Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Daewoo FSO 1.9 diesel

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Daewoo FSO 1.9 diesel

    Привет,

    Има шанс да изпадне едно дизелово пикапче което изглежда доста странно- ДЕУ ФСО 1,9 дизел;

    Някой може ли да сподели дали може да се преработи на 4х4 с бързи и бавни? Та дори и предно само за бързите?

    В смисъл дали е сравнително леко да стане - според мен е достатъчно дълго и има достатъчно място.

    Ясно ми е, че присадките по принцип не са особено сполучливи, но все пак ми се иска да дам шанс на такъв проект.

    Идеята не е да се ползва за интензивен офроуд, а просто да се прибави малко повече функционалност на МПСто, като приплъзнат гумите, включваш и предното за 20 метра докато издърпа и после изключваш.

    Какво мислят оправните колеги по въпроса?

    Поздрави
    Петър

  • #2
    Имах такова за около месец преди доста години. Общо взето си е Фиат Полонез със двигател 1,9 дизел на Пежо. За 4 по 4 не зна да имат, но като пикап моя беше супер, направо малък бордови камион... канатите на каросерията се свалят и става платформа, има яки ресори отзад и носи много... но за резервни части е ужас, човека дето го купи преди 13 години още го кара, но само купето е останало в оригинал все още.
    0-

    Коментар


    • #3
      Интересно как хората се хвърлят на едни от най-трудните преработки с уговорките "ама то не ми трябва много".


      Независимо дали нещо ти трябва малко или много, за да го имаш изобщо отиваш в хипотезата "и солта, и тоягите, и боя".

      Да добавиш на кола, която никога не е имала 4х4 задвижване, нито е имала подобен модел който да го има - си е задача.

      Грубо казано, трябва да вземеш целите преден мост (независимо дали цял или независим), заден мост, раздатъчна кутия, може би скоростна кутия, а като е тръгнало така - сигурно и двигател - от кола с подобно бруто тегло, подобна мощност и подобна ширина на коловоза. После да започнеш да търсиш място на всичките тия неща изотдолу.

      Колата е със задно, това е добро начало. А къде ще иде предният диференциал? Трябва да е под двигателя. Оппа, то няма толкова място там. Айде повдигане. Ама това значи и отзад повдигане. За раздатъчна кутия се хващам на бас че няма място в тунела.

      Или друг вариант - взема се карантията от кола с преимуществено предно предаване.

      А! Двигателят трябва да стане напречен. А досега е бил надлъжен. И кошът отпред е съответно оразмерен. Бой-бой-бой с чука, флекс и телеподаващото.

      Има и вариант - надлъжен двигател с преимуществено предно. Такива донори са малко. Общото им е че двигателят идва малце напред от скоростите и предния мост. Като Москвич Алеко или Рено Еспас 1/2. И не остана място за радиатор, а освен това изнесохме масата отпред.

      Четвърто - разкостваме някое Субару ама от по-старите. Всичко ще се събере, само чук и флекс ти трябват.

      Всичките варианти предполагат отделна разправия с кардани защото няма да ти се падне донор с точното междуосево разстояние.


      И те така.

      Коментар


      • #4
        Друг лесен ("лесен" разбира се е доста условно казано) вариант е да се намери 4х4 рама с подобно межуосие, върху която да се присади купето.

        Коментар


        • #5
          Хубаво, ама не мисля, че си струва заигравката - не и с тази база.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #6
            Това е нещо, от което ще излезе нищо. Вярно е, че (почти) няма невъзможни неща, но обикновено вариантите са два - притежаването на много голям майсторлък, подплатен със съответната материална база (помещения и инструменти плюс всякакви металообработващи машини, за които не трябва да се плаща наем най-малкото), както и неизвестен брой финикийски знаци или "само" наличието на неограничен брой финикийски знаци с възможността да хвърлиш пред някого пикапа с думите "искам да го видя във вариант 4х4". Мой непоискан съвет - повдигни го малко с окачването, сложи му едни по-високи гуми и метни в багажника два чифта здрави вериги, които да ползваш дори и на сухо, пък си го карай докато не се разпадне

            П.П. Понеже все пак е почти соц возило, може да видиш дали няма възможност да се смени първа скорост в кутията с по-бавна, както и евентуално някаква заигравка от рода на самоблокиращ се диференциал.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #7
              Това с преправянето в момента едно, че е незаконно и второ, ще струва повече от каквато и да е фабрична конструкция. Сега нещата са се затегнали и никого не бих съветвал да кара самоделка. При най-малкия инцидент ти отпада гражданската заради изменената конструкция, да не говорим какви са глобите и как може да останеш без табели и без книжка, или пък да те съдят за фалшивия мотор. Глупост безподобна и за съжаление не са един и двама изгорели.
              Като е нужен пикап 4х4 - иди и си купи който и да е прежален 30г джип и си вози нещата с него. Нещо евтино тип Самурай, Витара или Киа може да те вози съвсем спокойно с някакво количество багаж. Или дори един елементарен УАЗ, като ще е за соц.
              Полонезът е бяла гарга - хем е архаичен като конструкция (ФИАТ 1500 от началото на 60-те, дори и 125 не е). Няма части, гние, той и за пътя не става. За 4х4 чисто геометрично не става заради сравнително по-голяото междуосие и малките ъгли на надлъжна проходимост. Трябва да завреш отдолу рама от УАЗ със все механиката, както се правеше 90-те години. Това сега е 100% незаконно.
              Каквото и да е трябва за него да има части и да е лесно за ремонт и поддръжка.

              Коментар


              • #8
                При добро желание и това се узаконява . Докарахме го с триста зора едвам до 430 кончета Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210531_143257_325.jpg
Прегледи:413
Размер:1,022.4 КБ
ID:6902229 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210531_143358_420.jpg
Прегледи:417
Размер:938.1 КБ
ID:6902230
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #9
                  Благодаря за отговорите,

                  Имах семейни ангажименти, та чак сега влизам да видя какво става.

                  Ясно е че няма лесна преработка за този модел, явно ще му слагам по високи задни гуми да забави още повече.

                  За парите които струва, е супер камион.

                  Иначе едно Терано мисля дали да му присаждам цял преден мост. За това май си има и отделна тема. Който му е интересно да пише за тераното.

                  Поздрави

                  Коментар


                  • #10
                    Деуто бие като функцйоналност много от камйоните, по ниско е за товарене по дълго от да речем транзит с двойна кабина... но за извън пътя забрави. Празен дори на лек баир не тръгва на зад, просто боксува яко и това е. Дълго и много ниско отпред... за пикап, но пък със сравнително комфортна возия а както вече ви казах части няма... даже и филтри нямаше още преди 12 години. Двигатела е пежо но съединитела си е различен да речем. Мойта я купих на 41 хиляди със неотделящ съединител за 3000 тогава, и със зор присадихме комплект от някакво дукато. Карах я малко повече от месец и като я видя съседа на вуйчо ми, чобанин от планината направо ме изрита от предната седалка. А като разбра че съм си свършил работата за която го бях взел същия ден ми даде 4000 лева и го взе. Каза колкото изкара. за толкова друг такъв пикап с падащи канати няма, и си беше прав. Още го кара и то за ежедмевка но е сменил скоростите, Фаровете са от нещо друго както и стоповете и мигачите...
                    0-

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X