Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Diamant 1938

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Diamant 1938

    Здравейте колеги! Реших да ви запозная с какво се занимавам от няколко месеца.До сега ме мързеше,но след като по настояване на колегата Теодор вчера снимах до къде съм стигнал,се престраших да пусна тема.И така,от начало.В края на март по обява отидох да видя някаква моторетка,представена ми като "Сакс 98 кубика".На място като отидох,видях че не е точно така,бях разочарован от видяното,но нали краста и го взех....Като се прибрах,на спокойствие установих че всъщност е Diamant,с двигател JLO 118cm3.Ето и малко снимки от деня в който го прибрах:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00669.jpg
Прегледи:1
Размер:163.3 КБ
ID:5985256

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00668.jpg
Прегледи:1
Размер:170.0 КБ
ID:5985257

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00667.jpg
Прегледи:1
Размер:87.5 КБ
ID:5985258

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00666.jpg
Прегледи:1
Размер:92.1 КБ
ID:5985259

    На една от снимките се вижда и АВО,което преотстъпих на колега да се занимава.Започнах разглобяване и оглед на състоянието на частите.Установих ,че нещата са много зле,нямаше детайл който да не е реално брак...Навсякъде криво,заварки,износено,или направо на парчета.Само за пример ще дам предната капла,която е толкова усукана,че на места по асфалта не се е движила гумата,а берта на каплата!!!!Трябваше да реша дали въобще да го започвам,или....Това беше бързо решение-не се отказвам лесно,пък и не мога да си представя такава стара машина да загине! Като започнах обаче,установих,че качествена реставрация,тип "като нов" не е възможна,пък и да беше ,не е рентабилна-реално нрябва да сменя моторетката,не части по нея.Така взех компромисно решение-ще я бъде,но до колкото е възможно да се отремонтират детайлите/естествено някой няма как,трябва да се сменят/.Всичко от наличните оригинални части е запазено ако е възможно да се използва,а тия които са от нещо друго-изхвърлени/прибрани в гаража за по точно/Започна издирване на нужните части,обиколки из вторични,ровене из нета и т.н.Малко по малко взеха да излизат разни неща-купих още един двигател/реално по зле от моя но има капака на съединителя/,още други части за двигател,няколко капли,ръкохватки и други дребни неща.В момента е набавено почти всичко за завършването,останали са жила,едната верига,и най вече задна светлина.Неоригинални засега ще бъдат монтирани временно само фар и карбуратор.Ето малко снимки от положението в момента:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00790.jpg
Прегледи:1
Размер:161.5 КБ
ID:5985260

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00788.jpg
Прегледи:1
Размер:166.3 КБ
ID:5985261

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00789.jpg
Прегледи:1
Размер:119.2 КБ
ID:5985262

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00786.jpg
Прегледи:1
Размер:174.6 КБ
ID:5985263

    Малко е лудница,но времето се влоши ,та всичко е събрано в гаража.Има доста детайли които са готови,но не са монтирани още,но вече започва да се вижда резултата от няколко месеца работа.Иначе кашоните които се виждат са пълни с двигатели,резервоари,капли и какво ли не от други модели мотоциклети,най вече производство преди 1945г.,Както и частите на колата която също чака ред-Мерцедес 170 от 1938г/като на Теодор/.На една от снимките в началото се вижда блока на двигателя.А на последната снимка която ще кача,е следващия проект-DKW NZ350 от 1942г.На снимката е почти разглобен,но си е почти изцяло наличен.Та както виждате,запълнил съм си свободното време за поне 10-15г напред Стана малко дълго,сигурно ви отегчих за което се извинявам! Завършвам с снимката на ДКВ-то

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00791.jpg
Прегледи:1
Размер:173.7 КБ
ID:5985264
    Последно редактирано от Димо; 22-09-12, 11:38. Причина: снимки

  • #2
    От: Diamant 1938

    Много тежка задача ...
    Скоро ходих да гледам мотор обявен за "Сакс" и попаднах на неизвестен (за мен) мотоциклет с двигател Saks 118cc или 128cc, но така и не разбрах модела на мотоциклета...
    Сега като гледам този, възможно е да съм гледал Диамант... Ще потърся снимките, докато чакам с интерес продължението на историята
    ______2
    Е = MZ

    Коментар


    • #3
      От: Diamant 1938

      Става супер! Не е лесно, но резултатът си струва!!!
      Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

      Коментар


      • #4
        От: Diamant 1938

        Какво става из тоз форум бе???Само нови моторетки виждам!Браво,колеги продължавайте,добро дело е да възстановиш такиз антики!Не знам,как си успял да намериш частите,но за резултата...нямам коментар!Продължавайте,в същия дух!
        Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

        Коментар


        • #5
          От: Diamant 1938

          Ами колега,сигурен съм,че още много хора които са регистрирани в форума възстановяват по нещо старо,но по една или друга причина поне за сега не са пуснали теми.Относно частите,какво да ти кажа...Аз съм от Плевен,моторетката купих от Ботевград,двигателя от Г.Оряховица,каплите от Севлиево,някой части от София.....Отделно вече съм почти роднина с хората по пунктовете за вторични суровини в радиус 70км от Плевен Не че там излиза нещо де.Но ако мислиш,че е трудно с частите,трябва да видиш какво е положението с майсторите тук! Толкова е зле,че на моменти съм се чудил дали да се откажа,или да почвам да купувам струг и фреза.Не съм вярвал,че в такъв сравнително голям град положението ще е толкова зле.Това стругари,фрезисти,бояджии....не че няма,но е трагедия като опреш до тях.Чакаш със седмици /за новите оси и втулки на предницата трябваха на майстора 2 месеца!!!!!!/,молиш се като просяк,и накрая направили нещата както те си решили,не както си поискал! И трябва да се чувстваш задължен че са ти обърнали внимание,въпреки че са ти съдрали кожата накрая...А за поцинковане или хромиране въобще не се говори,такова животно тук няма!Ако не бяха тия проблеми,отдавна да се возя на нея!По неволя станах и бояджия,какво да се прави...Иначе двигателя е готов отдавна.Единственото което не можах за сега да оправя по него е луфта в коляновия вал.За съжаление,и трите вала които имам са ремонтирани някога,и чоповете са зловещо заварени,ако ги разглобя и край!Смених всички лагери с нови FAG-такива бяха оригиналните.Интересното при този двигател е,че не е с семеринги,а с О-пръстени от кече та и тях съм сложил нови.Сега на дневен ред е изработката на нова кривка за ауспуха.И това все още не мога да намеря има ли кой в този град да направи...Друг интересен момент,беше проблема с нови курбели за педалите.Както се вижда от снимките,като го взех,този който е до венеца липсва,останало беше само дебело заварено парче за венеца.Другия пък чупен безброй пъти и заваряван.С много обикаляне,намерих подходящи за донор/от велосипед Диамант набор на моторетката/,но трябваше да се огънат по профила на оригиналните.Занесох ги на "майстор",който освен да ги усуче при огъването,успя да огъне този от дясно не навън,а към венеца!!!!!!Та пак се наложи да повикам неволята,и си ги направих сам и то както трябва.....Това е за сега,в понеделник по план ще монтирам предницата,и ако всичко мине гладко ще снимам.
          Последно редактирано от dashev_ec; 22-09-12, 22:27.

          Коментар


          • #6
            От: Diamant 1938

            Браво колега за начинанието! Аз в твоя случай сигурно бих се отказал, имайки предвид първоначалното състояние на моторетката. Някои от нещата, за които говориш са ми познати и на мен - липса на добри стругари (ходя при двама - единия е млад, прави ги горе долу нещата, но взима много скъпо, другия е бивш учител в механотехникум, пенсионер на възраст, който работи евтино, но вече от недовиждане омаскарява понякога нещата). За проверка баланса на вала, хонинг на цилиндъра и пясъкоструйка на някои части ходих до Сливен, че Ямбол е по-умрял град и няма такива екстри. Кривката на ауспуха също там ми я правиха в една фирма, която се занимава с производство на ролбари и парапети. Занесох старата и ми направиха нова от неръждавейка. Успех по-нататъка с тази много трудна задача, а която си се захванал! Поздрави!

            Коментар


            • #7
              От: Diamant 1938

              Иначе както бях планувал,днес монтирах предницата

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00792.jpg
Прегледи:1
Размер:170.4 КБ
ID:5411888

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00793.jpg
Прегледи:1
Размер:138.3 КБ
ID:5411889

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00794.jpg
Прегледи:1
Размер:111.6 КБ
ID:5411890
              Последно редактирано от Димо; 25-09-12, 10:09. Причина: снимки

              Коментар


              • #8
                От: Diamant 1938

                Здравейте колеги! Ще помоля за малко помощ...Оригинално,ръкохватките на моторетката не са имали гума като на другите мотори.Има нахлузени/включително от ляво,не само газта/,тръби с голям диаметър,които фабрично са с напречни канали,и така си е било.Проблема сега е,че не мога да измисля с какво да ги боядисам.С боя не става,според мен ще е и грозно,и нетрайно! Та молбата ми е,ако някой се сеща за подходящ материал за покритие,да помогне с съвет!Иначе работя по нея,предната капла макар и временно е монтирана.Казвам временно,защото съм сложил гума от велосипед,колкото да има на какво да стъпи.Уж най накрая открих от къде мога да купя подходящи гуми,тия дни ще се обадя да е сигурно и ще поръчам.Направих и ел. инсталацията/то пък една инсталация,4 кабела/.Сега в момента се занимавам с задната капла.С нея проблема е доста голям,оказа се неоткриваема дори и в чужбина! По принцип са производство на Сакс,и уж идентични с на всичките леки мотоциклети правени в периода 30те-40-те години,че и малко по късно.Да но се оказа ,че при мен това важи само за предната! Задната е усилена,с по дебели спици,и по дълга главина/с двойна контра/.Имам хубава задна капла,но е от моделите с 98 кубиков мотор,и не става.Тия пък с 118 кубиковите,са с манивела,и главината е различна-с барабан за спирачка,и само един венец....Такива,като моята излязоха голяма рядкост...Та сега каплата е разглобена,приготвил съм един обръч,който е горе долу прав,но нямам достатъчно спици....То и тънките ,за малката кубатура ги няма никъде нови,а такива просто изключено! Налага се да си правя някак,дано поне нипели намеря нови да стават от нещо...

                Коментар


                • #9
                  От: Diamant 1938

                  Първоначално публикуван от dashev_ec Преглед на мнение
                  С боя не става,според мен ще е и грозно,и нетрайно! Та молбата ми е,ако някой се сеща за подходящ материал за покритие,да помогне с съвет!
                  А как е било оригинално?
                  Предполагам с боя. Мисля, че днес има много и различни бои, които ще свършат работа и като здравина, и като цвят, и като гланц/мат.
                  За ръкохватки на този мотор хром-никелово покритие е очевидно неподходящо, но оксидация може би ще стои добре?

                  Първоначално публикуван от dashev_ec Преглед на мнение
                  Налага се да си правя някак,дано поне нипели намеря нови да стават от нещо...
                  Разгледай спецификациите на тази фирма. Освен дългата им история, списъка с номенклатури е впечатляващ.
                  Вярвам, че ще намериш твоите спици и нипели.

                  http://www.wws-speichen.de/de/sortiment/
                  ______2
                  Е = MZ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Diamant 1938

                    Здравейте! Ами,на снимките които съм изровил от нета,има няколко на които също са запазени оригиналните ръкохватки.За съжаление,и техните в момента представляват просто едни ръждиви тръби...Иначе са от тънка ламарина/която естествено още повече е изтъняла от ръждата/,та ми се струва,че и с оксидация няма да стане...Все ще измисля нещо подходящо.Големия проблем в момента е прословутата задна капла.След като ударих на камък,нито спици,нито нипели подходящи,сега съм почнал да редя пробно спици от резервната предна капла.Малко по тънки са и искам да видя как ще се получи с тях,и тогава ще реша. Сега погледнах линка,май ще има подходящи!!!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Diamant 1938

                      А мислил ли си за някакво прахово боядисване!Издържливо е и може да се направи грапаво!
                      TLC 120 Prado
                      Yamaha Wolverine 450 4x4 SE

                      Коментар


                      • #12
                        От: Diamant 1938

                        Емо,едно голямо БРАВО за старанието и труда с възкресяването на "мъртвеца"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Diamant 1938

                          Здравейте колеги! Може да ме мързи да пиша,но не съм спирал да работя по моторетката.Ето до къде съм стигнал:Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00802.jpg
Прегледи:1
Размер:73.6 КБ
ID:5419163Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00803.jpg
Прегледи:1
Размер:158.3 КБ
ID:5419164Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00804.jpg
Прегледи:1
Размер:69.9 КБ
ID:5419165Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC00805.jpg
Прегледи:1
Размер:143.4 КБ
ID:5419166

                          Коментар


                          • #14
                            От: Diamant 1938

                            Браво! Изглежда все по-добре. Искам да питам педалите от къде ги намери, купи ли ги, или си ги имаше моторетката. Трябват ми и на мен един комплект за един Балкан Люлин

                            Коментар


                            • #15
                              От: Diamant 1938

                              Здравей колега! С педалите извадих невероятен късмет! Тя моторетката нямаше курбели,какво остана за педали Купих ги от битака в Ловеч,немотията беше принудила един старец да изкара в една чантичка нещата дето е кътал с години....Та срещу 5лв се оборудвах с чисто нови ,непоставяни педали.От истинските са,с лагери и т.н.Нищо чудно да са на поне 50-60 години....А на снимките съм поставил временно резервоара и гумата на седалката по молба на съседите.Като я изкарах от гаража,и се насъбраха да я зяпат

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X