http://www.monitor.bg/article?sid=&aid=171214&eid=1483
Даже почнаха да цитират някои от участниците в форума.
Щом и от вестниците четат форума се чудя какво мислят за отношението на повечето от форума към тяхната (журналистическа) гилдия
GPS предупреждава за камери
Сателити срещу радарите на КАТ
Апаратчето вие като сирена или с човешки глас крещи “Полиция, полиция”
КРАСИМИР КРУМОВ
Снимка Монитор
Полицията прилага нови техники за следене на автомобилния трафик с видеокамери.
GPS навигационни системи предупреждават за камери и радари на КАТ по пътищата и у нас. Свързаните със сателит машинки елиминират проверките на пътната полиция със "система за ранно оповестяване". Това показва опитът, споделян от фенове на офроуда и собственици на сателитна навигация по специализираните интернет форуми.
Шофьорското опълчение се е раздвижило и трупа цели масиви от POI (точки, представляващи интерес) с местоположението на радари, камери, ограничения и традиционни места, на които дебнат полицейски постове. Катаджиите дебнат най-често на завой или под сянка, гласи правилото отпреди технологичната революция. Сега обаче нещата са по-сложни. Базата с данни се обновява почти всеки ден, понякога по няколко пъти дневно.
"Сякаш се намирам сред тайфа крадци, които си разменят шперцове", коментира по този повод в един от форумите потребителят от Бургас Симеон.
За разлика от забранените антирадари използването на POI е законно, а освен това масово разпространено в Западна Европа, САЩ и въобще в страните, където има добре разработени карти и екстри за сателитна навигация. Нещо повече, за точките с радари и полицейски контроли в картите на Полша за Garmin и TomTom е записано, че базата данни е предоставена от Главната комендатура на полицията. За картите на Гърция и Италия пък има такива екстри като предупреждения за опасни наклони, опасни завои, мостове или жп прелези. Презумпцията е, че щом има поставени камери, то мястото е опасно и там често стават катастрофи. Идеята за поставянето им е не съответното вътрешно министерство да си напълни бюджета с глоби, а да се намалят смъртността и броят на злополуките.
Принципът, на който действа "ранното оповестяване", е прост. С помощта на сателити GPS определя местоположението на автомобила. При предварително зададени условия и в зависимост от модела апаратчето писука, вие като сирена или с човешки глас, записан в Мр3-файл, крещи "Полиция, полиция". Активацията става по два параметъра - единият е при наближаване на определено разстояние, вторият - при движение със скорост, по-висока от позволената. Така например при движение със 140 км в час GPS ще се "разтревожи", когато наближите на километър от мястото, където е радарът, и ще писука, докато свалите газта до 120 или 90, колкото е съответното ограничение. Ако обаче минете по това трасе с 80 километра в час, машинката дори няма да ви занимава с това, че наблизо има катаджии или стационарна камера с радар.
Точките могат да бъдат качени директно в GPS или да бъдат инсталирани в SD карта. Репортерски текст показа нагледно действието на системата в софийски условия и из страната, като със сигурност спести поне 4-5 възможни акта. При движение по "Цариградско шосе" откъм "Горублянското ханче" в посока редакцията на "Монитор" със 110 км в час на 800 метра преди "Експото" GPS със звук и визуален червен надпис предупреждава за радар и ограничение от 80 км в час. Алармата не спира, докато скоростта не падне под 80.
.
Даже почнаха да цитират някои от участниците в форума.
Щом и от вестниците четат форума се чудя какво мислят за отношението на повечето от форума към тяхната (журналистическа) гилдия

GPS предупреждава за камери
Сателити срещу радарите на КАТ
Апаратчето вие като сирена или с човешки глас крещи “Полиция, полиция”
КРАСИМИР КРУМОВ
Полицията прилага нови техники за следене на автомобилния трафик с видеокамери.
GPS навигационни системи предупреждават за камери и радари на КАТ по пътищата и у нас. Свързаните със сателит машинки елиминират проверките на пътната полиция със "система за ранно оповестяване". Това показва опитът, споделян от фенове на офроуда и собственици на сателитна навигация по специализираните интернет форуми.
Шофьорското опълчение се е раздвижило и трупа цели масиви от POI (точки, представляващи интерес) с местоположението на радари, камери, ограничения и традиционни места, на които дебнат полицейски постове. Катаджиите дебнат най-често на завой или под сянка, гласи правилото отпреди технологичната революция. Сега обаче нещата са по-сложни. Базата с данни се обновява почти всеки ден, понякога по няколко пъти дневно.
"Сякаш се намирам сред тайфа крадци, които си разменят шперцове", коментира по този повод в един от форумите потребителят от Бургас Симеон.
За разлика от забранените антирадари използването на POI е законно, а освен това масово разпространено в Западна Европа, САЩ и въобще в страните, където има добре разработени карти и екстри за сателитна навигация. Нещо повече, за точките с радари и полицейски контроли в картите на Полша за Garmin и TomTom е записано, че базата данни е предоставена от Главната комендатура на полицията. За картите на Гърция и Италия пък има такива екстри като предупреждения за опасни наклони, опасни завои, мостове или жп прелези. Презумпцията е, че щом има поставени камери, то мястото е опасно и там често стават катастрофи. Идеята за поставянето им е не съответното вътрешно министерство да си напълни бюджета с глоби, а да се намалят смъртността и броят на злополуките.
Принципът, на който действа "ранното оповестяване", е прост. С помощта на сателити GPS определя местоположението на автомобила. При предварително зададени условия и в зависимост от модела апаратчето писука, вие като сирена или с човешки глас, записан в Мр3-файл, крещи "Полиция, полиция". Активацията става по два параметъра - единият е при наближаване на определено разстояние, вторият - при движение със скорост, по-висока от позволената. Така например при движение със 140 км в час GPS ще се "разтревожи", когато наближите на километър от мястото, където е радарът, и ще писука, докато свалите газта до 120 или 90, колкото е съответното ограничение. Ако обаче минете по това трасе с 80 километра в час, машинката дори няма да ви занимава с това, че наблизо има катаджии или стационарна камера с радар.
Точките могат да бъдат качени директно в GPS или да бъдат инсталирани в SD карта. Репортерски текст показа нагледно действието на системата в софийски условия и из страната, като със сигурност спести поне 4-5 възможни акта. При движение по "Цариградско шосе" откъм "Горублянското ханче" в посока редакцията на "Монитор" със 110 км в час на 800 метра преди "Експото" GPS със звук и визуален червен надпис предупреждава за радар и ограничение от 80 км в час. Алармата не спира, докато скоростта не падне под 80.
.
Коментар