Здравейте,
днес неделя 15.09.2013 през гарата премина туристическа композиция с два напълно реставрирани парни локомотива,единият от депо София а другия от Горна Оряховица.
Композицията е наета от БДЖ от Английски тур оператор за туристическа обиколка на България от София през Горна Оряховица,Варна ,Бургас,Пловдив.
Оттам с теснолинейката през Родопите и после пак с Парния влак до София.
Обиколката ще трае 7 дни, това научих от началник влака през време на престоя за техническо обслужване на локомотива.







Единият локомотив е произведен 1935 година а другият 1942.
Самото техническо обслужване се прави на всеки 50 - 60 километра в зависимост от наклона на трасето,колкото по голям наклон се налага да се преодолява толкова по на често се спира за доливане на вода и за доливане на масло на всяка от многобройните точки за смазване.
Всички лагери са плъзгащи и се смазват с машинно масло.
Технологично местата на лагерите не са защитени от загуба на смазочното масло по никакъв начин и то безпрепятствено си изтича по релсите.




Със любезното съдействие на екипажа които беше зает с доливане на масло и вода с качихме в самия локомотив







Отвътре е толкова интересен колкото и отвън усеща се духа на времето, миризмата на нагрято масло и пара , звуците на парата съскаща от всякъде свистенето на електрическия генератор подаващ ел .захранване за осветление на вагоните,горещината излъчваща се от всеки детайл всичко това просто омагъосва човек.

това е съвременна бензинова водна помпа с помощта на която наливат вода на локомотивите от прикачена цистерна с омекотена вода понеже по съвременните гари отдавна няма водни кули за доливане на вода на парни локомотиви
Локомотивите са оборудвани със спирачки КНОР-БРЕМЗЕ работещи с пара.

Два от четирите вагона бяха са съвременници на локомотивите другите два си бяха съвременни спални вагони.







След 40 минути престой време през което шестимата машинисти доляха масло и вода на всички необходими места влакът потегли като направи едно филмово потегляне за да могат пътуващите в него пътници да направят снимки.Всички желаещи от пътниците въоръжени с фотоапарати и камери се изнесоха на около 200 метра към изхода на гарата и заеха фото позиция ,влакът наду тържествено свирка и полетя към тях изпускайки обилно количество пара,след като ги подмина спря за да се качат и плавно пое към Шумен. Направих клип на заминаването но с телефона и е с лошо качество и не мога да го кача.
днес неделя 15.09.2013 през гарата премина туристическа композиция с два напълно реставрирани парни локомотива,единият от депо София а другия от Горна Оряховица.
Композицията е наета от БДЖ от Английски тур оператор за туристическа обиколка на България от София през Горна Оряховица,Варна ,Бургас,Пловдив.
Оттам с теснолинейката през Родопите и после пак с Парния влак до София.
Обиколката ще трае 7 дни, това научих от началник влака през време на престоя за техническо обслужване на локомотива.
Единият локомотив е произведен 1935 година а другият 1942.
Самото техническо обслужване се прави на всеки 50 - 60 километра в зависимост от наклона на трасето,колкото по голям наклон се налага да се преодолява толкова по на често се спира за доливане на вода и за доливане на масло на всяка от многобройните точки за смазване.
Всички лагери са плъзгащи и се смазват с машинно масло.
Технологично местата на лагерите не са защитени от загуба на смазочното масло по никакъв начин и то безпрепятствено си изтича по релсите.
Със любезното съдействие на екипажа които беше зает с доливане на масло и вода с качихме в самия локомотив
Отвътре е толкова интересен колкото и отвън усеща се духа на времето, миризмата на нагрято масло и пара , звуците на парата съскаща от всякъде свистенето на електрическия генератор подаващ ел .захранване за осветление на вагоните,горещината излъчваща се от всеки детайл всичко това просто омагъосва човек.
Локомотивите са оборудвани със спирачки КНОР-БРЕМЗЕ работещи с пара.
Два от четирите вагона бяха са съвременници на локомотивите другите два си бяха съвременни спални вагони.
След 40 минути престой време през което шестимата машинисти доляха масло и вода на всички необходими места влакът потегли като направи едно филмово потегляне за да могат пътуващите в него пътници да направят снимки.Всички желаещи от пътниците въоръжени с фотоапарати и камери се изнесоха на около 200 метра към изхода на гарата и заеха фото позиция ,влакът наду тържествено свирка и полетя към тях изпускайки обилно количество пара,след като ги подмина спря за да се качат и плавно пое към Шумен. Направих клип на заминаването но с телефона и е с лошо качество и не мога да го кача.
Коментар