Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

    ЧНГ,на всички във форума освен здраве, кой каквото си е пожелал...Покрай Новогодишното лентяйстване се чудех какво дългосрочно забавление да си намеря за през годината и май зарибен от съфорумниците с Варшави реших да пробвам съживяването на една такава, която стой в гаража на един приятел, а той отдавна ме навива...Та това е предисловиета, а въпроса ми е дали има изпитана методика кое след кое, за да не разглобяваме нещо вече сглобено. Има ли слаби места, които е подходящо да бъдат сменени с часта от друг автомобил или преправени? Не съм сигурен, че държа на 100% автентичност при ремонта и дали не е по-добре да се използва друг двигател и какъв, мисля че, ако друг бих пробвал с дизелов, а ако не е приложим или много промени в двигателния отсек и трансмисията, май предпочитам да направя ремонт на оригиналния, защото той преди около 7-8 години работеше, тогава за последно сме я изкарвали от гаража.
    Ще съм ви благодарен за всяко съдействие.



    Модератор:
    Моля, пишете с изключен "Caps Lock"
    Последно редактирано от Peppy; 03-01-09, 00:09. Причина: редактиране на шрифта

  • #2
    До: ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

    Браво колега, мъдро решение си взел.С малко пари от това нещо може да стане добра кола (стига да не е гнила като в моя случай, тогава вече е по-скъпо) да се возиш и да я караш по ретро мероприятия.Какъв модел е тя?Като за начало "гърбава" или седан - 223/224?За нея мога да кажа, че е изключително лесена за ремонт и обслужване.Унифицирана е с полските си производни Ниса/Жук, както и съветските/руските ГАЗ 69, УАЗ и т.н.Аз съм яростен противник на всякакви изменения по такъв тип автомобил не само защото се разваля автентичния му вид, а и защото се затруднява евентуалния ремонт, тъй като промениш даден възел или агрегат, прескачаш върпосната унифкация.А тя е особено полезна, например моята Победа/Варшава е произведена през 1955 година, но без каквито и да било затруднения съм си набавил нови части по окачване, двигател, трансмисия и т.н.Не сменяй двигателя, това е моя съвет.Да смениш двигателя на Варшава е вероятно по-лесно от това да извършиш същата процедура на друг автомобил, но пак си остава безсмислена интервенция.Пораждат се много въпроси - какъв да е двигателя, с каква скоростна кутия ще го куплираш, как ще измайсториш кардан и пр.А после като дойде време за ремонт?Пак същото - търсиш подходящи детайли, майстори, способни да направят нужните операции и в крайна сметка ти заминава времето, през което можеш да и се радваш пълноценно (а именно като я караш).Докато ако всичко е оригинално просто сваляш негодния елемент, отиваш в магазина, купуваш си нов и за една бира време го монтираш.
    Относно въпроса какво да гледаш по нея.Внимателно прегледай за всякакъв "колхоз" - некачествено извършване на някои ремонти или неоригинални елементи по колата, едновремешен тунинг, в някои случаи труден за премахване.А именно - "авторско" добавяне на допълнителни фарове, мигачи, антени и пр., неизменна част от което е безмилостно разрязване и пробиване на ламарината, с последващото от това съсипване на конкретния детайл - броня, калник и др.Прецени колко лесно могат да бъдат отстранени тези "авторски" промени и на каква цена.Гледай да не е и изгнила, защото трудно се намират тенекиджии, достатъчно добри и търпеливи за реставрацията на купе на ретро автомобил.С две думи е по-добре да имаш запазено купе и счупени двигател и ходова част, тъй като последните са многократно по-лесни за ремонт, поради изброените им качества по-горе и взаимозаменяемостта.Ако се затрудняваш съм съгласен да дойда и да ти помогна с преценката на тази Варшава.
    Успех!Радвам се, че се увеличаваме като бройка ние, ВаршавовЪдите!
    Последно редактирано от м20_маниак; 02-01-09, 18:42.
    С "Фармахим" - непобедим
    Дизел - само дънки!

    Коментар


    • #3
      До: ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

      седан 223 не съм сигурен за годината,от към ръжда мисля че не е страшно ама в неделя ако имам време ще я извадя да я огледам ще направя снимки надявам се да не се изненадам с нещо ама тя милата все в гаража си е живяла.мисля обаче да я разглобя дано да не забравя кое от къде е и да закарам купето на пясъкостуй и да я боядисаме през това врема ще се види и мотора на какъв хал е а окачването всякак е за смяна ,ще ми се ако имам възможност така и така ще е разглобена да и сложа и някаква шумоизолация,че аз само по балатум си я спомням....

      Коментар


      • #4
        До: ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

        Имай в предвид, че ако я караш на песъкоструй трябва да я разглобиш цялата - седалки, стъкла, тапицерии, табло, всякакви хромирани елементи, фарове, стопове и пр., което е много работа и ако колата има малко ръжда е безсмислено.Но ако има големи участъци гнилоч е неизбежно, при мен беше така и самичък без гараж, на платен паркинг си я разглобих, като оставих само окачване и кормилно управление, както и ръчна спирачка.Освен това аз съм си маниак и искам процеса по възстановяването да е пълен.За това, че можеш да забравиш кое от къде е не се притеснявай, Варшавата е с доста проста конструкция, освен това има и съответната литература, а и в крайна сметка не е проблем да се обадиш на някой от нас и да попиташ каквото си забравил или не ти е ясно.
        Колата си има оригинално 2 слоя "кече" на предния щит от към купето, по пода е шумоизолирана с подобен материал, а вътре във вратите - оплетка от дебели синтетични влакна.Тавана е налепен с някакъв мокет.Нашите колеги от Русия и Полша ползват за тая цел битумна хартия, а отгоре лепят пенополиетилен от 5 до 10 мм.
        Двигателя за 200-300 лв ти става нов.По окачването най-много да смениш тампоните и резбовите втулки.Последните се водят уж слабо място, но се предават единствено при немарливо отношение - като не се гресират никога.Ако гресираш всички съединения на няколко хиляди километра, предницата ти става вечна.Амористьорите се сменят задължително, задните стават от УАЗ/ГАЗ 69 т.н. "жабкови", предните - от Волга, Жук, Ниса и т.н.
        Хромираните елементи са малко трудни, но и тях сме се научили да ги лекуваме .
        Ако имаш нужда от каквато и да е помощ - 0883303452, Стоян.
        Последно редактирано от м20_маниак; 03-01-09, 02:02.
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • #5
          До: ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

          много благодаря за съветите на старта ще се възползвам от вашата помощ когато имам по смислени въпроси в процеса на работа.засега желая на всички във форума здраве и успешна пълна с удовлетворение година

          Коментар


          • #6
            До: ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

            Успех и на теб през новата 2009-та година, успех и с Варшавата.Не забравяй като ходиш там да я снимаш и после да пуснеш тук снимките.
            Поздрави!
            С "Фармахим" - непобедим
            Дизел - само дънки!

            Коментар


            • #7
              До: ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

              Хубава игра сте си намерили. Според мен първо трябва да решите какъв ще е основният стил на колата - дали ще е класика, дали ще е къстъм, дали ще е хот-род и т.н. После да разхвърляте всичко тотално правейки списък на частите, които трябва да се сменят. Според степентта на ръждясване се обработва с пясъка - но той е краен вариант, защото освен, че отслабва здравата ламарина, сваля и заводските защити против корозии. Тях е много трудно да заместиш в домашни условия. Аз лично правя при нужда частичен пясъкоструй с фин кварцов пясък и смяням 2 апарата - голям и малък според детайла и мястото. Изкърпване при тая кола не се прави. Тя се възстановява, затова или го правиш сам или го даваш на някой който знае как се възстановява, а не кърпи. После е защитата против корозия, китове и бои, ще помагам с каквото мога. Успех...
              Последно редактирано от Ясен; 10-01-09, 23:10. Причина: Предполагам, че уцелих границите между изреченията. Едвам се разбира.
              VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
              SXS-Restorations 0886513079
              Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

              Коментар


              • #8
                До: ВАРШАВА ЗА СЪБУЖДАНЕ

                Според мен поне първоначално трябва да се изясни как стои въпроса с документите на Варшавата. Ако случая е спасяем - би трябвало да направите нужното да я подкарате и регистрирате. Аз лично бях тръгнал да купувам една, дето беше сменила трима собственици без да бъде прехвърлена. И ударих греда. И добре, че така стана - намерих си запазена Варшава в движение с всичко редовно. И я купих...
                Двигателят, ако е S-21 - с висящи клапани, тоест колата е 203/223, си заслужава да го оставите. Освен за автентичността, колата с него върви повече от прилично - особено на баир - аз не съм очаквал да върви толкова.
                Ако е със стоящи клапани - М-20 (Варшава 204/224) - тя е по-слаба - не съм карал такава.
                За разхода - приказките, че гълта като змей, са напълно верни. По тази причина най-вероятно колата има вече газова уредба. Теглич и газова са си били открай време задължителен атрибут на Варшавите. Газта в момента е безумно евтина. Пък и на бензин може да се кара - то не е кола за всеки ден.

                По въпроса за ремонта (реставрацията), аз съм привърженик на колите, които изглеждат като от завода, и ще агитирам нещата да се развият в тази посока. Разбира се, Варшавата позволява от нея да се направи нещо доста атрактивно - по полските сайтове съм виждал какви ли не изпълнения - със снижен покрив и прочие - но зад една добре направена кола се крият хиляди часове труд и сериозно количество пари. Финансиите (за съжаление) не са за пренебрегване. Въпреки, че частите на Варшава са евтини, за да подкараш кола, която дълго е стояла, ще трябва пълна ревизия на съединител, спирачки, окачване... Съединителят струва от порядъка на 100-тина лева. Спирачната уредба по груби сметки идва към 450 (цялата). Прилично боядисване е около 2к. Да не говорим какво става, ако купето е гнило (а за 40 години трудно няма да е). Отдолу тия коли са с толкова на брой масивни греди, че ще му се отще на всеки тенекеджия. А хром? Трудно се възстановява и хич не е евтино упражнение.
                И като теглиш чертата - ако колата е гнила и искате да е с хубава боя и тапицерия - става петцифрена сума. Все едно - хубава кола е и си заслужава! Аз поне и за миг не съжалявам за избора на Варшава.

                Ако мога и аз с нещо да помогна - ще го направя с удоволствие! И естествено, чакам снимки!
                Поздрави!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X