Привет колеги!
Бих искал да споделя с вас радостта си от сдобиването с автомобил Алфа Ромео 156 под формата на кратко, безпристрастно и технически издържано ревю.
И така...
Автомобила закупих на много добра цена имайки предвид състоянието в което се намира. Може да се каже, че е заводско или магазинско. Годината на производство е 1999 с първа регистрация -2000 т.е. това е модерен автомобил с всички благини и шукарий, които могат да се очакват от автомобил от 21 век. Продавача ми каза, че автомобила е много добър, даже отличен, че го е карал пенсионер в Италия и то само по празниците. Доказа ми го като ми показа снимки на човека от който го е купил, вярно, че автомобила го нямаше на снимките но ми обясни това с факта, че снимките не са правени по време на празник и за това автомобила не е бил изкаран от гаража. Както и да е, да продължим по същество!
Абсолютно всичко по автомобила е оригинално - боя, антифриз, гуми, масло акумулатор. Разбира се нормално е да се оставят заводските неща след като са по-качествени от всичко останало на пазара.
Двигател
Двигателя е бензинов, 1800 квадрата със 140 коня. По принцип тези цифри не ми говорят много неща но продавача каза, че този автомобил е много бърз, чувал е че може да вдигне 200 но го е било страх и никога не е пробвал. Двигателя е от последно поколение със специална система за впръскване на гориво. Системата осигурява едновременно смесване на въздух, бензин и масло. Интересното тук е че колкото повече газ се подава на мотора, толкова повече масло влиза в него и така се гарантира безупречно смазване и запазване на динамичните характеристики на двигателя. Продавача каза, че повечето хора ще кажат, че това е дефект но това не е вярно и да не им вярвам, така че ако някой мисли да го казва, моля да си го спести. Наясно съм, че това ще бъдат думи на завистник. Както казах, мотора е много модерен и на малко километри - когато купих автомобила беше само на 82 000, което е абсолютно разбираемо имайки предвид възрастта на първия собственик и това че е каран само по празниците. За наличието на този двигател в този автомобил може да се съди по движението му с висока скорост. Тогава зад автомобила се получава синьо-сив облак с характерна миризма, които идват да покажат и докажат, че всички движещи се части по мотора са перфектно смазани. Друго нововъведение (до колкото ми е известно за пръв път в историята се вгражда на точно този мотор) е специална материя която се инсталира на входа на горивната уредба. Така се осигурява непрекъснато почистване на въздуха който навлиза в двигателя, което е направено единствено с целта да не се компрометира миризмата на по-горе описания облак от различните нечистотии във въздуха. След като ме видя, че познанията ми на тема автомобили са на добро ниво, продавача прецени, че може да ми разкаже и за разпределителните валове на автомобила. Интересното при този двигател е че тези валове за разлика от останалите автомобили на пазара не разпределят въздушната струя по купето на автомобила а са свързани към друг иновативен компонент на двигателя наречен клапани. И сега внимание - този автомобил има цели 16 такива клапана. Продавача ми разказа, че имало автомобилни производители, които са се опитвали да разработят мотори с по 4,5,7 даже и 8 клапана но опитите им са били с променлив успех. Истински скок в еволюцията на моторите представлява този двигател с неговите 16 клапана. Продавача ми каза, че мотора е изключително икономичен - гори средно 5 литра на 100. Явно моето незнание си казва думата. Очевидно аз не правя нещо като хората т.к. разхода който аз постигам е около 16. Разчитам, че като мине още малко време ще свикна и ще го сваля до 5. Освен в техническо отношение, двигателя е революционен и в чисто естетически аспект - по него има различни надписи и пластмасови апликации, които го правят красив и подходящ за отмора на очите на хора с астигматизъм.
Окачване и ходова част
Революциите в този автомобил, съвсем не спират до неговия двигател. Интересно е да се спомене, че всички 4 колела се свързват към шасито посредством лагери. Това придава невероятен комфорт при возене. За да бъде обаче возията абсолютно недостижима за конкурентите, към колелата има добавени и пружини, които се свиват и разпъват при определени пътни условия. При по-внимателно вглеждане се вижда, че вътре в пружините има поставени метални елементи с цилиндрична форма, които са целите покрити с масло. Тези елементи служат за смазване на пружините и лагерите и от там придават дълговечност на цялата система.
Гумите са пневматични, което все още не съм сигурен какво означава но в общи линии знам, че има нещо общо с една малка резба която се подава от всяка джанта. Вероятно е нещо свързано с комфорта...
Шасито е самоолекотяващо се. Това нововъведение е свързано със евентуалната загуба на мощност следствие на различни фактори и се състои в предварително заложен алгоритъм за намаляване на ненужния метал посредством оксидация дължаща се на атмосферни условия.
Купе и Комфорт
Формата на купето е подбрана така, че да бъде едновременно модерна и здрава. Интересно решение е избрано за осветлението на пътното платно - пред крушките има поставено стъкло, което почти на 100% възпрепятства навлизането на мушици (всички знаем колко трудно се чисти изпечена мушица от халогенна крушка) кал, пясък и вода. Помислено е и за безопасността - въведени са индикатори за завиване, които се управляват от вътрешната част на автомобила. Има също така и индикатори за спиране - и те се управляват от вътре. Позицията на шофьора е удобна и дава добър изглед към пътя. Вътре в автомобила има различни инструменти повечето от които са с кръгла форма. Има и такива с продълговата ( ключ 10-13, клещи, отверка). Помислено е и за безопасността - поставени са каиши по седалките а за водача има и нещо наречено АЍР Бак. В таблото има поместен вентилатор.
Много може да се изпише за този автомобил но малко по малко осъзнавам, че по този начин мога да привлека излишно внимание към него от страна на хора с нечисти мисли, за това спирам.
Разбира се като всяко нещо мислено от хора и той има някои недостатъци. За мен лично, това е абсолютно кръглото кормило, което странно защо е сложено в ляво. Ще ми се наложи да свиквам с това да държа кръгло нещо от лявата страна на колата вместо юзди по средата!
Бих искал да споделя с вас радостта си от сдобиването с автомобил Алфа Ромео 156 под формата на кратко, безпристрастно и технически издържано ревю.
И така...
Автомобила закупих на много добра цена имайки предвид състоянието в което се намира. Може да се каже, че е заводско или магазинско. Годината на производство е 1999 с първа регистрация -2000 т.е. това е модерен автомобил с всички благини и шукарий, които могат да се очакват от автомобил от 21 век. Продавача ми каза, че автомобила е много добър, даже отличен, че го е карал пенсионер в Италия и то само по празниците. Доказа ми го като ми показа снимки на човека от който го е купил, вярно, че автомобила го нямаше на снимките но ми обясни това с факта, че снимките не са правени по време на празник и за това автомобила не е бил изкаран от гаража. Както и да е, да продължим по същество!
Абсолютно всичко по автомобила е оригинално - боя, антифриз, гуми, масло акумулатор. Разбира се нормално е да се оставят заводските неща след като са по-качествени от всичко останало на пазара.
Двигател
Двигателя е бензинов, 1800 квадрата със 140 коня. По принцип тези цифри не ми говорят много неща но продавача каза, че този автомобил е много бърз, чувал е че може да вдигне 200 но го е било страх и никога не е пробвал. Двигателя е от последно поколение със специална система за впръскване на гориво. Системата осигурява едновременно смесване на въздух, бензин и масло. Интересното тук е че колкото повече газ се подава на мотора, толкова повече масло влиза в него и така се гарантира безупречно смазване и запазване на динамичните характеристики на двигателя. Продавача каза, че повечето хора ще кажат, че това е дефект но това не е вярно и да не им вярвам, така че ако някой мисли да го казва, моля да си го спести. Наясно съм, че това ще бъдат думи на завистник. Както казах, мотора е много модерен и на малко километри - когато купих автомобила беше само на 82 000, което е абсолютно разбираемо имайки предвид възрастта на първия собственик и това че е каран само по празниците. За наличието на този двигател в този автомобил може да се съди по движението му с висока скорост. Тогава зад автомобила се получава синьо-сив облак с характерна миризма, които идват да покажат и докажат, че всички движещи се части по мотора са перфектно смазани. Друго нововъведение (до колкото ми е известно за пръв път в историята се вгражда на точно този мотор) е специална материя която се инсталира на входа на горивната уредба. Така се осигурява непрекъснато почистване на въздуха който навлиза в двигателя, което е направено единствено с целта да не се компрометира миризмата на по-горе описания облак от различните нечистотии във въздуха. След като ме видя, че познанията ми на тема автомобили са на добро ниво, продавача прецени, че може да ми разкаже и за разпределителните валове на автомобила. Интересното при този двигател е че тези валове за разлика от останалите автомобили на пазара не разпределят въздушната струя по купето на автомобила а са свързани към друг иновативен компонент на двигателя наречен клапани. И сега внимание - този автомобил има цели 16 такива клапана. Продавача ми разказа, че имало автомобилни производители, които са се опитвали да разработят мотори с по 4,5,7 даже и 8 клапана но опитите им са били с променлив успех. Истински скок в еволюцията на моторите представлява този двигател с неговите 16 клапана. Продавача ми каза, че мотора е изключително икономичен - гори средно 5 литра на 100. Явно моето незнание си казва думата. Очевидно аз не правя нещо като хората т.к. разхода който аз постигам е около 16. Разчитам, че като мине още малко време ще свикна и ще го сваля до 5. Освен в техническо отношение, двигателя е революционен и в чисто естетически аспект - по него има различни надписи и пластмасови апликации, които го правят красив и подходящ за отмора на очите на хора с астигматизъм.
Окачване и ходова част
Революциите в този автомобил, съвсем не спират до неговия двигател. Интересно е да се спомене, че всички 4 колела се свързват към шасито посредством лагери. Това придава невероятен комфорт при возене. За да бъде обаче возията абсолютно недостижима за конкурентите, към колелата има добавени и пружини, които се свиват и разпъват при определени пътни условия. При по-внимателно вглеждане се вижда, че вътре в пружините има поставени метални елементи с цилиндрична форма, които са целите покрити с масло. Тези елементи служат за смазване на пружините и лагерите и от там придават дълговечност на цялата система.
Гумите са пневматични, което все още не съм сигурен какво означава но в общи линии знам, че има нещо общо с една малка резба която се подава от всяка джанта. Вероятно е нещо свързано с комфорта...
Шасито е самоолекотяващо се. Това нововъведение е свързано със евентуалната загуба на мощност следствие на различни фактори и се състои в предварително заложен алгоритъм за намаляване на ненужния метал посредством оксидация дължаща се на атмосферни условия.
Купе и Комфорт
Формата на купето е подбрана така, че да бъде едновременно модерна и здрава. Интересно решение е избрано за осветлението на пътното платно - пред крушките има поставено стъкло, което почти на 100% възпрепятства навлизането на мушици (всички знаем колко трудно се чисти изпечена мушица от халогенна крушка) кал, пясък и вода. Помислено е и за безопасността - въведени са индикатори за завиване, които се управляват от вътрешната част на автомобила. Има също така и индикатори за спиране - и те се управляват от вътре. Позицията на шофьора е удобна и дава добър изглед към пътя. Вътре в автомобила има различни инструменти повечето от които са с кръгла форма. Има и такива с продълговата ( ключ 10-13, клещи, отверка). Помислено е и за безопасността - поставени са каиши по седалките а за водача има и нещо наречено АЍР Бак. В таблото има поместен вентилатор.
Много може да се изпише за този автомобил но малко по малко осъзнавам, че по този начин мога да привлека излишно внимание към него от страна на хора с нечисти мисли, за това спирам.
Разбира се като всяко нещо мислено от хора и той има някои недостатъци. За мен лично, това е абсолютно кръглото кормило, което странно защо е сложено в ляво. Ще ми се наложи да свиквам с това да държа кръгло нещо от лявата страна на колата вместо юзди по средата!
Коментар