Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Волга 21 - Заслужава ли си?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Волга 21 - Заслужава ли си?

    Здравейте,
    Доиде и моя ред да търся мнението ви за тема подходяща за този раздел...
    Малко предистория:
    Преди 16 - 17 години баща ми реши че му трябва автомобил, а като се има в предвид мечтата на всеки средно статистически младеж живял в разгара на социализма му избора беше ясен - черна волга : )
    Купи я от бивш милиционер които пък се добрал до нея по време на масовото раздържавяване.
    По стечение на обстоятелствата обаче баща ми не можа да използва колата по предназначение (т.е. да я кара) а я паркира в двора на село и я остави да чака по добри времена...

    В наши дни интереса към волгата се събуди покраи зачестилите оферти отправяни му от представители на малцинствени групи занимаващи се активно с дърводобив. Аз обаче оказах яростна съпротива срещу тези предложения защото не си заслужава (поне според мен) колата да се превърне в циганска каруца.
    И така след кратки преговори баща ми ми повери високатъа чест и отговорност да оредя бъдещата съдба на така мечтаният някога семеен автомобил...
    В момента съм се спрял на два основни варианта:
    1. Да й търся нов стопанин но задължително човек които ще цени автомобила.
    2. Да я подложа на някакъв вид съживяване - въртят ми се няколко идеи в главата но бог знае колко време и пари ще отнеме а аз за съжаление нямам излишни нито едното нито другото...
    Който и вариант да избера има една много сериозна пречка с която ще се сбъскам. Колата въпреки че има някакви стари номера нямаме талон а само договор за покупко-продажба така че хич не ми е ясно как ще се оправя документално...
    Прилагам снимки и ще се радвам ако някои вземе отношение по въпроса заслужава ли си да се мисли сериозно за реставрация или по скоро автомобила е за темата "пътници към оня свят".Външния вид не е лош макар че боята на места е започнала да пада.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587736.jpg
Прегледи:1
Размер:51.3 КБ
ID:5907541
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587713.jpg
Прегледи:1
Размер:51.0 КБ
ID:5907542
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587714.jpg
Прегледи:1
Размер:50.7 КБ
ID:5907543
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587721.jpg
Прегледи:1
Размер:42.9 КБ
ID:5907544
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587723.jpg
Прегледи:1
Размер:55.1 КБ
ID:5907545

    За съжалението седенето на едно място толкова години не се отразява добре:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587724.jpg
Прегледи:1
Размер:39.3 КБ
ID:5907546
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587726.jpg
Прегледи:1
Размер:45.7 КБ
ID:5907547

    Нещата в двигателния отсек:
    Тук е мястото да спомена че до настоящото си местоположение колата е стигнала на собствен ход и от тогава нищо не е пипано (и в добрия и в лошия смисъл) дори в двигателя още има масло почто до мах : )
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587735.jpg
Прегледи:1
Размер:48.8 КБ
ID:5907548
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587729.jpg
Прегледи:1
Размер:51.3 КБ
ID:5907549
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587730.jpg
Прегледи:1
Размер:47.0 КБ
ID:5907550
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587731.jpg
Прегледи:1
Размер:33.9 КБ
ID:5907551
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587740.jpg
Прегледи:1
Размер:48.8 КБ
ID:5907552
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587741.jpg
Прегледи:1
Размер:52.1 КБ
ID:5907553
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587743.jpg
Прегледи:1
Размер:46.2 КБ
ID:5907554
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587744.jpg
Прегледи:1
Размер:44.3 КБ
ID:5907555

    От тази табелка очаквах да разбера годината на производство но уви...
    Ако някои може да каже дали годината е "кодирана" в някои от номерата ще съм благодарен.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587745.jpg
Прегледи:1
Размер:38.0 КБ
ID:5907556

    На края малко снимки и от салона. Както казах по колата не е правено нищо така че салона си е в оригинален вид. За съжаление обаче времето си е казало думата и тук така че всички пластмасови капачки на врътки и листчета буквално се разпадат. Също така един шев на тапицерията на тавана се е скъсал и е провиснала над задната седалка...
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587703.jpg
Прегледи:1
Размер:48.3 КБ
ID:5907557
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587704.jpg
Прегледи:1
Размер:48.5 КБ
ID:5907558
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587706.jpg
Прегледи:1
Размер:53.0 КБ
ID:5907559
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587719.jpg
Прегледи:1
Размер:42.4 КБ
ID:5907560
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587717.jpg
Прегледи:1
Размер:16.4 КБ
ID:5907561
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587747.jpg
Прегледи:1
Размер:50.5 КБ
ID:5907562
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587749.jpg
Прегледи:1
Размер:49.0 КБ
ID:5907563
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587750.jpg
Прегледи:1
Размер:31.4 КБ
ID:5907564
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:021587751.jpg
Прегледи:1
Размер:45.6 КБ
ID:5907565

    *Тези и още няколко снимки се намират на http://mendi111.snimka.bg/automobile...52516.21587751

    И така приемам всякакви съвети и препоръки : )

  • #2
    От: Волга 21 - Заслужава ли си?

    Според мен, това си е истинско съкровище!
    Наистина трябват средства и време за да се възстанови, но определено го заслужава.
    Освен това ми изглежда напълно окомплектована.
    Аз лично, не бих я изоставил.
    И ти недей!
    Започни малко по малко.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #3
      От: Волга 21 - Заслужава ли си?

      ... или поне я премести някъде на сухо място, та докато чака по-добри времена, да не се скапва повече. Ако не сега, то по-нататък, все ще и дойде реда.
      Аз самият също нямам нито времето, нито средствата да се занимавам с реставрация, но ми е било голяма мъка да гледам как много добри екземпляри се скапват и занимават за скрап...
      А поне по снимките, машината изглежда доста по-добри от много коли в движение.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #4
        От: Волга 21 - Заслужава ли си?

        Колата си заслужава да бъде реставрирана и върната от онзи свят , няма невъзможни неща стига човек да има желание . Според мен започни първо с изясняването на проблема с документите за да разбереш дали може да се озакони по някакъв начин , попитай в КАТ как стоят нещата . Но имай в предвид , че едно качествено реставриране отнема близо 2-3 години ако се занимаваш като мен в '' режим хоби "" .

        Коментар


        • #5
          От: Волга 21 - Заслужава ли си?

          Мисля, че най-добрия вариант е да се захванете с възстановяването на колата - не изглежда безнадеждна. Продажба - едва ли е разумна, защото надали някой ще даде повече, отколкото на пункта. Проверете как стои въпроса с регистрацията. Би трябвало талона да е върнат в КАТ, когато е спряна от движение. Би трябвало да може да се регистрира колата.
          След това - измийте добре автомобила, и го измъкнете на равно място. Огледайте внимателно състоянието на пода и гредите отдолу. Дано Волгата да не е много изгнила, иначе става скъпо и сложно. Двигателят на тия Волги е много надежден и би трябвало след почистване, смяна на масло, нови маркучи по охладителната система и зареждане с вода и бензин, да запали. Е, и нови свещи, ново платно на бенз. помпа, нови кабели, почистване, проверка и подмяна на износените части по делкото и карбуратора. После капване на лъжица масло в цилиндрите, въртене на манивела... И накрая - палене със стартера.
          Съединителят ще е за правене. Спирачките ще са за смяна изцяло.
          И после - като запали и тръгне - се почва кърпене на гнилите места и боя.
          Нови гуми, вероятно резервоар?!
          Предполагам - време около 2 години, ако се прави като хоби.
          Иначе - частите на Волгата не са свръх скъпи, и се намират, с изключение на тези по купето.
          Все едно - хванете ли се, няма да е особено евтино, но накрая си заслужава.
          Можете да погледнете темата за моята Варшава - като изключим многото странична информация, там може да се види що годе какво се прави по една стара кола, за да тръгне...

          Коментар


          • #6
            От: Волга 21 - Заслужава ли си?

            Упс... залисах се и забравих за документите - m_g най-вероятно е прав. Преди, като се спира кола от движение, независимо за какъв период, талона се е връщал в КАТ. В зависимост от това, кога точно е спряна, има вероятност и номерата да не са истински (тия, на колата). По-рано са ги искали и тях, после само талона.
            Отигравал съм го, при добро стечение на обстоятелствата, отнема няколко часа. Ако е регистрирана в друг окръг, особено с повечко собственици и ако попаднеш на кофти хора в КАТ, може да отлети и седмица (рекорда ми е 10 дена, заради една идиотка в архива на КАТ в Стара Загора), но не е невъзможно.
            Успех!
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              От: Волга 21 - Заслужава ли си?

              Според мен първо трябва да се изясни въпроса с документите.Защото ако автомобилът няма документи не си струва наливането на пари и време във възстановяването му.Ако всичко с документите е редовно,би следвало да се замислиш дали колата ти е тръпка, дали изпитваш някакъв сантимент към ретрото.Защото реставрацията е труден и продължителен процес с периоди на напредък,но и с пероди на разколебащ застой.И не на последно място да прецениш техническите си умения и познания,за да знаеш какво може да направиш сам по колата.Лично аз бих се захванал с възстановяването на колата!Успех!

              Коментар


              • #8
                От: Волга 21 - Заслужава ли си?

                Ако искаш да направиш тази кола (единственият смислен съветски лек автомобил) си купи телоподаващо, флекс и и бормашина и се научи ДОБРЕ да си служиш с тях. Така може цената на реставрацията да стане поносима. Малко са тенекиджиите, които не са мърлячи и маскирачи на изгнило.
                Правилната тактика се свежда до изрязване до здраво и челно заваряване. Гредите отдолу, дори да са тотално изгнили се правят лесно и просто.
                Конкретната 21 ми се струва недотам зле, така че действай. Не я давай на талибаните.
                Аз лично бих я разглобил на неделими части. После песъкоструене, грундиране кърпене и т.н. Агрегатите и възлите са достъпни, ремонтопригодни и не изискват кой знае каква квалификация.
                Тези коли, въпреки че са съветски, са направени по честния начин и кърпенето им е доста по-лесно от това на съвременен автомобил, направен от кенове за бира.
                Отделни участъци от купето са с оловно-калаено покритие.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #9
                  От: Волга 21 - Заслужава ли си?

                  Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                  Ако искаш да направиш тази кола (единственият смислен съветски лек автомобил) си купи телоподаващо, флекс и и бормашина и се научи ДОБРЕ да си служиш с тях....
                  Имам приятел който разполага с телоподаващо и горе долу оборудван сервиз, опит с представители на съветското автомобилостроене и е готов да помогне в свободното си време. Лошото е че все пак не мога да му "залостя" сервиза с волгата защото все пак там се работи... В града нямам собствен граж а на село една зегерка да ми потрябва няма от къде да взема...
                  Гледам че на последък доста от старите съветски машини (предимно джипове) се движат със сменени нови двигатели. Мисля и за такава модификация ако се стигне до там. Все пак двигателя е 75 коня а колата е доста тежка... Мислите ли че е по добре да се придържам към оригиналния вид или да пробвам нещо в стила на "старт от скрапа" : )

                  Коментар


                  • #10
                    От: Волга 21 - Заслужава ли си?

                    Ако ти се струва слаб този двигател може да го смениш с такъв от Волга 24 който е 95к.с. а ако и той ти е слаб може един V 8 от ГАЗ 53. Волгата 21 с този оригиналния двигател вдига 140км. Мисля, че повече не ти трябва.
                    ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                    Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                    Коментар


                    • #11
                      От: Волга 21 - Заслужава ли си?

                      То ако ще сменяш мотора, май и други скорости ще трябват, че ако не ме лъже паметта, това чудо беше с някаква 3 степенна кутия. от там ще тръгне окачване и така нататък.
                      В интерес на истината, това НЕ е кола за ежедневно ползуване в съвременните условия. От тази гледна точка, не виждам проблем да се реставрира с нейния си мотор.
                      Ако ще се прави хотрод, гаранция ще ти струва много повече и като пари и като време, но избора си е твой.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Волга 21 - Заслужава ли си?

                        [QUOTE=tef4o;1353444]То ако ще сменяш мотора, май и други скорости ще трябват, че ако не ме лъже паметта, това чудо беше с някаква 3 степенна кутия.

                        Е какъв е проблема на 3-степенната скоростна кутия на 40 км/ч включваш 3-та и така до 140 км/ч все едно си е автоматик недейте подценява старите Съветски инжинери и те са мислили навремето , но не са разполагали с необходимия ресурс за нещо по-добро .
                        Последно редактирано от pavkone; 29-11-10, 20:40. Причина: правопис

                        Коментар


                        • #13
                          От: Волга 21 - Заслужава ли си?

                          Карал съм такава М21С и съвсем не мисля, че двигателят й няма достатъчна мощност. С лекота достига 120-130км/ч и продължава да набира. Отлично върви в баир. Даваш газ и почва да ускорява без замисляне - все пак си е 2445 куб. см. бавнооборотен двигател и постига приличен въртящ момент още на ниски обороти.
                          И 3-степенната кутия си е на мястото. Първа е къса, само за потегляне, втора е до 40-50км/ч, и после трета - до 140. Много приятно се кара така.
                          Да се сменя двигателя изобщо не си струва - само ще си загуби стойността като ретро кола - ще бъде най-обикновена самоделка.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Волга 21 - Заслужава ли си?

                            Двигателя въобще не е слаб много добре си е оразмерен спрямо трансмисията. На времето съм карал такава беше на мой комшия и той понеже имаше и полски фиат волгата през повечето време беше свободна а аз току що взел шофьорска книжка и вече каращ бордови ЗиЛ 130Г имах достатъчно излишен бензин. Беше перфектния ергенски автомобил за ония времена след 21ицата въобще не се замислих и си купих ГАЗ 24 и си я карах почти 12 години покрай нея смених доста коли но Волгата си ми беше на сърцето. Един ден ще си намеря някоя да си я лъсна и да и се радвам в свободното време още си пазя ремонтната кника . Колко спокойно се кара с нея по София никой не се опитва да те засече или да те натисне .
                            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                            Коментар


                            • #15
                              От: Волга 21 - Заслужава ли си?

                              Първоначално публикуван от pavkone Преглед на мнение

                              Е какъв е проблема на 3-степенната скоростна кутия на 40 км/ч включваш 3-та и така до 140 км/ч все едно си е автоматик недейте подценява старите Съветски инжинери и те са мислили навремето , но не са разполагали с необходимия ресурс за нещо по-добро .
                              Проблема ще дойде, ако се смени двигателя, мисля, че съм го написал съвсем ясно.
                              Автомобила не става (поне според мен) за ежедневна употреба по три причини: пълна липса на пасивна безопасност (от ония години всичките са така, не само руските); сериозен разход на гориво; и най-вече - не знам за вас, но ако аз карам такова нещо и някой пернишки Шумахер ми се натресе по калниците, вероятно ще го убия
                              Всичко това го казвам в подкрепа на нението, че най-смислено е колата да се възстанови в максимално оригинален вид и да бъде просто едно малко бижу, носещо радост на окото и душата.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X