Здравейте на всички! Първо ще се извиня ако темата не е за този раздел. Миналата година преди Коледа реших да си направя подарък. В голямо търсене на подходящия ретро автомобил се спрях на Porsche 924. След прочитане на доста статии и теми случайно попаднах на модела 924S. Ето малко инфо от "AutoBild"
Употребявани автомобили Porsche 924 S
„Пуристите“ сред феновете на Porsche му се подиграваха: двигател на Audi отпред, голям капак отзад – това не може да бъде истинско Porsche. И въпреки това е точно такова! Поне след 1986 година, когато в 924 S започна да се монтира 2,5-литровият четирицилиндров двигател на 944. Той е еластичен и може да се шофира с рядко превключване на предавките, освен това е икономичен. Дори и при бързо шофиране по магистрали се задоволява с около 10 л/100 км. Качеството на каросерията също е безупречно – благодарение на цялостното поцинковане ръждата изобщо не е проблем. Перфектният спортист за всекидневието! Това междувременно явно е станало ясно за мнозина, защото цените на екземплярите в оригинално състояние са се повишили значително.
Извод
Това е много препоръчителен автомобил и съветът ни е категоричен: купувайте! 924 S е чистокръвно Porsche, напълно подходящо за всеки ден и (все още) евтино.
Технически данни
Работен обем 2494 куб. см
Мощност 110 kW/150 к.с.
Въртящ момент 190Нм/3000/мин
Максимална скорост 215 км/ч
Тестов разход на гориво 10,5 л/100км
СО2 емисии 249 г/км
Собственото тегло 1080 кг
Когато отидох до Пловдив за да разгледам колата още от първия миг е харесах. В момента съм решил да реставрирам целият автомобил. Ето малко снимки и информация до момента.
Това са снимки преди да купя автомобила.
Специалната вечер покупката на Поршето.
Моята фотосесия
Ето процеса и до момента разглобен е интериора, инсталацията и газовия инжекцион. Мисля че до края на зимата ще съм подменил всичките кабели на инсталацията за това имам схеми.
Ето задната седалка с обърнатия плат. Аз съм обръщал плата и има още малко да се стяга за да стане както трябва.
А тук вече е свалена газовата уредба и мокета е изпран. След като съм свалил инсталацията върнах всичко на мястото си.
Полиране на емблемата използва водна шкурка 1000 и 2000 след което машинно полиране. Пастите са си обичайните на 3M - 1,2,3
Ето я инсталацията има още един сноп малък... Купих клещи за кабели и обувки. За тези които се интересуват клещи струват 16.00лв и са много удобни. В магазина изпробвахме още един вид клещи цената им беше 40.00лв но захвата не беше достатъчно силен. Остава да купя поялник за по сигурно между обувките и кабелите също така 60% от кабелите в същия цвят като оригиналните.
Малко история
Моделът 924 2.0 е показан официално за първи път през ноември 1975 на автомобилната преса на пристанището La Grande Motte в област Camargue, Северна Франция. В периода 1977-1988 година са продадени над 150 000 бройки, което го прави адски успешен модел, освен това спасява Порше от фалит и помага на компанията да набави необходимите приходи за продължаване на изграждането и развитието на 911. През 1983 в САЩ моделът е заменен от 944, а на останалите пазари продължава да бъде предлаган до 1985 година. От 1986 до 1988 моделът е снабден с мотор от 944 и се предлага с името 924S. През 1984 Volkswagen решава да спре производството на цилиндровите блокове, използвани при 924, поставяйки Порше в затруднение. 924 е доста по-евтин от 944 и ако спре производството на базовия модел, Порше остава без достъпен модел на пазара. Решението е 924 да бъде снабден с дефорсирана версия на 2.5-литровия 4-цилиндров мотор с мощност 163 к.с. Окачването е подобрено, но е запазен интериора от 924. Така през 1985 година се появява 924S със 150 к.с. Порше решава да започне отново да предлага 924 на американския пазар с начална цена под $20,000. През 1988 мощността нараства на 160 к.с., благодарение на различни бутала, които увеличават компресията от 9.7:1 на 10.2:1. Това обаче предизвиква употребата на гориво с по-голямо октаново число – от 91 на 95. Интересен факт е, че тези последни версии на 924S са малко по-бързи от базовите 944 поради по-ниското си тегло и по-аеродинамичното купе.
Реших да измия двигателя да е подготвен за разглобяване.
Предницата е разглобих тъй като трябваше да извадя кабели които минават зад нея. Бронята и мигачите са трагични за това ще бъдат подменени.
В същото време обмислям вариант за пребоядисване на целият автомобил или да облепя с фолио 3M 1080-G120 Gloss White Aluminium.
Към интериора съм решил да направя промяна тъй като черния интериор е много депресиращ. Това е варианта който ми допада за интериор само корите на вратите ще търся оригинални с надпис Порше.
Таблото е нацепено на места въпросът ми е следният, как и с какво да запълня дупките и фугите.
Таблото ще е облечено с кожено фолио 3M LEATHER - LE-1171
Bзех таблото вкъщи и купих полиуретанов уплътнител черен "ETALON 1K PU 7200" и водна шкурка на 3М. Да спомена че полиуретанов уплътнител е бързосъхнещ. Утре ще добавя още снимки от процеса на работа и повече информация.
Употребявани автомобили Porsche 924 S
„Пуристите“ сред феновете на Porsche му се подиграваха: двигател на Audi отпред, голям капак отзад – това не може да бъде истинско Porsche. И въпреки това е точно такова! Поне след 1986 година, когато в 924 S започна да се монтира 2,5-литровият четирицилиндров двигател на 944. Той е еластичен и може да се шофира с рядко превключване на предавките, освен това е икономичен. Дори и при бързо шофиране по магистрали се задоволява с около 10 л/100 км. Качеството на каросерията също е безупречно – благодарение на цялостното поцинковане ръждата изобщо не е проблем. Перфектният спортист за всекидневието! Това междувременно явно е станало ясно за мнозина, защото цените на екземплярите в оригинално състояние са се повишили значително.
Извод
Това е много препоръчителен автомобил и съветът ни е категоричен: купувайте! 924 S е чистокръвно Porsche, напълно подходящо за всеки ден и (все още) евтино.
Технически данни
Работен обем 2494 куб. см
Мощност 110 kW/150 к.с.
Въртящ момент 190Нм/3000/мин
Максимална скорост 215 км/ч
Тестов разход на гориво 10,5 л/100км
СО2 емисии 249 г/км
Собственото тегло 1080 кг
Когато отидох до Пловдив за да разгледам колата още от първия миг е харесах. В момента съм решил да реставрирам целият автомобил. Ето малко снимки и информация до момента.
Това са снимки преди да купя автомобила.
Специалната вечер покупката на Поршето.
Моята фотосесия
Ето процеса и до момента разглобен е интериора, инсталацията и газовия инжекцион. Мисля че до края на зимата ще съм подменил всичките кабели на инсталацията за това имам схеми.
Ето задната седалка с обърнатия плат. Аз съм обръщал плата и има още малко да се стяга за да стане както трябва.
А тук вече е свалена газовата уредба и мокета е изпран. След като съм свалил инсталацията върнах всичко на мястото си.
Полиране на емблемата използва водна шкурка 1000 и 2000 след което машинно полиране. Пастите са си обичайните на 3M - 1,2,3
Ето я инсталацията има още един сноп малък... Купих клещи за кабели и обувки. За тези които се интересуват клещи струват 16.00лв и са много удобни. В магазина изпробвахме още един вид клещи цената им беше 40.00лв но захвата не беше достатъчно силен. Остава да купя поялник за по сигурно между обувките и кабелите също така 60% от кабелите в същия цвят като оригиналните.
Малко история
Моделът 924 2.0 е показан официално за първи път през ноември 1975 на автомобилната преса на пристанището La Grande Motte в област Camargue, Северна Франция. В периода 1977-1988 година са продадени над 150 000 бройки, което го прави адски успешен модел, освен това спасява Порше от фалит и помага на компанията да набави необходимите приходи за продължаване на изграждането и развитието на 911. През 1983 в САЩ моделът е заменен от 944, а на останалите пазари продължава да бъде предлаган до 1985 година. От 1986 до 1988 моделът е снабден с мотор от 944 и се предлага с името 924S. През 1984 Volkswagen решава да спре производството на цилиндровите блокове, използвани при 924, поставяйки Порше в затруднение. 924 е доста по-евтин от 944 и ако спре производството на базовия модел, Порше остава без достъпен модел на пазара. Решението е 924 да бъде снабден с дефорсирана версия на 2.5-литровия 4-цилиндров мотор с мощност 163 к.с. Окачването е подобрено, но е запазен интериора от 924. Така през 1985 година се появява 924S със 150 к.с. Порше решава да започне отново да предлага 924 на американския пазар с начална цена под $20,000. През 1988 мощността нараства на 160 к.с., благодарение на различни бутала, които увеличават компресията от 9.7:1 на 10.2:1. Това обаче предизвиква употребата на гориво с по-голямо октаново число – от 91 на 95. Интересен факт е, че тези последни версии на 924S са малко по-бързи от базовите 944 поради по-ниското си тегло и по-аеродинамичното купе.
Реших да измия двигателя да е подготвен за разглобяване.
Предницата е разглобих тъй като трябваше да извадя кабели които минават зад нея. Бронята и мигачите са трагични за това ще бъдат подменени.
В същото време обмислям вариант за пребоядисване на целият автомобил или да облепя с фолио 3M 1080-G120 Gloss White Aluminium.
Към интериора съм решил да направя промяна тъй като черния интериор е много депресиращ. Това е варианта който ми допада за интериор само корите на вратите ще търся оригинални с надпис Порше.
Таблото е нацепено на места въпросът ми е следният, как и с какво да запълня дупките и фугите.
Таблото ще е облечено с кожено фолио 3M LEATHER - LE-1171
Bзех таблото вкъщи и купих полиуретанов уплътнител черен "ETALON 1K PU 7200" и водна шкурка на 3М. Да спомена че полиуретанов уплътнител е бързосъхнещ. Утре ще добавя още снимки от процеса на работа и повече информация.
Коментар