Като пореден признак за носталгия по комунистическата епоха Кремъл може да възобнови производството на тромавата лимузина ЗИЛ, любимото превозно средство на съветските лидери от Сталин до Горбачов, предаде Ройтерс.
Агенцията се позова на интервю на Владимир Кожин, началник на Управлението за осигуряване на дейността на руския президент. Кожин заявил пред радио "Ехота на Москва", че президентът Дмитрий Медведев му е наредил да проучи въпроса за закупуване на нови лимузини ЗИЛ за президентския автопарк.
Сега Медведев и премиерът Владимир Путин се возят в лимузини Мерцедес клас S, а високопоставените представители на Кремъл
предпочитат беемвета от серията 7.
Тежката като танк ЗИЛ, разработена като съветски отговор на Кадилак, се произвеждаше в твърде ограничено количество от едноименния московски завод, специализиран в производството на камиони и автобуси.
Последният модел, използван от съветските ръководители - ЗИЛ 41047 - бе снабден със 7,7 литров, осемцилиндров, V-образен двигател и тежеше 3,6 тона. Автомобилът имаше автоматична тристепенна предавка, но не и система за впръскване на горивото.
Дългата 6,3 метра лимузина все още фигурира на уебсайта на ЗИЛ заедно с камиони за събиране на боклук, пожарни коли, камиони-цистерни и автобуси, но не се произвежда от години, отбелязва Ройтерс.
В Парада на победата на 9 май тази година участваха две открити лимузини ЗИЛ. Изправен в едната от тях, министърът на отбраната Анатолий Сердюков приемаше поздравите на войсковите части.
Агенцията се позова на интервю на Владимир Кожин, началник на Управлението за осигуряване на дейността на руския президент. Кожин заявил пред радио "Ехота на Москва", че президентът Дмитрий Медведев му е наредил да проучи въпроса за закупуване на нови лимузини ЗИЛ за президентския автопарк.
Сега Медведев и премиерът Владимир Путин се возят в лимузини Мерцедес клас S, а високопоставените представители на Кремъл
предпочитат беемвета от серията 7.
Тежката като танк ЗИЛ, разработена като съветски отговор на Кадилак, се произвеждаше в твърде ограничено количество от едноименния московски завод, специализиран в производството на камиони и автобуси.
Последният модел, използван от съветските ръководители - ЗИЛ 41047 - бе снабден със 7,7 литров, осемцилиндров, V-образен двигател и тежеше 3,6 тона. Автомобилът имаше автоматична тристепенна предавка, но не и система за впръскване на горивото.

Дългата 6,3 метра лимузина все още фигурира на уебсайта на ЗИЛ заедно с камиони за събиране на боклук, пожарни коли, камиони-цистерни и автобуси, но не се произвежда от години, отбелязва Ройтерс.
В Парада на победата на 9 май тази година участваха две открити лимузини ЗИЛ. Изправен в едната от тях, министърът на отбраната Анатолий Сердюков приемаше поздравите на войсковите части.
Коментар