Отдавна обмислям един формат на офроуд игра. Нямам претенции за авторство, но много ми се ще да я реализираме, било на следващия Събор, било като самостоятелно мероприятие.
Бих желал да я обсъдим заедно. За целта ще опиша идеята си и проекто-правилата:
В играта могат да участват всякакви офроуд превозни средства (джипове, АТВ, ендуро и др.). Допускат се до двама състезатели с едно превозно средство, т.е. пилот и навигатор, или само пилот-навигатор. Класирането е общо.
Целта на състезанието е всеки участник (екипаж) да обходи N на брой точки, зададени по координати.
След теглене на жребий, всеки състезател (екип) получава съответния състезателен номер. Стартът е от едно и също място, през 1 минута.
За начало се счита връчването на запечатан плик с координати на първата точка, която е различна за всеки. На всяка от точките има съдия, който дава на пристигналия състезател (взависимост от номера му) нов, запечатан плик с координати на следващата точка. Последната точка е точката на финала.
Състезателите могат да се движат до съответната точка, по произволно избран маршрут, включително и по пътищата на републиканската пътна мрежа.
Пример:
N (броя на точките)=6, номерирани от 0 до 5.
М (брой на състезателите)=20 с нонера по жребий, от 1 до 20.
Маршрут на състезтел N1 – старт (т. 0) > т. 1 > т. 2 > т. 3 > т. 4 > т. 5 > финал (т. 0)
Маршрут на състезтел N2 – старт (т. 0) > т. 3 > т. 2 > т. 4 > т. 1 > т. 5 > финал (т. 0)
Маршрут на състезтел N3 – старт (т. 0) > т. 4 > т. 3 > т. 4 > т. 2 > т. 1 > финал (т. 0)
Маршрут на състезтел N4 – старт (т. 0) > т. 5 > т. 4 > т. 3 > т. 1 > т. 2 > финал (т. 0)
............................................................................................................................................
Мршрут на състезтел N20 – старт (т. 0) > т. 2 > т. 4 > т. 5 > т. 3 > т. 1 > финал (т. 0)
Отчита се времето, като последното се корегира с наказателни минути. Наказания се получават, когато скоростта извън републиканската пътна мрежа е над 40 км/час, или по пътищата на последната е превишена максимално допустимата, разрешената скорост. Наказателните минути са равни на максималното превишение на скороста в км/час, умножени по дължината на пътя (учстъкът в който е извършено нрушението), като за всеки започнати 100 метра, се прибавя по единица.
След приключване на състезанието, състезателите предават траковете от GPS-ите си, за контрол на маршрута и отчет на евентуални нарушения.
Пример:
Състезател N3 е обходил всички точки по зададения му ред за 3 часа и 17 минути. Същият обяче е карал в продължание на 120 метра по горски път със скорост над 40 км/час, като максималната за отсечката е била 45 км/час, за което получава 2х5=10 наказателни минути. Две, защото са започнати следващите 100 метра и 5, защото с 5 км е превишил разрешените 40 км/час. Освен това, същият състезател е преминал през населено място, където в продължение на 280 метра е превишил разрешената скорост, като максималната за отсечката е била 57 км/час, за което получава още 3х7=21 наказателни минути. Корегираното време на състезател N3 е 3ч.17м.+10м.+21м.=3 часа и 48 минути.
Разбира се, карането с предпазни средства, в случая с каски е задължително, за джиповете и колани, а за АТВ и ендуро - ризници, наколенки и ботуши.
Бих желал да я обсъдим заедно. За целта ще опиша идеята си и проекто-правилата:
В играта могат да участват всякакви офроуд превозни средства (джипове, АТВ, ендуро и др.). Допускат се до двама състезатели с едно превозно средство, т.е. пилот и навигатор, или само пилот-навигатор. Класирането е общо.
Целта на състезанието е всеки участник (екипаж) да обходи N на брой точки, зададени по координати.
След теглене на жребий, всеки състезател (екип) получава съответния състезателен номер. Стартът е от едно и също място, през 1 минута.
За начало се счита връчването на запечатан плик с координати на първата точка, която е различна за всеки. На всяка от точките има съдия, който дава на пристигналия състезател (взависимост от номера му) нов, запечатан плик с координати на следващата точка. Последната точка е точката на финала.
Състезателите могат да се движат до съответната точка, по произволно избран маршрут, включително и по пътищата на републиканската пътна мрежа.
Пример:
N (броя на точките)=6, номерирани от 0 до 5.
М (брой на състезателите)=20 с нонера по жребий, от 1 до 20.
Маршрут на състезтел N1 – старт (т. 0) > т. 1 > т. 2 > т. 3 > т. 4 > т. 5 > финал (т. 0)
Маршрут на състезтел N2 – старт (т. 0) > т. 3 > т. 2 > т. 4 > т. 1 > т. 5 > финал (т. 0)
Маршрут на състезтел N3 – старт (т. 0) > т. 4 > т. 3 > т. 4 > т. 2 > т. 1 > финал (т. 0)
Маршрут на състезтел N4 – старт (т. 0) > т. 5 > т. 4 > т. 3 > т. 1 > т. 2 > финал (т. 0)
............................................................................................................................................
Мршрут на състезтел N20 – старт (т. 0) > т. 2 > т. 4 > т. 5 > т. 3 > т. 1 > финал (т. 0)
Отчита се времето, като последното се корегира с наказателни минути. Наказания се получават, когато скоростта извън републиканската пътна мрежа е над 40 км/час, или по пътищата на последната е превишена максимално допустимата, разрешената скорост. Наказателните минути са равни на максималното превишение на скороста в км/час, умножени по дължината на пътя (учстъкът в който е извършено нрушението), като за всеки започнати 100 метра, се прибавя по единица.
След приключване на състезанието, състезателите предават траковете от GPS-ите си, за контрол на маршрута и отчет на евентуални нарушения.
Пример:
Състезател N3 е обходил всички точки по зададения му ред за 3 часа и 17 минути. Същият обяче е карал в продължание на 120 метра по горски път със скорост над 40 км/час, като максималната за отсечката е била 45 км/час, за което получава 2х5=10 наказателни минути. Две, защото са започнати следващите 100 метра и 5, защото с 5 км е превишил разрешените 40 км/час. Освен това, същият състезател е преминал през населено място, където в продължение на 280 метра е превишил разрешената скорост, като максималната за отсечката е била 57 км/час, за което получава още 3х7=21 наказателни минути. Корегираното време на състезател N3 е 3ч.17м.+10м.+21м.=3 часа и 48 минути.
Разбира се, карането с предпазни средства, в случая с каски е задължително, за джиповете и колани, а за АТВ и ендуро - ризници, наколенки и ботуши.
Коментар