Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jawa-ČZ 250cc модел 353/04 от 1958г. - ремонт и реставрация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16

    Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #16 -: юли 07, 2017, 16:59:18 »

    Нека да добавим още няколко полуготови системи от мотора:

    Задната спирачка е една от тях:
    Проблеми - Износени пъпки и естествено лек луфт.



    Не успях да намеря читава задна спирачка (на нормална цена).
    Времето се затопли и "комарите взеха, че я нахапаха".



    В резултат - на старата и "поникнаха" нови пъпки. Материала е 3.25mm електрод за неръждавейка.
    Много "груб" материал - не се поддава много, много на механична обработка и се надявам да държи на износване.



    От долната страна не стана много красиво, но може и да го изпиля някой ден.
    На основата вече има нова втулка (на 15mm.) и лагеруването е перфектно.
    За стараничния луфт направих две шайби (около 0.5-0.7mm) от черна (самосмазваща) инженерна пластмаса (PA 6 ако не се лъжа).
    В резултат - луфт няма абсолютно никакъв! Надявам се с тези шайби да се намали и достъпа на вода до лагерната втулка.
    За напред педала трябва да мине през Ангел Миров за полиране и после хром.

    Задният стоп също премина през цялостна реновация.
    Не го снимах преди, но беше в средно състояние - не много ръждив, но със скъсана долна част (мястото за долното захващане към калника).
    Излекувах го със заварена срязана шайба. Резултата след почистване с телена четка (отново Ангел) и цинк.



    Съответно цинка беше без крепежа за крушките за да не се разпандат във ваната.
    Някой ако си познае салфетката - в мен е



    За съжаление прецаках текстолитовите подложки и трябваше да направя нови.
    Станаха доста добре, а са само с няколко десети по-високи от оригиналните.



    Тук вече е накипрен с новата гума и старото капаче



    Друг ключов възел е кормилото:

    Проекта е с начало 2014, но беше замразен в очакване на последната част - полиране и хром на тръбата на самото кормило.
    Тук помогна Милко Георгиев (iotoff)

    Преди:



    Капачката за ключа я бях подготвил отдавна и кротоко си чакаше да бъде хромирана заедно с кормило.



    Дръжките също са полирани и с нови втулки - външно POM, вътрешно месинг с резба М5 за болта.
    Станаха повече от перфектни!
    Въпреки, че намерих оригинални втулки си оставих тези.
    Една от причините е, че оригинално се ползва паснат болт, който влиза плътно във вътрешната втулка и няма халбина.
    Съответно един път изгубени се слага обикновен болт М5, при което лагеруването става между него и вътрешната втулка.
    Резултата е ясен - износване на втуклата, тракащи дръжки, неприятно усещане като цяло
    Оригинални болтове не намерих, но с неръждаеми с широка периферия и тези къстъм втулки стана повече от добре. Снимки след малко.



    Тук е ревизираният ключ и вече хромираната капачка



    След известна зайгравка с чук и няколко размазани нита - резултата е налице



    Ръкохватката за газта е нова, като смених и металната вложка със спиралата.
    Съответно за Ява цената е по-скоро неприятна, а и не се намира лесно.
    От MZ/Simson става с пробиване на един допълнителен отвор за фиксиращия болт.
    Цена 11лв с гумената ръкохватка от моторбайка.



    Тук вече вложката е поцинкована, в което нямаше смисъл - вътрешната страна така или иначе остава в "електролитна сянка" и не се покрива добре.



    Слайдера също е нов - от МЗ на цена от 7лв.



    И след един ден на напасване....... резултата не закъсня
    Ръкохватката е без луфт и се движи доста "мазно".
    Огледалото също е на мястото си.







    Следващия път продължаваме :grin:
    Последно редактирано от enter1; 16-09-24, 19:46.

    Коментар


    • #17

      sevlievoben « Отговор #17 -: юли 08, 2017, 06:51:23 »

      Маниак си Ванка

      iotoff « Отговор #18 -: юли 08, 2017, 07:27:22 »

      Струва ми се че друг подготвяше нещата за хрома, а не споменатия човек .

      enter « Отговор #19 -: юли 10, 2017, 18:35:22 »

      За тръбата на кормилото и особенно за резервоара (снимки следващия път )
      без твоите услуги нямаше шанс да се получат нещата

      Коментар


      • #18

        Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #20 -: юли 31, 2017, 14:20:27 »

        Да продължа поредицата от снимки на кормилото - оказа се, че нямам снимка в пълния му блясък.

        Ето го (+ няколко по-детайлни )





        Продължавам с още няколко детайла (в полуготов вид).

        Резервоара е един от тях.
        Този, с който купих мотора (а и карам в момента) изглежда добре.
        Вътрешната част е в перфектно състояние - без ръжди. Външно съшо е що-годе добре,
        но има една голяма (около 20мм дълга и 5мм дълбока) вдлъбнатина,
        няколко по-малки и едно набръчкано в долната част на хромировката .....

        Четох и гледах клипчета, как и с какво се изправят подобни вдлъбнатини...
        Отказах се (и по-добре, че направих така) първо защото инструментите са си строго специфични,
        второ и най-важно - става въпрос за много (ама много) практика.
        Не на последно място в повечето проекти има боя след изправянето, а не хром. А това драстично променя ситуацията.

        Резервоара от мотора донор също не става заради лош външен, а и вътрешен вид.
        Започна търсене на нов резервоар, не много активно, но все пак търсене.
        При една мащабна покупка на части от един дядо стигнах и до доста запазен на външен вид резервоар боядисан целия в червено.
        Нямаше видими следни от вдлъбнатини, a и отвътре беше в много добро състояние - за 10лв. беше мой.

        Така стигаме и до наши дни и намерението ми да подхвана по-сериозно мотора .
        Подготовката и хрома на резервоара и тръбата на кормилото ми ги направи Милко Георгиев (iotoff)

        Разбрахме се с Милко за какво става въпрос (поне каквото си мислех) и му изпратих резервоара.
        Милко свали боята за да се види в какво състояние е

        Изглежда добре. За съжаление обаче само от едната страна, от другата вдлъбнатина замазана с кит.



        Е оказа се, че не съм ги мислил правилно нещата
        И боята е имала своята цел....

        Милко ми предложи да го изправи (има си съответните техники), или да намеря нов без кривини...
        За нов нямах много надежди, но се разбрахме да замрази проекта за 1-2 седмици.
        Първата седмица "изкочи" един, който също беше ударен и не ми вършеше работа, а и цената от 40лв ми се видя безбожна .
        За моя голяма изненада се появи и друг в доста добро състояние без кривини и без много ръжда в него. На цена от 20лв.
        Стария резервоар е консервиран и подготвен за резервен.
        За протокола - резервоара на Ява 250 е дълъг 48см. от отвор - до отвор.





        По-късно се оказа, че все пак има кусури за които Милко ме предупреди...
        Под хрома (стария преди подготовката) има малки язвики от ръжда.
        А и боята се оказа, че не е оригиналната и е паднала по време на галванизацията....
        В резултат, по резервоара има малки зрънца, които трябва да изчезнат (да се заличат) след боята и полирането.

        Ето го и негово величество резервоара след хрома







        Благодаря на Милко, че ме изчака да събера повече части и ги пусна за хром и цинк на по-големи партиди.

        Подготовката и хрома на резервоара - 250лв.
        За кормилото не съм сигурен защото на хром беше и с други части.

        Резервоара остава да се боядиса и полира, но това есента...
        Сезона ме настигна и ми се прикара

        Да минем и към фара.
        Един много отлаган проект със старт около 2013...
        Както писах по-рано рефлектора и стъклото са готови от преди доста години и чакаха по-добри времена.
        Гривната също "дойде" и остана събирането. Да ама не.... вследствие от неправилно съхранение
        горната част от рефлектора се беше отчупила и трябваше нова.
        Митака ми подари една от стар рефлектор. След извесно размишление как да я закрепя реших, че ще я заваря.
        Леко и внимателно и стана като нова:



        Намерих пружинки и Милко ми ги пусна за цинк (заедно с всички останали поцинковани части).
        Врътката за регулиране ми даде Ангел, докато си открия моята....



        Взех и нова диодна крушка - за момента съм много доволен.
        Добра осветеност с минимална консумация - 3/6W и без преправяне на инсталацията.



        Вече готов - фар като фар нищо особенно



        Страничните кутии вече са друга бира.
        Особенно що се отнася до кутията за акумулатора.
        Изгнила и в окаяно състояние. Заради киселината от акумулатора и предлаганите на пазара не са много по-добри.....
        Ето го и състоянието им:



        След доста калкулации, и опити на хартия дойде ред и на неръждаемата разгъвка:



        Наложена на оригиналната и "прикапана"





        Изглежда добре и след заглаждане на заварките трябва да стане заводска
        Скоба също има, но не съм я снимал. По-късно ще се поправя
        Осите на пантите бяха ръждасали и в момента са заменение с нови от електрод 3,25mm за неръждавейка - пасват идеално!

        В допълнение да отбележа, че след като около 2 часа поставях новият фар.....
        С леки механични корекции по ламарините.... за да пасне горе долу.
        Реших, че преди боята задължително ще сглобя всичко и тогава ще се разглобява на ново и ще се боядисва.
        Последно редактирано от enter1; 24-09-24, 09:32.

        Коментар


        • #19

          mitakabg « Отговор #21 -: август 01, 2017, 18:59:52 »

          баси и в твоята глава бая бръмбари шумят познато чувство хахаха


          enter « Отговор #22 -: август 02, 2017, 09:56:53 »

          Нито го отричам, нито мога да го ския

          Коментар


          • #20
            Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #23 -: февруари 19, 2018, 18:20:00 »

            След дългата пауза да раздвижим малко темата

            Тази година завърших един дълго отлаган възел по мотора - скоростомера.

            След доста години дойде време да завърша и моя километраж

            Началото е от далечната 2013 ...

            Освежаване на скоростомер

            Километража от горната тема завърши със счупена стрелка, скъсана пружина и прецакано стъкло.
            Но както се казва - човек се учи само от грешките, за които си е платил.

            От тогава се появиха стикерите за километражи, който започнах да правя. Първо естествено направих
            за Ява, като в момента имам и за AWO, ИЖ, М, MZ, Балкан, Mercedess, а може и да пропускам някои.
            Изпъкналите стъкла, които започнах да правя за километражи, оборотомери и т.н. също са резултат
            от желанието ми да полирам моето съкло от две малки точици...
            Резултата от интервенцията не беше нито желан, нито очакван. Въпреки абразивбните борчета, с който опитвах
            първоначално, а и цериевия оксид, с който търках по-късно - резултата беше плачевен.
            Благодарение на този проект доста хора имат нови циферблати (копиращи доста точно оригинала) и чисто нови
            изпъкнали стъкла за скоростомерите си.

            След толкова много думи е време и за малко снимки с крайният резултат





            На снимките по-горе е моя оригинален километраж.
            А така изглеждаше преди:



            Тъй като гривната от първия донор беше в много добро състояние (след полирането и) сложих нея.
            Въпреки нацепените места след кернирането всичко си дойде на мястото.
            Нарочно не нулирах показанието на километража. Така или иначе мотора е изминал тези километри
            през годините и реших, че само освежаване е достатъчно.
            Тук е момента да добавя, че километражите на Ява са едни от малкото, които успяват да ме
            изнервят с настройката им...

            Другия важен възел, с който съм се заел е небезизвестната ПРЕДНИЦА.
            Удължаващите втулки вече са готови и дойде момента за пълната профилактика.

            Започваме с определяне на износването и елипсата.
            Като преди това подготвяме компаратора.



            Положението е много добро - максималното отклонение е в рамките на 0.1mm / елипса и по дължина.



            Следва изработка на нови втулки с хлабина 0.1mm от най-малкия размер на ботуша.
            Този път от самосмазваща пластмаса Nylatron GS PA66 (малко излишно, но не пречи).

            След 3 тестови и 4 реални втулки - резултата е:




            И съответно новите втулки:



            Мислех да рециклирам капачките с разстъргване и нови семеринги.
            Оригинално са 32х39х8 и не са стандартен размер, но 32x40x8 се намира навсякъде.
            Имах чисто нови и сложих направо тях.



            Този път опръстена е на мястото си (размери 35х2 (35мм вътрешен размер))



            След щателно почистване е време и за събиране на коловете.



            Помпите при този модел изглеждат така:



            Тук се виждат отворите за наливане на масло, както и удължаващите втулки.




            Вече сглобени и в пълния им блясък:



            Коловете се движат мазно без затягане и още по-важното без луфтове!

            Следват топли проби и напасване на новия калник:



            Като недостатък мога да отбележа, че коловете от CZ са с няколко десети (0.2-0.3mm) по-малки в диаметър
            при долния тройник. Това ще наложи подлагане на латун, но няма да е болка за умиране.

            Тъй като новите колове са с вътрешни пружини декоративните ботуши са с ухо за закрепване към рамката.
            Не намерих втори нов ботуш, така че ще правя нови. Резултата (ако е успешен) по-късно.
            В допълнение съм решил да направя и направляваща втулка, но за това по-късно.

            За сега толкова, продължаваме напред (надявам се скоро) !

            Коментар


            • #21

              l410 « Отговор #24 -: февруари 20, 2018, 20:32:47 »

              Браво Ванка!
              Чакам с нетърпение продължението!

              Коментар


              • #22
                Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #25 -: февруари 27, 2018, 16:43:01 »

                Нека да разкрасим още малко темата с хромираните задни степенки - вече в завършен вид.

                Вече всички части са налични, хромирани и най-важното напаснати.



                След няма и 10 минути на приятно сглобяване, резултата е следния:





                Да преминем отново към предницата и новите попълнения по нея.
                Тъй като имам само един нов декоративен ботуш реших направо да изработя нов комплект.
                За целата свалих размерите на оригиналния:







                Най-близкия размер тръба, който намерих е 50x1.5 - неръждаема шевна тръба.
                Пасва перфектно, намира се лесно, а цената е повече от добра (~16лв./м).



                Работата по ботушите е по-скоро минимална. Едно ухо за моделите с вътрешни пружини
                и заварена шайба за моделите с външни пружини.
                А кефа от нехлопащата предница - ще видим дали ще бъде постигнат

                Така изглеждат вече монтирани:



                Остана да направя направляващата или по-скоро центирираща втулка между
                декоративния ботуш и коловете. Целта е ботуша да е центриран спрямо капачките.
                От там триенето (износването) и респективно хлопането да са по-малки.


                Следва часът на истината - напасването на всички налични части и ламарини....
                Тегава и неблагодарна (на този етап) работа. Състой се основно в следните етапи
                Слагане, оглеждане, чукане, блъскане, сваляне, чукане, блъскане, огъване
                и пак започваме от начало до постигане на търсения ефект.

                Да започнем с кормилото. То пасна от първия път без проблеми.



                Ауспусите и кривките, за които бях писал по-рано паснаха доста добре особенно към цилиндъра.





                Лявата част е с новите, дясната с оригиналните:
                Единствено предното захващане на ауспусите имаше нужда от "наместване", но стана:



                На тази снимка се вижда, как задната гума стой леко вляво (около 1см).
                Нямам обяснение за това, но ще огледам по-късно.
                Планката за централната стойка има нужда от ремонт, както и отвора за нея.
                Най-вероятно ще го разпробия на по-голям диаметър и ще сложа втулка.
                Трябва да се направи и нова тръба за степенките, но това също по-късно.

                Дойде реда и на филтъра с преходника и оригиналния карбуратор.
                Него може и да не го сложа, защото е проблемен.
                За целта трябва да преправя декоративния капак, но това ще го реша допълнително.

                Така изглежда монтиран, след много опити и напасване....



                Вече затворен (след няколко часа напасване на ламарини, кутии и филтри...)



                Тук е в последния си вид преди да започна да разкачам вече обявените за напаснати компоненти:



                В заключение мога да кажа, че има светлина в тунела...
                Работата върви със задоволителни темпове.

                Очаквайте продължение....

                Коментар


                • #23

                  filipon « Отговор #26 -: февруари 27, 2018, 21:33:50 »

                  Браво ,следя с голям интерес колега!
                  Получават се нещата и става супер!



                  Retromania « Отговор #27 -: февруари 28, 2018, 00:13:29 »

                  Продаваш ли оригиналните кривки? Изглеждат ми хубави. Така като гледам ти остава само боята и чеха ще заблести в цялата си слава. Перфекционист си и нещата ти се получават. По темата с напасването на ламарините, не знам какво са преживели тези мотори, но имам чувството че е не възможно да намеря тенекии за фара, които да не искат няколко дена напасване, изчукване и заваряне. Явата ми е леко стил чопър, но от известно време ми се иска да я приближа до корените и, трети чифт ламарини взимам и са меко казано компромисен вариант.



                  enter « Отговор #28 -: февруари 28, 2018, 11:22:06 »

                  Цитат на: filipon в февруари 27, 2018, 21:33:50
                  Потръгнаха нещата
                  По ходовата част и рамата почти няма възел, който да не е ремонтиран или с подготвени части за ремонт.
                  Двигателя е друга бира, него ще го мисля малко по-късно.

                  Цитат на: Retromania в февруари 28, 2018, 00:13:29
                  Кривките ще ги запазя. Да, в доста добро (особенно за годините си) състояние са.
                  Относно ламарините, а и за всичко останало. Тези мотори не са били ювелирна изработка и като нови.
                  Малко или много прекаляваме в желанието си да ги направим лъскави, но това е положението
                  Красиви са (поне за мен), доживяли са наши дни, ще ги постегнем колкото може и това е



                  Нешо Геровски « Отговор #29 -: февруари 28, 2018, 20:28:18 »

                  Колега къде ги даваш тези неща за хромиране и подцинковане ?

                  Коментар


                  • #24
                    Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #30 -: март 06, 2018, 14:05:35 »

                    Тази седмица не остана много време за работа по мотора...
                    Въпреки това новата тръба за предните степенки е готова.
                    Снимки следващия път.

                    За поддържане на интереса ще ви покажа един спомагателен проект, който завърших.
                    Става въпрос за стенд за мотоциклетни двигатели, а и всичко друго, което може да се закачи на него.
                    Идеята беше да е възможно най-универсален и мисля, че покрива изискването ми.
                    В интерес на истината очаквах да е по-малък (в чисто физическо измерение),
                    но след като видях, колко точно е голям двигателя осъзнах, че няма как
                    Има възможност за зостопоряване положението на двигателя.
                    Регулиране на височината и дължината за различни двигатели и т.н.
                    Така, че вече съм готов и да "свалям" двигателя.

                    Ето го и самия стенд с монтирания двигател:





                    Изключително съм доволен от изработката
                    Надявам да съм доволен и при ползването му по предназначение.

                    Коментар


                    • enter1
                      enter1 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Цитат на: Нешо Геровски в февруари 28, 2018, 20:28:18

                      enter:
                      Всички хромови и цинкови покрития са правени в Галваника - Пловдив http://galvanikabg.com/start.html
                      Правят само галаванизацията, не правят подготовка на детайлите.

                  • #25
                    Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #31 -: март 27, 2018, 18:13:51 »

                    Нека да продължа с още малко информация и снимки от развитието на проекта.

                    Да започнем с още няколко елемента подготвени за хром от Ангел Миров











                    Тези за цинк




                    След лъскавите детайли, да се върнем на грубата сила
                    А именно тръбата за предните степенки. Старата беше в отвратително състояние и за целта направих нова.
                    Вътрешен диаметър 20 mm, външен 26.5 mm., малко по-дебела от оригиналната от стомана 40Х.
                    След пасване с райбер и шлайф паста, нещата просто заспаха

                    Ето я в полу-готов вид.



                    Начертах и поръчах да ми изрежат уши за степенките и пружината.





                    Вече заварени и готови за монтаж на рамката



                    Време е да се похваля и с два нови инструмента.
                    Първия е ключ за обиране на хлабината на радиално-аксиалните съчмени лагери на предницата.





                    А втория е инструмент за избиване и набиване (с една допълнителна приставка/доработка) на
                    оста на задната вилка. Работи просто перфектно







                    За съжаление тук дойде момента на едно разочарование...
                    Вече бях свалял оста на вилката и знаех, че е за смяна. Съответно си купих нов чоп и нови втулки.
                    Всичко е перфектно, но се оказва, че чопа не е оригинален или е ремонтен размер...
                    Оригиналния е 20.00mm. моят е 20.16mm. и съответно проблема е сериозен
                    Най-вероятно и изместването на гумата ми се дължи на тази интервенция и износени втулки.
                    Следва направата на нов "къстъм" чоп на по-големия размер. А втулките лесно ще се напаснат

                    Това е за сега. Очаквайте продължение!

                    Коментар


                    • #26

                      bratbobo « Отговор #32 -: април 25, 2018, 08:40:34 »

                      Браво, Ванко!!! Издал си професионално ръководство за реставрация.
                      Само такива, с "бръмбари в главата", както казва Митака, знаят колко много усилия, време и средства са нужни за да възкръсне старото желязо от скрапа. Радвам се, че вашето и поколение пое щафетата и движи здраво напред! Тръпката си заслужава!
                      Безпроблемно и безаварийно каране!

                      mcjohnny « Отговор #33 -: май 05, 2018, 12:43:11 »

                      Ще се радвам целият този труд да го видя на пътя с целия си блясък! Любопитно ми е дали повечето от вас ползват оригиналните релета,които меко казано развалят карането? Чехите са създали специално за Ява 250-353 електронно реле,което се монтира на мястото на старото върху динамото.Аз си поръчах едно от Чехия и го интегрирах успешно и сега машината пее и се кара.Имам и Трофи ЕС ,като и него съм с електронно реле и сега се пътува чудесно! Лъскайте,но и ги карайте!

                      Коментар


                      • #27
                        Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #34 -: юли 23, 2018, 17:00:41 »

                        Продължението не е кой знае какво, но все пак има развитие....

                        След продължително избистряне на идеята за изправяне на задната вилка - резултата вече е на лице.
                        Задната вилка се оказа доста "кораво копеле" (което само може да ме радва)...
                        За изправянето бяха необходими - здраво фиксиране, нагряване и не на последно място лост от първи род .



                        След 3-тия опит и рамо от около 2.5м, вилката най-накрая се предаде!
                        Гумата застана в средата и амортисьорите се изправиха.
                        Ето го и резултата :



                        Тук се вижда проблема преди интервеницята.


                        Първоначално публикуван от enter1 Преглед на мнение
                        Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #25 -: февруари 27, 2018, 16:43:01 »


                        Лявата част е с новите, дясната с оригиналните:
                        Единствено предното захващане на ауспусите имаше нужда от "наместване", но стана:



                        На тази снимка се вижда, как задната гума стой леко вляво (около 1см).
                        Нямам обяснение за това, но ще огледам по-късно.
                        Планката за централната стойка има нужда от ремонт, както и отвора за нея.
                        Най-вероятно ще го разпробия на по-голям диаметър и ще сложа втулка.
                        Описва се и проблема с отвора за централната стойка, е и на него му дойде реда.
                        Разпробиване, пластмасова втулка по размер и централната стойка заспа.
                        Снимки на готовото изделие няма, така че ще трябва да ми повярвате



                        За сега толкова...

                        Коментар


                        • #28

                          sevlievoben « Отговор #35 -: юли 26, 2018, 12:06:55 »

                          Перфекционист!!!

                          Коментар


                          • #29

                            Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #36 -: август 10, 2018, 17:36:28 »



                            sevlievoben какво да се прави.... старая се

                            Разрових се из архива и установих, че съм пропуснал една важна част от процеса - задната вилка.
                            Възела вече е готов, паснат и само чака да бъде монтиран.
                            Така че да раздвижим малко темата.

                            Вече се оплаках от оста/чопа на задната вилка, а и се похвалих с новия инструмент.

                            Първоначално публикуван от enter1 Преглед на мнение
                            Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #31 -: март 27, 2018, 18:13:51 »




                            За съжаление тук дойде момента на едно разочарование...
                            Вече бях свалял оста на вилката и знаех, че е за смяна. Съответно си купих нов чоп и нови втулки.
                            Всичко е перфектно, но се оказва, че чопа не е оригинален или е ремонтен размер...
                            Оригиналния е 20.00mm. моят е 20.16mm. и съответно проблема е сериозен
                            Най-вероятно и изместването на гумата ми се дължи на тази интервенция и износени втулки.
                            Следва направата на нов "къстъм" чоп на по-големия размер. А втулките лесно ще се напаснат

                            Това е за сега. Очаквайте продължение!
                            И така, първо за материал - стомана 40Х, Ф22mm - няколко заготовки от по 140mm.
                            Тук баща ми пое инициативата (аз определено и бях сърдит на тази ос...) и свърши цялата работа по оста.
                            Направата на нова ос включва - грубо струговане на оста, разпробиване на мазителни отвори, закаляване и шлайфане до съответния размер - 20.16mm.

                            Така изглежда почти готовата заготовка. Остава само да се отреже опашката, използвана за захващане.

                            Резултата определено е супер!!!





                            След като вече имам по-дебелата ос е време за райбероване на втулките.
                            За целта вече си бях купил комплект раздвижени райбери и нямаше особенни драми.

                            Мери и райберовай....





                            След известен брой пасове с райбера достигнах до желания резултат.
                            Вилката беше монтирана към рамата и всичко беше добре, с изключение на изместената вилка.
                            За съжаление не се оправи с новата ос и втулки.
                            Изправянето и вече го обсъдихме в горния пост, но пропуснах да споделя за един аксиален луфт между задната вилка и рамката.
                            Не е кой знае какъв, но е дразнещо да знаеш, че е там...
                            При първото сваляне на оста на вилката видях, че има тъкна подложна шайба между едната втулка и рамата.
                            Е не успях да я върна на място, но така или иначе не мисля, че там и е мястото.
                            Вече се бях приготвил за този проблем и имах няколко пас шайби, с вътрешен диаметър 27mm (и дебелина 0.1mm), колкото е външния на втулките.

                            Ето я втулката и шайбата.



                            Тук вече инсталирана на място за проба. Резултата е много добър - вилката влиза (сравнително лесно) и луфта е съвсем малък.
                            По този начин обрах хлабината, като се запазва лагеруването между бронзовите втулки, във вилката, и рамката.




                            Като стана въпрос за набивани и избиване на втулки и кухи оси, е момента да се похваля с инстумента използван за тази цел (в завършен вид).

                            Ето го и него в по-лъскавия му вид.





                            А освен, че е лъскав - и работи (малко "по-мазно" от стария вариант).







                            Може да му се измисли едно застопоряване на болта спрямо оста за да се работи само с един ключ, ноооо да не прекаляваме.


                            Еми това е....
                            Следващия път повече!

                            Коментар


                            • #30
                              Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #37 -: септември 12, 2018, 13:09:49 »

                              Не е кой знае колко повече, но поне изглежда "внушително".
                              Преди няколко седмици официално рециклирах всички задни амортисьори, които имам и са годни за рециклиране.
                              Резултата е 3 комплекта амортисьори, с нови водещи втулки, масло и семеринги на изпусналите.

                              Ето ги готови за боя:



                              Дойде и реда всички части да бъдат пъснати, снимани и да влязат в кашони.
                              Вече са при бояджията и чакат ред










                              За сега толкова

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X