Перефразирайки Sparky исках да кръстя темата:
"О! Чудо... зарядно на китайски двубандер!" но се въздържах...
Днес почти щастливо ми се наложи да използвам един от контактите си в къщи. С добре заучено движение се опитах да включа захранването на лаптопа си. Резултат - както се казваше в един виц "не улазя...". След 2-3 неуспешни опита, решавам да погледна от близо, аджеба защо не "улазя".
Както виждате - чужд, неидентифициран за момента обект стърчи от контакта. Тук ще вметна, че контактът е Legrand Vella, което определено не е най-евтината и китайска електроарматура на пазара. Въпреки че ми мина тезата дали не се е разпаднал самия контакт по някаква причина, не можах да си спомня в конструкцията му изобщо да има елемент с подобни форма и размери, така че тезата отпадна, поне за момента.
След бързо преравяне на спомените си от последните дни, установих, че в този контакт са включвани само лаптопа и зарядното на Wouxun-a. Щепсела на лаптопа си беше в ред, така че се насочих към зарядното на станцията.
Ще ми се да напиша "О! Изненада!", но не мога да си изкривя пръстите, за да го сторя. Не беше изненада...
"О! Чудо... зарядно на китайски двубандер!" но се въздържах...
Днес почти щастливо ми се наложи да използвам един от контактите си в къщи. С добре заучено движение се опитах да включа захранването на лаптопа си. Резултат - както се казваше в един виц "не улазя...". След 2-3 неуспешни опита, решавам да погледна от близо, аджеба защо не "улазя".
След бързо преравяне на спомените си от последните дни, установих, че в този контакт са включвани само лаптопа и зарядното на Wouxun-a. Щепсела на лаптопа си беше в ред, така че се насочих към зарядното на станцията.
Ще ми се да напиша "О! Изненада!", но не мога да си изкривя пръстите, за да го сторя. Не беше изненада...
Точно този щифт се оказа липсващ в зарядното на wouxun-a.
"Ок де, ще го борим..."
С устрема на три годишно хлапе, току що открило магията на Lego, хващам контактния щифт и го пъхам обратно, от където е дошъл в захранването. Влиза твърде лесно (съответно пак толкова лесно ще излезне), а и не се усетиха някакви контактни пластини в които евентуално да се опира. След това си спомних, че захранването е джингитайско, а никой уважаващ себе си джингитаец няма да се затормозява с някакви допълнителни контакти и прочие, които витаят из моята глава и колоснално вдигат цената. Огледах щифта внимателно още веднъж. НИКАКВИ следи от спойки или нещо подобно...
"Как се разглабя това?"
На пръв поглед корпуса на захранването изглежда лепен, но все пак, не забравяме, че е джингитайски и трябва да се провери. В крайна сметка, корпусът се оказа сглобен с винт, който се намира точно под надписа 12V на стикера на захранването.Винтът е с кръстата глава. В горната част на корпуса, от към котактните изводи, има два щифта, откачат се с надлъжно разместване на двете части на корпуса.Платката е залепена и за двата корпуса с двойно залепващи лепенки, така че докато се отлепи една от тях, двете части на корпуса малко се опъват.
"Ок де, ще го борим..."
С устрема на три годишно хлапе, току що открило магията на Lego, хващам контактния щифт и го пъхам обратно, от където е дошъл в захранването. Влиза твърде лесно (съответно пак толкова лесно ще излезне), а и не се усетиха някакви контактни пластини в които евентуално да се опира. След това си спомних, че захранването е джингитайско, а никой уважаващ себе си джингитаец няма да се затормозява с някакви допълнителни контакти и прочие, които витаят из моята глава и колоснално вдигат цената. Огледах щифта внимателно още веднъж. НИКАКВИ следи от спойки или нещо подобно...
"Как се разглабя това?"
На пръв поглед корпуса на захранването изглежда лепен, но все пак, не забравяме, че е джингитайски и трябва да се провери. В крайна сметка, корпусът се оказа сглобен с винт, който се намира точно под надписа 12V на стикера на захранването.Винтът е с кръстата глава. В горната част на корпуса, от към котактните изводи, има два щифта, откачат се с надлъжно разместване на двете части на корпуса.Платката е залепена и за двата корпуса с двойно залепващи лепенки, така че докато се отлепи една от тях, двете части на корпуса малко се опъват.
Ура! Предстои ни цяла ера в преоткриването на чудесата в китайската радиоелектронна технология.
Веднага става очевидна причината за "отскубването" на контактния щифт. Прозаично, но е студена спойка. Толкова студена, че по самия щифт няма помен от припой или флюс. Тук, се сещам за онази реклама с един индиански вожд и едно лепило... Джингитата да го бяха залепили с капчица лепило този проводник, сигурно щеше да държи повече.
Както и да е. Шифтът се калайдисва много акуратно само в най-горната част, така че да не стане по-дебел от останалата част. Трябва да кажа, че това поне при мен стана изключително лесно, без всякакви специални флюсове. Прост колофон и малко по-силно нагрят поялник. Капчица лепило върху накатката и целия щифт акуратно се поставя на мястото му. След това захранващия проводник си се запоява. Е, може би беше по-добра идея проводника първо да се разпои от платката, да се запои за щифта и чак след това да се лепи, но... това ми дойде по-късно, като идея С това, условно, "ремонтът" би трябвало да се счита за приключен. Опитах да измъкна "здравия" контактен щифт. Трябва да си призная, че с умерено усилие не успях, но за да няма изненади за вбъдеще, от вътрешната страна и той получи "капчица"
Понеже това е моята станция, реших, като така и така съм го разтворил, да внеса някои дребни корекции в изработката на захранването.
Кабелът който отива към стойката е запоен по крайно интересен начин. Така че, той беше първият кандидат за фейслифт. Разпоява се и се прокарва през отворите на платката, както би трябвало да е. Сега, дори и зверски да се дръпне и по лошо стечение на обстоятелствата лакът на платката да е паднал, няма да даде на късо.
Като стана въпрос за кабели, двата червени проводника, всъшност трябва да минат през един 3мм отвор на платката, който е оставен специално за тях. Идеята е да не се притискат от платката при монтажа. В оригиналното изплнение, за да е по-бързо, проводниците се мотаят свободно из корпуса, минават покрай платката и не е ясно къде евентуално могат да опрат... а все пак си е 220В напрежението на тях. Така че, разпояват се от към платката или щифтовете, прокарват се през отвора и се запояват наново.
В допълнение, по самата платка имаше спойки, на които не гласувах доверие, така че ги презапоих. На места имаше остатъци от припой, залепнал между островчетата на платката, той също беше почистен. След цялата тази ревизия, захранването се сглобява по обратния ред.
Ако на някой му е интересно, страна спойки:
и страна елементи:
Дано не ви се случва подобен ремонт
73
LZ1NJS
Веднага става очевидна причината за "отскубването" на контактния щифт. Прозаично, но е студена спойка. Толкова студена, че по самия щифт няма помен от припой или флюс. Тук, се сещам за онази реклама с един индиански вожд и едно лепило... Джингитата да го бяха залепили с капчица лепило този проводник, сигурно щеше да държи повече.
Както и да е. Шифтът се калайдисва много акуратно само в най-горната част, така че да не стане по-дебел от останалата част. Трябва да кажа, че това поне при мен стана изключително лесно, без всякакви специални флюсове. Прост колофон и малко по-силно нагрят поялник. Капчица лепило върху накатката и целия щифт акуратно се поставя на мястото му. След това захранващия проводник си се запоява. Е, може би беше по-добра идея проводника първо да се разпои от платката, да се запои за щифта и чак след това да се лепи, но... това ми дойде по-късно, като идея С това, условно, "ремонтът" би трябвало да се счита за приключен. Опитах да измъкна "здравия" контактен щифт. Трябва да си призная, че с умерено усилие не успях, но за да няма изненади за вбъдеще, от вътрешната страна и той получи "капчица"
Понеже това е моята станция, реших, като така и така съм го разтворил, да внеса някои дребни корекции в изработката на захранването.
Кабелът който отива към стойката е запоен по крайно интересен начин. Така че, той беше първият кандидат за фейслифт. Разпоява се и се прокарва през отворите на платката, както би трябвало да е. Сега, дори и зверски да се дръпне и по лошо стечение на обстоятелствата лакът на платката да е паднал, няма да даде на късо.
Като стана въпрос за кабели, двата червени проводника, всъшност трябва да минат през един 3мм отвор на платката, който е оставен специално за тях. Идеята е да не се притискат от платката при монтажа. В оригиналното изплнение, за да е по-бързо, проводниците се мотаят свободно из корпуса, минават покрай платката и не е ясно къде евентуално могат да опрат... а все пак си е 220В напрежението на тях. Така че, разпояват се от към платката или щифтовете, прокарват се през отвора и се запояват наново.
В допълнение, по самата платка имаше спойки, на които не гласувах доверие, така че ги презапоих. На места имаше остатъци от припой, залепнал между островчетата на платката, той също беше почистен. След цялата тази ревизия, захранването се сглобява по обратния ред.
Ако на някой му е интересно, страна спойки:
и страна елементи:
Дано не ви се случва подобен ремонт
73
LZ1NJS
Коментар