Най-необикновенното нещо което на човек може да му се случи през живота е да наблюдава как барани лади и омагьосани москвичи водят битка помежду си между всеки два светофара.Битка наречена "стриит рейсинг"*, битка в която побеждава най-бързия.За да получат предимство пред съперника си, много от пилотите модифицират своите машини.Едни от най-честите модификации са затъмняване на стъклата, снабдяване с спортна седалка, заменянето на оригиналното гърне с друго, притежаващо впечатляващо сечение на своя изход, подменяне на оригиналните джанти с олекотени такива, изработени от алуминиеви сплави и притежаващи
красиви форми.Монтирането на АГУ** обаче е нещо специално-тази екстра /в истенския смисъл на думата/ позволява нечувани икономйи на пари, без значителна загуба на вървеж, като чрез най елементарнопревключване от газ на бензин, четириколесното става съвсем друга машина...по-мощна, по-рязка, по-вървяща и по-страшна.Наличието на газова уредба определя дали шофьора е парт таим драивър, или фулл таим реисър.Най-атрактивната част от гонката е старта, който освен това е и определящ за класирането.Преди него състезателите
предварително загряват гумите си с цел те да достигнат своята оптимална работна температура.Нека се върнем отново на старта-светофарите обозначават времето на тръгваене чрез светлинни сигнали, светлините са три: ЧЕРВЕНА при която тръгването е не позволено, ЖЪЛТА показваща, че скоро след нея ще светне
следващата...ЗЕЛЕНАТА при която колите могат вече да стартират.В този миг автомобилите се изстрелват като двойка крилати ракети, като в началото ту лявото, ту дясното колело губят сцепление с асвалта, дължащо се на забележителната мощност която имат тези спортни автомобили.Мощноста обаче не е рашаващия фактор, съществува друг, по важен-мощност на килограм от колата.Колко е бърза вашата кола?Това вече не е тайна, съществуват множество калкулатори в интернет по които можете да разберете.С навлизането на "ИНТЕРНЕТ" много от участниците в тези ралита вече предпочитат да си сравнявт колите по тези калкулатори, защото те бяха оценени като спестяваща пари и време обективна апаратура.Друг удобен ИНТЕРНЕТ начин за сравнение са множеството клипове качени в големи и известни сайтове.С навлизането на ИНТЕРНЕТ навлезнаха и западните автомобили, като чрез тях се въведоха и някои нови подобрения, наречени вече "ъпгрейди", делящи се на няколко нива или "стейджове".Така например стейдж "1" стана особено популярен.Той включва спортен филтер и чип тунинг, които правят колата осезаемо по-пъргава и конкурентна.
Макар новостите да промениха оптичния и "пърформънс"*** тунинга из основи, душите на шофьорите останаха същите-волни и свободни, мразещи полицаите и обожаващи тръпката.
*/бел ред автора/ двете думи идват от англииския език и комбинацията между тях буквално преведена означава "улична гонка"
**АГУ е трибуквена абривиатура, зад чйито символи се крия словосъчетанието "Автомобилна Газова Уредба"
***/бел ред автора/ отново имаме дума идваща от полулярния напоследък англииски език.Означава преправяне на двигателната
уредба с цел да се постигне по-високо КПД и литрова мощност от двигателя.
красиви форми.Монтирането на АГУ** обаче е нещо специално-тази екстра /в истенския смисъл на думата/ позволява нечувани икономйи на пари, без значителна загуба на вървеж, като чрез най елементарнопревключване от газ на бензин, четириколесното става съвсем друга машина...по-мощна, по-рязка, по-вървяща и по-страшна.Наличието на газова уредба определя дали шофьора е парт таим драивър, или фулл таим реисър.Най-атрактивната част от гонката е старта, който освен това е и определящ за класирането.Преди него състезателите
предварително загряват гумите си с цел те да достигнат своята оптимална работна температура.Нека се върнем отново на старта-светофарите обозначават времето на тръгваене чрез светлинни сигнали, светлините са три: ЧЕРВЕНА при която тръгването е не позволено, ЖЪЛТА показваща, че скоро след нея ще светне
следващата...ЗЕЛЕНАТА при която колите могат вече да стартират.В този миг автомобилите се изстрелват като двойка крилати ракети, като в началото ту лявото, ту дясното колело губят сцепление с асвалта, дължащо се на забележителната мощност която имат тези спортни автомобили.Мощноста обаче не е рашаващия фактор, съществува друг, по важен-мощност на килограм от колата.Колко е бърза вашата кола?Това вече не е тайна, съществуват множество калкулатори в интернет по които можете да разберете.С навлизането на "ИНТЕРНЕТ" много от участниците в тези ралита вече предпочитат да си сравнявт колите по тези калкулатори, защото те бяха оценени като спестяваща пари и време обективна апаратура.Друг удобен ИНТЕРНЕТ начин за сравнение са множеството клипове качени в големи и известни сайтове.С навлизането на ИНТЕРНЕТ навлезнаха и западните автомобили, като чрез тях се въведоха и някои нови подобрения, наречени вече "ъпгрейди", делящи се на няколко нива или "стейджове".Така например стейдж "1" стана особено популярен.Той включва спортен филтер и чип тунинг, които правят колата осезаемо по-пъргава и конкурентна.
Макар новостите да промениха оптичния и "пърформънс"*** тунинга из основи, душите на шофьорите останаха същите-волни и свободни, мразещи полицаите и обожаващи тръпката.
*/бел ред автора/ двете думи идват от англииския език и комбинацията между тях буквално преведена означава "улична гонка"
**АГУ е трибуквена абривиатура, зад чйито символи се крия словосъчетанието "Автомобилна Газова Уредба"
***/бел ред автора/ отново имаме дума идваща от полулярния напоследък англииски език.Означава преправяне на двигателната
уредба с цел да се постигне по-високо КПД и литрова мощност от двигателя.