Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Формат за офроуд игра.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Формат за офроуд игра.

    Отдавна обмислям един формат на офроуд игра. Нямам претенции за авторство, но много ми се ще да я реализираме, било на следващия Събор, било като самостоятелно мероприятие.

    Бих желал да я обсъдим заедно. За целта ще опиша идеята си и проекто-правилата:

    В играта могат да участват всякакви офроуд превозни средства (джипове, АТВ, ендуро и др.). Допускат се до двама състезатели с едно превозно средство, т.е. пилот и навигатор, или само пилот-навигатор. Класирането е общо.

    Целта на състезанието е всеки участник (екипаж) да обходи N на брой точки, зададени по координати.
    След теглене на жребий, всеки състезател (екип) получава съответния състезателен номер. Стартът е от едно и също място, през 1 минута.
    За начало се счита връчването на запечатан плик с координати на първата точка, която е различна за всеки. На всяка от точките има съдия, който дава на пристигналия състезател (взависимост от номера му) нов, запечатан плик с координати на следващата точка. Последната точка е точката на финала.
    Състезателите могат да се движат до съответната точка, по произволно избран маршрут, включително и по пътищата на републиканската пътна мрежа.

    Пример:

    N (броя на точките)=6, номерирани от 0 до 5.
    М (брой на състезателите)=20 с нонера по жребий, от 1 до 20.

    Маршрут на състезтел N1 – старт (т. 0) > т. 1 > т. 2 > т. 3 > т. 4 > т. 5 > финал (т. 0)
    Маршрут на състезтел N2 – старт (т. 0) > т. 3 > т. 2 > т. 4 > т. 1 > т. 5 > финал (т. 0)
    Маршрут на състезтел N3 – старт (т. 0) > т. 4 > т. 3 > т. 4 > т. 2 > т. 1 > финал (т. 0)
    Маршрут на състезтел N4 – старт (т. 0) > т. 5 > т. 4 > т. 3 > т. 1 > т. 2 > финал (т. 0)
    ............................................................................................................................................
    Мршрут на състезтел N20 – старт (т. 0) > т. 2 > т. 4 > т. 5 > т. 3 > т. 1 > финал (т. 0)

    Отчита се времето, като последното се корегира с наказателни минути. Наказания се получават, когато скоростта извън републиканската пътна мрежа е над 40 км/час, или по пътищата на последната е превишена максимално допустимата, разрешената скорост. Наказателните минути са равни на максималното превишение на скороста в км/час, умножени по дължината на пътя (учстъкът в който е извършено нрушението), като за всеки започнати 100 метра, се прибавя по единица.
    След приключване на състезанието, състезателите предават траковете от GPS-ите си, за контрол на маршрута и отчет на евентуални нарушения.

    Пример:

    Състезател N3 е обходил всички точки по зададения му ред за 3 часа и 17 минути. Същият обяче е карал в продължание на 120 метра по горски път със скорост над 40 км/час, като максималната за отсечката е била 45 км/час, за което получава 2х5=10 наказателни минути. Две, защото са започнати следващите 100 метра и 5, защото с 5 км е превишил разрешените 40 км/час. Освен това, същият състезател е преминал през населено място, където в продължение на 280 метра е превишил разрешената скорост, като максималната за отсечката е била 57 км/час, за което получава още 3х7=21 наказателни минути. Корегираното време на състезател N3 е 3ч.17м.+10м.+21м.=3 часа и 48 минути.

    Разбира се, карането с предпазни средства, в случая с каски е задължително, за джиповете и колани, а за АТВ и ендуро - ризници, наколенки и ботуши.
    Последно редактирано от giorgio; 01-11-09, 10:14.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

  • #2
    До: Формат за офроуд игра.

    Разтоянието между контролите със сигурност ще е различно и по този начин ще има голяма значение реда на преминаване през контролите. По този начин в зависимост в какъв ред са ти контролите преминаваш различно разтояние.
    Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
    Телефон - в профила!

    Коментар


    • #3
      До: Формат за офроуд игра.

      Интересна идея ..... ама на старт- финала ще трябва да има Няколко робота и ... нещо от сорта на Крей1 ....

      Става, ама ....класирането ще трябва да се обявява на другия ден?
      Не мислиш ли, че ще трябват много сили и средства за обработката на траковете. Ако се намери или направи някакъв софт за автоматизиране на процеса .... би било добре. Имаш много ограничения и математика.

      Нема значение .... кога я правим ....
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #4
        До: Формат за офроуд игра.

        Първоначално публикуван от ivanjorov Преглед на мнение
        Разтоянието между контролите със сигурност ще е различно и по този начин ще има голяма значение реда на преминаване през контролите. По този начин в зависимост в какъв ред са ти контролите преминаваш различно разтояние.
        В действителност разстоянието едва ли ще има толкова голямо значение. Маршрута от една, до друга точка се избира от състезатела в момента в който си получи координатите, при това в много от случаите, прекия маршрут ще се окаже невъзможен.
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #5
          До: Формат за офроуд игра.

          Не е добра идея да ограничаваш скоростта в гората.Състезанието ще се превърне в това да гледаме GPSа а не да караме.Мое мнение!

          Коментар


          • #6
            До: Формат за офроуд игра.

            Първоначално публикуван от Явор(dorzi) Преглед на мнение
            Не е добра идея да ограничаваш скоростта в гората.Състезанието ще се превърне в това да гледаме GPSа а не караме.Мое мнение!
            Представи си двадесетина джипки, в огрничен периметър, препускащи по криви, горски пътчета, с много завои, без видимост, при това в различни посоки, прибави още толкова ендура и АТВ-та...
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #7
              До: Формат за офроуд игра.

              Първоначално публикуван от Явор(dorzi) Преглед на мнение
              Не е добра идея да ограничаваш скоростта в гората.Състезанието ще се превърне в това да гледаме GPSа а не да караме.Мое мнение!
              Такова ограничение би било изключително досадно. Но от друга страна може да се окаже и силно наложително. Защото при това Брауново движение на частиците, което ще настъпи, ще е голяма и вероятността да има коли, движещи се по срещуположни и/или пресичащи се курсове. В зависимост от терена, ограничението може да се окаже дори недостатъчно за да предотврати инциденти ...

              Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
              Представи си двадесетина джипки, в огрничен периметър, препускащи по криви, горски пътчета, с много завои, без видимост, при това в различни посоки, прибави още толкова ендура и АТВ-та...
              Представям си го и хич не ми харесва. И 2 х 35 км/ч са достатъчни ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #8
                До: Формат за офроуд игра.

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                ... Представям си го и хич не ми харесва. И 2 х 35 км/ч са достатъчни ...
                За това съм дал като пример, за гората - максимално 40 км/час. Идеята на тази тема е да се обсъди формата, а в частност и ограниченията, т.е. всичко може да бъде променено с разумни доводи.

                Когато реализираме първата подобна игра, вероятно ще открием още недостатъци, които не сме предвидили в тази тема.

                П.П. Лично аз съм склонен, в открити местности, с добра видимост (примерно ливади), да няма ограничение на максималната скорост. Това може да се проследи в последствие върху топографските карти, които бих ползвал при разглеждане на траковете.
                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                Коментар


                • #9
                  До: Формат за офроуд игра.

                  Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                  За това съм дал като пример, за гората - максимално 40 км/час ...
                  Не мисля, че въпросът ще се реши с ограничения. Просто не е хубаво да се допуска в трасето да има срещуположно движещи се участници.
                  Още повече пък, ако ще има смес от джипове, АТВ и мотори.
                  Става твърде рисковано, особено за по-незащитените.

                  Ако е открит терен - да речем, че бива. Ама да залагаш "конструктивно" да има насрещно движение по горски пътища със завои, без достатъчно видимост, че и тесни, където освен всичко друго проблем може да бъде и разминаването, поне на мен не ми звучи като добра идея.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Формат за офроуд игра.

                    Няма трасе, всеки сам избира от къде и как да мине. Ендурата и АТВ-тата, ще предпочетат да се движат през гората, без път, но пък те ще нямат навигатор... така, че шансовете се изравняват.

                    П.П. Ето един примерен полигон, в райопна на Приморско. Точките са означени с жълти правоъгълничета, от 1 до 6. Точка 1 е старт-финал.

                    Последно редактирано от giorgio; 01-11-09, 16:26.
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X