Здравейте. С оглед на практическия опит на реставраторите от форума и изобщо, искам да попитам с оглед на нормативната уредба възможно ли е да направим отделна рама при възстановителен ремонт и впоследствие това да бъде одобрено за регистрация. В конкретния случай не става дума за промяна на автомобила от пътнически в товарен или обратното, не става дума за подмяна на двигател, трансмисия, окачване. Виждал съм при неспасяеми случаи че в Америка се правят подобни ремонти.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Добавяне на рама на автомобил
Свий
X
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Това за което споменаваш, както и да го погледнеш си е промяна на конструкцията.Ако става въпрос за реставрация и обекта наистина си заслужава да му се отдели внимание, тогава колкото и да е зле положението, всичко е поправимо. Мисълта ми е че ако ще се реставрира качествено трябва да е както е било...ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Здравейте отново,
Вчера писах, писах, докато ЧЕЗ не ми спря тока и всичко отиде по дяволите. Но както и да е.
Колата не е ретро-автомобил и възпроизвеждането му в оригинален вид не си струва усилията. Става дума за пикаповия вариант на Алекото - 2335. Бях писал и в друга тема преди, но нещата се проточиха и още мисля как да подходя най-рационално. За мен тя има голяма стойност, защото беше на баща ми, който почина 2007. След смъртта му, за да гледам положително на нещата, се хванах и му направих ремонт, изкърпих го, боядисах го. Минаха години, но пак потеглиха процесите. Видях, че съвсем не е мислена тази модификация. Основното и неприятно нещо е товарната част и конструкцията и. Задния мост беше продънил още тогава платформата от ударите от неравностите. Корозията беше унищожила опорите на листовите ресори. Правих, струвах, кърпих - стабилизирах го. Но не и за дълго. Отдолу е плетеница от П-образни профилчета, изпълнени с тънка ламарина. Каквото и да го мисля, това което измислих е да опитам да продължа рогата на моторния кош с правоъгълен профил, върху който да изградя наново товарната част, като външната обвивка ще стои върху новата конструкция. Каквото и да го кърпя - не става, не ми харесва. На втората година ще избият пак ръждите. Та затова и питах дали има практика да се гледа с компромис на поставянето върху рама или не сме узряли, за тези неща. Но както и да е, ще се хвана и ще го направя както искам. Не ме вълнува дали ще ми правят проблем или не за това, че съм направил колата безопасна.KIA Sportage 2000 DOHC 16 v
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Колата,нали е регистрирана?Кой,ще ти направи проблеми?Направи го здраво и качествено и ще е много по-добре от изгнилите бангии дето се движат по нашите пътища без контрол.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнениес оглед на нормативната уредба възможно ли е да направим отделна рама
Това е НАРЕДБА № Н-3 от 18.02.2013 г. за изменение в конструкцията на регистрираните пътни превозни средства:
http://www.rta.government.bg/images/...n3-ikiopps.pdf
"Чл. 3. (1) Изменение в конструкцията на ППС е:
1. всяка процедура по промяна в техническите данни на ППС, посочени в свидетелството му за
регистрация или в конструктивни или технически характеристики на ППС, които са заложени от
производителя по време на неговото производство....
Чл. 4. (1) При изменение в конструкцията на ППС се използват системи, компоненти и отделни
технически възли, които са от одобрен тип.... "
От това последното ми изглежда че не може ти да си измайсториш рамата. Но може да вземеш рама от бракуван автомобил.
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Колега на времето имах едно Митсубиши Колт.Когато го купих отдолу беше направо тор.Пружини и амортисьори бяха влезли в багажника, праговете 90% липсваха а вежди на задните калници и дъната на вратите, бяха само спомен.Колата я правихме с един много мераклия и способен Майстор, като се работеше с оксижен.Всичко направихме както беше заводски макър, че тогавa не се говореше за реставрация а за изкърпване на автомобил.Направихме и една добра антикорозионна обработка.Макър, че тогава това беше грунт за черни метали, сребърен феролит и някакво шагре на Боди.Тая кола я карах още девет години и триста и шестдесет хиляди километра.Чак на осмата година почна да избива ръжда по веждите на задните калници.След Мен тая кола живя още три години, докато не изгоря в един гараж.
Така, че прави пикапа както си е от завода и направи подобаваща антикорозионна защита.Сега поне има избор на материали.Не се вкарвай в излишни филми.А и Алеко пикапи не са толкова масови, та колата не е без стойност макар и на малко години за ретро.0887284106-Митко
http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Благодаря за мненията. Явно ремонта ще бъде от всичко по малко. Така или иначе ще направя полу-рама която ще замени съществуващата и ще стига до краката на шофьора, нов под за товарната част, като отдолу ще направя наново всички профили, така както е било. Няма да се променя нищо, но пък ще личи, че правено много ново. Ще подготвя нещата за догодина, че още малко и ще падне сняг ;-) Зимата ще имам време да реставрирам част от свалените детайли. Поздрави!KIA Sportage 2000 DOHC 16 v
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Първоначално публикуван от George Takev Преглед на мнениеЗдравейте. С оглед на практическия опит на реставраторите от форума и изобщо, искам да попитам с оглед на нормативната уредба възможно ли е да направим отделна рама при възстановителен ремонт и впоследствие това да бъде одобрено за регистрация. В конкретния случай не става дума за промяна на автомобила от пътнически в товарен или обратното, не става дума за подмяна на двигател, трансмисия, окачване. Виждал съм при неспасяеми случаи че в Америка се правят подобни ремонти.Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Знаете ли, още преди 2 години обмислях по-странни неща за тази кола, имах идея да поставя купето върху рама от УАЗ например, - направо да си кажем УАЗ-ка с купе от москвич-пикап. Не знам при такава модификация как стоят нещата, - виждал съм един човек в Нови Искър има такава "Волга". Много ми трябва товарен автомобил с 4х4, и по този начин исках хем да запазя спомена от Москвича, хем да премина на съвсем друга концепция, която ще ми е много полезна за мястото на което живея. После лека полека почнах да смалявам идеите.
ето един такъв МоскоKIA Sportage 2000 DOHC 16 v
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Да сложиш купето върху УАЗ става, ама много бие на очи, ще имаш ядове.
Щом имаш сантимент към именно тази кола-действай според първоначалния си план-подсили я както си си наумил. На прегледите никой няма да те закача за това, а колата ще си остане с автентичния вид. Ние като правим доста по-сериозни промени по джиповете кой ни спира? При все, че почти всичко е незаконно. Според сега действащите закони де, а те са силно измислени, само мързела на законотворците(и липсата на натиск от наша страна) пречат да се приемат по-адекватни закони.
А ако толкова ти трябва пикап който да е с 4х4 задвижване-на пазара има голям избор, само трябва да си харесаш твоя.
В краен случай-УАЗ камионче, ама все пак това си остава машина с концепция от 50-те години...Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Прав си Кольо, аз също дойдох до това мнение ама за повече време. Определено ще е добре да се възстанови в оригинален вид, но няма да му се размине един малък лифт от 3-5 см, както и други полезни неща, на които съм установил липсата докато работеше.
Иначе за джиповете като че ли се възприемат по-лесно и не се набиват толкова на очи модификациите. За пикапите на пазара съм съгласен, но нещо се напатих от стари неща и съм си казал, че ако е пикап ще е нов стига да има минерали разбира се.KIA Sportage 2000 DOHC 16 v
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Не робувай на тази глупост-от новото по-добро няма. Е, не е глупост, но има достатъчно много запазени коли, които купуваш на цена 10% от първоначалната, а си ги караш доста години. Като удариш сметката през химикала-излиза доста по-евтино да си купиш кола на старо, и да я караш 5-6 години, отколкото да я купиш нова, да я караш 10-12, и да я продадеш.
Ако имаш възможност-стисни си гъза и купи нов пикап, супер покупка, но ако ти е тегаво с парите-пак ти казвам-има много запазени екземпляри които ще те очароват, и ще ти вършат работа, и то безпроблемно.
А москвича го подсили както си решил, руската техника макар и чуплива си е дуракоустойчива, и е резервен вариант, когато всичко друго сдаде багажа.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Определено не робувам на тази приказка. Пък и много нови неща определено не ги бива. Харесват ми разни американски пикапи, ама там едни огромни мотори... Докато блъскам вече 5 години по паджерото установих, че всичко е много хубаво, стига да се поддържа с истински части. Иначе кипи безсмислен труд. По него съм сменил всичко без купето, задния мост и раздатката, както и някои дребни неща. Отначало бях много надъхан да бачкам и го правех с кеф, докато не дойде момента в който нямам време сам да се занимавам. Някои глупости ги сменям всяка година, - като носачи, маншони, кормилни накрайници, - все неща които в оригинал могат да изкарат много години. При новите коли пък е обратното, - малко труд и скъпи нови части. То може би истината е някъде по средата.. знам ли.
А с москвича - като го взехме даде 2-3 яда, единия беше че скъса веднага заден аморсисьор на няма и 200-300 км. Лечение с амортисьори от УАЗ оправиха нещата. Другото беше един постоянен дефект в скоростите - разхлабваше една планка, която държи единия пакет, - оставаш на скоростта която си и се надяваш да не е 4-та или 5, че нема прибиране. Лечението беше - друга скоростна кутия. Освен тези работи друго много лошо не е правил, иначе стандартното - центровка на чукче и наковалня, от време на време някой накрайник. Тези москвичи имат мотор 1700 см/3 , за разлика от нормалния 1500, чувал съм че такива мотори са слагани и на ограничени серии Лада НИВА. Чувства се мощността на двигателя, - дърпа много. Та като кола е не толкова лоша, за колкото бяха обявени преди години. Видях, че и едните и другите коли си имат недомислици. С този ремонт който съм замислил се надявам да реша много от недомислиците, както и да направя нещо което да ме надживее. Надали ще го ползвам както преди за бачкане, но ми се иска да му намеря местенце на сухо, където да си съществува и да се кара за кеф от време на време. Хвана ли се, ще го направя добре, максимално. Няма да щадя нито средства, нито труд. Ще ми вземе 1-2 години от живота това нещо, и затова искам да стане чук, за да не ме е яд. В план е едно много семпло табло, - само ламарина, никакви пластмаси. Тук там може кожа и дърво, - стил 70-те. Нещо такова си представям за момента.KIA Sportage 2000 DOHC 16 v
Коментар
-
От: Добавяне на рама на автомобил
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеДа сложиш купето върху УАЗ става, ама много бие на очи, ще имаш ядове.
Щом имаш сантимент към именно тази кола-действай според първоначалния си план-подсили я както си си наумил. На прегледите никой няма да те закача за това, а колата ще си остане с автентичния вид. Ние като правим доста по-сериозни промени по джиповете кой ни спира? При все, че почти всичко е незаконно. Според сега действащите закони де, а те са силно измислени, само мързела на законотворците(и липсата на натиск от наша страна) пречат да се приемат по-адекватни закони.
.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар