Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КСВ метър.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • КСВ метър.

    Времето и здравето ме сгащиха, не мога да човъркам УАЗа. Хубаво, хванах се уж да свестя поне някое радио. Включвом КСВ метъра между радиото и кабела. Не помръдва. Включвам го между кабела и антената. Не помръдва.
    27 МХц, всичко е уж фабрично. Само късото кобелче е правено. Някакви шумове радото хваща, на не знам си кой канал даже някакъв глас.
    Това па какво значи?

  • #2
    До: КСВ метър.

    Едното ми предложение е, че го включваш обратно, а другото, че уредът не е за този диапазон... Има и трето, КСВ =1, но пък на 27, едва ли...
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #3
      До: КСВ метър.

      Някой си CB-Master SWR-20. 26 - 30 МХц, до 20 Вата. Както уж пише на него така го и включвам, проверих осем пъти..
      Фабричната антена да е улучена - хайде. Пробвах с още една, вярно на нея има лепнато едно постоянно въздушно кондензаторче, ама кабелът и е дълъг едно към гьотора.
      Продължавам да тъпея. Изхвърлих пепелника, избърсах си очилата, два пъти палих - гасих лампата, даже включих радиото. Натисках и комутатора - все тая.

      Коментар


      • #4
        До: КСВ метър.

        Комутаторът трябва да се натиска, иначе няма да предава...
        Още една възможна причина, радиото не излъчва.
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #5
          До: КСВ метър.

          Стефане, ако имаш КСВ-метър, който работи на приемане, моментално декларирай че ще го даваш на всички. Иначе някой ще те убие, за да ти го вземе.

          Инак, КСВ се мери само на предаване и само с носеща. КСВ-метърът може да иска някаква минимална мощност, за да показва смислени неща. Дали между кабела и антената, дали между кабела и радиото - зависи какво си намислил.

          Коментар


          • #6
            До: КСВ метър.

            ) Нали затова го писах при очилата, и че даже на включено радио
            Аз не знам какво е сиби-то. Кой клас. Това радио има и АМ, в нея не вярвам да са подтискани носещи, или рязани крила.
            Типово автомобилно радио. Алан 78, или нещо такова. 4 - 5 вата. Като натиснеш комутатора, реагира. Даже пие някъв ток.
            Сега, оказа се че КСВ метъра има ключе FWD / REF. Какво е ФВД не знам, в това положение не помръдва. В положението РЕФ, с потенциометъра CAL, стрелката може да се закара до безкрайност, и даже да забие. Каква кал ми прави, и какво трябва да калибрирам с него, не разбрах. В интернета не намирам описание на прибора.

            Коментар


            • #7
              До: КСВ метър.

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Сега, оказа се че КСВ метъра има ключе FWD / REF. Какво е ФВД не знам, в това положение не помръдва. В положението РЕФ, с потенциометъра CAL, стрелката може да се закара до безкрайност, и даже да забие. Каква кал ми прави, и какво трябва да калибрирам с него, не разбрах. В интернета не намирам описание на прибора.
              Значи не е цял, а половин КСВ метър.

              FWD е вълната към антената, REF е вълната наобратно.
              За да го ползваш, трябва да цъкнеш FWD и да калибрираш до максималното деление на скалата. После цъкваш на REF и ще прочетеш КСВ.

              Коментар


              • #8
                От: КСВ метър.

                Ясене, имам нужда от помощ. Вече 10 минути мъча един КСВ метър и нещо явно някъде бъркам. Радиото е ЦБ, 4 вата, на АМ. КСВ метър е с ват метър и антена матчер. Антената е фабрична за 27Мгхз. Модела на КСВ метъра е АСТАТИК ПДЦ 5:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:345420.jpg
Прегледи:1
Размер:34.1 КБ
ID:5484952

                Ето какво правя аз. При изключено радио, свързвам уреда между радиото и антената с направен от мен кабел с конектори SO 239. Има си вход и изход. Матчер-а го давам на OFF, SWR-CALL го бутам на минимум - ляво. Мощността я поставям на 10 вата. Горния превключвател го поставям в крайна лява позиция на CALL/FWD - за калибриране на уреда. Натискам бутона за предаване и движа плъзгача от ляво на дясно, докато стрелката на скалата застане на CALL на максимум, в крайна дясна позиция. Значи сега би трябвало уреда да е калибриран. Горния превключвател го поставям в средно положение на SWR/REF докато предавам. Така стрелката трябва да ми покаже КСВ-то. Само че или аз нещо не знам как да отчета показанията на КСВ-то или нещо бъркам или антената ми е за кофата с боклук. При натискане на трупката стрелката стои в червения сектор. Това по зелената скала е над 3. Т.е. по-добре да пратя пощенски гълъб. Как работи Tune и Load? И къде бъркам в цялата работа? Благодаря Ви предварително.
                If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                Коментар


                • #9
                  От: КСВ метър.

                  Проблема е решен, регулирах антената от винтчетата за реглаж на дължината, КСВ ми е под 1.1 , като за всеки канал си иска отделна настройка.
                  If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                  Коментар


                  • #10
                    От: КСВ метър.

                    Това е КСВ-метър с трансмач (антена тунер) едновременно. Доколкото разбирам - това копче matcher - ако е off, то уреда работи като КСВ метър, ако е на ON, работи като КВС-метър и трансмач едновременно. В много случаи КСВ не може да се направи идеално, особено с разни универсални антени, и от врътките TUNE и LOAD може да настроиш КСВ-то да бъде идеално към радиото - просто "лъжеш" трансмитера, че КВС-то е добро, макар, че след тунера то си все толкова лошо и ефективността на антената с нищо не се подобрява, нито "настройва", макар че му викат тунер.

                    Трансмач-ите са полезни за две неща - първо пазят крайното стъпало при стара апаратура, щото при високо КСВ голяма част от енергията се връща в предавателя и може да го повреди. Иначе съвременните трансивъри мерят КСВ автоматично и при лошо такова - намаляват мощността на предавателя. Аз примерно ползвам КВ антена, която не е с идеално КСВ - ако я закача директно към радиото, то си намалява мощността заради лошото КСВ. Като го прекарам през тунера, КСВ-то към трансивъра става 1, и предавателят излъчва на пълна мощност, което ми е важно макар антената да не е с перфектно КСВ.

                    Та в твоя случай - с КСВ дори 1.1, може да си го настроиш да е 1, което е още по-добре.
                    Последно редактирано от damon; 24-05-13, 23:43.
                    LZ2NKM

                    Коментар


                    • #11
                      От: КСВ метър.

                      Първоначално публикуван от Dimitar Nenchev Преглед на мнение
                      Ясене, имам нужда от помощ. Вече 10 минути мъча един КСВ метър и нещо явно някъде бъркам. Радиото е ЦБ, 4 вата, на АМ. КСВ метър е с ват метър и антена матчер. Антената е фабрична за 27Мгхз. Модела на КСВ метъра е АСТАТИК ПДЦ 5:

                      [ATTACH=CONFIG]585904[/ATTACH]

                      Ето какво правя аз. При изключено радио, свързвам уреда между радиото и антената с направен от мен кабел с конектори SO 239. Има си вход и изход. Матчер-а го давам на OFF, SWR-CALL го бутам на минимум - ляво. Мощността я поставям на 10 вата. Горния превключвател го поставям в крайна лява позиция на CALL/FWD - за калибриране на уреда. Натискам бутона за предаване и движа плъзгача от ляво на дясно, докато стрелката на скалата застане на CALL на максимум, в крайна дясна позиция. Значи сега би трябвало уреда да е калибриран. Горния превключвател го поставям в средно положение на SWR/REF докато предавам. Така стрелката трябва да ми покаже КСВ-то. Само че или аз нещо не знам как да отчета показанията на КСВ-то или нещо бъркам или антената ми е за кофата с боклук. При натискане на трупката стрелката стои в червения сектор. Това по зелената скала е над 3. Т.е. по-добре да пратя пощенски гълъб. Как работи Tune и Load? И къде бъркам в цялата работа? Благодаря Ви предварително.
                      Трябва да настройваш КСВ на малка мощност не че 4 вата е голяма мощност но ако радиото ти има 1 ват примерно настройвай на 1ват,по принцип настройката се прави като сложиш двете копчета Tune и Load на средно положение натискаш трупката и въртиш първо едното копче наляво или надясно където покаже най малко КСВ после с другото копче по същия начин докато свалиш КСВ то до най-малка стойност после превключваш на по голяма мощност и по същия начин донастройваш фино.
                      LZ2DRD

                      Коментар


                      • #12
                        От: КСВ метър.

                        Аз вече го настроих, разхлабвам болтовете на антенат, регулирам и дължината, затягам и пак меря, и така примерно 10 пъти, докато го докарам до КСВ близко до 1 за даден канал. Лошото е че не мога да "мърдам" антената ида гледам КСВ-то на уреда, понеже пипна ли я и КСВ-то отива на безкрайност.
                        If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                        Коментар


                        • #13
                          От: КСВ метър.

                          Не не можеш да я пипаш и да настройваш едновременно дори ако си прекалено близо до нея даже и без да пипаш пак ще влошиш КСВ то ама това са вече формалности
                          LZ2DRD

                          Коментар


                          • #14
                            От: КСВ метър.

                            Първоначално публикуван от Dimitar Nenchev Преглед на мнение
                            Аз вече го настроих, ...
                            Скива ли че се оправи и без мене. Щях да ти разкажа същата история и ако си мислел, че има по-прост начин, да знаеш - няма. Освен ако имаш КСВ-метър с две кръстосани стрелки, ама те са скъпи, нихната, ...

                            И още - имайте предвид, че с трансмач антената се настройва и предавателят е хепи, в някои случаи и слушателите на другия край на връзката са хепи, но далеч не толкова хепи е кабелът. Пробиви по напрежение или стапяне през 1/2 вълна не са никак редки резултати от "излекуван" висок КСВ.

                            Също лоша поличба е ако антената има висок КСВ на която и да е честота от банда, за който тя е проектирана. Еле па да трябва да се настройва за всеки канал. В такива случаи трябва да се провери дали частите на антената са правилно изолирани, правилно свързани и правилно захранени. И дали кабелът не е паднал жертва. Правилото не е абсолютно, но се е доказало в практиката.

                            Даже за широките бандове, примерно 3.5МХц, нормалното поведение на антената е да има КСВ=1 за средата или за най-използваната област на банда и към краищата му да показва примерно 1.2 или 1.5, а ако е много "остра" - 2..3, но все пак да е използваема.

                            Обратно на широко разпространеният песимизъм, антена с висок КСВ, настроена с трансмач, действително излъчва подадената мощност. Въпросът е накъде. Диаграмата на насоченост при високи КСВ няма нищо общо с официалната. С приемането също е мъка.

                            Коментар


                            • #15
                              От: КСВ метър.

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Даже за широките бандове, примерно 3.5МХц, нормалното поведение на антената е да има КСВ=1 за средата или за най-използваната област на банда и към краищата му да показва примерно 1.2 или 1.5, а ако е много "остра" - 2..3, но все пак да е използваема.
                              На практика мултибанд антените са винаги така, освен ако не си я настройваш всеки път като сменяш банда. Аз имах (и още имам, но не го ползвам) един КВ вертикал, който беше с чудно КСВ на 10м, а на 40м вече си беше зле. Има една фирма, която прави любителски антени, настройващи си сами електромеханично елементите - това е перфектното решение, но и цените са други.

                              Иначе ето го моя вертикал преди години, като съм го мерил с анализатор. Абсолютен компромис си беше, добре че имам автоматичен тунер, който "замазваше" работата. Минимума на КСВ-то беше отишъл извън банда, и за да го оправя трябваше да развалям други бандове. Пък и на на покрива не е много лесно сам да настройваш дължината на шестметров вертикал. Та си работеше основно на КСВ 3-4, но и така доста неща съм избачкал с нея докато бях по-активен.

                              LZ2NKM

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X