Тунелите са едни от най-брилянтните произведения на инженерите. През тях минава голям трафик, а самите те минават през планини и дори под вода. Вижте 10-те най-дълги тунели под вода в света:
10. Тунел под Темза – 0.4 км
Това е най-старият тунел под течаща река света – открит е през 1843 година. По онова време хора от други държави са пътували, за да видят тунела. Той свързва градовете в Родърхайд и Уопинг.
9. Тунел на пристанището в Сидни – 2.8 км
Открит е през август 1992 година. Контролира се от Sydney Harbour Tunnel Company, но от 2022 година ще бъде публична собственост. Той се състои от два тунела с две платна във всяка посока.
8. Вардо – 2.9 км
Това е най-старият подводен тунел в Норвегия. Свързва остров Вардоя със Свартнес. Той е част от европейска магистрала E75.
7. Севърн – 3.62 км
Намира се във Великобритания и свързва Южен Глаучестършайър с Монмътшайър под река Севърн. Построен е между 1873 и 1886 година от компания Great Western Railway.
6. Норт Кейп – 6.8 км
Намира се в област Нордкап в Норвегия. Свързва остров Магероя със сушата. Открит е през 1999 година. Преди това транспортът се е осъществявал само с ферибот. Тунелът е част от европейска магистрала E69. Той е и туристическа атракция в Лапландия, заради красивата гледка отвътре.
5. Ейксунд – 7.7 км
Намира се в Норвегия и свързва сушата с островите Харейдландет и Ейка. Открит е през 2008 година, с една година по-късно от предвиденото, заради затруднения в строежа. На ден от тук минават около 1000 автомобила. Има три платна.
4. Бомлафьорд – 7.8 км
Той е част от проект, в който са включени три моста, свързващи Сторд, Бомло и Фитхар в Норвегия. Има три платна и е част от европейска магистрала E39. Строежът е започнал през 1997 година и бе готов през 2011 година. От тук минават близо 4 000 автомобила на ден. Сред мерките за сигурност са осигурено покритие за мобилни телефони, много осветление и места за обръщане за камиони на всеки 1500 метра.
3. Токио Бей Акуа Лейн – 15 км
Открит е през 1997 година. Планирането и строежът са продължили 31 години. Това е магистрален път, за който се събира такса. Свързва градовете Кисазару и Кавазаки. Преди построяването му хората е трябвало да вземат ферибот или да карат 100 км по обиколен път.
2. Тунелът под Ла Манш – 37.9 км
Собственост е на Eurotunnel. Открит е от Кралица Елизабет Втора през 1994 година. Планове за построяването му е имало още от 1802 година.
1. Сейкан – 53.9 км
Намира се в Япония под проток Цугару. Свързва остров Хокайдо и префектура Аомори. През 1954 година тук потъват 5 ферибота по време на тайфун и правителството решава да построи подводен тунел. Заради тайфуните построяването на мостове е било много рисковано. Открит е през март 1998 година.
10. Тунел под Темза – 0.4 км
Това е най-старият тунел под течаща река света – открит е през 1843 година. По онова време хора от други държави са пътували, за да видят тунела. Той свързва градовете в Родърхайд и Уопинг.
9. Тунел на пристанището в Сидни – 2.8 км
Открит е през август 1992 година. Контролира се от Sydney Harbour Tunnel Company, но от 2022 година ще бъде публична собственост. Той се състои от два тунела с две платна във всяка посока.
8. Вардо – 2.9 км
Това е най-старият подводен тунел в Норвегия. Свързва остров Вардоя със Свартнес. Той е част от европейска магистрала E75.
7. Севърн – 3.62 км
Намира се във Великобритания и свързва Южен Глаучестършайър с Монмътшайър под река Севърн. Построен е между 1873 и 1886 година от компания Great Western Railway.
6. Норт Кейп – 6.8 км
Намира се в област Нордкап в Норвегия. Свързва остров Магероя със сушата. Открит е през 1999 година. Преди това транспортът се е осъществявал само с ферибот. Тунелът е част от европейска магистрала E69. Той е и туристическа атракция в Лапландия, заради красивата гледка отвътре.
5. Ейксунд – 7.7 км
Намира се в Норвегия и свързва сушата с островите Харейдландет и Ейка. Открит е през 2008 година, с една година по-късно от предвиденото, заради затруднения в строежа. На ден от тук минават около 1000 автомобила. Има три платна.
4. Бомлафьорд – 7.8 км
Той е част от проект, в който са включени три моста, свързващи Сторд, Бомло и Фитхар в Норвегия. Има три платна и е част от европейска магистрала E39. Строежът е започнал през 1997 година и бе готов през 2011 година. От тук минават близо 4 000 автомобила на ден. Сред мерките за сигурност са осигурено покритие за мобилни телефони, много осветление и места за обръщане за камиони на всеки 1500 метра.
3. Токио Бей Акуа Лейн – 15 км
Открит е през 1997 година. Планирането и строежът са продължили 31 години. Това е магистрален път, за който се събира такса. Свързва градовете Кисазару и Кавазаки. Преди построяването му хората е трябвало да вземат ферибот или да карат 100 км по обиколен път.
2. Тунелът под Ла Манш – 37.9 км
Собственост е на Eurotunnel. Открит е от Кралица Елизабет Втора през 1994 година. Планове за построяването му е имало още от 1802 година.
1. Сейкан – 53.9 км
Намира се в Япония под проток Цугару. Свързва остров Хокайдо и префектура Аомори. През 1954 година тук потъват 5 ферибота по време на тайфун и правителството решава да построи подводен тунел. Заради тайфуните построяването на мостове е било много рисковано. Открит е през март 1998 година.
Коментар