Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Идиотска организация на движението

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Автомобила има стоп и трябва да си изчака автобуса. Дали ще мине едновременно с камиона е друг въпрос.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

    Коментар


    • Absolut
      Absolut коментира
      Редактиране на коментар
      А може ли да посочите основанието за това? Аз поне не намерих.

  • Я, като стана дума за обратен завой, да порисувам още малко.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Дясна секция.jpg
Прегледи:438
Размер:19.5 КБ
ID:6887102

    Кой си избирате да мине прЪви- десния завой или обратния завой?
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • Danika
      Danika коментира
      Редактиране на коментар
      Дясностоящ е.

    • Тропчо
      Тропчо коментира
      Редактиране на коментар
      Ми, да кажат и други. Ситуацията е доста често срещана по нашите кръстовища и прави впечатление, че май повечето мислят като теб. Затова я нарисувах тук.

    • pan_rt
      pan_rt коментира
      Редактиране на коментар
      Дясностоящ е тоя с десен зелен сфетофар




  • #343.3
    Absolut коментира
    Днес, 19:09
    Аз за това направих уточнението, че кръстовището е тясно и не позволява едновременното преминаване на едрогабаритното ППС (камион) и колата, така че последната да завие, без да я намачкат.
    И другото уточнение, което направих - колата вече е спряла, демек е уважила изискването на знак Б2, и сега се готви да тръгне.

    Тези схеми нито са реално мащабирани, нито вземат предвид габаритите на ППС-то. Рисуват се коли, камиони, велосипеди... за да е по- лесно за обяснение, задаване на въпрос и даване на отговор.
    Какво искаш да ми кажеш? Организацията на движение зависи от габаритите на участниците? Или е съобразена с цвета на колата (щото червената се вижда отдалече), или с бабаитлъка им?
    Значи, ако на мястото на камиона имаше мотоциклет- щяха да минат едикакси, ама понеже е камион- ще минат инакси.
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Венци, вземи ми виж подписа. Карам всеки ден големи МПС, и го виждам ежедневно - може да имаш едновременно предимство с друг участник в движението, но да не можеш да се възползваш от него(поради габарити на ППС и инфраструктура), точно както на тясна улица възможността за разминаване зависи от вида и габаритите на превозните средства.
      И да, в закона си има и текстове, които касаят габарити и възможности на превозното средство. Не, не дават допълнително предимство, дори напротив.
      ...
      И колкото и да не ти се вярва, големите МПС често са принуждавани да отстъпват предимството си, в интерес на облекчаване на ситуацията.

    • Тропчо
      Тропчо коментира
      Редактиране на коментар
      Колегиалността на пътя и ППЗДП невинаги са в синхрон. Оня ден гледам един чичак (ба, маааалко по- голям от мен да беше) с едно Харли. Харлито лъскаво, наточено... оня спря в средната лента, аз бях в дясната. Пред нас по 15-20 коли. Човекът, без каквото и да е намерение да се провира между колоните, а разстояние имаше, колкото щеш. Напрао щях са разплача, майна! Идеше ми да сваля стъклото и да му стисна ръката.

      А как тир прави разрешен обратен завой на еднопосочен двулентов път...? Ако някой отзад не го пусне да заходи от дясна лента, никак.

  • Да взема да го цитирам в отделен пост, белким почнем съвсем простичко и директно с "разбирането".
    Чл. 50.
    (1) ...
    ...
    (2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.
    Какво неясно има?! Пише ли, че има значение на кой път без предимство е сложен знак стоп, и на кой обърнат триъгълник?! Ами не пише, важно е само, че и двата пътя са без предимство спрямо другия, и от това следва да се ръководят от правилото на десностоящия. От знаците следва единствено, че единия трябва да спре задължително преди да премине, но това се обуславя най-често от ограничена видимост.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • сто
      сто коментира
      Редактиране на коментар
      Цецо, знам че караш в "нормалния свят", та...
      Там слагат ли стоп задължително, ако и да може да се мине с триъгълник, обърнат с върха надолу? Знам че ще е субективно, ма все пак.

    • Тропчо
      Тропчо коментира
      Редактиране на коментар
      Сто, той Цецо ще ти отговори, но да внеса един щрих.
      Карам из някакво затънтено градче, май Метман беше. Возя германци, с лек автомобил съм. Стоповете си ги подминавам на парад (е, ся... не точно, ама както си знаем тук) и тоя на дясната седалка ми вика- Ако не спреш на СТОП, тука може да ти излезе много скъпо. Внимавай! Започнах да внимавам аз, ама този през цялата седмица, докато обикаляхме из Дюселдорф, и околните села, усещах как преди СТОП се изпъва и "натиска" спирачката вместо мен.

    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      В интерес на истината, имат си и немците разни странности. На много места в градчетата оставят нерегулирани кръстовища - слагат само маркировка на пътя, нещо като стоп-линия, но прекъсната. Знаците стоп наистина са по-редки, и преди всичко по-адекватни. И най-важното - повреждам знак, прегазвам го с автобуса при ПТП, и на другия ден вече знака е възстановен(а може би и още същия). Това в едно затънтено място, като тоя знак беше само за един малък път до две къщи в полето, видимост колкото искаш, че и едва ли минават чужди хора от там...но принципи, така трябва да бъде, и така се прави. А у нас...нямам думи.

  • леле, връщайте книжките и си искайте агнето обратно
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • Пак да питам. На ден изпадам по десетина пъти в такава ситуация, вероятно и вие. Кой е с предимство тук? Десният или обратният завой?
      Утре, на път за работа ще мина по три аналогични кръстовища. Ко да праа? По- важното, какво правите вие в тази ситуация?
      Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
      ...
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Дясна секция.jpg
Прегледи:438
Размер:19.5 КБ
ID:6887102
      ...
      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

      Коментар


      • Danika
        Danika коментира
        Редактиране на коментар
        Двата текста са в синхрон. Не съм сигурна, че правещият обратен завой се вмества в понятието "преминаващ през кръстовището".

        P.S. Не съм сигурна, че е възможен този обратен завой при общ зелен светофар в посоката му на първоначално движение. По-вероятно е и за него да има отделна секция за наляво.
        Последно редактирано от Danika; 24-08-22, 11:21.

      • Тропчо
        Тропчо коментира
        Редактиране на коментар
        Absolut, аз си мислех, че с вашия казус е приключено. Отделно от това, всеки който има въпрос, да си отваря нова тема, за да не Ви пречи... нещо недоразбрах.
        Както и да е, изнасям се и няма да Ви притеснявам повече.
        Извинявайте!

      • artefekt
        artefekt коментира
        Редактиране на коментар
        Теб те изгониха от собствената ти тема, седнал си да му се засягаш. Тук всичко свърши...

    • Темата е тук защото е поредния ,,маньовър", що ли
      Периодично в ресорния раздел са разисквани подобни ташак каузи, и всичките реакция и продължение на независими медии.
      А тези простотии се правят от името на всички ни.
      Даника
      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

      Коментар


      • Absolut
        Absolut коментира
        Редактиране на коментар
        Темата е тук, защото започнах да се съмнявам обективната реалност, четейки дискусията в публикувания от мен линк и сравнявайки теоритичните си познания с реалната практика от кръстовището, за което също съм дал линк. И исках да се допитам до хората в по-тясно специализиран, професионален форум. Нямам за цел да популяризирам ничий сайт, за това изчерпателно съм представил схемата на казуса, в първия си пост.
        Възражения?
        Последно редактирано от Absolut; 23-08-22, 22:51.

      • veskov
        veskov коментира
        Редактиране на коментар
        Повечето интересуващи се и знаещи са тук, поне бяха
        https://offroad-bulgaria.com/forum/%...BE%D1%84%D0%B8

    • Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
      Пак да питам. На ден изпадам по десетина пъти в такава ситуация, вероятно и вие. Кой е с предимство тук? Десният или обратният завой?
      Утре, на път за работа ще мина по три аналогични кръстовища. Ко да праа? По- важното, какво правите вие в тази ситуация?
      Обратен завой на кръстовище няма да направя по принцип, не щото е забранено обикновено.
      Ако съм на светещата зелено допълнителна секция - минавам първи.
      Ако друг се е шмугнал пред мене - просто го изчаквам да си направи маневрата, щото обикновено няма място и възможност за от първия път. Аз затова не го и правя, дори да няма знак, забраняващ това. Просто струва леко обикаляне, не е чак драма.

      Коментар


      • сто
        сто коментира
        Редактиране на коментар
        Да не твърдиш, kozzzec, че не е важно дали, завивайки на дясно, аз съм ударил друг, или завивайки обратно, той ме е ударил?

      • Kozzzec
        Kozzzec коментира
        Редактиране на коментар
        Аз твърдя това, което казва законът.

      • сто
        сто коментира
        Редактиране на коментар
        :Много работи казва. В схемата на Тропчо завиващия на зелена секция получава удар отзад след като е пропуснал всички преминаващи през

    • Kozzzec коментира
      Днес, 14:23
      Има голяма разлика между "дясна зелена секция" и "допълнителна зелена секция за десен завой". В София такава допълнителна секция знам, че има само на ул. Филип Кутев при бул. Черни връх. За другаде не се сещам.
      А масово има нужда от тях...
      или текст "при липса на конфликтни точки с други участници в движението - десния завой при червен сигнал е разрешен"
      байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
      Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
      Суперспам - спама на суперите

      Коментар


      • DBRS
        DBRS коментира
        Редактиране на коментар
        И ако отдясно имаш нула участници в движението, то колко е броя на възможните конфликтни точки с участници в движението, като завивате надясно?
        (писахте по инерция, или недочетохте)

      • cecoa1
        cecoa1 коментира
        Редактиране на коментар
        "Конфликтни точки" е термин при проектирането на кръстовището, и в случая контекста е друг.

      • DBRS
        DBRS коментира
        Редактиране на коментар
        Ok, коригирайте текста, че да е бюрократоудобен траектория или квото там. Навремето за орлов мост пак така ме заядохте, сега го направиха почти как го исках, ама минаха 5 години...
        "При липса на участници в движението по траекторията надясно - то си завивайте надясно на червен сигнал"

    • Днес, ей тук - https://www.google.com/maps/@42.6714...7i16384!8i8192 - без малко да направя катастрофа. На някой гений му е хрумнала великата идея, да сложи 3 светофара - най - левият е за направо и ляво, другите два (включително този в средната лента - той ме подведе), са за дясно. Внимавайте!

      Коментар


      • MM1980
        MM1980 коментира
        Редактиране на коментар
        Днес пак умишлено минах през кръстовището, заблудил съм се - 2 са светофарите. Левия е за на ляво и напред, десния за на дясно, но са сложени много объркващо. Левия е над осевата линия между левата и средна лента, десния над осевата линия на средната и дясна лента. Внимавайте все пак.

      • Gadnyara
        Gadnyara коментира
        Редактиране на коментар
        Е, три са си.

      • MM1980
        MM1980 коментира
        Редактиране на коментар
        Ако броим и малкото светофарче за на дясно, което е на стълба на тротоара, да, три са. Но над платната са два. И са сложени над двете осеви линии, които разделят платната.

        Ще го снимам понеделник.

    • Бях обещал да пусна такава ситуация:



      Синята кола прави десен завой. Вниманието на водача е съсредоточено предимно налява, за да не го отнесе някой от там. В този момент в него се удря червената кола, която рязко е изскочила да изпреварва камиона.
      Кой е виновен?

      П.С. За да няма спекулации, можете да замените камиона с яма, която червеният автомобил е заобиколил през насрещното.
      Последно редактирано от Absolut; 16-11-22, 11:58.

      Коментар


      • Личното ми мнение е, че е виновна инфраструктурата.По пътя с предимство трябва да е забранено изпреварването в тази зона още 50ина метра преди това кръстовище.
        Иначе синият автомобил е виновен в случая.
        Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
        0887/осемпет 66 4осем

        Коментар


        • Absolut
          Absolut коментира
          Редактиране на коментар
          Това, че на много места сме приложили добрата практика да забраним изпреварването на кръстовище, не прави тази практика норматив. Или поне аз не намирам законодателен текст, който да прави задължително полагането на непрекъсната осева линия преди кръстовището. Ако знаете такъв, казвайте.

      • Това само хипотетично? Просто не съм убеден, че маркировката е коректна.
        Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

        тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

        Коментар


        • Absolut
          Absolut коментира
          Редактиране на коментар
          Разбира се, че е чисто хипотетично. В реалността, маркировката изобщо нямаше да я има. То и знаци нямаше да няма, но това би вкарало ситуацията в хипотезата на ясна законова норма.

      • Я да видим какво пише:


        Чл. 42. (1) Водач, който ще предприеме изпреварване, е длъжен:
        1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се след него пътно превозно средство или това, което ще изпреварва, не е подало сигнал за изменение на посоката си на движение наляво;
        2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на разстояние, достатъчно за изпреварване, и че може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозно средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение.
        (2) Водач, който изпреварва, е длъжен:
        1. по време на изпреварването да осигури достатъчно странично разстояние между своето и изпреварваното пътно превозно средство;
        2. когато при изпреварването навлиза в пътна лента, предназначена за насрещното движение, да не създава опасност или пречки за превозните средства, движещи се по нея;
        3. да се убеди, че като се движи с безопасна скорост, може да извърши изпреварването за кратко време.
        (3) Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин.
        В случая удара е след кръстовището за синия и преди за червения

        Коментар


        • Absolut
          Absolut коментира
          Редактиране на коментар
          Да, ако синият е излязал преди червения и е заел лентата, ситуацията е ясна. Но в случая, червеният или вече е започнал да изпреварва или излиза едновременно със синия. Точно за това направих уточнението, че синият гледа да се опази от удар отляво, когато получава удар от дясно, а не челен удар, след като е завършил маневрата.

      • Изключително идиотско е да се изпреварва в кръстовище.Мисля,че и в правилника го пише,няма да търся сега къде...Аз поне не изпреварвам.Този от пресечката не може да реагира за части от секундата,изтребителят се е изстрелял да изпреварва,бил е зад камион например...

        Коментар


        • Маркони
          Маркони коментира
          Редактиране на коментар
          Че е идиотско спор няма.Затова е редно и да има непрекъсната маркировка.Въпросът е кой е виновният - може да се тълкува, че синият отнема предимство, или че червеният не е преценил добре маневрата си.

        • krassitch
          krassitch коментира
          Редактиране на коментар
          Според мен червеният е много по-виновен...За маркировката,колко идиотско е направена,много може да се пише.Начертали прекъсната линия,а идващите срещу теб не се виждат,защото има рязко спускане,и после пак изкачване.При челен сблъсък кой ще е виновен???

        • Absolut
          Absolut коментира
          Редактиране на коментар
          @krassitch: Има чл.43, т.2 от ЗДвП: Изпреварването на моторни превозни средства, с изключение на мотопеди и мотоциклети без кош, е забранено:
          ...
          2. на кръстовище на равнозначни пътища;


          Тук обаче има знаци, ясно определящи кой път е с предимство, за всеки участник в движението.
          Последно редактирано от Absolut; 16-11-22, 17:05.

      Активност за темата

      Свий

      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X