Тъжно Момчиле ...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Škoda 120 GLS - Lenka 1979 г.
Свий
X
-
Жалко за шкодата, можеше поне за донор да се ползва.Но дори по оскъдните снимки се вижда, че положението и е тежко.Иначе тези коли са ми много на сърце, вече много рядко се срещат и все ми става хубаво като видя такава.
Иначе погледнато от добрата страна, поздравления още веднъж за избора на цвят - и шкода и волгата са с прекрасни цветове.Таблото се е получило перфектно, за мен е едно от най-красивите табла.
Коментар
-
Понеже и аз имах някаква подобна Шкода преди много години, имам за подаряване на някой мераклия чисто нови бутала, сегменти и ризи, в една картонена цилиндрична кутия са, както съм ги купил в началото на '90 - е. Ако някой проявява интерес 0886/15 19 12 намират се в Стара Загора, но мога да ги изпратя навсякъде.
Коментар
-
Вчера за сефте измих зелената. Не беше мита от 2015 година...
Не бях мил и Варшавата от миналото лято, та беше много прашна. Поправих и тази несправедливост.
Маслиненото зелено (Zelená Olivová) след миенето стана още по-приятно. Ако отначало да имах леко колебание, сега вече много ме кефи.
Интериорът съшо получи заслужена терапия:
Рапидовите седалки са много удобни.
Днес й поръчах 4 нови Барума 165/80R13 и другата седмица планирам да се направи.
За волана - Зелената е с най-обикновен мек волан от японка.
PS: Имам съвсем основателен интерес към комплекта РБС за 120. Имам още един мотор 120 към тази и може в някакъв момент да го правя. Може пък и да купя бежова като тази, дето вече не съществува.Последно редактирано от m_g; 04-03-20, 15:07.
Коментар
-
Колата няма парно, тоест има парно, ама не топли. Тръбите са свързани директно към радиаторчето, няма кранче.
Понеже съм изпозабравил какво представлява охладителната система, пък и тук е модифицирана заради двигателя 781.136 от Фаворит, трябваше да се ограмотя.
За целта вчера разгледах колата. Отворих си и книгите за Фаворит и 120 и нещата се проясниха.
Охладителната система на двигатели 105/120/130 за заден надлъжен монтаж е следната:
Парното 11 взема течност от тялото на термостата 3 и я връща към водната помпа 2. На тръбите 13 има байпас 17, който обезпечава циркулиране на течността дори и при спряно парно. Логично изпарителят се връзва след термостата последователно и хем имаме газ, хем не влияе на парното.
Имаме си водна помпа и термостат 120. Тръбите на парното са сменени с PVC и съответно байпасът липсва, или поне не го видях в тъмното отгоре.
Парното и изпарителя са вързани на тройник към термостата. Оттам топлата вода тръгва напред до радиаторчето и назад и се влива през отделно направен извод към блока.
Изпарителят взима от термостата и дава към водната помпа.
Няма и да има парно при този вариант. Просто няма сила, която да накара водата да се върти през 5 метра тръби и радиаторче.
Трябва да си направя байпаса и да вържа изпарителя последователно, като целият кръг да си тръгва от термостата и да отива в помпата. Допълнителният отвор в блока трябва да се затапи.
Съответно да се постави отопление с всички работещи клапи и лостчета и ново кранче. Отопление имам и даже го знам къде е. Кранче имам, както и уплътненията му. Остава да купя маркуч и да си измисля как да стане байпаса. Две тетки и късо маркуче с рестриктор например. По газаджийските магазини има тетки 16/8/16, които ми се виждат удачни.
И все още се чудя да има ли газ, или не. Вече е разпробита, така че клоня да остане с две горива.Последно редактирано от m_g; 22-12-20, 15:11.
Коментар
-
Ето как продължава историята на Шкодата:
Март купих това - Barum Brillantis 2 165/80R13
Гумите са пресни - произведени преди един месец. (4 седмица на 2020)
Barum винаги са били заводските гуми на Шкода.
Следва посещение в сервиза.
Започнахме от задно дясно колело. Бях купил нови накладки, цилиндърчета и маркучи и за двете задни колела.
Поставихме скоба. Без нея барабанът няма сваляне.
С доста напън постигнахме успех. Защо колелото даде значително по-слабо спирачно усилие?
Блокирало от стоенето цилиндърче, както и ръждясал самореглаж.
Сложихме ново цилиндърче и раздвижихме самореглажа. Накладките бяха в перфектно състояние и си ги оставих.
Шкодата има двукръгова спирачна система. От главния спирачен цилиндър тръгват две тръбички - една за предния и една за задния мост. Стигат до тройници и оттам по една тръбичка до ляво и до дясно колело на съответния мост. Заради задното независимо окачване и 4-те колела имат спирачни маркучи.
Всичко това изглежда не беше пипано последните 41 години.
Всички тръбички ги бях купил нови от магазина на Симеоновско шосе. Още повече, има разлика в дължината на тръбичките от главния спирачен цилиндър за кола със и бяз серво. Тази фабрично е била без, а сега слагам Шкодово серво и нов ГСЦ, та монтираме и съответните тръбички.
Trubka brzdova...
С тапички, културна работа.
Сложихме новите тръбички и нови маркучи на задните колела.
Както може да се досетите, бях купил и предни спирачни маркучи. Да де, ама не бях взел тръбите на самите спирачни апарати, които също се оказаха ръждясали.
Решихме да сменим само тръбите от тройника до маркучите, а маркучите и тръбите на апаратите са лесни и ги оставям за друг път.
Ето старите тръби - дали не са ръждясали???
Стигнахме до главния спирачен цилиндър и сервото.
Оригиналната конзола на педалите е преправена, стената на купето набита навътре с чука, слагани са преходници заради различните резби на Ладовия ГСЦ. Не са слагани скобички, връзвано с тел по маркучите...
Понеже няма скоби е текла течност...
Тука се вижда как е пусната 16мм тръба с алуминиева вложка за сервото и как са садени едни маркучи, за да влезе...
В добавка багажникът е до половината небоядисан зелен.
За боята - ще кара и така за момента.
По спирачките обаче не може да има компромис.
Всичко старо в кофата. Серво от японка - подарък от Митко Ненов, благодаря му много за което. ГСЦ LPR за 40-тина лева от Симеоновско шосе. Нови кухи болтове, дихтунги, шкодови преходници. Ново казанче с капачка. Нов маркуч - в случая бензиноустойчив 8мм. Нов маркуч за сервото - 10мм.
Маркучът за сервото го пуснах и през съответния трети отвор в пода на багажника - в крайна сметка се получи нещо сравнително прилично.
Конзолата си остана надупчена, това някой ден ще го дооправям, както и изместения наляво главен цилиндър на съединителя.
В добавка сменихме гумите.
В последствие смених водната помпа и термостата. Скъсах един от винтовете на капака на термостата, та последва разпробиване, наваряване и пак сглобяване.
Излязох за сефте с Шкода бях на мероприятие. В случая Шкода клуб - България направи приятелска разходка на колела по Околовръстното.
Бяхме три задномоторни, изкарах си супер.
Всеки път, като изкарам зелената, се кефя много на ранната комбинация уреди. Както се вижда, с новия термостат държи 80 градуса, което е супер. На връщане доста я настъпвах, достигна 90 и не мръдна нагоре. Това ще рече, че Шкодата е вече годна за каране включително извънградско с по-голямо натоварване.
От трите само моята е с ретро фарове. Да, свети по-слабо, но пък жълтеникавите фарове хармонират със зеления цвят на колата.
Ниско, снижено и стандартно високо. Като знам колко лесно ранима е Шкодичката отдолу, и като си знам как обичам да карам по черни пътища, не ми се иска да я смъквам по какъвто и да е начин. Е„ никога няма да стане проходима като Волга или Варшава, но поне да не пробия резервоара.
VB е чехословашкия КАТ от социализма. Там стандартната окраска е охра с бели врати.
Зелената в пълния й блясък. 4-те фара лично на мен много ми харесват.
След това пък останах без съединител. И то - с жената и детето.
Знаех ли, че на стара кола се прецакват хидравликите - знаех. Защо не го смених това нещастие по-рано? Щото нищо му няма. Е, проима му. Закъсах ли? Закъсах. Купих ново цилиндърче и го монтирах.
После пък взе, че ми излезе късмета.
Благодарение на моя приятел и колекционер Живко имам повод да се похваля.
Минал той покрай едно депо за складиране на коли за рециклиране. Там нищо не се задържа - която става, заминава за части. Която не е интересна, я намачкват с щипката и заминава в големия камион. Понеже и той има Шкода в колекцията си, видял нещо червено и интересно и веднага ми пусна снимки.
Шкода 105GL за скрап в София??? Излетях за депото с първа космическа скорост. Слава на всички богове, минали са само 20 минути от посещението на Живко и колата си е там.
Продава ли се на части - продава се. Правим списък на желаните от мен части... 105ГЛ е рядка модификация, произвеждана само 2 моделни години - 1982/83. Каросерията е като на топ модела 120ГЛС, но няма лайсни на рамките на вратите и е с малкия двигател 742.10, тоест 1046см3 - 46 к.с.
Бая списък написах. Обявиха ми доволно солена цена - стигаше за Шкода в движение. Аз все пак не от вчера се занимавам, успях да постигна приемливо и за двете страни решение.
Спазарих се - дотук добре. Имах едни тресчотъчни ключета. Човекът ми даде една кръстата и две прави отвертки, както и миниатюрно гедороподобно нещо от магазин за левче.
Аз обаче съм упорит и с блеснал поглед пръснах Шкодичката на атоми за нула време. Никаква милост, оскубах всичко, което ми хвана окото.
Снимки от процеса няма, но ето какво се получи накрая:
Тука още има лайсни на вратите:
Тука е вече съвсем обрана:
Колата явно е много карана и удряна в някакъв момент - броните са сменени с японкови, на които са изрязани отвори за мигачи. Задната маска е от нормална 105/120 с вертикален стоп. Липсваха лайсните по задницата, но все пак е боядисвана в България и то след удар.
Тука както се казва, no comment...
Колата беше със стандартната за 105Л арматура и без черни надстройки на корите на вратите. Самите кори са ГЛ, но надупчени зверски с рапидки. Само тях не взех. Иначе, имаше допълнителните ГЛ/ГЛС изолации под задната седалка и наистина страхотен ГЛС салон.
Изолацията вече съм я свалил:
След нас и потоп:
Тресчотъчно ключе, мамата и здрави ръце... Свръхредкият педален възел за Шкода с кормилна кутия и серво е долу, барабар със серво и здрави помпи на спирачки и съединител...
Характерно само за топ моделите на Шкода е наличето на изолация от вътрешната страна на задните калници. Отляво беше останало от нея, от дясно беше кърпена и боядисвана:
Двигателчето си е стандартното 105 с 46 коня.
Какво свалих:
- 4 фара с основи
- перфектна ГЛС решетка и обръчи на фаровете
- мокет за багажника (105/120Л са с нещо като балатум, само ГЛ/ГЛС са с мокет)
- уреди от модела след 1981 с оборотомер. Кората е поспукана, но имам напълно здрава.
- разни пластмаски по салона, дето нямат намиране - ранни врътки, ключалка за жабка, маншон за скоростен лост, ранна топка, ГЛС вложка на волана
- отлично запазени сиви чешки колани Мораван със всичкия им крепеж
- изолация там, където 105/120Л няма нищо.
- ГЛС салон с перфектни запазени седалки. Една единствена дупчица от цигара на едната задна възглавница, иначе всичко здраво. В колата не са живяли мишки и седалките освен леко мръсни и леко избелели са си здрави.
- ГЛС кора на задното стъкло с мокет, имаги и във вариант с кожа, с мокет по ме кефи.
- задно стъкло с реотани
- спойлер със здрави надписи
- металните лайсни на вратите, както и гумените външни и вътрешни на прозорците
- може и още нещо, за което не се сещам.
Характерните само за ГЛС седалки с тапициран подглавник и "луксозна" тапицерия.
Кората и супер редкия 105ГЛ спойлер:
Рядката ГЛС решетка, правена само две години. И на зелената съм с такава. Тази е по-запазена.
Уреди за ЛС/ГЛ/ГЛС - пак само от модел 81 до 83. Черни рингове, полски оборотомер, няма дневен брояч и лампата за бензин е на кората.
Педалният възел, който го търся откакто имам зелената.
Слаган е само на 120ЛС/ГЛС от 76 до 83, на 105ГЛ 82-83 , както и на 120Л само 83г. Няма намиране.
Редкият ГЛС мокет. Мръсен, смрадив, обаче здрав и е ГЛС. Мислех да пусна спирачната течност върху него, ама не. Изпада веднъж в живота. Айде сваляй газова бутилка, внимателно вадя мокета и после пльок казанчето надолу. Подът на багажника беше здрав. Вътре беше кърпена обаче.
Аз съм на 99% сигурен, че разглобих фабричен 105ГЛ. Но табелата липсва. Ето го номера на купето. D ще рече 1983:
После пък взех, че я прегрях!!!
Реших да подобря охлаждането на Шкодата.
Радиаторът беше от варианта до 1980г, който е с по-слабо топлоотдаване спрямо следващия модел. Свалих решетката и какво да видя? Старият радиатор не е пипан откакто колата е напуснала Мототехника. Навсякъде старите лентови скоби. Класика.
Ето с какво реших да го заместя - чисто нов радиатор Autopal - произведн през 1989г. в Чехословакия. Според зелената книга новият тип е с подобрени характеристики.
В допълнение към новия радиатор реших да поставя дифузор с шестлопатен вентилатор от последните Фелиции. Базово и Фаворит, и Фелиция, ползват същия четирилопатен вентилатор като 120, както и неговата стойка с миниатюрен дифузор, който не обхваща дясната част на радиатора.
Дифузорът, който аз си харесах, покрива цялата площ на радиатора, което би следвало да даде и по-добро охлаждане на последния. Вентилаторът е с електромотор Бош.
Модифицирахме дифузорът а Фелицията - левите уши за закрепване съвпадат, но десните - не. Затова изработихме нови уши на 100мм от левите, за да се монтира на заводските места на 120-ковия радиатор.
Дотук - добре.
Лошото дойде вечерта. Уж щеше да стане за 2 часа, а се мъчих до никое време. Защо? Първо, оказа се, че радиаторът не иска да излезе назад по никакъв начин. Така казва и зелената книга - демонтирайте бронята и предната маска. Като изключим бронята, нищо друго по тази кола не изглежда да е било демонтирано последните 41 години. Маската е хваната на 8 болта към купето и калниците. В добавка спойлера долу. Ключалката на капака на резервното колело, както и клаксона също ги свалих.
Маската я дръпнах напред доколкото позволяват държачите на бронята.
Набутах новия радиатор с дифузора. Пак греда!
Стария дифузор няма изтумбената част на ушите за закрепване. Съответно новия подпира в гредата под радиатора. Беше вече тъмно, аз зъл, мръсен и потен.
Хванах чука и намлатих така старателно подготвения за монтаж дифузор. Изправих издутините, без тая на новото ухо, щото там беше така яко заварено и укрепено, че няма кривене. Нанесох поредица силни удари по гредата и в крайна сметка влезе.
Сглобих в тъмното маската и бронята и с това приключих за снощи.
Ето го новия радиатор на колата:
Дано си е струвало всичките мъки.
Естествено, сложих и нов термовключвател.
В крайна сметка колата продължи да бълбука и свалих главата...
В крайна сметка в двата средни цилиндъра имаше водица. Гарнитурата е приключила земния си път.
Колегата Миро ми съдейства за цялостна ревизия на главата - цялостно почистване, проверка за пукнатини, челен шлайф една десета, обработка на легла и клапани, нови гумички, една нова тапа...
Поставих ето този чисто нов карбуратор на Шкодата. Това е Иков 32СЕДР за Шкода 120Л (код 2932) - новия вариант за т.нар "японки".
Като го разгледах какъв е новичък и симпатичен и ми дожаля да го преправям с механична втора клапа.
Та свалям аз стария (пак 32СЕДР 2932) и какво да видя? Според дебелите книги положението на дроселовите клапи се регулира в завода или със спецален инструмент. Регулировъчните винтове са достъпни само отдолу (при свален карбуратор). Да де, ама ние имаме Шкода "направи си сам" и понеже е на газ, трябва да си въртим винтовете, щото иначе не идва празния ход.
Някой някога сложил два винта с нормални глави (заводски са без глава, само стебло с резба и шлиц за права отвертка). Ииии - ти да видиш! Втора клапа си има едно палче на лостчето и удря баш в главата на винта. И съответно втора клапа не се отваря напълно, а само на 50-60%. Буквално си седи под 45-50 или от сорта вместо под 90 градуса спрямо хоризонта.
Изненада. На новия карбуратор направих тая простотия само на първа клапа, за да ми дойде празния ход.
Пробвах със заводските настройки - ни на бензин, ни на газ работи - държеше около 400 мин-1, когато не загасне.
Е„ сега си има празвн ход. С пълна газ й дойде някой и друг кон.
Йорданкино го катери на 5-та със 120 на газ, което е чудесно.
Не е станала нито бърза, нито мощна кола, просто е една идея по-добра за 1300-те си кубика.
Доволен съм. И гори към 8/100 газ, което е много, много малко.
В крайна сметка Шкодата вече не грее и върви много прилично. Минах няколкостотин километра с ревизираната глава. Държи 80 градуса, благодарение на по-студения термовклювател. Вентилаторът с голям дифузор и новият радиатор също си вършат работата отлично.Последно редактирано от m_g; 22-12-20, 15:15.
- 3 likes
Коментар
-
Обух нови зимни гуми на оригиналните за модела стоманени 14-ки. Шкодата се оказа много проходима. Надминава всички мои очаквания.
Ходихме на Витоша и се забавлявах на воля.
Та направихме зимни снимки.
След това слязохме надолу, обикаляхме из селата покрай София, като стигнахме до Бухово, Сеславци и Кремиковци. Даже и през Ботунец се завъртяхме. Не бях ходил в това гето от няколко години. Сега блоковете дори и в най-мизерната втора част са с нови дограми. Е, има тук таме опустошени апартаменти, но не е като преди 5 или 10 години.
Пак минахме целия град. Хайде на Алеко и съответно тръгнахме от Драгалевци нагоре. Вече се стъмни, мъгла, коли... В комбинация с дебел лед по пътя - на Витоша сол не хвърлят, само пясък, и става адски лед нагоре. И пак - никакво буксуване. Изпърпорихме догоре.
Горе си беше и студено, а и си валеше стабилно.
В неделя измих Шкодата от калта и това е, до следващия сняг.
- 3 likes
Коментар
-
Е ти пък какво очакваш от задно предаване със заден двигател.
То това си е най доброто за зимата
Некой ше каже че предно с преден е по добре ама Нъц - предното кат натовариш звера и на баира нагоре предницата олеква.
А задното баш с яко товарене и по баира нагоре си тежи на задницата.Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Коментар
-
Минал съм ги всичките от 1000МБ, през 100С, 120. Последната ми беше 136Л С пет скорости и по-голям мотор. До ден днешен имам сантимент към тези маслогори Имах и доста части, но ги подарих. Мога да ти подаря задно стъкло с нагревател.
При 120 проблемът с горене на масло, някога се решаваше със сегменти от "Отмъщението на Хрушчов" - ЗАЗ 965. Със сигурност сега има читави съставни маслени сегменти 72мм. Парното става добро, като се обърне една пружина на клапата отпред.
Иначе от всички най-много ми харесва 100с. Единствената, която съм виждал напоследък е една супер осрана на "Първа Българска армия".
Зимата никога не съм имал проблеми. Номерът е да не блокираш предните колела на хлъзгаво. А те блокират лесно, ако не си свикнал."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Не съм си забравил обещанието за частите от Фаворита , но пусто много боклуци има нахвърляни пред рафтовете, а както знаем - мързела не мори а мъчи Иначе задномоторна Шкода и зимни пътни условия са синоним на кеф и гъдел под лъжичката едновременно. Това е единственият автомобил, който може хем да не завива, хем да презавива през зиматаЧужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение"'68 )))))))))))))"
68мм е на 100С и 105Л. При 120Л буталата са 72мм.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
При Запорожците 965 е на 72 и му ползват сегментите за Шкода 120, а 968 е на 76мм като Жигули.
Някога преди 20-тина години бръмчах по-активно със 120-ката на баща ми. Тя си беше с оригиналните Барумки и се пързаляше много.
С летните гуми и тази завлича предницата много лесно. Но със зимните просто съм очарован, стана направо друга кола. Не й блокират предните гуми, а проходимостта е наистина добра. Карах я на лед, в по-дълбок сняг, върви като луноход.
Тука парното е преправяно с радиатор от нещо западно и грее доста прилично. Пък и Шкодата е що-годе херметична, не духа от никъде вътре и не й трябва много парно, за да се сгрее. Е, не е Жигули. Тия дена покарах, там парното си е друга история.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар