Историята започна в неделя вечерта, когато се бяхме събрали на "по бира" с бургаските мотоциклетисти...
Бат Димо спомена, че миналата година, при обиколките му из региона, sсвързани с наблюдение на птиците, е видял е някакво село, някакъв стар Ровър-пикап... Толкова ни трябваше! Още на другия ден, т.е. вчера отпрашихме да дирим митичната машина, с Бат Димо и Борис (Tramp).
След кратка обиколка на карнобатския регион, открихме и селото и машината.

Започна се едно обикаляне, едно оглеждане...

Първо по-отдалеч, после по-отблизо...


Мостовете, добре запазени, но с доста поомекнали ресьори...

Оригинална раздатка и скоростна кутия, но двигател от Опел. За да се монтира този двигател, частично е срязана предната греда на шасито, което между другото се оказа добре запазено със съвсем лека корозия.



Изумителни технически решения на връзката двигател - скоростна кутия. "Нстандартно" решение на съединител, спирачен апарат от неизвестна марка...

Появи се и собственикът.

Самоук селсвки майстор, горд с иновационните си технически решения...
Оказа се, че автомобилът е внесен от някоя от българските фирми, работили зад граница, преди 10-ти ноември. Работил е из арабските страни...

На покрива на къщата се намериха и оригиналните предни калници, +един - резервен.

Оказа се, че опелския двигател не е бил първият, заменил оригиналния. Ровърът се е движил известно време с едноцилиндров дизелов двигател, в момента монтиран на тази уникална машина:

Машината, изградена върху шаси на УАЗ, се оказа с универсално предназначение... камион, помпа, а вероятно и още нещо.

Не издържахме на изкушението да я запалим, да и чуем гласа...

Бат Димо спомена, че миналата година, при обиколките му из региона, sсвързани с наблюдение на птиците, е видял е някакво село, някакъв стар Ровър-пикап... Толкова ни трябваше! Още на другия ден, т.е. вчера отпрашихме да дирим митичната машина, с Бат Димо и Борис (Tramp).
След кратка обиколка на карнобатския регион, открихме и селото и машината.

Започна се едно обикаляне, едно оглеждане...

Първо по-отдалеч, после по-отблизо...


Мостовете, добре запазени, но с доста поомекнали ресьори...

Оригинална раздатка и скоростна кутия, но двигател от Опел. За да се монтира този двигател, частично е срязана предната греда на шасито, което между другото се оказа добре запазено със съвсем лека корозия.



Изумителни технически решения на връзката двигател - скоростна кутия. "Нстандартно" решение на съединител, спирачен апарат от неизвестна марка...

Появи се и собственикът.

Самоук селсвки майстор, горд с иновационните си технически решения...
Оказа се, че автомобилът е внесен от някоя от българските фирми, работили зад граница, преди 10-ти ноември. Работил е из арабските страни...

На покрива на къщата се намериха и оригиналните предни калници, +един - резервен.

Оказа се, че опелския двигател не е бил първият, заменил оригиналния. Ровърът се е движил известно време с едноцилиндров дизелов двигател, в момента монтиран на тази уникална машина:

Машината, изградена върху шаси на УАЗ, се оказа с универсално предназначение... камион, помпа, а вероятно и още нещо.

Не издържахме на изкушението да я запалим, да и чуем гласа...


Коментар