Оригинално побликувано в motoforum.bg : « Отговор #16 -: юли 07, 2017, 16:59:18 »
Нека да добавим още няколко полуготови системи от мотора:
Задната спирачка е една от тях:
Проблеми - Износени пъпки и естествено лек луфт.


Не успях да намеря читава задна спирачка (на нормална цена).
Времето се затопли и "комарите взеха, че я нахапаха".

В резултат - на старата и "поникнаха" нови пъпки. Материала е 3.25mm електрод за неръждавейка.
Много "груб" материал - не се поддава много, много на механична обработка и се надявам да държи на износване.


От долната страна не стана много красиво, но може и да го изпиля някой ден.
На основата вече има нова втулка (на 15mm.) и лагеруването е перфектно.
За стараничния луфт направих две шайби (около 0.5-0.7mm) от черна (самосмазваща) инженерна пластмаса (PA 6 ако не се лъжа).
В резултат - луфт няма абсолютно никакъв! Надявам се с тези шайби да се намали и достъпа на вода до лагерната втулка.
За напред педала трябва да мине през Ангел Миров за полиране и после хром.
Задният стоп също премина през цялостна реновация.
Не го снимах преди, но беше в средно състояние - не много ръждив, но със скъсана долна част (мястото за долното захващане към калника).
Излекувах го със заварена срязана шайба. Резултата след почистване с телена четка (отново Ангел) и цинк.


Съответно цинка беше без крепежа за крушките за да не се разпандат във ваната.
Някой ако си познае салфетката - в мен е


За съжаление прецаках текстолитовите подложки и трябваше да направя нови.
Станаха доста добре, а са само с няколко десети по-високи от оригиналните.


Тук вече е накипрен с новата гума и старото капаче


Друг ключов възел е кормилото:
Проекта е с начало 2014, но беше замразен в очакване на последната част - полиране и хром на тръбата на самото кормило.
Тук помогна Милко Георгиев (iotoff)
Преди:


Капачката за ключа я бях подготвил отдавна и кротоко си чакаше да бъде хромирана заедно с кормило.


Дръжките също са полирани и с нови втулки - външно POM, вътрешно месинг с резба М5 за болта.
Станаха повече от перфектни!
Въпреки, че намерих оригинални втулки си оставих тези.
Една от причините е, че оригинално се ползва паснат болт, който влиза плътно във вътрешната втулка и няма халбина.
Съответно един път изгубени се слага обикновен болт М5, при което лагеруването става между него и вътрешната втулка.
Резултата е ясен - износване на втуклата, тракащи дръжки, неприятно усещане като цяло

Оригинални болтове не намерих, но с неръждаеми с широка периферия и тези къстъм втулки стана повече от добре. Снимки след малко.

Тук е ревизираният ключ и вече хромираната капачка

След известна зайгравка с чук и няколко размазани нита - резултата е налице

Ръкохватката за газта е нова, като смених и металната вложка със спиралата.
Съответно за Ява цената е по-скоро неприятна, а и не се намира лесно.
От MZ/Simson става с пробиване на един допълнителен отвор за фиксиращия болт.
Цена 11лв с гумената ръкохватка от моторбайка.

Тук вече вложката е поцинкована, в което нямаше смисъл - вътрешната страна така или иначе остава в "електролитна сянка" и не се покрива добре.

Слайдера също е нов - от МЗ на цена от 7лв.

И след един ден на напасване....... резултата не закъсня



Ръкохватката е без луфт и се движи доста "мазно".
Огледалото също е на мястото си.




Следващия път продължаваме :grin:
Коментар