Обява

Свий
Няма добавени обяви.

MZ es 175/1 1965

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MZ es 175/1 1965

    Здравейте!
    Първо да си кажа ,че съм нов във вашия форум
    Регистирах се най-вече защото се надявам да получа помощ относно този мотор, а тук намерих няколко теми за моторчета като моя. Но и друг път когато съм търсил нещо, съм попадал на интересни неща в този форум.
    По принцип съм доста запален по моторите и винаги съм искал да имам, но единствения мотор който съм имал е едно симсонче,с което доста си играх докато заприлича на нещо. И понеже наскоро пак ми се прииска мотор реших ,че е крайно време да постегна другата антика у дома MZ es 175/1 ot 1965 година.
    Мотора е купен мисля 91-ва година от баща ми,защото стария собственик възнамерявал да го изхвърля.Та тогава го е постегнал колкот да се кара, "ударил" му една боя (не особено добре) и си караше от време на време.През 94-та се зимата претърпяват с майка ми леко ПТП. Тогава докато бяхме без кола се караше само мотора понеже друго и нямаше. И така до един ден същата или следващата година когато баща ми закъсва в едно село с мотора.Нещо съединителя каза не бил наред. Мотора е закаран до село с някво камионче и от тогава 14-15 години не се е движил.
    Е аз никога не съм бил безразличн към тоя "звяр" както ми се виждаше тогава и все човърках нещо, бършех го от време на време. По късно реших че вече мн разбирам от двигатели и отворих едния капак и се почна.. Изнамерих една схема, намерих и липсващите части по съединитиеля.Хванахме се с баща ми и отначало добре на място като пробваме има съединител, на като порабори малко и пак затяга и
    дотам.. Направих едно две кръгчета без съединител и го прибрахем пак в гаража. Преди 2-3 години пак се захванах и вече оправих проблема(оказаха се едни шаиби и просот трябваше по тънка..) но пък тогава успях само на два пути да го запаля и то със спринцвка с бензин.Ядосах се и оттогава не сам го закчал...
    До преди няколко дни. Реших ,че акто няма пари за някой по съвременен мотор ще възстановя тоя в оригинален вид, пък и вече минава за ретро машина. Та свалих двигателя и го разглобих. Баща ми беше казал че на някоя скорост прещраквал иили нещо такова.Като го отворих както и очаквах от една зъбчатка липсваше зъб. Другото на вторичен вал ,ли как се казва точно незнам, зъбите пак са леко поизронени, но е минимално .Единия семеринг на коляновия вал беше заминал както и този на зъбака за веригата. В общи линии това са проблемите.Имам и чисто нови цилиндър и бутало от 250 кубика(той мотора попринцип си е преправен на 250 още от предния собственик..)
    И това е засега което съм направил. Поизчистих каквото свалих и търся части.
    Няма много неща за смяна, но и тия са проблем .. не успявам да ги намеря. И тук е молбата ми ако някой знае откъде мога да намеря частите или пък има за продаване моля да казва .Аз съм от Велико Търново. В Г. Оряховица има магазин, но за скоростите имат само за ЕТЗ-тата...
    Ето и снимки на мотора(от преди 4-5 години са). На едната съм оградил зъбното колело което е основен проблем както и на единия вал който не е толкова фатален.. Ако някой може да помогне ...
    Ако се справя с двигателя проължавам нататък по мотора..

    Извинявам се за дългия пост..
    http://smiro.snimka.bg/motorcycles/m...11275.14208511


    Последно редактирано от stanio88; 16-08-09, 15:03. Причина: снимки

  • #2
    До: MZ es 175/1 1965

    Явно тук няма кой да обърне внимание...

    Коментар


    • #3
      До: MZ es 175/1 1965

      Ще се оправим с двигателя. Имам частите, които ти трябват. Тел. на лнични.
      ______2
      Е = MZ

      Коментар


      • #4
        До: MZ es 175/1 1965

        Първоначално публикуван от stanio88 Преглед на мнение
        Явно тук няма кой да обърне внимание...
        Здрасти, колега! До къде я докара с мотора?
        И аз имам същия - MZ ES 175/1 от 1965 година. Взех го преди месец и още не съм му почнал реставрацията. За сега събирам части. Всъщност, трябват ми мигачи, огледало и капачето за ключа. Моето си е там, но пластмасовата част се посчупила малко. Но това е козметика. Иначе е заминал храповикът. Може и други неща да са заминали, но това ще се види след седмица-две, като го почнем.
        Между другото, не мога да разбера този модел имал ли е фабричен багажник или дръжка. Каквото и да е - търся го.
        Може да пишеш на dpk6699@abv.bg, скайп dpk6699 /но влизам рядко, ако мога да се вредя от наследника/ или тел 089 8 64 34 55 - Дидо.

        Коментар


        • #5
          До: MZ es 175/1 1965

          Здравей колега Аз имах такова Мz es 175 Trophi но го счупих и имам два двигателя на части ако си заинтерисован може да решим проблема ето ти моя тел:0886548299

          Коментар


          • #6
            До: MZ es 175/1 1965

            не е искал да запали заради скъсания семеринг на коляновия вал
            или заради запушен кърбуратор
            зъбчатките неса толко проблем
            ако мислеш да го караш много дълго купи зъбчатките ако не
            го сглоби така(пак ще кара бая време...)
            сущо проблема с паленето може да ти е проблем токовете
            свеща да е прецакана
            кранчето на бензина да е запушено
            кажи какво си чистил и какво неси и ще решиме проблема

            Коментар


            • #7
              До: MZ es 175/1 1965

              Здравеите!
              Бях забравил тази тема и не съм влизал отдавна. Мотора го сглобих отдавна, септември май беше.Намерих си на едни вторични почти цял двигател от следващите тофита с квадратнчя фар за 40лв. От него си взех всички зъбчатки които ми липсваха, за щастие бяха невредими,въпреки окаяния вид на двигателчето. Купих нови семеринги и ги смених всичките.Купих даже и нови дискове за съединитиля,че на един два от старите липсваха не места малки пърченца.Имах и чисто нови цилиндър и бутало.Всичко беше иделано почистено и на един чаршаф се почна сглобяването.Правех всичко както си пише там в оригиналното ръководство(от интернет).Сглобих го аз, пробвах скоростите,датчика за неутралната и всичко си работеше. Сложих двигателчето на мотора. Сега вече и съединителя отделяше,досега той беше основен проблем, но с подходящи шайби,вече работеше.Малко се позамотах с центровката, но след малко опити и проблеми с токовете я нагласих, настроих и карбуратура пак по ръководството(не е оригиналния, а от трофи с квадратен фар и малко не точните жигльори, но като за начало става).Очистих кранчето, сипах бензин и за мое учудване на третото ритане запали Да си кажа честно неочаквах.Но успехът беше дотук.Дръпнах съединитля , натиснах лоста на скоростите на първа и като пуснах съединителя, мотора веданга угасна. След доста опити успях да изключа от скорост и пак си палеше нормално, но се случи същото със скоростите.
              Според мен проблема е във фиксаторите на скоростите.Като сглобих двигателя пробвах скоросотите и всичко беше наред, но фиксаторите бяха съсвсем леко навити за да може да се превключват лесно.Когато ги стегнах не можеха да се превключват.Явно не бяха оригиналните тия фиксатори(представляват болт с канал в който влизат пружина и върху нея съчма, така съчмата влиза в жлебчето на един барабан и застава на съответната скорост),защото имаше някакви дебели подложки, които махнах и след завиване явно са опрели ан твърдо и са блокирали скоростите.Свалих ги и ги поизпилих, но явно тук съм прекалил, зощото не съобразих,че канала е като водач, в който върви съчмата, а не просто гнездо в което да влезе пружинката.И така явно не е имало кой да фиксира на определнеа скорост и са били зацепени две едновременно и прсото са били блокирани двата вала и затова като пусна съединителя угасваше.
              Сега се надявам в бързането и ръчкането на скоростите да не съм потрошил пак зъбчатките, но при всички положения пак трябва да се цепи двигателя за да се види.Иначе ако всичко е наред, трябва само да се пристържат нови болтове за тия фиксатори, с нужната дължина и смятам,че всичко ще е наред. Но с тоя мотор не съм се занимавал от тогава,а и зимата не ми се бутваше в тоя студ.Намерих му даже оригинален карбуратор,захвърлен на тавана.. Сега вече е топло и когато остане време се надявам да го орпавя и най-накрая да завъртя едно кръгче с тоя мотор.
              Извинявам се за дългия пост, малко се олях, но дано е полезно на някой който се е хванал да си оправя такава машина, тъй като накрая дребен проблем като тези фиксатори може да развали работата..

              Коментар


              • #8
                От: MZ es 175/1 1965

                Здравейте, възстановявам мотор МЗ 175-1 и искам да попитам някой има ли: резервоар, заден стоп със здраво стълко и стъкло за фара.Пишете, благодаря!

                Коментар


                • #9
                  От: MZ es 175/1 1965

                  Здравейте
                  Аз тази тема и мотора изобщо ги бях зарязал след предишния фал. Но онзи ден пак ми щукна и свалих двигателя и пак започна..
                  Joro_RC, незнам защо, но преди изобщо не съм видял това което си написал. Надявам се все още да имаш тези двигатели и да погледнеш тази тема, защото не можах да ти пратя лично съобщение..Ако ги има трябва да измислим нещо...
                  Dragomir1960, аз нямям почти никакви резервни части за мотора,но ще погледна за едно стъкло за фара, но мисля че беше за друг мотор..

                  Коментар


                  • #10
                    От: MZ es 175/1 1965

                    Сгрешил си подреждането на скоростите приятелю,не е проблем фиксатора,казвам ти го от личен опит,когато бях в процес на обучение така си строших един комплект скорости,има зъбни колелета които спокойно може да се объркат,и при не запален двигател не личи,но запали ли и включиш на скорост става с.кс.

                    Коментар


                    • #11
                      От: MZ es 175/1 1965

                      Не са сгрешени 100% то мисля че нямаше и как, а и схеми гледах, така че не е това.Просто фиксаторите които бяха сложени не бяха оригиналните а престъргвани и вместо дифтунги бяха подложени дебели гумички.Та като махнах тия гуми и сложих медни дифтунги, те опряха в избирателчето (или незнам как се казва точно) и аз взех че ги поизпилих, но от бързане и мерак да го покарам не гледах много много и ги изпилих доста, така че съчмата не оставаше в канала и нищо не фиксираше..та бяха зацепени един вид две скорости и оттам е ясно.. От бързане се пак ще се прави, но вече му е време да стане на мотор след толкова години стоене..

                      Коментар


                      • #12
                        От: MZ es 175/1 1965

                        Здравий колега до каде стигна с реставрацията?
                        Желая ти успех и да го видим по скоро красавеца.
                        Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                        Коментар


                        • #13
                          От: MZ es 175/1 1965

                          Здравей
                          Ами разглобих го преди 2-3 седмици двигателя за пореден път Престъргах си и нови фиксатори, но както си и милех има счупени зъби пак, но за щастие от двата комплекта скорости, ще сглобя един здрав. В крайна сметка освен във фиксаторите проблема се оказа в две грешно поставени шайби ограничаващи зъбчатките на 1-ва и 4-та скорост, които някой преди мен беше сложил по този начин и аз като незнам ги сложих по същия , въпреки че гледах и схеми... но така е и пак ще стане.
                          Та надявам се най-късно по Великден да го подкарам отново. Проблема е че аз уча в София, двигателя е в Търново, а мотора на село и се събират 2-3 дни в месеца да се позанимавам с моторетката Ще гледам да наснимам сглобяването ако има някой,който се е захванал и не е много наясно ,да не прави същите грешки..

                          Коментар


                          • #14
                            От: MZ es 175/1 1965

                            Колега аз съм в същото положение като теб моторетките ми са на село живея в София и само мисля как да си отида на село,като е има предвид,че стаята ми е пълна с части карбораторчета резервоар калници и тн.
                            Пожелавам ти успех и ако искаш виж темата симсон подобрения на 5 страница е ''новия'' симсон.
                            Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X