Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рено Фуего

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Рено Фуего

    Първоначално публикуван от мишоци Преглед на мнение
    А пък сега е битурбо дебилна. На моя Гранд 5,2 талона му струваше 400 /четиристотин/ евро. Добре, че съм фирма и съм освободен от това да сменя талона.
    Е, ако си беше карал гранда в ония златни времена, пак щяха да ти отидат 400 за талон, плюс още 400 годишно, докато колата не стане на 5 години (или десет, не помня), след което цената става наполовина.

    Много зависеше от департамента, но в средно скъп департамент един фискален кон струваше над 200 франка. Десет коня - 2000 франка. 300 евро и нещо. Всяка година. А гранда осмак по онова време беше къде 20 фискални коня и нагоре.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #17
      От: Рено Фуего

      Абе, мани, ужас! Ама добре поне, че във Франция няма данък МПС.
      Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
      Само DIESEL !!!

      Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

      Коментар


      • #18
        От: Рено Фуего

        Фуегото навремето като малък ми привличаше вниманието с купето,някак спортно беше иначе не съм срещал много ренота от тия години с толкова екстри...клима няма ли?

        Симпатяга е :
        http://flaviendachet.blogspot.com/20...ult-fuego.html
        https://www.facebook.com/JDMClassicsBG

        Коментар


        • #19
          От: Рено Фуего

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Fuego

          Гоблин, кажи накратко за тая система с данъците, че ми е интересно, пък едва ли има къде да прочета, а и да има не знам как да търся.
          Ами тя е цяла история...

          В края на 50те години във Франция се озъбили с бюджета за пенсиите. И някаква гениално мъдра глава се сетила че автомобилите са лукс, и че няма лошо да се поиздоят автомобилистите, и с парите им да се помогне на старците.

          Речено - сторено. Въведена била годишната винетка. Обещали да я държат само три години, докато "оправят" бюджета за старците.

          Винетката била годишна, и се изчислявала според фискалната мощност на автомобила. Фискалната мощност съществувала от по-рано, и определя цената която ще платиш за талона си при регистрацията на автомобила. Ситроен 2CV (Citroen Deux Chevaux, Ситроен Дьо Шьово, или галено deuche, Дьош) например в превод означава "Ситроен 2 Коня". Естествено, не е с два коня двигател, а два фискални коня. Единствената кола с толкова ниска фискална мощност.

          Времето минало, трите години - и те. Правителството предвидливо забравило да спре винетката, конституцията била сменена, парите започнали вместо в специфичния старчески фонд да заминават директно в държавния бюджет.

          Формулата за изчисляване на фискалната мощност, от относително проста формула основаваща се на кубатурата, се превърнала във второ доказателство на теоремата на Ферма, и включвала неясни и мътни условия, като крайния резултат вероятно се разделял един последен път на номера на сутиена на президентшата.

          В средата на 80те формулата била изкристализирала горе долу до следното: АКО колата ти е френска, малолитражна и дизел, ще я бъде. Ако не - приготви портфейла.

          За да се улесни френската автомобилна индустрия (пежо до края на 70те - средата на 80те правеше сред най-добрите дизели), дизеловите автомобили бяха невероятно облагодетелствани. Дизеловото гориво беше много по-евтино от бензина.

          При бензиновите - за да се задържи винетката в що-годе човешки норми, колата трябваше да е с не много голяма кубатура, и с нереално дълга крайна предавка. Ако пази Боже беше голяма кубатура с турбо - бой по канчето.

          Това доведе до появата на френския пазар на недоносени варианти с по-дълга пета скорост. Типичното за дадена кола предназначена за френския пазар беше че по принцип бяха винаги със сантиметър-два по-ниско окачване, с по-дълга последна предавка и с по-тихи гуми (французинът мрази шумни гуми, немецът напротив - обича).

          Френската автомобилна индустрия се докара по този начин до самодоволно лентяйство в средата на 80те години. През 1991ва, когато катализаторите станаха задължителни във Франция, всички френски коли загубиха по 15-20 процента мощност. Оказа се че са спали, и че въобще не са си написали домашното. На тъгъдък се наложи да се учат как се прави тая работа без да ти падне мощността на двигателя. Жак Калве, тогавашният шеф на Пежо & Ситроен, дуднеше по телевизията че катализаторите за нищо не служели, и че нямало разлика в изгорелите газове между кола с катализатор и такава без.

          Успоредно Фиат и Фолксваген изкараха тди двигатели, и се оказа че френското преимущество в света на дизелите е било преимущество по времето на Пежо 504 примерно, но от тогава да вземат да минат 15 години - срамота

          Та в началото на 90те на французите им дойде нанагорно. Наложи се да си припомнят кога са били автомобилна държава и кога са правили хубави коли. Успяха да се съвземат и да си стъпят на краката, благодарение на европейските изисквания за свободен пазар и конкуренция. За сведение - до средата на 90те французите имаха квоти за японски автомобили. Японците не можеха да внасят повече от Х коли годишно.

          Та така. В края на 90те един френски политик от левицата на име Лионел Жоспен махна винетката. Годишната. Беше част от предизборната му кампания за президентския пост.

          С падането и успоредно се преразгледа формулата за изчисляването на фискалните коне, и нещата се нормализираха. Дизелите изведнъж станаха от 4 на 9 коня примерно.

          Жоспен направи бляскава кампания и а-ха предвиждаше успешни избори. И точно тогава няколко арабчета да вземат да пребият някакъв 70 годишен пенсионер и да го метнат в дълбока кома... Народа скочи, Жоспен отпадна още на първи тур (социалистите държаха министерството на вътрешните работи май, и като цяло още от времето на Митеран бяха виновни за ояждането на "емигрантите от бившите колонии" и до пълната им съдебна безнаказаност), до втори тур стигнаха Льо Пен от крайно десните и Ширак.

          Жоспен изпадна в девета глуха, и сигурно вече само аз помня че благодарение на него собственик на американски осмак вече не плаща 1000 евро при регистрацията и по 1000 евро на година, а само 1000 евро при регистрацията

          Не навсякъде е хиляда евро разбира се, но в някои департаменти като нищо ще е толкова. Всеки департамент сам решава колко да таксува един фискален кон. В най-скъпите департаменти фискалният кон гони 50 евро, а коли по двайсет фискални коня не липсват.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • #20
            От: Рено Фуего

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Е, в Ловеч правеха нещо много подобно, поне на външен вид (2141 и 21412)
            Москвич-ът е копие на Рено 20. Има и Рено 30, което е почти същото и много по-рядък модел.

            Коментар


            • #21
              От: Рено Фуего

              Не знам дали има нещо общо между Рено и Талбот и конкретните им модели, но Алекото е копие на Талбот Симка 1307. Вярно, с присадени брони от Фуего...

              А за дългата последна предавка и фискалните коне ми стана интересно - явно във формулата за изчислението им влиза и разхода (емисиите) ли, та се мъчат теоретично да ги свалят... Затова и дизелите предполагам са били с по-благоприятни ставки...
              Последно редактирано от Shider; 21-08-11, 11:14.

              Коментар


              • #22
                От: Рено Фуего

                Първоначално публикуван от Ivanov Преглед на мнение
                Москвич-ът е копие на Рено 20. Има и Рено 30, което е почти същото и много по-рядък модел.
                Не е копие на Рено 20. Москвичът ползва каросерията на Талбо 1307/1510. До колкото знам врати, заден капак и прочее са еднакви.

                Прилича на Рено 20, но нямат много общо. Рено 30 пък е Рено 20 с V6 двигател и четири кръгли фара вместо два правоъгълни. Успоредно е предшественик на Рено 25, чиито първи модели делят доста възли по окачването с 30цата.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #23
                  От: Рено Фуего

                  Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                  Не е копие на Рено 20. Москвичът ползва каросерията на Талбо 1307/1510. До колкото знам врати, заден капак и прочее са еднакви.

                  Прилича на Рено 20, но нямат много общо. Рено 30 пък е Рено 20 с V6 двигател и четири кръгли фара вместо два правоъгълни. Успоредно е предшественик на Рено 25, чиито първи модели делят доста възли по окачването с 30цата.
                  В общи линии съм съгласен с теб. Имал съм и Рено 20 D и Рено 25 TD. Голяма част от последното още е в двора на село.

                  От Рено 20 на Москвич-а нищо не пасваше (не знам как е било с Талбот-а), но различни части ставаха за (от) Фуего, Трафик, 18, 25, 30 и Еспейс.

                  Ето какво казва уикипедия за Рено 20 и Талбот Симка 1307:

                  http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_20/30

                  http://en.wikipedia.org/wiki/Simca_1307

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                  Зареждам...
                  X