От: Най-големият двигател в света!
То допълнителната тяга, осигурена от вятъра е безспорно хубаво нещо, но в обозримо бъдеще няма шанс да видим масово търговски кораби под ветрила. Съвременните кораби, задвижвани от ДВГ, по-специално двутактовите, кръстоглави дизелови двигатели са много ефективни. Поради увеличаването на цената на горивата, корабособствениците и операторите намалиха средната скорост на корабите с няколко възла (което може би са двадесетина оборота/мин на двигателя) и реализират огромна икономия. В момента повечето търговски кораби плават с по-ниска средна скорост от клиперите, но важното е, че сметката излиза. За да ги достигнат по ефективност, бъдещите ветроходни кораби ще трябва да са огромни. Отдавна се правят проекти, експериментира се с различни ветрила, мачти, материали, управление и т.н. , но развитието на съвременните корабни ДВГ ги бие още преди да направят прототип на ефективен ветроход. Май, най-много стигат до етапа да построят екзотичен пасажерски кораб, частично задвижван от силата на вятъра. Просто за динамиката на съвременните търговия и транспорт, силата на вятъра не е достатъчна.
То допълнителната тяга, осигурена от вятъра е безспорно хубаво нещо, но в обозримо бъдеще няма шанс да видим масово търговски кораби под ветрила. Съвременните кораби, задвижвани от ДВГ, по-специално двутактовите, кръстоглави дизелови двигатели са много ефективни. Поради увеличаването на цената на горивата, корабособствениците и операторите намалиха средната скорост на корабите с няколко възла (което може би са двадесетина оборота/мин на двигателя) и реализират огромна икономия. В момента повечето търговски кораби плават с по-ниска средна скорост от клиперите, но важното е, че сметката излиза. За да ги достигнат по ефективност, бъдещите ветроходни кораби ще трябва да са огромни. Отдавна се правят проекти, експериментира се с различни ветрила, мачти, материали, управление и т.н. , но развитието на съвременните корабни ДВГ ги бие още преди да направят прототип на ефективен ветроход. Май, най-много стигат до етапа да построят екзотичен пасажерски кораб, частично задвижван от силата на вятъра. Просто за динамиката на съвременните търговия и транспорт, силата на вятъра не е достатъчна.
Коментар