Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Най-големият двигател в света!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Най-големият двигател в света!

    Първоначално публикуван от Calico Преглед на мнение
    Колега,
    ако бяхте погледнали профила ми, щяхте да прочетете че професията ми е корабен механик. 12 години по корабите, после пак в бранша, но на брега и ПРЕКРАСНО знам кой по света произвежда части за тези двигатели и кой и къде ги конструира - такава ми е сега работата.

    Похвално, гледам и източника на познанията Ви е много надежден Прави се така.
    Как се прави, т.е. търси НАДЕЖДНА информация, съм показал в линк по-горе. Ако имате затруднения с езика, ползвайте чичко гугъл.

    П.С. Темата за мен е интересна, доколкото се явявам нещо малко акционер на Sulzer
    Последно редактирано от GN2355; 24-05-12, 10:13.

    Коментар


    • #32
      От: Най-големият двигател в света!

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      1. Защо почти не се използват турбини?
      2. Защо почти не се използва ядрена енергия?
      И двете изискват висококвалифициран персонал-респ по-висока експлоатационна цена. Турбините можеби са с по-нисък КПД и по-висок специфичен разход. За мирният атом зелените човечета също играят не малка роля.

      Коментар


      • #33
        От: Най-големият двигател в света!

        Предполагам, че причината е КПД-то. Двутактовия дизел е с КПД много близко до теоретично възможното КПД на машина работеща по цикъла на Карно. Имам някакви спомени, че КПД-то на тези дизели е над 40%. КПД-то на турбините е около 30%. И двете са спомен от училище, което завърших преди ... 24 години. Там където печелят турбините е високата мощност при малка собствена маса, но при търговските кораби масата не ги бърка. Бърка ги икономичността и тези около 33% допълнителна работа за същото количество гориво са много. За ядрените двигатели - предполагам, че първо струват майка си и баща си, второ - изискват висококвалифициран персонал и въобще на никой не му се мисли за случка като "ами ако...". Дизела най-много да посмърди малко. Също предполагам, че много държави имат ограничения за влизане на ядрени кораби в акваториите им.

        По скоро ме учудва, че няма тецове с такива двигатели. Предполагам, че има начин тези дизели да се накарат да работят на газ. Да не говорим, че също могат да топлят вода. Предполагам, че при тецовете пък има някакви други ограничения, които прават употребата на турбини по-изгодна.

        Коментар


        • #34
          От: Най-големият двигател в света!

          Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
          Предполагам, че причината е КПД-то. Двутактовия дизел е с КПД много близко до теоретично възможното КПД на машина работеща по цикъла на Карно. Имам някакви спомени, че КПД-то на тези дизели е над 40%. КПД-то на турбините е около 30%. И двете са спомен от училище, което завърших преди ... 24 години. Там където печелят турбините е високата мощност при малка собствена маса, но при търговските кораби масата не ги бърка. Бърка ги икономичността и тези около 33% допълнителна работа за същото количество гориво са много. За ядрените двигатели - предполагам, че първо струват майка си и баща си, второ - изискват висококвалифициран персонал и въобще на никой не му се мисли за случка като "ами ако...". Дизела най-много да посмърди малко. Също предполагам, че много държави имат ограничения за влизане на ядрени кораби в акваториите им.

          По скоро ме учудва, че няма тецове с такива двигатели. Предполагам, че има начин тези дизели да се накарат да работят на газ. Да не говорим, че също могат да топлят вода. Предполагам, че при тецовете пък има някакви други ограничения, които прават употребата на турбини по-изгодна.
          Парната турбина със сигурност е по-ефективна на честотите, на които трябва да работят промишлените електрогенератори. Навремето са се правели дизелови електроцентрали, но при съвсем други мащаби.

          Коментар


          • #35
            От: Най-големият двигател в света!

            На газ може и да заработят, ама на въглища... Не всички ТЕЦ-ове са на газ.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #36
              От: Най-големият двигател в света!

              И на въглища сигурно могат да заработят. Всъщност Дизел така ги е и мислил - с въглищен прах. Ще трябва да се мели, разбира се.

              На газ ще е трудно - двутактови са и не обичат предварително смесване.

              Коментар


              • #37
                От: Най-големият двигател в света!

                Сега се замислих по въпроса. Наистина 50 херца са си 3000 оборота в минута, а този дизел е предвиден за 102. То и малките автомобилни дизели при 3000 оборота не са особено икономични. Значи отиваме на редуктори, значи още триене и КПД-то отиде надолу. От друга страна - за да заработят на въглища, те трябва да се превърнат в много финна пудра. Въглищната пудра обаче е взривоопасна. Тоест още проблеми.

                А на кораба си му идва точно. Ползва най-ефтиното възможно гориво, оборотите му позволяват директно на вала да се сложи винта без скоростни кутии. И да пуши повечко в океанските простори няма еконадзор или поне не е толкова стриктен.

                И тези кораби наистина впечатляват. Странно ми е защо са по-големи от класа "панамакс". Може би предвиждат логистика, при която не им се налага да минават Панамския канал.

                Коментар


                • #38
                  От: Най-големият двигател в света!

                  Маке му и трьн...........баш през там са мислени,Панама канал номер 2 е на пьт.

                  Копат малко след моста на Америките,излиза зад Кулебра,после копад на Педро Мигел логс,качват на езерото Гатун и после слизат дясно на сегашния канал.ЗАКЛЕАМ СЕ

                  http://www.youtube.com/watch?v=Kwx7UrdiBqU

                  http://www.popularmechanics.com/science/4212183
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #39
                    От: Най-големият двигател в света!

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

                    На газ ще е трудно - двутактови са и не обичат предварително смесване.
                    При тия не играе роля колко са тактови.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #40
                      От: Най-големият двигател в света!

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      При тия не играе роля колко са тактови.
                      При дизеловия цикъл не играе.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Най-големият двигател в света!

                        Първоначално публикуван от Alexr Преглед на мнение
                        Въглищната пудра обаче е взривоопасна.
                        Той Дизел точно на това е разчитал. А въглищата могат да се мелят на място.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Най-големият двигател в света!

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Той Дизел точно на това е разчитал. А въглищата могат да се мелят на място.
                          Хубава идея. Предполагам, че ако цената на течните горива продължи така да бяга, току виж се появили и дизели на въглищен прах, като си мелят въглищата на място. Предполагам, че ще трябва обаче и някаква допълнителна обработка. Просто след изгарянето не трябва да остава никакъв твърд остатък, иначе ще е все едно да се добави пясък в мазута. Много бързо ще се износват цилиндрите и клапаните.

                          Двигателя си го бива. Възхищавам се на хората, които ги измислят и произвеждат.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Най-големият двигател в света!

                            Интересно ..........
                            Тук по телевизията даваха филм за този кораб, само че казаха, че двигателя е корейски DAEWOO. Аха, честно! Именно зарад туй е пълно с дръпнати очички, просто според договора пущината е трябвало да бъде монтирана от корейци.
                            Иначе MAERSK е най-голямата компания за контейнерни превози в Света, а въпросния кораб товари малко повече от 5000 /пет хиляди/ контейнера на един път!
                            Последно редактирано от мишоци; 28-05-12, 02:57. Причина: допълнение
                            Ако ще нафтата и без пари да я направят, пак че краднем!
                            Само DIESEL !!!

                            Мечтата на всеки леопард е да има гащи от курвенска кожа.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Най-големият двигател в света!

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Тъкмо се чудих как се маже това. Вече знам и знанието не ме прави много по-щастлив.

                              Опъването на платната със сигурност ще се случи. Те са изоставени малко по емоционални причини с настъплението на парната машина, но имат своя смисъл като основни или най-добре допълнителни източници на тяга. При съвременното количество метеоданни и съвременната изчислителна техника, нищо чудно да ги преоткрият като ценова ефективност.
                              Лошото е че при съвременната конфигурация на корабите няма къде да сложиш мачтите . Особено на танкер ; газовоз или контейнеровоз от типа Мерск . Платната са зарязани защото вече максималната им възможна площ не е стигала да задвижи значително по тежките кораби с метални корпуси . Освен това зоните на безветрие в океана са много и много големи където на времето с месеци са чакали вятър .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #45
                                От: Най-големият двигател в света!

                                Alexr, ти да не мислиш, че корабният мазут е нещо много чисто и не оставя пепел при горенето? Ама се справят някак си.

                                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                                Лошото е че при съвременната конфигурация на корабите няма къде да сложиш мачтите . Особено на танкер ; газовоз или контейнеровоз от типа Мерск . Платната са зарязани защото вече максималната им възможна площ не е стигала да задвижи значително по тежките кораби с метални корпуси . Освен това зоните на безветрие в океана са много и много големи където на времето с месеци са чакали вятър .
                                То ясно, че на съвременните кораби няма място за мачти - никой не го е и мислил. Но кораби се правят непрекъснато.
                                И е ясно, че не винаги и навсякъде има вятър и че не стига за всичко, но пък кой ти я дава тази допълнителна тяга?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X