Здравейте колеги! Реших да ви запозная с какво се занимавам от няколко месеца.До сега ме мързеше,но след като по настояване на колегата Теодор вчера снимах до къде съм стигнал,се престраших да пусна тема.И така,от начало.В края на март по обява отидох да видя някаква моторетка,представена ми като "Сакс 98 кубика".На място като отидох,видях че не е точно така,бях разочарован от видяното,но нали краста и го взех....Като се прибрах,на спокойствие установих че всъщност е Diamant,с двигател JLO 118cm3.Ето и малко снимки от деня в който го прибрах:
На една от снимките се вижда и АВО,което преотстъпих на колега да се занимава.Започнах разглобяване и оглед на състоянието на частите.Установих ,че нещата са много зле,нямаше детайл който да не е реално брак...Навсякъде криво,заварки,износено,или направо на парчета.Само за пример ще дам предната капла,която е толкова усукана,че на места по асфалта не се е движила гумата,а берта на каплата!!!!Трябваше да реша дали въобще да го започвам,или....Това беше бързо решение-не се отказвам лесно,пък и не мога да си представя такава стара машина да загине! Като започнах обаче,установих,че качествена реставрация,тип "като нов" не е възможна,пък и да беше ,не е рентабилна-реално нрябва да сменя моторетката,не части по нея.Така взех компромисно решение-ще я бъде,но до колкото е възможно да се отремонтират детайлите/естествено някой няма как,трябва да се сменят/.Всичко от наличните оригинални части е запазено ако е възможно да се използва,а тия които са от нещо друго-изхвърлени/прибрани в гаража за по точно/Започна издирване на нужните части,обиколки из вторични,ровене из нета и т.н.Малко по малко взеха да излизат разни неща-купих още един двигател/реално по зле от моя но има капака на съединителя/,още други части за двигател,няколко капли,ръкохватки и други дребни неща.В момента е набавено почти всичко за завършването,останали са жила,едната верига,и най вече задна светлина.Неоригинални засега ще бъдат монтирани временно само фар и карбуратор.Ето малко снимки от положението в момента:
Малко е лудница,но времето се влоши ,та всичко е събрано в гаража.Има доста детайли които са готови,но не са монтирани още,но вече започва да се вижда резултата от няколко месеца работа.Иначе кашоните които се виждат са пълни с двигатели,резервоари,капли и какво ли не от други модели мотоциклети,най вече производство преди 1945г.,Както и частите на колата която също чака ред-Мерцедес 170 от 1938г/като на Теодор/.На една от снимките в началото се вижда блока на двигателя.А на последната снимка която ще кача,е следващия проект-DKW NZ350 от 1942г.На снимката е почти разглобен,но си е почти изцяло наличен.Та както виждате,запълнил съм си свободното време за поне 10-15г напред Стана малко дълго,сигурно ви отегчих за което се извинявам! Завършвам с снимката на ДКВ-то
На една от снимките се вижда и АВО,което преотстъпих на колега да се занимава.Започнах разглобяване и оглед на състоянието на частите.Установих ,че нещата са много зле,нямаше детайл който да не е реално брак...Навсякъде криво,заварки,износено,или направо на парчета.Само за пример ще дам предната капла,която е толкова усукана,че на места по асфалта не се е движила гумата,а берта на каплата!!!!Трябваше да реша дали въобще да го започвам,или....Това беше бързо решение-не се отказвам лесно,пък и не мога да си представя такава стара машина да загине! Като започнах обаче,установих,че качествена реставрация,тип "като нов" не е възможна,пък и да беше ,не е рентабилна-реално нрябва да сменя моторетката,не части по нея.Така взех компромисно решение-ще я бъде,но до колкото е възможно да се отремонтират детайлите/естествено някой няма как,трябва да се сменят/.Всичко от наличните оригинални части е запазено ако е възможно да се използва,а тия които са от нещо друго-изхвърлени/прибрани в гаража за по точно/Започна издирване на нужните части,обиколки из вторични,ровене из нета и т.н.Малко по малко взеха да излизат разни неща-купих още един двигател/реално по зле от моя но има капака на съединителя/,още други части за двигател,няколко капли,ръкохватки и други дребни неща.В момента е набавено почти всичко за завършването,останали са жила,едната верига,и най вече задна светлина.Неоригинални засега ще бъдат монтирани временно само фар и карбуратор.Ето малко снимки от положението в момента:
Малко е лудница,но времето се влоши ,та всичко е събрано в гаража.Има доста детайли които са готови,но не са монтирани още,но вече започва да се вижда резултата от няколко месеца работа.Иначе кашоните които се виждат са пълни с двигатели,резервоари,капли и какво ли не от други модели мотоциклети,най вече производство преди 1945г.,Както и частите на колата която също чака ред-Мерцедес 170 от 1938г/като на Теодор/.На една от снимките в началото се вижда блока на двигателя.А на последната снимка която ще кача,е следващия проект-DKW NZ350 от 1942г.На снимката е почти разглобен,но си е почти изцяло наличен.Та както виждате,запълнил съм си свободното време за поне 10-15г напред Стана малко дълго,сигурно ви отегчих за което се извинявам! Завършвам с снимката на ДКВ-то
Коментар