Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Издирвам Булгар Рено 8

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Издирвам Булгар Рено 8

    Първоначално публикуван от Теодор МБ Преглед на мнение
    Защото са правени в България.
    или по-точно:
    В средата на 60-те години по инициатива на ДСП “Булет” е създадено сдружение с ДСО “Металхим”, чиято цел е усвояване производството на леки автомобили.

    По това време, приоритет в дейността на ДСП “Булет” е търговията със стоки от всички сфери на леката и тежката промишленост. Идеята е със свободни средства, осигурени от валутния резерв на двете предприятия да започне вноса на готови автомобилни комплекти, а техния монтаж в България да бъде обезпечен от резервните мощности на отбранителната промишленост, в лицето на Държавно стопанско обединение "Металхим", което по това време включва всички военни заводи в България. Още преди взимането на такова решение, у нас вече са разглеждани няколко чуждестранни оферти за подобно сътрудничество от страна на Рено, Фиат, Симка, Алфа Ромео и др., като най-изгодно се оказва предложението на Renault. (Първата оферта на френската компания за производството на моделите Renault 4 и 4L в България е внесена на 27 май 1963 г.).

    На 30 юли 1966 г. е издадено постановление на МС, което дава правото на ДСО “Металхим” да започне преговори с Renault, с посредничеството на ДСП “Булет”, като първоначално е било запланувано монтажът да се извършва в гр.Червен бряг.

    Във в-к ”Работническо дело”, бр.261 от 18 септември 1966 год. се появява официално съобщение за сключен договор между ДСП “Булет” и Renault, а само два дни по-късно на Пловдивския мострен панаир са изложени 10 броя леки автомобили Renault 8, които (по неофициални данни) са сглобени във Военния завод в Казанлък. Колите носят означение “Bulgarrenault”, а на горния ляв ъгъл на предното стъкло има трикольорна лента с надпис “Булет”.

    На 21 септември 1966 г. във в-к “Работническо дело” е публикувано изказване на един от директорите на Renault, относно сключения договор с ДСП “Булет”, в който се предвижда през 1970 г. в България да бъдат монтирани над 10 000 броя леки автомобили Renault 8.

    Ръководители на проекта по изграждането на монтажен завод на Renault у нас, са инж.Оберже от френска страна, и директорите на ДСП “Булет” Емил Разлогов и на ДСО “Металхим” ген. Ямаков от българска страна. Технически ръководител става инж. Стефан Вапцаров, а за началници по експорта на леки автомобили към ДСП “Булет” са назначени Атанас Тасков и Георги Младенов. По същото време група от български специалисти е командирована в Държавните заводи Renault, където изкарва тримесечен стаж.

    Първоначално Франция доставя всички необходими детайли и компоненти, но тенденцията е да се пристъпи към прогресивен монтаж, който в крайна сметка да доведе до усвояване на голяма част от тяхното производство в България.

    През 1967 г. монтажната линия се премества в Пловдив, където по същото време приключва строежа на специално проектирания за целта нов завод, разположен на “Асеновградско шосе”. До неговото официално влизане в експлоатация, за монтажно хале временно е приспособена палата № 10 в Панаирното градче.

    Фабриката функционира до 1970 г. и освен с напълно автоматизираната поточна линия, тя е оборудвана и с едни от най-модерните в онези години заваръчни и бояджийски агрегати, чиято обща стойност възлиза на 15 милиона долара.

    През 1967 г. от наша страна са експортирани 16 000 комплекта крикове и манивели за Франция, а през 1968 г. е предвидено техния брой да се увеличи на 100 000. Тогава е запланувано производството да нарасне на 3000 автомобила годишно, но до такъв респектиращ обем така и не се стига...

    До 1970 г. в Пловдив са изработени общо около 4000 автомобила Булгаррено 8 и 10, при цена на доставените комплекти 6 милиона долара, което значи средно по 1500 долара на автомобил. Първите готови екземпляри са предложени на нашия пазар през февруари 1967 г., което е съобщено официално и в бр.2 на в-к “Авто-Мото”, като посочената там цена е 5500 лева, но крайната пазарна стойност на двете разновидности, фиксирана впоследствие е съответно 6100 лева за Булгаррено 8 и 6800 лева за Булгаррено 10.

    Една сериозна част от тях се продава и в чужбина. В периода 1967-1969 г. например, е експортирана серия от 500 автомобила Булгаррено 10 за Югославия, а през 1970 г. партида от 300 (според други данни 900) автомобила Булгаррено 8 и 10 заминава за Австрия. Наши клиенти стават и някои страни от Близкия изток.

    В началото на 1970 г. производството на Булгаррено е преустановено.

    Коментар


    • #17
      От: Издирвам Булгар Рено 8

      Уикипедията обаче преминава в телеграфен стил през един важен въпрос, а именно прекратяването на производството. Популярната легенда е, че ние сме започнали експорт за трети страни и това ядосало французите, които прекратили производството. Обаче тъкмо преди няколко дена попаднах на интересна статия, при това от човек, който е бил вътре в нещата. Ето цитат:

      доцент д-р Иван Златинов: В средата на 60-те години на м.в. се изгради автомобилен завод "Булгаррено"- Пловдив. Като млад инженер през 1968 г. започнах работа в този завод. Тук вече на поточна линия се монтираха леки автомобили Булгаррено № 8 и № 10. Бях назначен като технолог за производство на спортния модел Булгаралпин. Производството му в по-голямата си част беше ръчно - купе и шаси, а механичната част бе автоматизирана за кратък срок от нашия екип. За няколко месеца произведохме и продадохме 57 броя. Подчертавам че 30-40% от оборудването на трите модификации беше наше българско и то с отлични показатели (преценката е на френските представители на заводите "Рено"). След година преминах на научна работа. За голяма моя изненада научих, че заводът спира работа, въпреки огромния интерес на пазара. В последствие този модерен за времето си завод се превърна в сервиз за боядисване на коли, после клон към заводи "ДСО-6 септември" и т.н. В общественото и медийното пространство се пусна слух, че производството е спряно от френска страна, тъй като държавата ни е нарушила договора-продаване на коли на външния пазар, без разршение. Смея да твърдя, че това не е вярно. Лично съм участвал в експорта на коли до границата (обикновено през Калотина). Тези коли се преглеждаха официално от френските специалисти за качество.
      Един от поводите да напиша тези редове е кой и защо развали договора с "Рено", и защо се скри истината. Защо завод струващ милиони долари се превърна в куп старо желязо.
      Истината е, че по това време започна производството на руските Жигули. Тогавашните управници са разсъждавали или им е било спуснато "отгоре", че след като има социалистическа кола, не трябва да про-извеждаме капиталистическа. Какво се получи, с готови пари човек трябваше да чака 5-8 години за Лада, а ако не му издържат нервите, можеше да си купи Москвич по-скоро. Така че причината за спирането на Булгаррено бе чисто политически натиск на конкурента, въпреки огромния незадоволен пазар на СИВ.
      Каква манипулация - по-добре е да се пусне слухът, че "ние" нелегално продаваме коли.
      Странно колко лесно се промиват мозъците ни: колко малко трябва на човека да се тиражира една мълва и тя сама започва да расте в наивното публично пространство.
      Искам да споделя, че тогава в завод "Булгаррено" имаше ентусиазъм и кадри. "Тайно" млади, но можещи инженери (почти без средства) правеха чисто български автомобил Хеброс - изцяло с наши части. Но и на това се сложи край.
      Някои казват, че съм ужасен човек. Но това не е така - аз имам сърце на мил, чувствителен юноша. Пазя го в буркан със спирт на бюрото си...

      Коментар


      • #18
        От: Издирвам Булгар Рено 8

        в асеновград има едно рено което е отишло на собсвен ход до пункта за старо желязо и сега стои там питах да ли се продава казаха ДА но за цена нищо неми казаха съжалявам че на го снимах

        Коментар


        • #19
          От: Издирвам Булгар Рено 8

          Първоначално публикуван от profesionalista Преглед на мнение
          [ATTACH=CONFIG]243609[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]243608[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]243607[/ATTACH]...ако това е колата,тази е в Поморие,а дали се продава-трябва да се провери.
          Ако имаш път нататък попитай за цената и историята на автомобила

          Коментар


          • #20
            От: Издирвам Булгар Рено 8

            ...ще се постарая, колега!
            HUSGVARNA 630 SMR
            PEUGEOT PARTNER 2,0 HDI

            Коментар


            • #21
              От: Издирвам Булгар Рено 8

              http://www.retro-renault.com/forums/...nault-8-a.html
              Слагам този линк защото съм се навил да копувам този автомобил.Притеснява ме само да не поискат някаква космическа сума пари за него.
              В офертата всъщност влиза и още едно рено 8 - бяло което подозирам че е това което търся.

              Ето малко снимки на червеното(ня бялото по - късно)























              прдните калници,предната лява врата,педната маска и задната врата имат повърхностна ръжда и са огънати.салонът е много зле и не е палена от 10 години.
              за бялата знам само 4е не е палена около 15 - 20 години.

              Коментар


              • #22
                От: Издирвам Булгар Рено 8

                speed750, Булгарреното с мотор от Клио не прегрява ли като е отзад радиатора?

                Инак и моят дядо е имал Дофин, купен към 1960 г. Разправял ми е, че тогава е внесена партида Дофинки в три цвята - бели, зелени и червени (като цветовете на знамето ни). С годините червените екземпляри, които съм видал са станали от оранжеви до охра, а зелените май от самото начало са си били по-скоро синьо-зеленикави.

                Коментар


                • #23
                  От: Издирвам Булгар Рено 8

                  Първоначално публикуван от kompirovski Преглед на мнение
                  speed750, Булгарреното с мотор от Клио не прегрява ли като е отзад радиатора?

                  Инак и моят дядо е имал Дофин, купен към 1960 г. Разправял ми е, че тогава е внесена партида Дофинки в три цвята - бели, зелени и червени (като цветовете на знамето ни). С годините червените екземпляри, които съм видал са станали от оранжеви до охра, а зелените май от самото начало са си били по-скоро синьо-зеленикави.
                  Няма проблем с охлаждането ... с един вентилатор е .
                  Прикачени файлове
                  Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
                  New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

                  Коментар


                  • #24
                    От: Издирвам Булгар Рено 8

                    тук има три снимки на бялото рено.в момента нямам другиhttp://media.snimka.bg/9336/02492666...63-big.jpg?r=0

                    Коментар


                    • #25
                      От: Издирвам Булгар Рено 8

                      това е верният линк http://ziprok.snimka.bg/automobiles/...37918.24926662

                      Коментар


                      • #26
                        От: Издирвам Булгар Рено 8

                        Колеги извинявам се за спама ,но имам чисто нов феродов диск за съединителя на такава кукла и още нещоНатиснете снимката за да я уголемите

Име:30042011937.jpg
Прегледи:2
Размер:148.0 КБ
ID:5302160Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30042011941.jpg
Прегледи:2
Размер:142.8 КБ
ID:5302161!!!!
                        Кола без турбо е като жена без цици, върши работа но не доставя удоволствие.
                        Витара 1.6 16V TURBO POWER!!!
                        "Mud Angels" Stara Zagora

                        Коментар


                        • #27
                          От: Издирвам Булгар Рено 8

                          Искам да попитам хората които са се качвали в рено 8.Възможно ли е мъж който е висок 1.80 и е 90 кила може ли да влезе в рено 8 без проблем.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Издирвам Булгар Рено 8

                            Самото влизане/излизане е малко кофти или поне на мен така ми се стори. Разположението на волана, седалката, вратата и тавана малко пречи (особено при влизане), но като се намъкнеш вътре е сравнително удобно (до колкото може да се използва този израз за кола от такъв клас).
                            С "Фармахим" - непобедим
                            Дизел - само дънки!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Издирвам Булгар Рено 8

                              Първоначално публикуван от mini_mania Преглед на мнение
                              Искам да попитам хората които са се качвали в рено 8.Възможно ли е мъж който е висок 1.80 и е 90 кила може ли да влезе в рено 8 без проблем.
                              Аз съм 80кг, 184см. в моето влизам и излизам с кеф

                              Коментар


                              • #30
                                От: Издирвам Булгар Рено 8

                                Първоначално публикуван от 19R Преглед на мнение
                                Аз съм 80кг, 184см. в моето влизам и излизам с кеф
                                Колега да те попитам като влезеш какво е разтоянието между главата ти и тавана.И нее ли малко неудобно да се натиска газта, защото ръчната скоросния лост и газта са почти в едн линия.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X