Такава беше първата ни кола. Преди 7 години търсих такава и намерих един Вартбург де-лукс от 1961, наследници на първи собственик (познавах го), състояние - като от витрината, на около 70к. Но не се разбраха и се разминахме.
ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Това лято видях един, поне на пръв поглед в доста запазено състояние. На улицата, пред една къща. Не е реставриран. Сякаш изкаран от някакъв гараж. Идея си нямам дали се продава. Не помня имаше ли рег. номера.
Видях го за първи път Юни месец, а в началото на Октомври още си беше там.
Контакт със собственика нямам. Но мога да кажа къде се намира - на 50-тина км от Пловдив. Евентуално да му търсиш собственика и да се разберете.
Какво смяташ да правиш с такава машина? До колкото съм чувал, много трудно се намират части за тях.
Объркал си се нещо. И 311, и 312 имат водна помпа. И термостат имат даже . Само дето радиатора и перката са от страната на купето. Отпред е кофата с чукчетата и наковалните.
312 има, 311-не. Сифонна система, с перка. Един дебел маркуч влиза отгоре на главата. Когато започват да слагат помпа, сменят и дизайна на перката, защото водната помпа е на нейния вал.
П.П. Колата е пълна с невероятни решения, които могат да те метнат в музиката ако ги сравняваш със съвременните решения Някъде из мазето още имам гумички за спирачните цилиндърчета - поръчкови от Киселинчев
Последно редактирано от коко келеша; 11-11-20, 17:29.
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Части имам два кашона поне, ама са за 353. Имам само добри спомени от варелчето. Най-вече равния под и горните скорости. Сядаш...вътре едно такова широко....рахатлък.
Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.
Стъкълце предно-задно, стъкълце странично - предно-задно-ляво-дясно...Буталце 1-ви ремонт - един брой за трицилиндров двигател, чукче-наковалня ремонтен комплект - имаш ли такива неща в двата кашона?
Стъкла предно и задно имам, за вратите май не. Оригинална плочка с кондензаторите и чукчетата комплект имаше чисто нова, но не помня дали не я сложих на колата точно преди да иде на желязо...трябва да погледна. Бутала нямам.
Последно редактирано от santaclash; 11-11-20, 18:45.
Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.
Аз съм сигурен, че тоя, дето съм го отварял, беше без помпа. Ама наистина може от някоя година нататък да са започнали да слагат. На 311 това си му е слабо място. Малко да избяга центровката, започва да прегрява. Страшен курник е по принцип, но за такъв клас кола има просто уникална возия.
С термосифонно охлаждане - без водна помпа са Вартбург 311-900. От 311-1000 нататък и 312 и 353 имат водна помпа. 900-кубиковите са с по-голям радиатор и голям диаметър на водните съединения. Двигател 1000 (992см3 да съм точен) пасва и на стария тип 900 при запазване на големия радиатор - в "Аз управлявам Вартбург" има снимка на такъв след монтаж на по-големия двигател. И спирачките на 311-1000 са усилени. На 900 предните са с едно, а на 1000 - с две цилиндърчета.
Коментар