Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

    Господа, имам щастието да Ви съобщя, че преди 5 дни станах собственик на стара, архаична ценност от 70-те години, Пежо 504. Макар и не Соц., не чак толкова масова и популярна, посвещавам тази тема на нея - ,,Белинда". Дрън-дрън, толкова за обща култура.

    Предварително се извинявам, но много скоро ще сложа снимки и прочие работи. Да се онагледи работата, която не е много. Просто беше много на зор положението. Сега, малко история.


    Някога, в средата на месец Май през 1972-ра година, от завода излиза въпросният автомобил, цвят ,,слонова кост", със кафяв кожен салон, редови 4-цилиндров бензинов двигател, 2000 куб.см., 94-96 к.с. (някъде там). Което за по-запознатите ще подсети за най-хубавото в тази кола - механичният карбуратор марка ,,Солекс", контактната запалителна система и мембранната горивна помпа. Никакви механични инжекциони, никакви електроники и прочие Капитализми. Колата не е нищо особено, като оборудване. Няма климатик, няма ел.стъкла, няма шибидах, няма ляти джанти, няма хидравличен усилвател на волана. С две думи- някакъв базов модел с приятен мотор. За негово си време.

    Същата година, през месец Декември, сравнително млад доктор купува въпросната кола. Чисто нова от Кореком в град София. Има голяма страст към чудото ,,автомобил" и не искал да притежава Соц. ,,недомислица", както той ги нарича. Понеже излиза многократно извън границите на Народна република България, успява да види бял свят. Обикаля половината планета, работи и специализира из множество държави. Там, той усетил, каква е разликата между предлаганите масово коли в родината си и другите, които са извън предела на Съюзът. Твърдо решил, каква кола иска да кара. Изборът бил ясен - Мерцедес 220 Дизел. Това става в края на 60-те и началото на 70-те години. Връща се в България от чужбина и веднага записва за Мерцедес от Кореком. Няколко човека преди него, Държавно учреждение с връзки и наглост му отмъкват возилото - маслено зелено, кожен салон, множество хром, екстри, бе чисто нова кола, внос. Тогава му остава последен избор, 2 вариянта. Волво и Пежо. Вслушвайки се в гласове и съвети на хора от ,,Бял свят", той решава да закупи Пежо 504. Още в денят на купуването - щастлив и внимателен, докарва на ход лъскавата платноходка до град Пловдив, където живее. Следват радостни възгласи от семейството, радост, щастие, завист от недобронамерени съседи и голям кеф на доктора. Събрали се 2 махали да гледат ,,к`во туй нещу". Следва цялостно, яко, дебело, богато намазване на колата със корабен грунд отдолу - под, калници, подкалници ,прагове, пружини, носачи, чак картера на мотора е богато намазан....и напукан вече, в сегашно време. След това, колата веднага бива съхранявана в отоплен, проветрив гараж. Идва период, когато докторът и жена му работят в чужбина. А, колата (Белинда) - и тя със тях. Няколко пъти ходят до Либия, Куба и други чужди страни, пак се връщат в България. От чужбина се закупуват множество филтри, хубави масла, части, семеринги, уплътнения и прочие дефицитни радости. За нещастие, обаче, Докторът почива и колата прекратява своя път. Остава съхранена в нейния гараж. Тогава, през 1988-1989-та година, неговият син, също лекар (Доктор 2)- започва да кара отново колата, оставена му като наследство от баща му. В този момент, пробегът на автомобила съставлява 43 000 км. Така, Доктор-2 ползва возилото до 2008-ма година, когато под силен натиск от жена си, решава да купи други нова кола, а сегашната заветна - да продаде. По този начин, архаичната ценност става излишна и остава в застой от 2008-ма година до 2010. Тоест - до преди 5 дни.

    Аз, дълго си търсех донор на едро друго Пежо - 505. И случайно открих тази. Директно го набелязах за донор на двигател, окачване и прочие карантия. Дреме ми на оная работа - разкоствам го веднага с оксижена. Звъннах, чухме се, видяхме се с Доктор-2. Заведе ме при колата. А, тя стоеше. Стоеше и чакаше. Цели 2 години под слънце, жега, дъжд, сняг и студ. Вече не беше същата лъскава, кремава лодка, която дълго почива в гаража, старателно обгрижвана от Докторът. Сега представлява, избеляла, овехтяла с множество следи от времето безжизнена купчина, 1300 кила желязо. Но, все още не беше тотален брак. Под избелялата боя, под леко ръждясалите местенца и под тоновете мръсотия се криеше истината. За почти 40 години, общият пробег съставлява 77 000 км. Невероятно право, стегнато и здраво купе с досадни забележки. Перфектно запазена ходова част, непокътната спирачна система, напълно годна и читава механика. Двигателят - много щаден, архаичен мъртвец, чакащ мирисът на прясен бензин и стотин Ампера, които да го размърдат. Тук разказът свършва.

    Така. Отидохме при колата, а тя стоеше там. Беше се окопала до джантите в почвата. Спаднали гуми, мръсна до припадък, гледайки ме обещаващо с 2-та си жълти фара и лъскав хром. Метлата, изринах снегът, отворих я и седнах. Големия тънък волан, нежния скоростен лост, никелирани джаджи по таблото, красивите уредчета със мързеливи стрелкички, бе.......почувствах се БАШ на място. Педалите далече, удобни, ергономични....човешки. Не ми се занимаваше с глупости. Поисках да я подкарам. Налях вода, сложих акумулатор, подкачих 5 годишен бензин със скапаната помпа, чукнах педала на газта 4 пъти, дръпнах леко счукача, завъртях директно ключа и запалих. Двигателя заработи ВЕДНАГА! Изключително тих, безшумен и плътен глас. Не, нещо не беше наред. Чудих се, как ДВГ с долен разпредвал, тижи и прочие схема на газоразпределение, може да работи толкова плътно, неусетно - СТУДЕН. Което се оказа действително ненормално. Проблем, който отстраних с помощта на Сашо (Москвича) и за който проблем ще пиша по-нататък в темата.

    Понеже, Пежото има АГУ, с която е минала към 5000 км. за няколко години, някой се беше опитвал да я пали на бензин. Обаче, маркучът вместо през бензиновото клапанче - беше навряно директно в помпата. И аз, понеже отмерак да я подкарам - тръгнах едновременно на газ и бензин. Докато беше студена, ОК. Но, започвайки да позагрява - започваше все повече да не иска да върви. Когато загря явно достатъчно, изобщо изгуби ниски обороти. И угаснах на светофар. Не щя да запали и това е. Ядосах се и изпочупих ( толкова бяха вкоравени) всички бензинови маркучи и останах само на газ. Пак не запалих - имаше все още бензин в карбуратора. За щастие, мярнах пробка за източване - източих го. Завъртях и запалих след няколко опита и потеглям. След малко спирам и отново угасвам. Отново няма палене. Отново отварям капакът, отново се цапам и измръзвам. Гледам има гориво, има ток на свещи, но не пали. След малко - пали от раз. Работи 1 минута и сама веднага гасне. И.....няма палене, НЯМА. Не беше времето и мястото да правя ремонти и тепърва да търся нередности. Усетих, че акумулатора се поизтощи, а стартерът от толкова чести пускания започна да загрява и понамирисва на изолация. Какъв дерт - да закъсам с толкова елементарна кола. Пушейки 30-тата цигара, забелязвам, че кабелът на бобината свързан за чукчето не е сам. Еврика! Някой е прекарвал защита и тя дава бобината на МАСА. Но, тази защита се оказа толкова клеясала и разложена, че прави каквото си поиска. Откъснах я тая проклета жица, влезнах вътре, врътнах.....и акумулаторът беше дотук. Това преля границите на всичко днес. За 5 километра - 6 пъти буквално закъсвам. Край. Пуших още 1 цигара и реших, че така освен да изгори читав стартер -друго просто няма начин да стане. Няма да тръгна, няма да потегля, няма да я карам така, не може и не бива в крайна сметка. На помощ веднага се притекоха колеги с Лада и Ситроен. Мина ми ядът и реших да си я дотегля до гаража. Закачихме Белинда на въже и кротко запъплихме към нас. Там я откачихме и я вкарах в гаража на топло. Взех горещ душ, вечерях и изпаднах в размисъл....колко съм ПРОСТ. В интерес на истината, мисля, че цялата тая история беше напълно нормална и все нещо трябваше да се случи. Същата вечер:

    - изпорязах гадните защити
    - промих силно радиатора и цялата охладителна уредба няколко пъти
    - регулирах чукче
    - разглобих, почистих, подмазах стартерът, след това се тряснах в кревата.

    Ден 2-ри.

    Намерих и закупих маркуч за долния извод на радиатора, монтирах го.
    - подмених всички гумени съединения
    - подмених горивни маркучи
    - ремонтирах помпа от Лада с нова мембранка, клапанчета и глупости, стана чудесно
    - разглобих, изчистих гняста във водната риза на изпарителя и с друга помощ после го настроихме
    - почистих 80% от електрическата инсталация
    - измих, почистих и намазах елементите на интериорът..... оси, пчели, клони, стари вестници, прах и паяжини
    - смени се масло на двигател+ филтър
    - смени се масло на трансмисия

    И.....двигателя заработи още по-добре. Вече работеше дигурно, стабилно, не гасне, не придърпва. М, приятно изненадан бях - върви леко, силно и тяговито в почти целия диапазон от обороти. Много малко газ трябва, за да върви пъргаво околата. А, тя се оказа много, много пъргава и неподозирано динамична. Има ряз. Минах към 200 км. в града, че и работа имах на всичко отгоре.

    Ден 3-ти.

    - смених изгоряли крушки
    - регулирах фаровете, които ще дам за възстановяване скоро, че са били някога фарове
    - прегледах цялата предница, промих и ресирах където имаше за мазане - шарнирите на Макферсона и 2 накрайника, които оригинално имат гресьорки
    - ревизирах и гресирах кормилната рейка, чудесно запазена
    - видях спирачките - тях раздвижих, промих и монтирах нови накладки
    - предни дискове, задни дискове действително се оказаха годни и без никакви отклонения, износвания и прочие
    - ревизирах, раздвижих и подмазах ръчната спирачка, найният привод и едни шибани френски врътки на задните колела, дето задължително клеясват
    - проверих и смених масло в диференциал
    - накиснах двигателният отсег с обезмаслител

    Отново минах към 250 км. извън града, пак по задължение, нямаше как.

    Ден 4-ти.

    Мих двигател и разбира се - не запалих след това. Колко френски само. Кеф, тъкмо и без това бях набелязал свещи за оглед. Както и да е, пак работим с всички цилиндри без да изпуснем един.

    - монтирах един много специален калъф на волана, макар и с кремав цвят, той ми е много ценен подарък и ..... спомен от една друга проста, красива и вярна машина
    - оправих някои от ръждичките
    - измих и смазах всички врати, капаци, ключалки, шейни на седалки и прочие
    - отпуших задръстилия се горивопровод на резервоара и той пак се запуши, скоро ще го свалям
    - налях хубав антифриз, обезвъздуших
    - заех се с ремонт на алтернатора, лагери много шумят
    - разглобих, почистих и подмазах машинарията на стъклочистачките
    - налях незамръзваща вода в казанчето, пръскалките пръскат хубаво

    Отново хукнах по никое време по задължения - Коледи, прасета, ядене, пиене, роднини, близки. Този път, по-обнадежден от преди ден-два. 180 км. ги взех на един дъх и със всеки изминал ден, Тя става все по-годна и нормална кола за каране.

    Ден 5.

    Вече съм минал над 500 км. с Белинда. Същата онази, която преди 4 дни ми вкисна щастието, остави ме на път, закъса ме на светофар, омаза ме с гадни бензини, масла, клеясали работи и просто всячески отказа да се движи. Днес нищо не съм правил, много задължения имах, пак за гости, роднини и прочие. Излезнах от нас, седнах вътре, запалих и потеглих. Пак минах към 100 километра, все едно, че нищо не е било. Това е в общи линии.

    - сдобил съм се с 4 чисто нови гуми 175/80 R14, които скоро ще монтирам
    - намерих си хубави калъфчета за седалките
    Последно редактирано от Тодор Живков; 20-12-10, 23:56.

  • #2
    От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

    Много хубава история !!! Този модел на Пежо ми е любим .Братовчеда ми подари едно такова Пежо останало от Вуйчо .Някога е било спортис даже .......... на времето помня че даже имаше спортни лепенки по него ........ последно знам че спука блока и вуйчо неможа да намери такъв двигател и сложил някакъв дизел но човека почина и недовърши проекта........ сега колата седи вече 12-та година на село в гаража и ме чака , засега нямам необходимите средства иначе с голям кеф бих го почнал .
    Лудак

    Коментар


    • #3
      От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

      Много готина история и само така да разказказваш за колата, че и аз нали имам 404 , което и то е малко грохнало и трябва да се мотивирам да го почваме и него но пък аз от както съм го купил навъртял съм му не повече от 1000 км и никога не ме е зарязвало макар, че съединителя е за смяна, буксвува предоволно и включваш скорости с висше образование и нюх но това не му пречеше да прави 100 по бул. България в София с малко народ ,трябва да се раздвижват спирачки и да му се монтирва сервото. Имам проблем май с карборатора или по сериозно с главата макар, че не загрява но като е студено и леко да го форсираш гърми като калашник и се чудя какво му е!

      P.S. Скоро май ще има нов проект 404 в който да си разказвам за проблемите ми около него!

      Коментар


      • #4
        От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

        Още веднъж да ти честитя придобивката! Хиляди безаварийни километри с нея!
        Много ми хареса как си разказал историята до тук - моля, продължавай в същия дух.
        С нетърпение очаквам снимките.
        Поздрави и се надявам да се видим скоро!

        Коментар


        • #5
          От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

          Браво, супер да я караш със здраве.

          Коментар


          • #6
            От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

            Първоначално публикуван от zhivko88 Преглед на мнение
            ...гърми като калашник и се чудя какво му е!...
            Нагар по чукчето и наковалнята, моето преди 20г. правеше така .....Да ме прощава другаря ГлавПартСек, че ти отговарям в темата му....ама за пежото му, честито!
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

              Е, нямам против да разискваме такива явления и прочие проблеми. Чувствайте се свободни в това отношение. Решаването им ще е от полза на всички автомобилисти, дръзнали да си разнообразяват (по-скоро губят) живота с такива концепции. Прав си за чукчето, Владо. И при мен правеше така, но по-слабо. Сладка работа е това да регулираш контакти.

              ПС Забравих, че форумът не дава да редактирам мнение след определен период от публикуването му. Е, щях поетапно да ги подредя, но нищо. Ще ги дам тук.

              Така изглежда идентичен автомобил, когато е нов.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BO2.jpg
Прегледи:1
Размер:53.5 КБ
ID:5237330 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Presse_504_1969.jpg
Прегледи:1
Размер:112.2 КБ
ID:5237331

              А, така изглежда идентичен такъв след ~ 4 десетилетия, известен застой и кратко съживяване.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:19122010(004).jpg
Прегледи:1
Размер:144.3 КБ
ID:5237335 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:19122010.jpg
Прегледи:1
Размер:179.9 КБ
ID:5237329

              Споменатият геврек , напуканите кори, табло......и същият волан с въпросният кремав, кожен, дядов калъф....

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:19122010(001).jpg
Прегледи:1
Размер:140.1 КБ
ID:5237333 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:19122010(003).jpg
Прегледи:1
Размер:145.5 КБ
ID:5237334 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:21122010(006).jpg
Прегледи:1
Размер:118.2 КБ
ID:5237337

              Предно дясно колело и част от неговата иначе доста опростена механика. Също така и не гнила тенекия (за щастие ), но пък нуждаеща се от погрижване. По-скоро миене, че за 1 ден в това време става, все едно съм тупал на баба ми чергите връху нея.


              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:21122010(003).jpg
Прегледи:1
Размер:178.3 КБ
ID:5237340 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:21122010(004).jpg
Прегледи:1
Размер:144.3 КБ
ID:5237338 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:21122010(005).jpg
Прегледи:1
Размер:99.8 КБ
ID:5237339

              Двигателят, който днес окончателно регулирах и центровах.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:21122010.jpg
Прегледи:1
Размер:164.6 КБ
ID:5237336 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:21122010(001).jpg
Прегледи:1
Размер:172.3 КБ
ID:5237341

              Много течеше капакът на клапаните. Оригинално, той се притяга към главата чрез 2 болта,..... колкото да не го духне вятъра. Тече от към изпускателния колектор, където изтеклото масло веднага се разпушва, размирисва, силно дими.На място излиза над/под колата и притеснява останалите шофьори. Навлиза през вентилационните отвори и изобщо неприятно, като цяло. Оправих го с нова гарнитура, но стабилно ,,Ганьосана" с читав силикон. Тоест, съвсем малко намазах гарнитурата, но от двете й страни. Същото направих с дистанционните втулки, които ограничават деформирането на капака при стягане/пренатягане. Изчистих ги, измих ги, обезмаслих и силиконирах, където уплътняваха. През тях, минават 2-та болта, притягащи капакът към главата. На самите болтове, поставих по-големи нови шайбички, а под тях нови гумени О-пръстени, които също леко намазах. Цялото това нещо захлупих над почти новата и чиста механика, много леко притегнах и оставих да изсъхне. След това, окончателно ЛЕКО притегнах едновременно 2-та болта. Вече не течем, не димим, не пушим и вътре мирише на....чиста, ароматизирана тапицерия.

              Освен това, имаше друго нещо. Както споменах, мотора работеше буквално безшумно. Това счетох за нередно. Покрай разни Волги, Москвичи, стари Аудита и прочие подобни схеми на газоразпределение, останах с впечатлението, че такъв тип когато е студен, много леко и финно се чува ,,цъкане" от студените и все още неразширили линйно клапани/кобилици/тижи и прочие части. Когато загрее, трябва да бъде кажи-речи безшумен, мазен и мек звук. Да, ама не. Трябва да поцъква, а на този се чуваше само резонансът в шумозаглушителите и перката (ако се включи). Когато отворих капака, веднага хванах пластините. По каталог дават всм. - 0,10 мм. / изп.- 0,25 мм. , обаче. Пластина 0,10 НЕ влизаше никъде! На нито един всмукателен. Пластина 0,25 НЕ влизаше на нито един изпускателен. А, съдейки по състоянието на регулировъчни болтчета/винтчета - тая глава беше чисто девствена от към регулировка. Веднага отпуснах всички и започнах да ги нагласям. След като приключих, последва горната работа с уплътняване на гарнитурата. Явно някой незапознат, някога предимен е пренатегнал капака и той се е деформирал, като по книга.

              Сега, гласът стана коренно различен. Когато запаля сутрин на студено:

              - пали веднага, още след 1-вия оборот, някой от цилиндрите моментално заработва
              - стана по-шумен, съвсем леко и приятно се чува характерното ,,шептящо цъкане"
              - започна веднага да работи много устойчиво, без никакви вибрации, без да изпусне за секунда цилиндър

              Когато стигне работна температура и се покара да загрее всичко вътре оптимално:
              - на празен ход, не се чува абсолютно никакво тропане, цъкане, тракане, но се усеща, че механиката е една идея по-разтоварена
              - работи много балансирано, държи 800-850 об/мин., без да изтърве цилиндър
              - започна да върви по-добре, осезаемо
              - на газ, с лекота развива 120-130 на 3-та скорост, а на 4-та без замисляне, бързо стига 150 и продължава да се развърта силно, без умора
              - разходът на гориво, драстично спадна - не мога да кажа все още точно, но от първи впечатления извън град при скорости 80-100 км/ч, гори 9 литра газ, в града около 11 литра газ. При 120 започва да гори 10 и отгоре.

              Имам странен проблем с мазането на цилиндровата глава и по-точно самата схема, по която това е изпълнено. Тя взима масло от една втулка на разпределителният вал и посредством медна тръбичка, маслото на импулси се отвежда до магистралата в главата. Която нататък, води маслото към ,,кавали", кобилици и прочие. Според мен, при нормално налягане на маслото, при хубаво, човешко масло и продължително каране - тая механика горе, не й достига. Опитва се да ми поскърцва, подобно на хлабав ремък. Но, не е от ремъка. И докато беше отворена, запалих мотора да видя, как се мърдат прекрасните джаджи. И добре, че го. Едва, много леко и почти нищо не се качва в нея. Явно е текло от гарнитурата, когато се насъбере достатъчно количество. Главата вътре беше почти суха, при угасен преди часове двигател. А е грапава - би трябвало да задържи масло. Беше почти суха. Самата механика също беше да не кажа направо суха, но недостатъчно мазна. Може би ще направя извод от централна магистрала - тройник от датчикът за лампата на маслото и от там, през калиброван отвор в изработен щутцер, ще предам постоянно налягане/ не прекален дебит към механиката горе. Вярно, не е оригинално, но нека това бъде една полезна модификация, тайна. Това е за сега от мен.
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от Тодор Живков; 22-12-10, 01:14.

              Коментар


              • #8
                От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

                БРАВО и само браво. Много се кефя на такива като теб. А вижте линка 504 Кабрио '81 http://www.bartholland.nl/actueeldetail.php Въобще сайта е як.

                Коментар


                • #9
                  От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

                  Браво и от мен. Тук да вметна,че за мен на френска кола от тия години задължително трябва да се сложат жълти крушки на фаровете и да се постигне оня така характерен "френски отенък" при фронтален поглед. Пожелавам ти много приятни мигове с него.
                  п.с. Аз като фен на френските коли от ония времена си гледам филми на Луи Дьо Финес не само заради великия му талант а да погледам и малко коли (винаги е бил спонсориран от френските автопроизводители) .
                  висете отпуснато

                  Коментар


                  • #10
                    От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

                    Красавица! Много ми харесва! Още една попаднала в правилни ръце! Присъединявам се към мнението на m_g за разказа ти Намерил съм и аз една такава поизоствена. Много и се чудя.... Успех , леко и безаварийно!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

                      Честито! Дай боже всекиму такава находка. Ще се оглеждам из Пловдив за тази красавица
                      Alfetta GT

                      Коментар


                      • #12
                        От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

                        Радвам се, че нямате нищо напротив и аз да споделям за мойте пролбеми за пежото в тази тема, защото така или иначе сега не се занимавам много с него и само ще трупам сървъра с празни теми!

                        Та по въпроса с Пежото сменил съм му чукче - наковалния с чисто нови, нови свещи ,реглаж на клапани но колата си продължи да си гърми и не се спира

                        Коментар


                        • #13
                          От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

                          Така виж луфта на оста на делкото както и плочката на вакумния аванс регулатор ако има такава. Ако някъде в тези два елемента луфта е голям практически не можеш да регулираш точния момент на отваряне на чукчето и неговия луфт. От там отиваме в карбуратора ако той дава богата смес която не може да изгори напълно в цилиндрите част от неизгорената гориво-въздушна смес излиза в ауспуха и там детонира. Ако са исчистени всички проблеми по запалителната и горивоподавателната система причината за "пукането" е в някой от клапаните ако е в карборатора смукателен ако е в гърнетата испускателен това може да се диагностицира доволно точно с мерене на компресията на четирите цилиндъра. Разлика около една атмосфера за бензинов двигател е напълно приемлива но от две нагоре е сигурен белег че нещо не е наред. По принцип опитно ухо чува издишането на някой клапан звука е специфичен .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

                            Днес демонтирах карбуратора. Пътувайки вчера за далечно място установих, че 2-ра камера не се отваря. Не е болка за умиране, понеже и днес пътувах, оказа се, че дори на 1 камера можем да вървим и изпреварваме достатъчно добре. Но, не бива така. Дразня се, когато не ми работи нещо. Самия педал на газта има онова характерно утежняване от допълнителните пружинки, които го натягат, когато лостовата система започне да открехва оста на 2-рия дросел. Да, обаче езичето, което върти осичката на този дросел - не задвижва директно самата осичка, а усуква спирална пружинчица, която вече чрез своята еластичност отваря клапата. Да, но се въртеше само езичето и се усукваше пружинката, а оста не мърдаше. Какво видях? След като го разглобих, над клапата имаше 1 пръст СМОЛА. Не беше залепяна нарочно, но аз подозирам, че това е станало от дълго бездействие, замърсяване, калпави разбира се бензини и прочие. Още повече, че и Докторите не са го гонили толкова, че да работи тази камера поне от време на време и да се пораздвижва оста. Абсолютен блокаж, пълен спек, тотално залепяне. Накиснал съм го в някакви зловещи препарати, та ми опада кожата от пръстите за няколко минути. Опитах да я раздвижа по силовия метод - започва да се огъва дросела, но не и да превърти осичката. Ужасен съм, не щях да го повреждам повече. Утре ще го погледна пак, като се накисне тази нощ.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Peugeot 504 ( то не е чак ретро, но все пак)

                              Какво стана с дросела на 2-ра камера? За разтваряне на смолистите отлагания върши работа най-обикновен кореселин, който при нормали обстоятелства не сваля кожата от пръстите (освен ако не си го възпламениш по ръцете )
                              С "Фармахим" - непобедим
                              Дизел - само дънки!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X