗ продавам много лебедки ма тя не ми трябва.ОТКАЗАХ СЕ ОТ ТОЗИ СКОРПУЧ ДОДЕ БЕШЕ ВРЕМЕ НЕ ЗА СМЯХ ДА СТАВАМ.
              Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 06-05-08, 02:49.

              Коментар


              • #8
                До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

                Първоначално публикуван от Kaskadiora Преглед на мнение
                ...Конкретния пример е решението на съдиите във "ОФФ-РОУД РАЛИ ВАРНА 2008" да ЗАБРАНЯТ използването на АГУ.
                И това заради случката на "Троян Трофи 2008" с изгорялото G (уж заради газовото) ...
                Смятам, че решението за газовите, метановите и тем подобни уредби е правилно В Троян ИЗБУХНА газовата уредба, а след 9 мин. горене резервоара НЕ ЕКСПЛОАДИРА ! На снимката се вижда тавана на колата и става ясно какво и накъде е гърмяло...



                Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
                Дали разбират от джипки БФАС нема начин.......ОБАЧЕ .............
                Питай дори как най изявения.. според самия него супер професионалист измислил тоя спорт в България вдига ръчичка и пита като девствена ученичка господин ..другарю може ли и тн.
                А то по принцип в заглавието на красивия плакат състезанието беше описано като рали.По клиповете гледам пак марулите сте газили газили и недолазили.Добре че не се вързах щото без предна лебедка щях да дойда.И кво да кажа на проверяващия.АЗ АЗ АЗ продавам много лебедки ма тя не ми трябва.ОТКАЗАХ СЕ ОТ ТОЗИ СКОРПУЧ ДОДЕ БЕШЕ ВРЕМЕ НЕ ЗА СМЯХ ДА СТАВАМ.
                Лебедката не беше задължителна, имаше и други екипажи без лебедки и стартираха, трябваше да дойдете...трасето беше много красиво ! И нямаше марули, а божури



                Първоначално публикуван от Kaskadiora Преглед на мнение
                Изискванията и мерките за безопастност бяха еднакви и за 2-та класа "Експерт" и "Адвенчър".
                Е тогава защо (по дяволите) има 2 отделни класа...
                В нашия Шампионат ( както в Ендурото и в други Шампионати ) разделението на класове е според УМЕНИЯТА и ОПИТА на състезателите, а не по занижени изисквания към автомобилите
                Последно редактирано от ТОДОР ХРИСТОВ; 06-05-08, 07:06.

                Коментар


                • #9
                  До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

                  Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
                  Дали разбират от джипки БФАС нема начин.......ОБАЧЕ .............
                  Питай дори как най изявения.. според самия него супер професионалист измислил тоя спорт в Бълхария вдига ръчичка и пита като девствена ученичка господин ..другарю може ли и тн. Тая банда нагласунковци и парашутисти даже от тяхните приети преди години закони и правила не разбират камо ли от ОФ-РОУД....
                  И да добавя ! БФАС не са длъжни да разбират от offroad За целта си има създадена КОМИСИЯ по ОФФРОУД с 7 члена, която да предлага, а БФАС да приема...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

                    Първоначално публикуван от Kaskadiora Преглед на мнение
                    Конфликта с БФАС започна още на техн. преглед, когато се оказа, че най-важното нещо в джипа ми липсата на казанче за стъкломиещото.
                    Каскадьоре, не си прав! Дали в БФАС разбират от офроуд е отделен въпрос, който няма нищо общо с изискванията за безопасност.

                    За газовата уредба Близнакът и Тодор вече са ти казали. Към това аз искам да добавя едно питане. При положение, че не ти е стигнал бензинът, сигурен ли си, че с газовата щеше да изкараш докрай дистанцията? Защото аз неведнъж съм бил свидетел как колеги, които карат на газ, след има-няма 100-на километра започват да се оглеждат неспокойно за бензиностанция. И това е било на разходки и преходи, където разходът на гориво обикновено е доста по-нисък от този при състезателно каране ...

                    Проверяващите са били абсолютно прави и в изискването си за казанче за миялките. Наличието на изправно работещи чистачки е най-вече в твой интерес. Да караш на офроуд състезание със замазано от кал стъкло е голЕма мъка, вЕрвай ми! Изпитах го на собствения си гръб през втория ден, когато карах над 100 км в кал и дъжд с тотално отказали (поради счупено пластмасово зъбно колело) чистачки.
                    Е нЕма такова мъчение!!! Със сигурност честите спирания за почистване на стъклото и по-бавното каране поради силно влошената видимост ми струваха няколко места надолу в класирането за деня.


                    Първоначално публикуван от djipar69 Преглед на мнение
                    ... Лебедката не беше задължителна, имаше и други екипажи без лебедки и стартираха ...
                    Вярно, че не беше задължителна, ама през втория и третия ден без лебедка ...
                    Последно редактирано от Чавдар (V93); 06-05-08, 08:19.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

                      Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение

                      ГАЗТА И ДРУГИТЕ МУ ПРОИЗВОЛНИ ПРЪДНИ НЯМАТ МЯСТО В АВТОМОБИЛНИТЕ СПОРТОВЕ.

                      А то по принцип в заглавието на красивия плакат състезанието беше описано като рали.По клиповете гледам пак марулите сте газили газили и недолазили.Добре че не се вързах щото без предна лебедка щях да дойда.И кво да кажа на проверяващия.АЗ АЗ АЗ продавам много лебедки ма тя не ми трябва.ОТКАЗАХ СЕ ОТ ТОЗИ СКОРПУЧ ДОДЕ БЕШЕ ВРЕМЕ НЕ ЗА СМЯХ ДА СТАВАМ.
                      Петре,защо газовите уредби да нямат място в автомобилните спортове? В Канада 90% от джиповете в най-тежкото им състезание са с газови уредби.Да не говорим че пламъка на газовото гориво е "стоящ" и е в пълна противоположност с бензина. Газовото гориво е ВЗРИВООПАСНО а не ОГНЕОПАСНО .Какво количество гориво според тебе ще е нужно да обгази с достатъчно едно дере (в което си се обърнал например),една автомобилна газова бутилка няма да стигне вярвай ми. Газа се стели по земята и му трябва определена наситеност спрямо кислорода за да се запали.
                      Какво се получава обаче с бензина ,обръщаш се(както са случи на сторозагорския мерцедес на състезанието във Варна,добре че времето беше дъждовно) ,изтича горивото от резервоара, или карбуратор ,или скъсан маркуч ,попада на нагорещени повърхноси и какво имаме-ОГЪН. На колегата дето му изгоря колата в Троян, бутилката се е взривила защото е била монтирана вътре в купето и е била създадена предпоставка за насищане на парите и БУМ. На Каскадьора обаче бутилката е монтирана външно и тази опасност е сведена до нула.

                      По въпроса с лебедките мога само да кажа че на състезанието във Варна можеше да се кара и без тях .Лично видях как автомобили с подходящи гуми изкачват наклони без лебедка а други цървули като мен опъваха въжето по два пъти.Всичко е въпрос на преценка на състезателя и правилен подбор на гуми.Състезанието си беше РАЛИ и това че е паднал малко дъждец не променя нещата.
                      Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                      Дий Снайдер

                      Коментар


                      • #12
                        До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

                        Изчетох доста.... с някой мнения съм съгласен, с други - не чак толкова.

                        Може би наистина ТЕМАТА е била плод на АФЕКТИРАНОТО ми състояние.
                        Всеки организатор има правото да САМ определя правилата.
                        Ако на следващите състезания пак има ограничения за употреба на АГУ - просто няма да карам.
                        Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                        http://www.cardomain.com/ride/2562837

                        Коментар


                        • #13
                          До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

                          Моля МОДЕРАТОРИТЕ да заключат или заличат темата.
                          Извинявам се ако съм настъпал някой по опашката.
                          Suzuki SJ 410 Samurai, 0888 199 658 - МСС - Варна и близката околия.
                          http://www.cardomain.com/ride/2562837

                          Коментар


                          • #14
                            До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

                            А в Китай има състезание по спускане на баири с дървени трупи....
                            Стига писал смехории.Защо няма състезателни автомобили с зелярници може и сам да си отговориш.Има поне пет основателни причини.Не е само до безопастността.

                            Относно за ралито явно не е било такова щом е имало тапа от поне 7-8 джипки.Какъв е зора да рискуваш да караш бързо щом повечето от колите ще се съберете преди баира с марулите.А какво значи правилен подбор на гуми.За бързо каране или за ровене по кални баири..Ми то май за някой разлика голяма няма.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Разбира ли БФАС от OFF-ROAD

                              аз лично изкам да поздравя Петър каскадьора.
                              той се бори и навъртя толкова километра с колата си в толкова "весела" метеорологична обстановка,че това друг път не е било, за мен той си е един цЕнен наш варненски феномен в офроуда.
                              а че има въпроси, то нека да ги има за да са ясни отговорите.
                              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X