Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Недетергентно двигателно масло?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Недетергентно двигателно масло?

    Не разбрах последното мнение, освен това за зддп, което предполгам са споменатите цинкови добавки.
    Аз казвам, че появилата се в началото идея за ползване на "чисто" масло не помага на никой двигател, стар или нов. Първо въпросът беше да е без "детергентни", което не разбрах какво значи - защото знам ли кой какво знае и каква журналистическа глупост може да е прочел.

    Масло с по-устойчив маслен клин при натоварване и високи температури е по-добро от такова с по-лош такъв. Изключение може да е случаят на изказаната и неподкрепена с нищо хипотеза на химическа агресивност на маслото към някои сплави и метали, уж срещани в някакви стари двигатели (на Урал?!).
    Аз знам за металорганичните добавки - основно тази с цинка - които могат да причинят появата на някакви агресивни продукти, конкретно серни съединения както под буталото, така и над него. Но пък ето, че било хубаво да има от тях. Както и аз казам, опонирайки на тезата за чисто старо масло. В това време, в горното мнение, колегата бензбосс май се противопоставя на моята теза с това, че трябвало да има повече цинк (зддп, както се изразява). Добре де, нали и аз това казах?! Как ще се надприказваме, като защитаваме една и съща идея? Тогава защо ще се надприказваме... по-добре е да пишем ясно и подредено.

    Коментар


    • #47
      От: Недетергентно двигателно масло?

      Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
      Първо въпросът беше да е без "детергентни", което не разбрах какво значи
      Детергент грубо значи вещество, улесняващо измиването. И темата все още е за недетергентни масла - т.е. масла, на които не са добавени добавките, размиващи отлаганията по вътрешните повърхности на агрегата.

      И да, има двигатели, на които тези вещества вредят. Това са двигателите без хартиен филтър за маслото. Там целият двигател играе ролята на "филтър" - събира продуктите от износването по неподвижните повърхности. Да се налее "миещо" масло на такъв двигател може да си има своите предимства, но влошава износването на триещите се части, защото продуктите от износването (стружки, твърди частици) ще попадат отново и отново в лагерите, между сегментите и на други места. Някои производители произвеждат именно такива масла - които може да имат всички други качества на съвременните, но не се стараят да мият.

      Аз да подам джокер - повечето трансмисионни масла са точно недетергентни. Почти съм сигурен, че могат да се използват като моторни.

      Всякакви други дискусии на тема вискозитет, температурна устойчивост, противозадирни и противоокислителни магии не са в темата.

      Коментар


      • #48
        От: Недетергентно двигателно масло?

        Сега ще стигнеме и до GL-5 и шарените метали /Месинг, бронз/ - като пример.

        Коментар


        • #49
          От: Недетергентно двигателно масло?

          Може. Или до "Marine grade" за дизеловите масла.

          Коментар


          • #50
            От: Недетергентно двигателно масло?

            Ето го маслото: http://classicoils.absolutewebhostin...l/Castrol-GP50
            Ето го и описанието: http://classicoils.absolutewebhostin...k/Content-68/-
            Когато двигателят е реставриран, няма проблем да работи със съвременно масло.Но когато е дърт и има нагари, почистващите добавки ще си свършат работата и при липсата на хартиен филтър всичката гняс ще се разнася и ще прави бели.

            Коментар


            • #51
              От: Недетергентно двигателно масло?

              Ми и това не е,това си е стрейт 50 или SAE 50,а на тоя мотор му препорьчват мултигрейд както му викат или ниска пьрва цифра.В сайта има и такова 20/60 в сьщата таката туба и това е по-доброто масло за тоязи мотор макар,мултигрейда да е мислен двайсетина години след като този мотор е тьркалял улиците.

              Лодкар - коментара ми беше отговор на онова Слагаш най-доброто масло и караш.Най-доброто от кое?Най-доброто тия дни няма мазилата на които ги имаха по старите норми,но пьк имат детергенти или почистващи сьставки по нашенски които ще разнест всичкия боклук из тоя мотор.

              На пзрва страница го писах - няма как да му треснеш такова масло,картера му има определени ммммм улеи да речем в които се сьбира гняста,служи като уловител или филтьр защото тоя мотор филтьр няма.Сложи му най-доброто масло което да разхожда всичката тая гадост и да видим до кьде ще изкара.

              Затрети пьт - ВР1 маслото,от сьщия линк на сек.


              http://classicoils.absolutewebhostin...Valvoline-VR-1

              Масло мислено за целта
              Valvoline VR-1 is a popular high-zinc oil for racing and other extreme applications. Formulated for ultimate performance in turbocharged petrol engines, VR1 20W50 race oil is also suitable for normally aspirated fast road applications. The formulation of this product group offers the extra reserve needed to resist extreme operating conditions during rallying and racing. The highest quality base oils and a proprietary additive system guarantee better Breakdown Resistance; enhanced thermal and oxidation stability; superior wear Protection and high Temperature stability.

              От мен друг жокер макар,че пак не сьм в темата,но и спирам по нея - слагат им маслен радиатор вьрзан кьм филтьр и преди тях електрическа помпичка която да вьрти маслото.По тоя начин проблема с маслената нямаш,имаш си нормален филтьр и при чист мотор може да караш и малко по агресивни масла.


              Не ми е идея да се надприказвам,и с М10Д може да вьрви известно време,номера е кое е правилно или поне според мен.
              Последно редактирано от BENZBOSS; 24-08-12, 20:22.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #52
                От: Недетергентно двигателно масло?

                Нямам опит с двигатели без хартиен филтриращ елемент но имам опит с големи стационарни бутални компресори където температурите и триенето са сходни с тези на старите въздухари . Нямат маслени помпи работят на плискане въртят се на около 700 оборота . Маслото М 10 Д от компресорите изчезва със скоростта на светлината доливахме почти всеки ден . Сега експлоатирам няколко такива с масло Тексако 15 W 40 и нивото не мърда с месеци .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #53
                  От: Недетергентно двигателно масло?

                  Не знам кое как е и кое е по добро при новите коли но като купих Газката 89 година имаше само М10Д и тук там се намираше Диона суперЕмерата беше почти непозната

                  Та с М10Д като запалиш зимата при минус 7-8 и броиш до 20 и лампата за маслото не гасне

                  А като почнах да наливам хубаво масълце ем по лесно пали ем за секунди качва масло и лампата гасне

                  И последно първия двигател Перкинс на камиона каран с М10Д изкара 80 000 а втория каран с ОМВ изкара 200 000 и го смених а можеше да кара още много та масълцето си е масълце сипвайте по хубаво и се не бойте
                  К мирной жизни не пригоден.
                  Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                  ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                  Коментар


                  • #54
                    От: Недетергентно двигателно масло?

                    Стария с риска да ме бият ще те попитам - тия изброените филтьр имат ли?
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #55
                      От: Недетергентно двигателно масло?

                      Имат .Центробежен.
                      Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                      Grand 3.1TD
                      0898 620 306 Стоян

                      Коментар


                      • #56
                        От: Недетергентно двигателно масло?

                        А ония от втора страница имат ли?
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #57
                          От: Недетергентно двигателно масло?

                          Само БЧСката няма.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Недетергентно двигателно масло?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Детергент грубо значи вещество, улесняващо измиването. И темата все още е за недетергентни масла - т.е. масла, на които не са добавени добавките, размиващи отлаганията по вътрешните повърхности на агрегата.

                            И да, има двигатели, на които тези вещества вредят. Това са двигателите без хартиен филтър за маслото. Там целият двигател играе ролята на "филтър" - събира продуктите от износването по неподвижните повърхности. Да се налее "миещо" масло на такъв двигател може да си има своите предимства, но влошава износването на триещите се части, защото продуктите от износването (стружки, твърди частици)
                            Аха, значи както си мислех - говорим за миещи добавки. Кои са те и има ли нарочно добавени такива в маслото, които ги няма по принцип в базовото?
                            В кой двигател е предвидено боклуците да се събират в твърдите отлагания по ъглите - не съм виждал двигател без филтър (може да не е хартиен)?
                            И някой спомена за вреда върху някои метали в стар двигател - е това също не разбрах.
                            За горните неща продължавам да се чудя.
                            Мога обаче да кажа защо М10 не е много универсално масло - това е SAE30, че и съвсем рядко при високи температури. За нов двигател става, но не и при големи натоварвания на мажещия слой, защото не държи на това. От споменаването му тръгна обсъждането и на вискозитет, защото се бърка кое е гъсто и кое рядко заради мерене на око и се стуга до грешни разсъждения. Но да се фокусираме на миещите, разнасящи или детергентни добавки. Ще прочета първо кои са и после ще мисля как ще разядат метала на двигател.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Недетергентно двигателно масло?

                              Лодкар, ако ти попадне двигател Atomic 4, морски, го разгледай. Никакъв филтър няма. Че и пробка няма. Маслото се точи през тръбичката на щеката за масло. Няма такава гняс...
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар


                              • #60
                                От: Недетергентно двигателно масло?

                                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                                Маслото се точи през тръбичката на щеката за масло. Няма такава гняс...
                                ъхъ, като на Смарт. Той поне филтър има.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X