ще ви копирам едно описание на това велико джипче, направено от колегата PENN от рибарския форум (надявам се че няма да ми се разсърди)
описанието е направо за систематизирана информация - вперчатленияно понеже е написано в неподражаемия стил на PENN, реших че е по-подходящо за този подфорум
Лето господне.............май 95 ше да е било с голям мерак взехме единственото нещо което може да катери из Драгалевските баири,неповторимата джипка Сузуки Самураи.Джипката имаше 1.0 моторче 4 цилиндърчета и около 50 коня ма ще те излаja за конете.
Един от първите модели - стария волан,барабанни спирачки на всички колелета и 4 степенна кутия.Първо да почнем от тенекето.
Колата или джипа,че е хибрид някакъв това,в младите си години е бил светлосин лъч някъде из Швейцaрия,каран недoкаран с показания на километража 80 000+.Тенекиите и не бяха много добре,нямаше дупки по тях,но като го вкараш в река нямаше смисъл след това да му отваряш вратите - водата си течеше през пода някъде,а и отделно имаше пробки за изтичане.Цялото купе е желязно,само таблото вътре беше пластика.Удрял сам Фиaт Регата и ми се обели бронята и се строших стъкълцето на мигача,но понеже Фиятката я намерих челно със злоба му отидоха фарове,решетка,броня,мигач,радиатор...........Не се пробвайте срещу такава,не изглеждат яки колици ма не е пластика като всеки уважаващ себе си Фiaт.Тенекии се правят лесно,почти няма облицовка никъде по тази вашта,а махането на седалките,вратите,предния прозорците и задния капак става за около 20 минути ако имате синове близнаци.Заприличва на малък Land Ровер или на леген с риболовци,номера е да не падаш от него,че много тресе.
Тресенето няма как да се избегне защото това е дълго колкото ваната у вас,а са му пернали едни ресьори все едно подарени от Газка,главините са му същите,че и по същия начин се мажат.Там проблеми никакви,няма трошене там,пускали сме се зимата по пистите на Боровец с това,минавал сам къде ли не,тръшкал сам го както аз си знам................никви нерви,правено като камион.
Лошото нещо са спирачките - няма как да знаеш коя ще хване повече и само човек който е карал кола или подобие с 4 барабанни ще ме разбере.Качваш на леда и от 10 спирания 6 ще ти дръпне на едната и 4 на другата страна ако са ти редовни и правилно нагласени барабанните накладки.Ако не............не се качвай на леда,а спирай със скорости.
Ресьорите са ми някакви левчета и всеки ги прави,но не се катерете повече от 7 риболовеца,че се обръщат и може да се строши някои лист,а и щадете човека които рита спирачките,че и на него не му е лесно.
Мотора му свалям шапка,карал сам какво ли не,как ли не,къде ли не.................такъв мотор няма.Харчи има/нма 10 на 100 със спокойно каране,че около стоте мислиш,че излиташ.Това нещо ми е палило с половин оборот на Плевенска жега,на студ в Боровец,на влага от преминаване на едни рекички около Приморски.........няма такова палене.Батерийката му е е от тия малките ситнежи с по около 40 ампера,но и цялата кола имаше 6 бушона ако правилно помня.Мотора грам масло не харчеше и най-важно не започна да харчи след нашето каране,въздушния му филтър става от москвич Алеко както и задните стопове от дванаистак,но го няма бялото за заден ход.Това го разбрахме след като брата спрял да се включи блокажа и един дипломат се усука завалията и помля една нова Вектра - десни врати,колонка и стъкла с кълници на салата,на брата бронята,стоп и панти на zадната вратичка.Пак казвам - ни са бъзикаи с джелезото,мое да е гнило ма джелезо.
Парно никакво,на позиция 3 ти вее нещо колкото да ти разтопи снегa по ботушите,но и нащо беше с някакъв специялен хайдушки гюрук,та може и там да е отивала благинката.
Блокажите му се включват както вече казах на спряла кола и са някаква странна P образна изгаzица и много трябва да си в час кое и как се е включило,изключването става пак сlед като спреш,но и малко заден ти трябва,че иначе си стоиш на четворка.
Колата / ма как звучи / имаше ръчна газ - не смyкач или обогатител или там каквото имат другите,а нормално си жило за газта което като скъсаш жилото на педала ти позволява да се пребереш като включиш на бавни и с дръпнат смyкаш така да речем си пердаши с около 15 километра в час.
На първа бавни всеки който има по голям номер от 41 може да го бие на сол/пипер,но почне ли да катери НЕМА ЛАБАВО,на сняг закъсва след като му се скрият фаровете или отблясъците от тях,преди това му трябва само много газ на втора бавни.Преспи с предница се разбиват без много зор,че всичко е метално и няма какво да се криви толкова,паркирането е мечта,няма тротоар които да го спре и с малките си габарити се навира на всякъде.
Това е една от малкото коли която се води джип и може да се кара с нормални автомобилни гуми с размер 14 цола ако правилно помня.Нисан Патрол ревеше всяка зима за 16 цола и едната му гума беше мааалко по-скапа от четирите на Самурайката.
Багаж и деца не е добре да се восят,вътре си гол и заблеян колоездач може да се насади като стои та гледай,zадната седалка е колкото да има нещо,вътре друса та се не трае и не е препоръчително да се опитват по-дълги преходи от 25-30 километра.
Цялата тая въшка обаче струваше около 3000 лева,подържането и е майтап пълен и всеки може да си играе с нея,частите са и евтини,а е много здраво нещо,минава където си иска и за риболов е незаменима.
Имам доста историйки с въпросното возило,но някои от тях са от мойта бyрна младост и ще си премълча.
По десетобалната система за стара кола на мотора давам 11,тенекета за на 5,окачване на 9,спирачки на 2 ако работят и проходимост е извън класъцията,там няма спиране,че и сам си го бутах по лeда с гуми галоши.
Е кое не съм му казал - максималната му скорост е 109 по каталог,колата е под 50 коня,а с 4 барабанни спирачки няма как да караш като луд ако си семеен.
Аз София Китен сам го взимал за около 9 часа и то на кабрио,но и много спирахме,че всичко от ушите надолу те боли.Това е резервна или втора кола в семейството,за основна аз бих се замислил.
За цената също може да се спори - 3000 лева го купиха цялото,а за ремонти ако не се броi катастрофата я сме дали 200 я не.Финала му в наши ръце беше след като баща ми го фраснаха в спряло положение на околоврасното и го дадохме за 700 кинта на човека които го поддържаше и го знаеше,че само тенекийки му трябват и става кукла.
описанието е направо за систематизирана информация - вперчатленияно понеже е написано в неподражаемия стил на PENN, реших че е по-подходящо за този подфорум
Лето господне.............май 95 ше да е било с голям мерак взехме единственото нещо което може да катери из Драгалевските баири,неповторимата джипка Сузуки Самураи.Джипката имаше 1.0 моторче 4 цилиндърчета и около 50 коня ма ще те излаja за конете.
Един от първите модели - стария волан,барабанни спирачки на всички колелета и 4 степенна кутия.Първо да почнем от тенекето.
Колата или джипа,че е хибрид някакъв това,в младите си години е бил светлосин лъч някъде из Швейцaрия,каран недoкаран с показания на километража 80 000+.Тенекиите и не бяха много добре,нямаше дупки по тях,но като го вкараш в река нямаше смисъл след това да му отваряш вратите - водата си течеше през пода някъде,а и отделно имаше пробки за изтичане.Цялото купе е желязно,само таблото вътре беше пластика.Удрял сам Фиaт Регата и ми се обели бронята и се строших стъкълцето на мигача,но понеже Фиятката я намерих челно със злоба му отидоха фарове,решетка,броня,мигач,радиатор...........Не се пробвайте срещу такава,не изглеждат яки колици ма не е пластика като всеки уважаващ себе си Фiaт.Тенекии се правят лесно,почти няма облицовка никъде по тази вашта,а махането на седалките,вратите,предния прозорците и задния капак става за около 20 минути ако имате синове близнаци.Заприличва на малък Land Ровер или на леген с риболовци,номера е да не падаш от него,че много тресе.
Тресенето няма как да се избегне защото това е дълго колкото ваната у вас,а са му пернали едни ресьори все едно подарени от Газка,главините са му същите,че и по същия начин се мажат.Там проблеми никакви,няма трошене там,пускали сме се зимата по пистите на Боровец с това,минавал сам къде ли не,тръшкал сам го както аз си знам................никви нерви,правено като камион.
Лошото нещо са спирачките - няма как да знаеш коя ще хване повече и само човек който е карал кола или подобие с 4 барабанни ще ме разбере.Качваш на леда и от 10 спирания 6 ще ти дръпне на едната и 4 на другата страна ако са ти редовни и правилно нагласени барабанните накладки.Ако не............не се качвай на леда,а спирай със скорости.
Ресьорите са ми някакви левчета и всеки ги прави,но не се катерете повече от 7 риболовеца,че се обръщат и може да се строши някои лист,а и щадете човека които рита спирачките,че и на него не му е лесно.
Мотора му свалям шапка,карал сам какво ли не,как ли не,къде ли не.................такъв мотор няма.Харчи има/нма 10 на 100 със спокойно каране,че около стоте мислиш,че излиташ.Това нещо ми е палило с половин оборот на Плевенска жега,на студ в Боровец,на влага от преминаване на едни рекички около Приморски.........няма такова палене.Батерийката му е е от тия малките ситнежи с по около 40 ампера,но и цялата кола имаше 6 бушона ако правилно помня.Мотора грам масло не харчеше и най-важно не започна да харчи след нашето каране,въздушния му филтър става от москвич Алеко както и задните стопове от дванаистак,но го няма бялото за заден ход.Това го разбрахме след като брата спрял да се включи блокажа и един дипломат се усука завалията и помля една нова Вектра - десни врати,колонка и стъкла с кълници на салата,на брата бронята,стоп и панти на zадната вратичка.Пак казвам - ни са бъзикаи с джелезото,мое да е гнило ма джелезо.
Парно никакво,на позиция 3 ти вее нещо колкото да ти разтопи снегa по ботушите,но и нащо беше с някакъв специялен хайдушки гюрук,та може и там да е отивала благинката.
Блокажите му се включват както вече казах на спряла кола и са някаква странна P образна изгаzица и много трябва да си в час кое и как се е включило,изключването става пак сlед като спреш,но и малко заден ти трябва,че иначе си стоиш на четворка.
Колата / ма как звучи / имаше ръчна газ - не смyкач или обогатител или там каквото имат другите,а нормално си жило за газта което като скъсаш жилото на педала ти позволява да се пребереш като включиш на бавни и с дръпнат смyкаш така да речем си пердаши с около 15 километра в час.
На първа бавни всеки който има по голям номер от 41 може да го бие на сол/пипер,но почне ли да катери НЕМА ЛАБАВО,на сняг закъсва след като му се скрият фаровете или отблясъците от тях,преди това му трябва само много газ на втора бавни.Преспи с предница се разбиват без много зор,че всичко е метално и няма какво да се криви толкова,паркирането е мечта,няма тротоар които да го спре и с малките си габарити се навира на всякъде.
Това е една от малкото коли която се води джип и може да се кара с нормални автомобилни гуми с размер 14 цола ако правилно помня.Нисан Патрол ревеше всяка зима за 16 цола и едната му гума беше мааалко по-скапа от четирите на Самурайката.
Багаж и деца не е добре да се восят,вътре си гол и заблеян колоездач може да се насади като стои та гледай,zадната седалка е колкото да има нещо,вътре друса та се не трае и не е препоръчително да се опитват по-дълги преходи от 25-30 километра.
Цялата тая въшка обаче струваше около 3000 лева,подържането и е майтап пълен и всеки може да си играе с нея,частите са и евтини,а е много здраво нещо,минава където си иска и за риболов е незаменима.
Имам доста историйки с въпросното возило,но някои от тях са от мойта бyрна младост и ще си премълча.
По десетобалната система за стара кола на мотора давам 11,тенекета за на 5,окачване на 9,спирачки на 2 ако работят и проходимост е извън класъцията,там няма спиране,че и сам си го бутах по лeда с гуми галоши.
Е кое не съм му казал - максималната му скорост е 109 по каталог,колата е под 50 коня,а с 4 барабанни спирачки няма как да караш като луд ако си семеен.
Аз София Китен сам го взимал за около 9 часа и то на кабрио,но и много спирахме,че всичко от ушите надолу те боли.Това е резервна или втора кола в семейството,за основна аз бих се замислил.
За цената също може да се спори - 3000 лева го купиха цялото,а за ремонти ако не се броi катастрофата я сме дали 200 я не.Финала му в наши ръце беше след като баща ми го фраснаха в спряло положение на околоврасното и го дадохме за 700 кинта на човека които го поддържаше и го знаеше,че само тенекийки му трябват и става кукла.
Коментар