От: Недетергентно двигателно масло?
Не разбрах последното мнение, освен това за зддп, което предполгам са споменатите цинкови добавки.
Аз казвам, че появилата се в началото идея за ползване на "чисто" масло не помага на никой двигател, стар или нов. Първо въпросът беше да е без "детергентни", което не разбрах какво значи - защото знам ли кой какво знае и каква журналистическа глупост може да е прочел.
Масло с по-устойчив маслен клин при натоварване и високи температури е по-добро от такова с по-лош такъв. Изключение може да е случаят на изказаната и неподкрепена с нищо хипотеза на химическа агресивност на маслото към някои сплави и метали, уж срещани в някакви стари двигатели (на Урал?!).
Аз знам за металорганичните добавки - основно тази с цинка - които могат да причинят появата на някакви агресивни продукти, конкретно серни съединения както под буталото, така и над него. Но пък ето, че било хубаво да има от тях. Както и аз казам, опонирайки на тезата за чисто старо масло. В това време, в горното мнение, колегата бензбосс май се противопоставя на моята теза с това, че трябвало да има повече цинк (зддп, както се изразява). Добре де, нали и аз това казах?! Как ще се надприказваме, като защитаваме една и съща идея? Тогава защо ще се надприказваме... по-добре е да пишем ясно и подредено.
Не разбрах последното мнение, освен това за зддп, което предполгам са споменатите цинкови добавки.
Аз казвам, че появилата се в началото идея за ползване на "чисто" масло не помага на никой двигател, стар или нов. Първо въпросът беше да е без "детергентни", което не разбрах какво значи - защото знам ли кой какво знае и каква журналистическа глупост може да е прочел.
Масло с по-устойчив маслен клин при натоварване и високи температури е по-добро от такова с по-лош такъв. Изключение може да е случаят на изказаната и неподкрепена с нищо хипотеза на химическа агресивност на маслото към някои сплави и метали, уж срещани в някакви стари двигатели (на Урал?!).
Аз знам за металорганичните добавки - основно тази с цинка - които могат да причинят появата на някакви агресивни продукти, конкретно серни съединения както под буталото, така и над него. Но пък ето, че било хубаво да има от тях. Както и аз казам, опонирайки на тезата за чисто старо масло. В това време, в горното мнение, колегата бензбосс май се противопоставя на моята теза с това, че трябвало да има повече цинк (зддп, както се изразява). Добре де, нали и аз това казах?! Как ще се надприказваме, като защитаваме една и съща идея? Тогава защо ще се надприказваме... по-добре е да пишем ясно и подредено.
Коментар