От: Недетергентно двигателно масло?
	
		
			
			
				
	
Жив пример е моят двигател мерцедес М136. Моделът е от 1936 г., четирицилиндров, със стоящи клапани. Лагерите му са бабитни /оловно-калаена заливка/. Масленият филтър представлява едно ламаринено канче, в което има надиплена много дълга пружина с диаметър нещо от рода на см - см и нещо, като самата пружина е в текстилен ръкав - на вид досущ като бензиновите маркучи. И това нещо се очаква да филтрира маслото... Освен това филтърът е частичен, той е отклонение от основния поток, към него се отклонява само малка част от циркулиращото масло. И между другото този двигател въобще не е ненадежден, същият с дребни подобрения се слага на цели поколения следвоенни мерцедеси, включително на първите серии "мечета", популярни и под името "понтон". 
Та, по отношение на маслото, ако двигателят е нов или ремонтиран, идеално чист отвътре, дори и масло с миещи елементи не би било проблем, поне в краткосрочен план. Но на поработил двигател ако се сложи масло с изразени миещи свойства, веднага отлжените тук и там боклуци тръгват по главния смазочен път /нищожна част се отклонява към филтъра/ и разказват играта на бабитните лагери и всичко останало.
					
					Първоначално публикуван от lodkar
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
									Преглед на мнение
								
							
						
					
				
				
			
		Та, по отношение на маслото, ако двигателят е нов или ремонтиран, идеално чист отвътре, дори и масло с миещи елементи не би било проблем, поне в краткосрочен план. Но на поработил двигател ако се сложи масло с изразени миещи свойства, веднага отлжените тук и там боклуци тръгват по главния смазочен път /нищожна част се отклонява към филтъра/ и разказват играта на бабитните лагери и всичко останало.
трактора има само центробежен филтър но е доста ефикасен събира доста кал
							
						
Коментар