Здравейте.От 2,3 години се запалих по марката Трабант.Отначало исках Трабант защото ме привлече че е евтнин и можех да си го позволя като първа кола.Шях да взема един 601 на 6 волта но тогава се отказах и така мина известно време.Докато в работата ми се появи нов колега с направен Трабант и отново се върна в главата ми идеята да притежавам Трабант.Започнах да търся и случайно попаднах на обява във вестник Tрета възраст и се обадих и отидох на оглед.Трабанта бе на 71000км с кожен салон нови гуми акумулатор и всичко платено цената която му искаха бе 600 лева.Взех го и от тогава започнах неговото възстановяване.Първо го боядисах син както си е по талон и го бодирах подкалници вътре пода и багажника.Боядисах джантите със сребърен феролит и почистих и намазах с феролит и гърнетата.Сложих радио и 2 колони и направих кора за колоните.Претапицирах таблото бомбетата на задните калници и задната кора.Сложих халогенни фарове отпред а отзад поставих фар за заден ход и за мъгла.Поставих и класкони за нисък и висок тон.Направих и казанчето за чистачки.Сложих допълнителна шумоизолачия на стената пред педалите и в самия кош на мотора и смених уплътненията на вратите.Сега ми предстои да намеря задни отваряеми стъкла и задно стъкло с реотан и гумени буферчета за броните.Има и някои други неща които да донаправя но в общи линии колата е добре откъм ходова част няма ръжда има надеждна спирачна система сменил съм всички накладки остана само да направя втулките на предните колела.От както я купих съм много доволен отначало я взех защото е евтина а в последтвие се оказа че вече съм пристрастен към марката.За една година съм изминал към 10000 км и няма никакъв проблем.Харчи малко проста е откъм подръжка и обслужване.Членувам в клуба на Трабант и Вартбург а също и в клуба на Трабант в град Лозница .В Лозница правим парад на Трабантите за 24 май и рали с Трабанти на празника на града 5 септември.Удоволствието да шофираш Трабант е голямо когато със собствен труд си възстоновил колата.Чуствам се много щастлив че карам една постепенно изчезваща кола.Радвам се когато видя нови фенове на марката защото колата е проста и позволява различни доработки в зависимост от предпочитанията на собственика.Тази година направих преход от София през Триградското ждрело Златоград Чепеларе и Поморие и изминах 1604 километра и съм много доволен от поведението на колата стои много добре на пътя моя е с ресьор отпред и отзад за тези километри колата даде среден разход 5.4литра което за смесения терен по който карах е много добре.Мисля че няма по хубаво нещо от това човек да полага грижи за автомобила си да е в изрядно техническо състояние и да го възтанови в оргинален вид.Части се намират и не са скъпи лошото е че годни за използване Трабанти не биват възстановени а отиват за скраб.Незнам колко е ретро Трабанта но той носи духа на една отминала епоха и тръпката да притежаваш такъв автомобил е голяма.Надявам се да го довърша следващата година и все така да ми носи само хубави емоции.Ето и линк със снимки от всички етапи на възстановяването до днес
http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserI...AlbumId=119560
http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserI...AlbumId=119560
Коментар