Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
Свий
X
-
От: Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
Малко снимки от тази година. Групата ни е малка, но от сърце
http://picasaweb.google.com/10940963...eat=directlink
Коментар
-
От: Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
Колега, би ли написал годините на показаните 2cv-та, ако ги знаеш, разбира се?Първоначално публикуван от sphereholic Преглед на мнениеМалко снимки от тази година... http://picasaweb.google.com/10940963...eat=directlink
Коментар
-
От: Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
Годините могат да се проверят с точност по ОРГА номер или по номер на двигател. На тази снимка съм ги написал с приближение:
http://picasaweb.google.com/lh/photo...eat=directlink
За първото съм сигурен - 13.09.1983г.
Коментар
-
От: Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
Нямам снимки под ръка, но имам горчив опит във възстановяване на такава кола. Купето може да се отдели от носещата платформа както при костенурката. Дебелината на ламарината е 0,55 и гние за норматив. Цялата здравина на панелите идва от многото сгъвки. Окачването е с регулируем клиренс. Може да се вдигне доста. Ако някой иска да купува такава кола да внимава много с гнилежите по нея. Не обърнах внимание дали някой го е споменал, но цифрата след 2CV - 4 или 6 означава броя на страничните стъкла на дадения модел.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
От: Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
Adelide, готино 2цв. Трябва да си разменим координати.
коко келеша, това за ламарините и шасито е точно така. 18 болта прихващат купето към него. Колата се разглобява за час-два. Иначе окачването е добре да се настрои според фабричните параметри, за да вози колата най-добре. 2cv4 е със стария мотор 425см3, а 2cv6 е с 602см3 мотор и 29-до 35 конски сили, в зависимост от модификацията.
ето един приятен много богат сайт с пълна информация и хронология: http://www.citroenet.org.uk/passenge...tory/1949.html
Последно редактирано от sphereholic; 21-03-11, 14:16.
Коментар
-
От: Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
Ухааа, кой го прави?Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнениеВъв Варна реставрират едно такова
Коментар
-
От: Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
Аз не мога да разбера какви ви е манията с тези 2CV ?Грознчки са ми,мудни са обаче наистина няма друга кола с такава возия.Типично за френски автомобил.Чудя се дали 2CV може конкурента на Фиат Панда... оная "планиската" Пандичка дето обича камнисти пътечки
Коментар
-
От: Citroen 2CV - снимки, история, интересни факти.
И аз така си мислех, че возията е уникална. Оказа се истина. Няма друго окачване, което поема така неравностите по терена. След като се сдобих с моето преди 3-4 години не слизам от него през сухата част на годината. Това е една кола, която е направена да може да се ремонтира пред кръчмата. Сам човек може да свали двигател, купе, ламарини - всичко. Това е кола с 4 врати, с гюрук, с климатик /клапа за външен въздухПървоначално публикуван от str_racer4eto Преглед на мнениеАз не мога да разбера какви ви е манията с тези 2CV ?Грознчки са ми,мудни са обаче наистина няма друга кола с такава возия.Типично за френски автомобил.Чудя се дали 2CV може конкурента на Фиат Панда... оная "планиската" Пандичка дето обича камнисти пътечки
/ голям багажник, който събира 2 средни куфара, две чанти и резервна гума, доста добро ускорение - 35 коня на 600кг. купе. Всяко лято навъртам по 2-3 хил. км. Няма такъв кеф. Проблемът е само липсата на климатик в 40 градусови жеги, но пък затова слагаш шапката, отваряш покрива и опъваш щората.
Разправят, че е невъзможно да обърнеш колата в завой. Аз не вярвам, но не бих пробвал. Но съм уверен в стабилността и'. Окачването е с двустранно разположени хоризонтални групи от пружина+амортесьори. Пружините действат на опън с обтегачи към носачите. Тази механика прави така, че в завой вътрешните колела се стремят да се съберат едно към друго, като изправят купето, а тези вън от завоя напротив - стремят се да се раздалечат, като върнат хоризонтално тази страна на купето. Следствие от това е, че междуосието между предно и задно колело вътре в завоя е по-голямо от междуосието на двете външни колела ...
Какво друго - калниците се държат на 4 болта към купето, купето - на 18 болта към шасито ... гаровете се регулират от купето, има пепелник отпред, страничните стъкла имат 2 положения на отваряне, като и в двата варианта дъждът не капе върху ръката, покривът има 2 положения на отваряне, воланът е лек като перце, скоростите се превключват с един пръст, разходът е 5-6 извън града ... произведени са 4-5 милиона по света в продължение на 45 години. В Аржентина има опити да се произвеждат и сега, части се намират сравнително лесно ... двигателят е само с 2 бутала, няма антифриз
/няма и живачен стълб, противно на очакванията
))/ и други разни благинки ...
За тези, които обичат офроуда има много наръчници за подготовка на колата за тежки условия. Има и модел Sahara, който се е произвел в ограничена серия - моторът му и ск. кутия е дублирана и отзад - 4х4, но за съжаление са само 694 произведените. Много любители ги правят сами - чертежите ги има в нет-а.
Touareg-Trail
Питайте нещо друго, да ви кажа
п.с. ...можеш да боядисаш със спрей само един калник и няма да си личи, защото са проектирани като отделни обеми ...
... седалките се вадят с едно движение и могат да се ползват за пикник край колата ...
Последно редактирано от sphereholic; 31-03-11, 22:10.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар