Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вартбург 311 Де лукс

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вартбург 311 Де лукс

    Здравейте колеги.
    Преди известно време , направих публикация за новата ми ретро машинка Волга М21 , сега искам да направя нова публикациям,че съвсем скоро ще се сдобия и с нова придобивка но този път няма да е от бившия соц.лагер.Днес открих и един вартбург 311 , със старите номера черни с бели букви, всички документи са налични само да дойде работен ден и ще си я прехвърля. Кажете някакво мнение за Варца. А снимки ще кача след като я прибера да си е при мене.

  • #2
    От: Вартбург 311 Де лукс

    А какво според теб включва бившият соц. лагер! Вартбурга е марка автомобили, произвеждани в ГДР - Източна Германия, пряк наследник са на Хорх, които нямат общо със соц. лагера, но пък тогава и такъв лагер не е съществувал.
    Инак, поздрави и дерзай!
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • #3
      От: Вартбург 311 Де лукс

      Божествена машинка с чупка във волана
      А за не-соца не си познал. Вартбурга си беше Gebildet in DDR или както там се казва на този полезен но непонятен ми език. Баш соц си беше.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #4
        От: Вартбург 311 Де лукс

        DKW как да е, но пряк наследник на Horch.... малко не се връзва
        Alfetta GT

        Коментар


        • #5
          От: Вартбург 311 Де лукс

          Извинявам се бе хора. Искал съм да кажа,че първата кола която си купих е Волга М21, а сега се сдобих и с Вартбург.и че волгата е е някогашният ...............

          Коментар


          • #6
            От: Вартбург 311 Де лукс

            Първоначално публикуван от Speeder Преглед на мнение
            DKW как да е, но пряк наследник на Horch.... малко не се връзва
            Да, прав си.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #7
              От: Вартбург 311 Де лукс

              Успех.

              Коментар


              • #8
                От: Вартбург 311 Де лукс

                311?
                Красив е, особено варианта "Де лукс" с двуцветно купе и дървени апликации по вратите и фалтдах на покрива. Може да се купи евтино. С това май му се изчерпват хубавите качества.
                Почвам с недостатъците на такъв проект:
                Положението с частите за такъв Вартбург е трагично. Няма нищо общо с масовия модел 353 нито като купе, нито като ходова част (311 е с напречни листови ресори и отпред, и отзад, а 353 - с пружини). В добавка - примитивна 6-волтова ел. инсталация. По двигателя може и нещо да стане от следващите модели, ама ще е с преправяне - това ако купиш по-мощният Вартбург 311/1000. Старият 311/900 няма съвсем нищо взаимозаменяемо с новите - той е с по-малка кубатура и в добавка с термосифонно охлаждане като на ИФА Ф9 и ДКВ-тата от преди войната.
                Да не говорим, че дори за масовия 353 вече няма части. Преди три месеца си говорих с познати фенове на 2Т. Оказа се, че жизненоважни "консумативи" като например колянов вал с лагери, вече ги няма никъде. Да не говорим, че цените на частите за Вартбург (в общия случай - унгарски ментета), са като на нормална съвременна кола - никак не са ниски.
                Та така... Няма да ти бъде никак лесно, ако Вартбурга е запазен, а ако е в лошо състояние - меко казано ще се наиграеш.
                Иначе - Вартбургът е приятен за каране. Като ускорение от 0 до 80 км/ч е най-чевръстото соц возило от началото на 60-те. Някога е бил и сравнително лесен за обслужване заради простия по конструкция двутактов двигател.

                Накратко: Хубава кола, но кошмарна за възстановяване.

                Препоръчвам да си намериш първото издание на "Аз управлявам Вартбург" (май 1970г. беше). Освен, че пише много за 311 и за разликите с 312 и 353, е една от най-забавните автомобилни книги, които съм чел... Само като прочетеш за "пипалата при паркиране" или за икономиите... Велика книга!

                Коментар


                • #9
                  От: Вартбург 311 Де лукс

                  Сега се ровя и чета каквото намеря из форумите.
                  Друго което съм заравил да напиша е че е модел 1000 . до преди 10-ина години е работил идеално и хората са си го гледали после са купили нова и от тогава не са го карали. Надявам се маслото в двигателя да не е станало на силокон . Скоро ще се опитам да го запаля и да се разходя с него да се надявам ,че пробата няма да ми коства след това основен ремонт.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Вартбург 311 Де лукс

                    През 2002г. се разделих с 4броя такива. Двата бяха за ежедневки и двата за части. Много здрава и елементарна конструкция. Освен това на рама. Сваляш купето, кърпиш го и го монтираш обратно. 15 цолови гуми с джанти едно към едно с първите гърбави ФВ та. Огромни барабанни спирачки, които спират приемливо дори и при сегашните схващания. На изхода на скоростите гумени карета с вилици - нищо за трошене. Към колелата каретата стават от Трабант. Барабаните се набиват на конус и шпонка. Фрайлауф на скоростите за икономия на гориво. При този модел работи и на четирите скорости и може да се изключи. Това ще рече, че зимата можеш да спираш с двигател. За зимно каране е кошмар - лека предница, тотално недозавиване и моментално блокиране на спирачките. Бях привързал към рамата 30кг. типографска сплав на калъпи за дотоварване на колелата. С хубави гуми се движеше и през 20 см. пресен сняг. Въпреки тежестите много трудно излизаше от коловози. При днешния вид превключванена скорости неговото ще ти се стори извънземно - лоста на волана, първа към таблото и нагоре, за задна дърпаш лоста към дясната врата и т.н. Ето и нещо оригинално от онова времеНатиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7989.JPG
Прегледи:1
Размер:326.0 КБ
ID:5257739Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7990.JPG
Прегледи:1
Размер:316.2 КБ
ID:5257740Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7991.JPG
Прегледи:1
Размер:329.7 КБ
ID:5257741
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • #11
                      От: Вартбург 311 Де лукс

                      Колега какво масло какви 5 лева - това е двутактов автомобил. Маслото се налива в резервоара заедно с бензина. Бензиновата помпа е вакуумна и без черпене няма да запали.Съотношението масло-бензин е 1л. масло на 33 литра бензин. Щом не е карана от 10 години сигурно ще имаш проблеми при паленето, в прекъсвач разпределителя ся 3 коплекта чукчета и наковални и все нещо не е регулирано точно. Чукчетата и наковалните също стават от трабант. Ако те интересува нещо съвсем конкретно ще ти отговоря според възможностите си.
                      Последно редактирано от коко келеша; 04-03-11, 18:46.
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар


                      • #12
                        От: Вартбург 311 Де лукс

                        Първоначално публикуван от mickele Преглед на мнение
                        Сега се ровя и чета каквото намеря из форумите.
                        Друго което съм заравил да напиша е че е модел 1000 . до преди 10-ина години е работил идеално ...
                        Надявам се маслото в двигателя да не е станало на силокон
                        Май не знаеш какво точно купуваш, а просто ти е изпаднало.

                        Препоръчвам ти преди да правиш каквото и да било, да се информираш по-обстойно за машината.

                        Препоръчвам ти също да накиснеш цилиндрите с газ за горене за няколко дни преди да го палиш, защото е почти сигурно, че сегментите са запекли за тия 10 години, и внимавай с каква сила стягаш свещите за да не сваляш главата (която е много мека !) още преди да си го подкарал.

                        В бензина по книжка му дават да се слага 3% масло за България, Румъния (за нея не съм много сигурен) и СССР, и 2% за останалите соц-страни (щото там беше основния пазар) заради качестата на 2Т маслата по онова време, но към този момент ти препоръчвам да слагаш 2.5% (нито повече, нито по-малко !), което е 250 мл на 10л бензин.

                        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                        През 2002г. се разделих с 4броя такива. Двата бяха за ежедневки и двата за части. Много здрава и елементарна конструкция. Освен това на рама. Сваляш купето, кърпиш го и го монтираш обратно. 15 цолови гуми с джанти едно към едно с първите гърбави ФВ та. Огромни барабанни спирачки, които спират приемливо дори и при сегашните схващания. На изхода на скоростите гумени карета с вилици - нищо за трошене. Към колелата каретата стават от Трабант. Барабаните се набиват на конус и шпонка. Фрайлауф на скоростите за икономия на гориво. При този модел работи и на четирите скорости и може да се изключи. Това ще рече, че зимата можеш да спираш с двигател. За зимно каране е кошмар - лека предница, тотално недозавиване и моментално блокиране на спирачките. Бях привързал към рамата 30кг. типографска сплав на калъпи за дотоварване на колелата. С хубави гуми се движеше и през 20 см. пресен сняг. Въпреки тежестите много трудно излизаше от коловози. При днешния вид превключванена скорости неговото ще ти се стори извънземно - лоста на волана, първа към таблото и нагоре, за задна дърпаш лоста към дясната врата и т.н. Ето и нещо оригинално от онова време[ATTACH=CONFIG]306434[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]306435[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]306436[/ATTACH]
                        Кой модел имаш предвид, особено и, че колегата не знаеше кой модел ще взима ?

                        Фрайлауф-а, когато е включен работи на всички скорости, включително и на задна, за разлика от Трабант-а при който е постоянно вклчен само на четвърта, и наистина се ползва и за икономия, но основната му функция е при връщане на газта на скорост да пази двигателя от изсушаване, защото е двутактов и се маже от горивото.

                        Със скоростите проблема е никакъв, освен ако не е разбита ябълката и/или си много тъп, но тогава и автоматик да е, пак ще имаш проблем.

                        Също така трябва да се знае, че маслото в скоростите е EP80(W80) и при различно от това не работят/включват както трябва и се развалят, но първо се скапва Фрайлауф-а, особено ако е постоянно включен и колата се кара студена и на къси разстояния.

                        P.S. Вартбург-а е (доста романтична) част от "Двутактовия ми период" в мото (и личния) живота, и по стечение на обстоятелствата по темата мога да напиша Докторат.
                        Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 04-03-11, 20:36. Причина: Допълнение
                        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                        Коментар


                        • #13
                          От: Вартбург 311 Де лукс

                          За модела от заглавието на темата - 311. Следващият 312 е друга бира.
                          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                          Из "Златния телец"

                          Коментар


                          • #14
                            От: Вартбург 311 Де лукс

                            Еиийй Хора несъм толква зле с колите , безпроблемно си обикалям с Волгата и Шкодето.Волгата също е с скорости на волана и си е голяма зарибявка а я раздвижа по улиците. За Вартбурга все още незнам как е като палене и возене . Модела е 311 със листови ресори отпред,а отза не погледнах и по това ,че пишеше 1000 на задния капак предполагам е с по мощния двигател.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Вартбург 311 Де лукс

                              Първоначално публикуван от mickele Преглед на мнение
                              Еиийй Хора несъм толква зле с колите , безпроблемно си обикалям с Волгата и Шкодето.Волгата също е с скорости на волана и си е голяма зарибявка а я раздвижа по улиците. За Вартбурга все още незнам как е като палене и возене . Модела е 311 със листови ресори отпред,а отза не погледнах и по това ,че пишеше 1000 на задния капак предполагам е с по мощния двигател.
                              Колега, никой не иска да те обиди. Информацията никога не е излишна.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7992.jpg
Прегледи:1
Размер:122.1 КБ
ID:5257907Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7993.JPG
Прегледи:1
Размер:323.8 КБ
ID:5257908 Двигателят е 45 к.с. И задния мост е с напречен ресьор. Успех при съживяването!
                              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                              Из "Златния телец"

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X