Здравейте! Търсих из гугъл , ама много мнения ми дойдоха, все различни и не мога да разбера какво масло да сипя в двигателя на мотора. Сега го карам с някакво на лукойл 10в40 за 7-8 лв литъра , но не мисля че е някакво качествено. Мотора не беше каран ~15-20 год. Съединителя беше залепнал , но взе да се пооправя. При сменяне на скоростите трябва да изчакам да паднат оборотите и тогава да сменям иначе изхарква и никакъв ефект. Та си мисля , че ако му сложа някакво по-качествено ще се оправи този проблем. Другия ми проблем е ,че предните амортисьори се връщат доста рязко и удрят, та чак се усеща докато караш. Задния си е добре - не удря , влиза си плавно .... Кажете ми каква профилактика да им направя и какво масло да им сложа? Четах , че има някакви хидравлични ама не били най-подходящите за това ще ви питам и вас. Не съм супер богат , че да ми кажете някакво 40лв/л. Нещо от сорта на 10-13 ще е добре. Мерси предварително.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Новак с MZ es175/1
Свий
X
-
От: Новак с MZ es175/1
Първоначално публикуван от aironhight Преглед на мнение... и не мога да разбера какво масло да сипя в двигателя на мотора.
"Скоростен механизъм - 750 см3 моторно масло с вискозитет според годишното време, SAE 40 през лятото, SAE 20 - през зимата.
Амортесьори - 80 см3 специално масло "Глобо" на амортесьор, вискозитет 1,65 ... 1.92'E при 50'С = 8... 11 cSt при 50'С "
Това е.
Моторно масло, означава масло за двигатели.
Специално масло "Глобо" няма къде да намериш, тъй че каквото намериш (масло за амортисьори все пак)
И не - няма да се оправи проблема със смяна на маслото ... Това са 15-20 години. Трябва да си го отвориш, почистиш и т.н.______2
Е = MZ
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
Окей сега още един проблем. Щом се стъмни една вечер тръгвам да се прибирам и паля си мотора оставям го да позагрее и ще тръгвам. В момента, в който завъртях ключа към фар мотора изгасна. Гасне и на габарити и на фар. Само на контакт работи. Та не беше фатално - прибрах се. Когато започна да ми гасне мотора на фар започна и да ми гасне мотора и на контакт понякога. Загасва и все едно е задавен...Преди ми палеше от първото , в редки случаи от второто ритане на манивелата. След като започна да ми гасне след всяко угасване палеше все по-трудно. В един момент просто не искаше да запали никак. Помислих , че нещо се е запушил жигльор и няма бензин , но след почистване на карба пак не искаше да запали. Та изнамерих някаква свещ на възраст няколко хилядолетия (също като тази на мотора) , изчистих я хубаво и я сложих. Старата свещ си даваше искра , но с нея мотора не палеше. Сложих другата и мотора си запали без проблем. Карах , карах и изведнъж -> пак старата история. Изгасна си без да се мъчи.Просто както си карах все едно завъртях ключа към изключено. Избутах го до гаража и пробвах с други свещи, но този път не се получи. Можете ли да ми кажете като отида пак на село какво да проверя и защо може така да ми изгасва мотора при положение, че гориво влиза в цилиндъра и свеща дава ток. Аз имам някакво предчуствие , че някъде стават мостове и се окъсява нещо за да стават всичките тия гаври с тоците по мотора. Благодаря предварително!
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
Свали си контактния ключ. Маркирай с лепенки и цифри всички кабели, които влизат в него за да ги върнеш по-късно по местата им.
И го почисти.
Най вероятно става дума за силно замърсени клеми, пружинки, които не връщат и съответно не контактуват добре ...______2
Е = MZ
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
Значи сваляш свещта, включваш запалването и риташ. Трябва да има искра и то синя и звучна. Сваляш всички кабелаци. Надявам се да си добре с електрото. Всяка гайка, шайба да лъсне. Гледаш протрита изолация и ако има изолираш. Сваляш лулата и я мериш, трябва да показва няколко килоома съпротивление. Ако има чукче почистваш, с шкурка равномерно. Всичко стягаш прилично. Контактният ключ също го почистваш механично и си готов. Привързваш си всичко с опашки. Всичко го връщаш на мястото му. Яко можеш, калайдисвай изводите. Мисля, че така няма проблеми. Виж, всеки един мотор не знаеш кой е барникал. Като ревизираш всичко, ще знаеш, че като тръгнеш на път няма да има сцени! Поздрави. От къде си?
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
Тези моторетки имат проблем с реле-регулаторите за зареждането на акумолаторите и си мисля, че точно това е проблема. Явно релето не зарежда както трябва и след като включиш светлините двигателя гасне. В къщи все още стои един МЗ 175 ЕС/1 на който точно заради тези релета баща ми преди повече от 25 г. му смени запалването с такова от Ковровец и проблема приключи, но пък фара свети като фас. Спред мен е по-добре да направиш мотора на 12 волта и като му сложиш едно реле ог Жигули ще забравиш всички проблеми с токовете.
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
Така отдавна не съм чел и писал, защото нямах време. Проблемите на мотора бяха в ключа и свещта. Ключа нещо се беше прецакал нямам идея и аз какво му имаше, ама дойде един приятел и го омагьоса да работи :Д Купих си нова свещ и проблемите би трябвало да са свършили вече. Изскочи ми обаче друг проблем - карам си карам си и тръгвам да спирам. Слагам си крака на педала за задната спирачка ама той - твърд като камък няма натискане. Докато спра се чу едно прасссс и що да видиш - паднал болта дето държи контра на спирачката и тя тръгнала да се върти с джантата , при което ми се къса и желязото свързано с педала , та още не съм намерил някой да ми го завари. По мотора има доста работа трябва да му търся амортисьори,че тези са изтървали и на черно просто е абсурдно да се кара. Ако ми кажете как мога да намеря що годе добри амортисьори или да дам тези за поправка (ако може нещо по-евтино ... криза е все пак).
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
Първоначално публикуван от aironhight Преглед на мнениепри което ми се къса и желязото свързано с педала , та още не съм намерил някой да ми го завари. .
https://www.akf-shop.de/mz-ersatzteile/federbein/
http://zweirad-ersatzteile.com/Simson-Ersatzteile:::2.htm
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
Първоначално публикуван от chrichri Преглед на мнениеaironhight, сподели, ако обичаш, какво очакваш от този мотоциклет...за да те разбират хората, които мога да ти дадат добри съвети.Само не е ясно по какъв път .
Първоначално публикуван от aironhight Преглед на мнение..... По мотора има доста работа трябва да му търся амортисьори,че тези са изтървали и на черно просто е абсурдно да се кара......
Освен това специално при изпуснал преден : при ускорение мотора преминава неминуемо през една критична скорост ( при мен беше около 65-70 км./ч.) , при която предницата просто подскача . Навремето по такъв начин ми изяде предната гума за няма и 2-3 000 км. ... а тогава гумите бяха кът като много други работи.
ПС. По-нагоре Димо е писал за "Глобо" . Прав е разбира се . Помня , че аз им налях точно такова ( внесено по поръчка от един приятел чак от ГДР-то) . Обаче изтече с времетоПоследно редактирано от Vlado_Ts; 04-08-14, 12:26.Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
За chrichri ще обясня , че очаквам от този мотор да е технически изправен и от време на време като си идвам на село да ходя да карам с приятели по пътищата между селата(хем черно , хем асвалт) . По мокра настилка не се хващам да карам просто от съображения за сигурност. Та сега по темата - преди няколко дена карахме взе да замалява пак на един баир докарах го чак до първа скорост и ми загасна нямаше сила да го качи. Става въпрос за не толкова сериозен наклон , който трябва без проблем да си го взимам. Та изчаках една минута ритнах го запали и си продължихме да караме. След около 5-6 минути обаче както карах и мотора просто си изгасна. За втори път ми се случва това нещо. След като ми се случи това нещо свалих свещта и що да видиш - ток няма. Фар , бибитка , габарити и т.н. всичко си работи само искра няма. Та избутах си го аз по обратния път към нас и всеки ден така профилактично минавах да го ритна по няколко пъти просто от любопитство какво ще стане и на 3тия ден пак взе да му идва тока към свещта. Дойде тоя ток към свещта , но не иска да запали(ток да те убие , бензин да те удави-ама не пали). Та предубедих се да си взема нова бубина , че тая сегашната ми е от не знам си кога в гаража ,с неясен произход. Та ще си купя нова бубина и ще ви пиша пак какво е станало.
Коментар
-
От: Новак с MZ es175/1
Брат ми имаше 175 ТРОФИ. Проблеми като твойте бяха решени така: Слага се бобина от Москвич или Волга без вариатора и заспива(не слушай отворковците които ще кажат че не става) Ако продължава да гасне когато си иска а има ток, има бензин - цепиш двигателя и сменяш семерингите на коляновия вал(оригиналните са в метална мантия) С поздрав Борето
p.s. Много , много отдавна беше това ходене събота и неделя с БАЛКАНЧЕ до к. Градина
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар