Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вода замръзва за секунди

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    съгласен

    "абсолютно " съм съгласен.
    Но единиците в които расъждава Стефан не са добри.
    Просто за широката публика е добре да се дават в други размерности .
    Може би не толкова стряскащи.
    Макар че когато се залива водка с течен азот се наблюдава подобно явление. И при водката и при пиещия . Говоря за изпадането в аморфно състояние.....

    Аз съм от съседния факултет. този дето е навремето е бил девически пансион.
    Може би темата е добре да се премести в раздела Хумор
    Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
    NULLA TENACI INVIA EST VIA

    Коментар


    • #17
      Ммм ... Понеже става дума за физика, да го пиша в ЦГС? Сантиметър - Грам - Секунда. Това е всичко, което е нужно във физиката, и тя е естествената физическа система единици. СИ е очовечената и инженерно ориентирана. Какво и е на системата? Не съм ти градуирал километража в Хц/Диоптър, нали? Би било почти в СИ. По същество Фюрерът каза.
      Ей ти тогава още едно учудване за блондинки. Операционните усилватели имат типично усилване 1 - 10 милиона. Кво ще стане, ако на входа пуснем един волт?

      Коментар


      • #18
        Мерни единици

        Хайде сега да започнем от начало.
        Аз просто изразих несъгласие с размерността. Фюрера ме поправи че не съм прав и аз се съгласих.
        НО уви не съм блондин и пак не знам какво означава операционен усилвател. Не е срамно човек да не знае. И какво ще стане ако през такъв усилвател се пусне 1 волт?
        Аз наистина това не го знам.
        И какво ще стане ако охладим нещо от стайна температура с 10000 градуса в секунда за 10 секунди.
        това го знам
        Хайде стига сме се дърлели вече. Отговорхме на човека за филмчето. Пийс брадъри пийс.
        Колкото и коне да има под капака, важното е магарето зад волана
        NULLA TENACI INVIA EST VIA

        Коментар


        • #19
          Ще стане квото и с операционния усилвател. Процесът ще върви до захранващото му напрежение и ще спре. Или до температурата на охлаждащият агент и пак ще спре. Но това ще стане много бързо, ако са създадени подходящи условия. Нищо и няма нито на размерността, нито на системата. Такава СКОРОСТ на охлаждане се постига например с лазери и течен азот. Детайлът се накисва в течния азот, лазерът стреля през него. При подходящ режим може да се достигне зона на лазерното въздействие с разтапяне на материала на дълбочина микрон или по-малко. При характерен размер на стопеното петно около милиметър, типичната скорост на охлаждане е няколко хиляди градуса в секунда. Пътят от 3 000 - 4 000 гр. Ц. до - 176 Ц е колкото е, по-надолу няма да отиде. А виж първата му производна е много голяма. Тя е и скоростта.
          Ако верно е в течен азот, като ширпотреба освен това се получава и легиране на повърхностния слой. Освен антикорозионните и други мистични свойства се получава и изключителна микротвърдост на имаче калпави и меки сплави. Но подлежащия слой остава немодифициран, и може да осигурява иначе загубената устойчивост на опън и други бавни деформации.
          Мда. Даже силициевите буклуци стават устойчиви дори на водородната корозия, много всякакви чудеса. Ама вместо за истинските ръкотворни чудеса, който трябва за видиотяване на публиката зорлем и набутва изсмукано от пръстите фентъзи, това е проблема. А от технологиите се пише само за силиконови цици, и то повърхностно. Затова и няма да срещнеш на улицата дете, което мечтае да свърши наште факултети или да се изучи за инженер. Последният който съм виждал да го прави убедено е нашия Дини.
          Разрухата не е в кенефите, разрухата е в главите.

          Коментар


          • #20
            Бе, кво си се затюхкал? Рънътъ прай бурбътъ... Като се усетят, че освен самочувствие, техническата експертиза носи и пари, тогава ще се задействат. Ела да видиш компютърджийчетата как кълват. Същото вече става и с машинните специалности. Пък и трудовият пазар се е отварил като никога. Компетентният инженер е такъв и тук, и в Германия, и в Малайзия.

            Така че чак дете да иска да става инженер едва ли, ама гимназисти има достатъчно. Времето на безпътицата неусетно отминава и хората все по-бързо започват да се ориентират. А, който проспал - проспал. Да не забравяме, че днес има нещо, което ние навремето нямахме - моментален достъп до безпрецедентна камара информация. Кеф им научнопопулярен, формат, кеф им специализирани материали, мейлинг листи и квото още се сетиш. Никога знанието не е било толкова достъпно, стига да започнеш да се ориентираш. Пък и едно нещо никога не е било толкова доходно и бързо ликвидно - акълът.

            Коментар


            • #21
              Аз съм смотаняк, не умея да се пазаря и никак не мога да се уредя да ми плащат за акъла.
              А виж за информацията ... Мда. Ако преди 20 години имах това което сега ... Ех ...

              Коментар


              • #22
                Много сте готини, отново ви се възхищавам, научих интересни неща, но не разбрах как да наравя експеримента вкъщи - да сложа малко лед в шише с вода ли какво ?
                VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                SXS-Restorations 0886513079
                Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X