Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Новак с MZ es175/1

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Новак с MZ es175/1

    Здравейте! Търсих из гугъл , ама много мнения ми дойдоха, все различни и не мога да разбера какво масло да сипя в двигателя на мотора. Сега го карам с някакво на лукойл 10в40 за 7-8 лв литъра , но не мисля че е някакво качествено. Мотора не беше каран ~15-20 год. Съединителя беше залепнал , но взе да се пооправя. При сменяне на скоростите трябва да изчакам да паднат оборотите и тогава да сменям иначе изхарква и никакъв ефект. Та си мисля , че ако му сложа някакво по-качествено ще се оправи този проблем. Другия ми проблем е ,че предните амортисьори се връщат доста рязко и удрят, та чак се усеща докато караш. Задния си е добре - не удря , влиза си плавно .... Кажете ми каква профилактика да им направя и какво масло да им сложа? Четах , че има някакви хидравлични ама не били най-подходящите за това ще ви питам и вас. Не съм супер богат , че да ми кажете някакво 40лв/л. Нещо от сорта на 10-13 ще е добре. Мерси предварително.

  • #2
    От: Новак с MZ es175/1

    Това масло къде си го сипал? За скоростите е добре да сипеш 75W90, ako бъркам нека ме поправят.

    Коментар


    • #3
      От: Новак с MZ es175/1

      Първоначално публикуван от aironhight Преглед на мнение
      ... и не мога да разбера какво масло да сипя в двигателя на мотора.
      В документите за твоя мотоциклет е написано следното:

      "Скоростен механизъм - 750 см3 моторно масло с вискозитет според годишното време, SAE 40 през лятото, SAE 20 - през зимата.
      Амортесьори - 80 см3 специално масло "Глобо" на амортесьор, вискозитет 1,65 ... 1.92'E при 50'С = 8... 11 cSt при 50'С "

      Това е.
      Моторно масло, означава масло за двигатели.
      Специално масло "Глобо" няма къде да намериш, тъй че каквото намериш (масло за амортисьори все пак)

      И не - няма да се оправи проблема със смяна на маслото ... Това са 15-20 години. Трябва да си го отвориш, почистиш и т.н.
      ______2
      Е = MZ

      Коментар


      • #4
        От: Новак с MZ es175/1

        Окей сега още един проблем. Щом се стъмни една вечер тръгвам да се прибирам и паля си мотора оставям го да позагрее и ще тръгвам. В момента, в който завъртях ключа към фар мотора изгасна. Гасне и на габарити и на фар. Само на контакт работи. Та не беше фатално - прибрах се. Когато започна да ми гасне мотора на фар започна и да ми гасне мотора и на контакт понякога. Загасва и все едно е задавен...Преди ми палеше от първото , в редки случаи от второто ритане на манивелата. След като започна да ми гасне след всяко угасване палеше все по-трудно. В един момент просто не искаше да запали никак. Помислих , че нещо се е запушил жигльор и няма бензин , но след почистване на карба пак не искаше да запали. Та изнамерих някаква свещ на възраст няколко хилядолетия (също като тази на мотора) , изчистих я хубаво и я сложих. Старата свещ си даваше искра , но с нея мотора не палеше. Сложих другата и мотора си запали без проблем. Карах , карах и изведнъж -> пак старата история. Изгасна си без да се мъчи.Просто както си карах все едно завъртях ключа към изключено. Избутах го до гаража и пробвах с други свещи, но този път не се получи. Можете ли да ми кажете като отида пак на село какво да проверя и защо може така да ми изгасва мотора при положение, че гориво влиза в цилиндъра и свеща дава ток. Аз имам някакво предчуствие , че някъде стават мостове и се окъсява нещо за да стават всичките тия гаври с тоците по мотора. Благодаря предварително!

        Коментар


        • #5
          От: Новак с MZ es175/1

          Свали си контактния ключ. Маркирай с лепенки и цифри всички кабели, които влизат в него за да ги върнеш по-късно по местата им.

          И го почисти.

          Най вероятно става дума за силно замърсени клеми, пружинки, които не връщат и съответно не контактуват добре ...
          ______2
          Е = MZ

          Коментар


          • #6
            От: Новак с MZ es175/1

            И аз това си мислих , че ще е защото от начало беше яко заклеясал и не се мърдаше... След като се намеси отвертката естествено се раздвижи и от начало работеше , но сега сигурно идва от там проблема. Благодаря за полезната информация колега

            Коментар


            • #7
              От: Новак с MZ es175/1

              Значи сваляш свещта, включваш запалването и риташ. Трябва да има искра и то синя и звучна. Сваляш всички кабелаци. Надявам се да си добре с електрото. Всяка гайка, шайба да лъсне. Гледаш протрита изолация и ако има изолираш. Сваляш лулата и я мериш, трябва да показва няколко килоома съпротивление. Ако има чукче почистваш, с шкурка равномерно. Всичко стягаш прилично. Контактният ключ също го почистваш механично и си готов. Привързваш си всичко с опашки. Всичко го връщаш на мястото му. Яко можеш, калайдисвай изводите. Мисля, че така няма проблеми. Виж, всеки един мотор не знаеш кой е барникал. Като ревизираш всичко, ще знаеш, че като тръгнеш на път няма да има сцени! Поздрави. От къде си?

              Коментар


              • #8
                От: Новак с MZ es175/1

                Четох, че го загряваш предварително. Според мен не го прави. Той лекичко в движение ще си загрее на смукач. Все пак е с въздушно.

                Коментар


                • #9
                  От: Новак с MZ es175/1

                  Тези моторетки имат проблем с реле-регулаторите за зареждането на акумолаторите и си мисля, че точно това е проблема. Явно релето не зарежда както трябва и след като включиш светлините двигателя гасне. В къщи все още стои един МЗ 175 ЕС/1 на който точно заради тези релета баща ми преди повече от 25 г. му смени запалването с такова от Ковровец и проблема приключи, но пък фара свети като фас. Спред мен е по-добре да направиш мотора на 12 волта и като му сложиш едно реле ог Жигули ще забравиш всички проблеми с токовете.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Новак с MZ es175/1

                    Така отдавна не съм чел и писал, защото нямах време. Проблемите на мотора бяха в ключа и свещта. Ключа нещо се беше прецакал нямам идея и аз какво му имаше, ама дойде един приятел и го омагьоса да работи :Д Купих си нова свещ и проблемите би трябвало да са свършили вече. Изскочи ми обаче друг проблем - карам си карам си и тръгвам да спирам. Слагам си крака на педала за задната спирачка ама той - твърд като камък няма натискане. Докато спра се чу едно прасссс и що да видиш - паднал болта дето държи контра на спирачката и тя тръгнала да се върти с джантата , при което ми се къса и желязото свързано с педала , та още не съм намерил някой да ми го завари. По мотора има доста работа трябва да му търся амортисьори,че тези са изтървали и на черно просто е абсурдно да се кара. Ако ми кажете как мога да намеря що годе добри амортисьори или да дам тези за поправка (ако може нещо по-евтино ... криза е все пак).

                    Коментар


                    • #11
                      От: Новак с MZ es175/1

                      Първоначално публикуван от aironhight Преглед на мнение
                      при което ми се къса и желязото свързано с педала , та още не съм намерил някой да ми го завари. .
                      Не е добра идея да заваряваш обтегача който се е скъсал, тъй като пак ще се скъса. Намери си здрав или хвани някой стругар да ти направи нов. Ето от тук може да си харесаш нещо :
                      https://www.akf-shop.de/mz-ersatzteile/federbein/
                      http://zweirad-ersatzteile.com/Simson-Ersatzteile:::2.htm

                      Коментар


                      • #12
                        От: Новак с MZ es175/1

                        aironhight, сподели, ако обичаш, какво очакваш от този мотоциклет...за да те разбират хората, които мога да ти дадат добри съвети.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Новак с MZ es175/1

                          Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнение
                          aironhight, сподели, ако обичаш, какво очакваш от този мотоциклет...за да те разбират хората, които мога да ти дадат добри съвети.
                          Вероятно очаква просто да се вози Само не е ясно по какъв път .

                          Първоначално публикуван от aironhight Преглед на мнение
                          ..... По мотора има доста работа трябва да му търся амортисьори,че тези са изтървали и на черно просто е абсурдно да се кара......
                          По черно , на първа - втора не е кой знае какъв проблем . Кофти е да го караш на асфалт с изпуснали амортисьори. В завои не се държи добре , хеле пък на мокър асфалт.
                          Освен това специално при изпуснал преден : при ускорение мотора преминава неминуемо през една критична скорост ( при мен беше около 65-70 км./ч.) , при която предницата просто подскача . Навремето по такъв начин ми изяде предната гума за няма и 2-3 000 км. ... а тогава гумите бяха кът като много други работи.

                          ПС. По-нагоре Димо е писал за "Глобо" . Прав е разбира се . Помня , че аз им налях точно такова ( внесено по поръчка от един приятел чак от ГДР-то) . Обаче изтече с времето
                          Последно редактирано от Vlado_Ts; 04-08-14, 12:26.
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Новак с MZ es175/1

                            За chrichri ще обясня , че очаквам от този мотор да е технически изправен и от време на време като си идвам на село да ходя да карам с приятели по пътищата между селата(хем черно , хем асвалт) . По мокра настилка не се хващам да карам просто от съображения за сигурност. Та сега по темата - преди няколко дена карахме взе да замалява пак на един баир докарах го чак до първа скорост и ми загасна нямаше сила да го качи. Става въпрос за не толкова сериозен наклон , който трябва без проблем да си го взимам. Та изчаках една минута ритнах го запали и си продължихме да караме. След около 5-6 минути обаче както карах и мотора просто си изгасна. За втори път ми се случва това нещо. След като ми се случи това нещо свалих свещта и що да видиш - ток няма. Фар , бибитка , габарити и т.н. всичко си работи само искра няма. Та избутах си го аз по обратния път към нас и всеки ден така профилактично минавах да го ритна по няколко пъти просто от любопитство какво ще стане и на 3тия ден пак взе да му идва тока към свещта. Дойде тоя ток към свещта , но не иска да запали(ток да те убие , бензин да те удави-ама не пали). Та предубедих се да си взема нова бубина , че тая сегашната ми е от не знам си кога в гаража ,с неясен произход. Та ще си купя нова бубина и ще ви пиша пак какво е станало.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Новак с MZ es175/1

                              Брат ми имаше 175 ТРОФИ. Проблеми като твойте бяха решени така: Слага се бобина от Москвич или Волга без вариатора и заспива(не слушай отворковците които ще кажат че не става) Ако продължава да гасне когато си иска а има ток, има бензин - цепиш двигателя и сменяш семерингите на коляновия вал(оригиналните са в метална мантия) С поздрав Борето
                              p.s. Много , много отдавна беше това ходене събота и неделя с БАЛКАНЧЕ до к. Градина

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X