Тук ще споделя конкретни наблюдения и общи впечатления по този така наболял въпрос - хромирането на декоративните детайли по автомобилите.
Малко предистория. Преди няколко години един много уважаван автомобилен спортист се свърза с мен и ме помоли да му съдействам с реставрацията на една "гърбава" Варшава 201 - челен опит, ноу-хау, информация, части, картинки и т.н. Съгласих се и започнах да следя процесът отблизо. Беше радост за окото! Такова старание рядко се влага по нашите земи. Трима човека напасваха вратите два месеца (!!!), за да има минимално количество кит (тези коли са ръчно монтирани в завода и всичките панели са подбирани индивидуално - за това когато си купиш нова врата или калник, понякога минава доста време и зор, докато докараш линията и луфтовете). По Варшавата не бяха пестени по никакъв начин части, време, нерви, средства...
Дойде моментът за галваничните покрития. Всичките детайли бяха изпратени за хромиране при Николай в Трявна през Септември 2013 г. и последният елемент беше получен през декември 2014 г.!!! Причините за забавянето бяха абсурдни. Например, в края на 2013 г. след проявен интерес на какъв етап са частите, той отговори:
- Много ми е студено, помещението не се отоплява и шлайфът духа силно! Като се постопли ще ги направя.
В началото на 2014 пък:
- Ами сега сестра ми дойде на гости, по-натам ще ги довършвам...
Трябва да подчертая, че от страната на клиента всичко беше точно. Плащанията се извършваха поетапно, т.е. когато Николай се обади и въпреки, че "му е студено", казва "дай пари". Никакви пазарлъци не е имало - каквото е казал, това е платено.
Цената на услугата възлезе на около 3700 лв. (да, три хиляди и седемстотин лева!) за двете брони, решетката, бумеранга на капака, дръжките на вратите и... пепелника! Гривните на фаровете и тасовете са нови - не са прехромирани.
Времето може да бъде единствен съдник за качеството на услуга от този вид... Е, не мина много време (малко повече от година) и вижте за какво ниво говорим:
Бумерангът се е пробил при шлайфането и отворите не са заварени... Личат ивици от едра шкурка под покритието:

... Няма ниво!


Без коментар...



След хромиране а абсолютно недопустимо да личат еднообразни следи от шлайфането. Има ги навсякъде...

Някакви странни петна, които не могат да се изчистят:

Избива ръжда, въпреки консервационния парафин, с който са намазани...




Малко предистория. Преди няколко години един много уважаван автомобилен спортист се свърза с мен и ме помоли да му съдействам с реставрацията на една "гърбава" Варшава 201 - челен опит, ноу-хау, информация, части, картинки и т.н. Съгласих се и започнах да следя процесът отблизо. Беше радост за окото! Такова старание рядко се влага по нашите земи. Трима човека напасваха вратите два месеца (!!!), за да има минимално количество кит (тези коли са ръчно монтирани в завода и всичките панели са подбирани индивидуално - за това когато си купиш нова врата или калник, понякога минава доста време и зор, докато докараш линията и луфтовете). По Варшавата не бяха пестени по никакъв начин части, време, нерви, средства...
Дойде моментът за галваничните покрития. Всичките детайли бяха изпратени за хромиране при Николай в Трявна през Септември 2013 г. и последният елемент беше получен през декември 2014 г.!!! Причините за забавянето бяха абсурдни. Например, в края на 2013 г. след проявен интерес на какъв етап са частите, той отговори:
- Много ми е студено, помещението не се отоплява и шлайфът духа силно! Като се постопли ще ги направя.
В началото на 2014 пък:
- Ами сега сестра ми дойде на гости, по-натам ще ги довършвам...
Трябва да подчертая, че от страната на клиента всичко беше точно. Плащанията се извършваха поетапно, т.е. когато Николай се обади и въпреки, че "му е студено", казва "дай пари". Никакви пазарлъци не е имало - каквото е казал, това е платено.
Цената на услугата възлезе на около 3700 лв. (да, три хиляди и седемстотин лева!) за двете брони, решетката, бумеранга на капака, дръжките на вратите и... пепелника! Гривните на фаровете и тасовете са нови - не са прехромирани.
Времето може да бъде единствен съдник за качеството на услуга от този вид... Е, не мина много време (малко повече от година) и вижте за какво ниво говорим:
Бумерангът се е пробил при шлайфането и отворите не са заварени... Личат ивици от едра шкурка под покритието:
... Няма ниво!
Без коментар...
След хромиране а абсолютно недопустимо да личат еднообразни следи от шлайфането. Има ги навсякъде...
Някакви странни петна, които не могат да се изчистят:
Избива ръжда, въпреки консервационния парафин, с който са намазани...
Коментар