Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бойното кръщене на Диското

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бойното кръщене на Диското

    Не е "хумор", ама гледам, че има и "разкази"...
    Да се похваля - днес си чегъртах по Диското, когато се обади един приятел, че затънал с едно Мицубиши (май L 300 беше) до една локва край Новоселец, да го дръпна. Звъннах на двама дружки, газ на джипа и към язовира...
    Там като стигнахме, валеше вече за трети път... Който е бил около ТЕЦ-2, знае каква кал има там... Гумите ми уж са M+S, ама точно за 20 метра станаха като стъкло... По едно време направо ме хвана шубето - "пътя" се вие на няколко метра от брега... Имаше места, където волана го държах пълно надясно, а джипа върви право напред (в най-добрия случай )... И това комбинирано със страничен наклон... знам ли колко градуса, ама имах чувството, че ей-сега ще се катурна по таван...
    Та, намерихме ги нашите хора - те се намърдали на 1 метър от водата, там доскоро е било под вода - една калчица...
    Пробвахме отначало да бутнем - не помръдва Мицубишито... Като го вързахме за Дсикото, обаче, се изнесе от калта като по асфалт Е, почти - по едно време нахълта в язовира, ама излезе... Аз на няколко пъти за малко да вляза да измия Диското, ама ми се размина
    Стигнахме накрая до асфалта...
    Сигурно сте виждали много по-сериозен off-road от това, ама на мен ми беше първото по-екстремно изпълнение, та исках да го споделя

    В тази връзка искам да попитам нещо по-опитните от мен... На черния път (леката кал) карах на бавни, когато пътя стана само кал+мокра трева, включих блокировката на дифа... Шофьора на Мицубишито каза, че това само ми пречело, ама аз не го послушах, де... Исках да питам и вас - в такава ситуация по-добре ли е да се кара без блокиран диф? Съжалявам, че нямам снимки да покажа - взех фотоапарата, ама батерията му паднала, не можа да се включи даже
    A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

  • #2
    ами ти блокираш междуосев диф... демек подсигуряваш равно количество въртящ момент, както за предните, така и за задните търкала. незнам как move да ти попречи това ако има яко кал и примерно предните загубят сцепление а задните не, мен обикновено ми помага, ама нейсе. шофера на мицубишито щом отиваш да го вадиш ти, хмм, няма думата а инак по темата има доста изписано. можеш да потърсиш. диското е змей и само който не е имал и карал за по дълго може да си помисли, че е кекаф СУВ

    Коментар


    • #3
      като караш на блокаж се влощава управляемостта- завива по трудно, но пък щом от долу е хлъзгаво- гадна кал, дълбока от 10 см до педя блокажа е добре да е включен, а пък за по лигава и по дълбока кал да не говорим.
      Така според мен, но тук има доста по компетенти от мен хора по каране извън пътя и мисля че те могат да ти отговорят по изчерпателно и по правилно.
      http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
      Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

      Коментар


      • #4
        как ще ти затрудни управляемоста като ти блокира раздатката ???
        no signature no problems

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от fanatic
          как ще ти затрудни управляемоста като ти блокира раздатката ???
          Факт е, по-трудно завива
          Защото при завой разстоянието което изминават гумите на мостовете е различно, не само лява-дясна гума на един мост. Та се получава ефекта да въртиш волана и да върви направо
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #6
            когато се движи, наистина завива по-трудно, обаче изключиш ли блокировката, най-вероятно ще спреш, ако едно колело олекне, а това се случва на черен път...

            междинния диференциал е основно за каране по твърди настилки - например заледен път - там класическото 4х4 парт тайм се представя доста зле... ако не са хлъзгави пък, въобще не става без него
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              От тази гледна точка си мисля че едно перманентно 4Х4 с самоблокиращ се междуосев диф, ще е най-"юзър френдли"
              Тво не значи че е най-правилния или най-здравия начин, просто е най-удобно като употреба - просто си караш и готово
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от quadra
                От тази гледна точка си мисля че едно перманентно 4Х4 с самоблокиращ се междуосев диф, ще е най-"юзър френдли"
                Тво не значи че е най-правилния или най-здравия начин, просто е най-удобно като употреба - просто си караш и готово
                аз пък съм много доволен от Part-time-а с LSD ефекта по сняг и лед е положителен а пък разхода на гориво е доста по нисък от постоянните 4х4
                no signature no problems

                Коментар


                • #9
                  Малко offtopic:

                  Първоначално публикуван от fanatic
                  ...аз пък съм много доволен от Part-time-а с LSD ефекта по сняг и лед е положителен а пък разхода на гориво е доста по нисък от постоянните 4х4
                  Спорили сме доста по този въпрос, и аз продължавам да твърдя, че не е така и ще дам пример с машините, които съм, имал:
                  - Нисана зимата (на хлъзгаво) а и по принцип ми даваше разход 12.5/100. Говоря за Patrol Y260, 2.8RD, 31/10.5/15 гуми, 1990, къс
                  - Дифендъра пак зимата (на хлъзгаво) а и по принцип ми даваше разход 10.5/100. Говоря за Defender 110 Td5, 7.50/16 (32" гуми), 2000, дълъг.

                  За тези, които ще кажат, че единия мотор е много по-съвременен (икономичен) от другия ще кажа, че предишния (стария) дизел на ЛР - 300tdi пак дава такъв разход при фул тайм 4х4.

                  Коментар


                  • #10
                    сигурно си прав аз не съм имал/карал Full-time, но теоретично си мисля че би трабвало на Part-time да е по-нисък разхода....
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #11
                      то и 200тди ми нава такъф разход... 10/100... и това си ми е средният разход, който скача само в кал или ако много го настъпвам... незнам ама тея от ЛР са направили удивителни машини...

                      Коментар


                      • #12
                        Тя темата май ще стане за 4х4, ама...
                        Не знам, аз казах, че нямам много (да не кажа никакъв) опит с 4х4, ама съм чувал, че на хлъзгав терен - сняг, лед, мокра трева, кал, е добре да се кара с блокиран диф. Не съм имал възможност да сравнявам поведението на джипа на сходен терен в различни режими. На тази поляна занасяше страшно на моменти, не знам дали е било от блокировката или от самия терен. А иначе калта изобщо не беше дълбока, определено беше под 10 см (на стабилните участъци), но е ужасна - лепкава, хлъзгава... А покрай брега на Мицубишито беше потънала към половината от дясната гума...
                        В тази връзка се сещам и за нещо друго - гледах винаги да изключвам блокировката когато стигах сухо парче земя от поне 20-30 метра. Кое е по-добре - да изключвам по-често или да си карам и през тези участъци с блокировка?

                        PS. Не стреляйте по пианиста, той толкова може...
                        A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от Nightcrawler
                          гледах винаги да изключвам блокировката когато стигах сухо парче земя от поне 20-30 метра. Кое е по-добре - да изключвам по-често или да си карам и през тези участъци с блокировка?
                          ако не е чист асфалт със завои, не е проблем за трансмисията... на прашен път колелата лесно приплъзват и няма проблем... на съх прав път с малка скорост - също...

                          както вече казах, без блокировка се управлява по-добре, но и по лесно ще забуксува и спре...

                          ако е прясна лигава кал, нищо не помага - винаги носи, а при страничен наклон най-малкото прибуксуване и си се смъкнал надолу

                          при подобни условия аз обърсах едно дърво...
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                            ако е прясна лигава кал...
                            Именно - не можех да я опиша по-добре Мисля, че вече споменах, че валеше за трети път като пристигнахме (то затова се беше хлъзнало и Мицубишито) - и пътя беше комбинация от такава кал+мокра трева...
                            Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                            както вече казах, без блокировка се управлява по-добре, но и по лесно ще забуксува и спре...
                            И на мен това ми е усещането, но исках да се допитам до по-опитни от мен...
                            A Land Rover would never turn up to collect an Oscar.

                            Коментар


                            • #15
                              Nightcrawler поздравления,

                              браво, май започва да те кефи това все повече.
                              Надявам се в бъдеще и на по екстремни изпълнения - и да пишеш.


                              Успех с машината.
                              Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                              LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                              Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X