Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшава 224 - Реставрация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Варшава 224 - Реставрация

    Здравейте,

    Тази част на форума ми беше непозната до този момент, но е време да се запозная.
    Преди няколко дни се сдобих с Варшава 224 1968г., в доста лошо състояние откъм купе, но със много добър двигател.
    Започва реставрация от нулата и се надявам и на помощ от съфорумници, тъй като не съм се занимавал с подобно нещо до сега и ще бъде предизвикателство за мен.

    Реставрацията започва с кърпене на купето, пребоядисване, цялостно претапициране, никелиране на никеловите елементи, възстановяване на някои "български изобретения" по автомобила към заводския им вид, смяна на всички видове уплътнения, гумички и т.н.

    В тази тема ще публикувам развитието.

    За начало автомобилът се нуждае от следните неща:

    -нови предни калници, старите са в окаяно състояние
    -фарове, тъй като в момента е с някакви ладови
    -огледала, в момента са някакви пластмасови
    -кормило
    -странични лайсни за вратите

    Ще се радвам ако някой може да ме насочи от къде да се сдобия с тези неща.

    Работата започва!
    Прикачени файлове
    Калта за UAZ-a е като водата за водолаза!

  • #2
    От: Варшава 224 - Реставрация

    Хубавото е, че линията на колата се води, няма разместени лайсни и отдалеч личи че не е реставрирана вече. Това е по-добър вариант.
    Имах един познат от Габрово, от година не съм го виждал, телефона му е 0898878548 Кольо ( Кольо Кушията) може и да ги има тези части. Как ще се разбрете и ще се разберете ли въобще не знам.
    Иначе ще следя, ще следя темата с интерес.

    Коментар


    • #3
      От: Варшава 224 - Реставрация

      Успех, сериозна кола и сериозна работа те чака.
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • #4
        От: Варшава 224 - Реставрация

        По реистрацията съдя, че е с редовни документи. Това е най-важното.

        Гледам - със смолянска регистрация. От там я купи или там ще я правиш? Къде по-точно е?

        Питам, защото ми навява спомени. Преди 22-23 години в моето село имаше такава. А ние хлапетата си играехме покрай нея. Беше на един бай Иван. До последно разправяше, че ще я стегне и ще си я кара, но така и си изгни с годините. Селото е Манастир - Смолянско.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #5
          От: Варшава 224 - Реставрация

          Браво! Купил си Варшавата от Широка лъка.
          Аз вече съм минал по пътя с възстановяването на Варшава:
          Голямата тема с много дълго и подробно описание на цялата история:
          http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=48238

          По-кратък вариант без толкова лирични отклонения, но пак е 17 страници:
          http://www.classiccar-bg.com/index.p...c,744.160.html

          Темата на Стоян:
          http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=59023

          Хубаво е, че колата е попаднала при ентусиаст. Какви са ти плановете за нея? Така като я гледам 224-ката, смятам, че никак няма да е лесно възстановяването на каросерията в оригинален вид. Външни прагове, арки на задните калници и долната част на самите задни калници са с различна от фабричната форма. Предполагам, че и по самите прагове отдолу е имало кърпене... Задната броня е от Волга и така нататъка. Най-простият вариант е да си остане работна кола, без да се гони много-много оригиналната линия, да се направи частично на най-изгнилите места и да си я караш колкото изкара. Междувременно може да намериш гаражна Варшава, за много по-малко пари, отколкото ще ти глътне тотална реставрация на тая.

          По въпроса за частите за Варшава ситуацията като цяло е комплицирана. Фаровете са същите като на Жук и Ниса и ги има, стопове и волан лесно се намират. Огледала Варшавата фабрично няма, най-адекватно ще й стоят от Волга М21, ама и те са трудни за намиране. Аз моята я карам само със стандартното огледало вътре в купето, без странични. Лайсни, калници и прочие само от донор...
          Напиши от кой град си. Може да се засечем някъде по ретро мероприятията.
          А какъв й е двигателя? Ако е 224, то оригинално трябва да е със стария мотор М20 със стоящи клапани. Интересно е, че отпред е с хромирана решетка като на 223. На 224 заводски е боядисана в цвета на купето. Явно стария собственик е сложил хромирана.

          Коментар


          • #6
            От: Варшава 224 - Реставрация

            Да, от Широка Лъка е. Плановете са да се прави за да се кара, евентуално за честа употреба. Оригиналната задна броня е налична, ще трябва да се никелира, както и повечето елементи, тъй като е седяла на открито и ръждата ги е превзела.

            Моторът е със стоящите клапани, не е с висящи. Старият собственик е сменял решетката, но ми даде още една хромирана, за която каза че е оригиналната.

            Аз съм от София. Надявам се в петък да имам време повече да се занимавам и да кача малко снимки, тъй като трябва да ходя и на работа и не остава много време.
            Също така тези дни ще изчета другите теми, но със сигурност няма да успея да я докарам до абсолютно оригинален вид. Все пак си мисля, че крайният резултат ще е приличен.

            Поздрави!
            Калта за UAZ-a е като водата за водолаза!

            Коментар


            • #7
              От: Варшава 224 - Реставрация

              Браво колега ще следя темата с интерес.

              Коментар


              • #8
                От: Варшава 224 - Реставрация

                Варшавата вече е с претапициран салон. Решението за седалките е микс от кожа и плат.
                В момента се кърпи. Кормилната кутия се беше откъснала от мястото където се захваща заради изобилието от ръжда. Пантите на шофьорската врата се крепяха на магия за купето. Доста неща са изградени наново. Продължава търсенето на калници, търсих и по полски сайтове и не мога да намеря никъде.
                Оказа се, че оригиналната радиаторна решетка е налична(с цвета на купето). Въпреки това смятам да възстановя никелираната-от Варшава 223 и да сложа нея. Изглежда доста по-добре.
                Четох, че не можели да се карат с 95 бензин, тъй като бил с твърде високо октаново число за тези автомобили. Какво ви е мнението по въпроса?

                Ето малко снимки, тези дни ще пиша отново.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140314_110803.jpg
Прегледи:1
Размер:307.3 КБ
ID:5576835Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140314_110816.jpg
Прегледи:1
Размер:159.8 КБ
ID:5576836Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140314_111017.jpg
Прегледи:1
Размер:165.2 КБ
ID:5576837Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140314_111024.jpg
Прегледи:1
Размер:185.2 КБ
ID:5576838Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140314_120015.jpg
Прегледи:1
Размер:97.0 КБ
ID:5576839Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140314_173808.jpg
Прегледи:1
Размер:259.5 КБ
ID:5576840Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20140314_173821.jpg
Прегледи:1
Размер:356.4 КБ
ID:5576841
                Калта за UAZ-a е като водата за водолаза!

                Коментар


                • #9
                  От: Варшава 224 - Реставрация

                  След сгъстяване на мотора, както при УАЗ (ако е с висящите клапани), не го бърка октановото число или LPG. От конкретния екземпляр, май не е останало много, но с инат, постоянство и пари, ще стане. Намери му волан от Жук или Ниса - същият е. Този на нея е от някакво съветско извращение с подобаващ тунинг.
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Варшава 224 - Реставрация

                    Проблемът не е ли в това, че 95 е безоловен, а не толкова във високите му октани?
                    Кольо Динев

                    Коментар


                    • #11
                      От: Варшава 224 - Реставрация

                      Човека пише, че е със стоящи клапани.
                      Може да се кара с 95, но трябва да бутнеш центровката.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Варшава 224 - Реставрация

                        Здравейте ,имам победа м20 в доста лошо състояние, може ли да ми дадете някава идея дали някъде можe да се намерят ламарини за тази кола...врати,калници,капаци. Имам и двигател който е напълно рециклиран.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Варшава 224 - Реставрация

                          Здравейте,имам Варшава 224 комби. В идеално състояние е. Не е карана от 25 години и стои в гаража. На 15 000 километра е,купена през 1973г,има много леки удари по купето,Изгнила е тапицерията. Иска ми се да си я оправя,ама трябва да й правя ремонт-да купя гуми,да направя купето й с леките удари,да сменя някои неща по двигателя,филтри,да сложа нови седалки,че старите са изгнили, масла,. Още се двуомя дали да стегна варшавата или да си купя УАЗ 469 в движение....Ама кажете ми кое е по-евтино от двете? Все пак имате опит. Частите на варшавата скъпи ли са?

                          Благодаря предварително

                          Коментар


                          • #14
                            От: Варшава 224 - Реставрация

                            Не разбирам каква е връзката м/у УАЗ и Варшава, или просто искате да имате ретро автомобил?
                            Кольо Динев

                            Коментар


                            • #15
                              От: Варшава 224 - Реставрация

                              По въпроса конкретно. Да си купиш УАЗ в движение е по-евтино, отколкото да реставрираш Варшава. УАЗ в нормална кондиция струва между 3 и 6000 лева. На Варшавата в лошо изходно състояние с такава сума ще си точно до никъде. В общия случай там нещата неусетно отиват на 5-цифрена сума, ако искаш да имаш наистина хубава и грамотно възстановена в оригинален вид кола, а не замазана развалина. Ако си в района на София бих могъл да погледна колата и да подскажа как и какво би следвало да се направи по нея. Варшавата я познавам отлично, почти няма нещо, което да не съм правил по нея.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X