Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

    Перефразирайки Sparky исках да кръстя темата:
    "О! Чудо... зарядно на китайски двубандер!" но се въздържах...

    Днес почти щастливо ми се наложи да използвам един от контактите си в къщи. С добре заучено движение се опитах да включа захранването на лаптопа си. Резултат - както се казваше в един виц "не улазя...". След 2-3 неуспешни опита, решавам да погледна от близо, аджеба защо не "улазя".


    Както виждате - чужд, неидентифициран за момента обект стърчи от контакта. Тук ще вметна, че контактът е Legrand Vella, което определено не е най-евтината и китайска електроарматура на пазара. Въпреки че ми мина тезата дали не се е разпаднал самия контакт по някаква причина, не можах да си спомня в конструкцията му изобщо да има елемент с подобни форма и размери, така че тезата отпадна, поне за момента.

    След бързо преравяне на спомените си от последните дни, установих, че в този контакт са включвани само лаптопа и зарядното на Wouxun-a. Щепсела на лаптопа си беше в ред, така че се насочих към зарядното на станцията.

    Ще ми се да напиша "О! Изненада!", но не мога да си изкривя пръстите, за да го сторя. Не беше изненада...

    Точно този щифт се оказа липсващ в зарядното на wouxun-a.

    "Ок де, ще го борим..."
    С устрема на три годишно хлапе, току що открило магията на Lego, хващам контактния щифт и го пъхам обратно, от където е дошъл в захранването. Влиза твърде лесно (съответно пак толкова лесно ще излезне), а и не се усетиха някакви контактни пластини в които евентуално да се опира. След това си спомних, че захранването е джингитайско, а никой уважаващ себе си джингитаец няма да се затормозява с някакви допълнителни контакти и прочие, които витаят из моята глава и колоснално вдигат цената. Огледах щифта внимателно още веднъж. НИКАКВИ следи от спойки или нещо подобно...

    "Как се разглабя това?"
    На пръв поглед корпуса на захранването изглежда лепен, но все пак, не забравяме, че е джингитайски и трябва да се провери. В крайна сметка, корпусът се оказа сглобен с винт, който се намира точно под надписа 12V на стикера на захранването.Винтът е с кръстата глава. В горната част на корпуса, от към котактните изводи, има два щифта, откачат се с надлъжно разместване на двете части на корпуса.Платката е залепена и за двата корпуса с двойно залепващи лепенки, така че докато се отлепи една от тях, двете части на корпуса малко се опъват.




    Ура! Предстои ни цяла ера в преоткриването на чудесата в китайската радиоелектронна технология.

    Веднага става очевидна причината за "отскубването" на контактния щифт. Прозаично, но е студена спойка. Толкова студена, че по самия щифт няма помен от припой или флюс. Тук, се сещам за онази реклама с един индиански вожд и едно лепило... Джингитата да го бяха залепили с капчица лепило този проводник, сигурно щеше да държи повече.
    Както и да е. Шифтът се калайдисва много акуратно само в най-горната част, така че да не стане по-дебел от останалата част. Трябва да кажа, че това поне при мен стана изключително лесно, без всякакви специални флюсове. Прост колофон и малко по-силно нагрят поялник. Капчица лепило върху накатката и целия щифт акуратно се поставя на мястото му. След това захранващия проводник си се запоява. Е, може би беше по-добра идея проводника първо да се разпои от платката, да се запои за щифта и чак след това да се лепи, но... това ми дойде по-късно, като идея С това, условно, "ремонтът" би трябвало да се счита за приключен. Опитах да измъкна "здравия" контактен щифт. Трябва да си призная, че с умерено усилие не успях, но за да няма изненади за вбъдеще, от вътрешната страна и той получи "капчица"

    Понеже това е моята станция, реших, като така и така съм го разтворил, да внеса някои дребни корекции в изработката на захранването.

    Кабелът който отива към стойката е запоен по крайно интересен начин. Така че, той беше първият кандидат за фейслифт. Разпоява се и се прокарва през отворите на платката, както би трябвало да е. Сега, дори и зверски да се дръпне и по лошо стечение на обстоятелствата лакът на платката да е паднал, няма да даде на късо.



    Като стана въпрос за кабели, двата червени проводника, всъшност трябва да минат през един 3мм отвор на платката, който е оставен специално за тях. Идеята е да не се притискат от платката при монтажа. В оригиналното изплнение, за да е по-бързо, проводниците се мотаят свободно из корпуса, минават покрай платката и не е ясно къде евентуално могат да опрат... а все пак си е 220В напрежението на тях. Така че, разпояват се от към платката или щифтовете, прокарват се през отвора и се запояват наново.



    В допълнение, по самата платка имаше спойки, на които не гласувах доверие, така че ги презапоих. На места имаше остатъци от припой, залепнал между островчетата на платката, той също беше почистен. След цялата тази ревизия, захранването се сглобява по обратния ред.

    Ако на някой му е интересно, страна спойки:


    и страна елементи:




    Дано не ви се случва подобен ремонт

    73
    LZ1NJS

  • #2
    До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

    Почти аналогична ситуация се случи и при мен ! С тази разлика, че като се е вадило въпросното "щифтче" явно е окъсило нещо вътре и гръмна трафчето и замина на боклука .
    LZ1DVB

    Коментар


    • #3
      До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

      Първият ми пост и без това стана дълъг, та не исках да го донатоварвам с коментари.

      Чудото на китайския радиопром си е чудо... с главно "Ч", както би написал един творец... Захранването е доста минималистично, затова постнах снимките на платката и елементите. Чак, като го затварях, се загледах, че на стикера му пише 12V/1000mA. Много, ама много ме съмнява, в какъвто и ключов режим да работи, транзисторчето което са сложили за ключ да изкара дълго на тоя 1А (12W, че и отгоре). Винаги съм се "кефил" на джингитайците, как с удоволствие поят 4 отделни диода 1N4001, вместо да забодат готов изправител. Е, явно се икономисва Те... явно и от флюс са икономисали... Изобщо, направи ми впечатление, как половината платка е запоена на "вълна" (или нещо подобно), а останалата половина е поена или коригирана на ръка.

      Е, хубавата новина е, че поне 12V са стандартно напрежение и като замине "щепсела", може да се подмени с друго захранване относително лесно. Във форума имаме и темичка за модване на подставката, така че явно производителя на захранващите модули е малко по-назад с материала от производителя на самата станция.

      73
      LZ1NJS

      Коментар


      • #4
        До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

        Здравейте,

        Така и така обсъждаме захранването та искам да задам въпросче

        Прави ми впечатление че като сложа станцията да се зарежда диода започва да мига червено и след известно време започва да свети постоянно.

        Така ли трябва да се държи или е проблем ? Не съм се оглеждал дали това не е някакъв фаст чардж макар че се съмнявам на китайците да им дреме точно за такива подробности имайки предвид цялостното изпълнение на захранването.

        При вас същото ли е ?

        73,
        Милен
        [B]Българино знай своя език, род и вяра ! Обичай семейството си и пази България![/B]

        Коментар


        • #5
          До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

          И при мен мига за малко и след това си свети постоянно .Мисля си дали не прави някакъв тест и чак тогава да започва да зарежда .

          Коментар


          • #6
            До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

            Нямам книжката пред мен, но по спомени - това мигане е при дълбок разряд на батерията. Пишеше на интересен английски, че било нормално.

            73
            LZ1NJS

            P.S. То се е видяло, че ще отворя и "подставката", за да видя какво са творили вътре

            Коментар


            • #7
              До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

              Първоначално публикуван от milen76 Преглед на мнение
              ...........................................................

              Не съм се оглеждал дали това не е някакъв фаст чардж

              ........................................................
              Да това е !
              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

              Коментар


              • #8
                До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

                Първоначално публикуван от slav.bg Преглед на мнение
                Почти аналогична ситуация се случи и при мен ! С тази разлика, че като се е вадило въпросното "щифтче" явно е окъсило нещо вътре и гръмна трафчето и замина на боклука .
                Щифтовете са доста навътре в корпуса и са доста далеч от платката. Така че, надали е от тях, но окончателните последици не се променят от това Потвърдил си за пореден път правилото, че в китайските импулсни захранвания бушонът гори последен

                73

                Коментар


                • #9
                  До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

                  Под "трафче" имах предвид зарядното Просто гръмна като фойерверк на нова година Част от него се разтопи, изобщо не съм си правил труда да го отварям и да вида къде е станал проблема (а може би трябваше). Хубаво, че имах в наличност подобно 12V 1A останало от модема на кабелната .
                  LZ1DVB

                  Коментар


                  • #10
                    До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

                    Днес ми се наложи да си зареждам станцията в колата. Батерията ми е оригиналната и при заряд от мрежата, зарядното не се нагрява много. След около 40 минути заряд по време на движение, започнах да долавям начална форма на димни сигнали Транзистора (май) не успя да изгори. Както казах и по-горе... ще се отваря и "подставката" за тунинговане.

                    Изводът е, че поради повишеното напрежение на инсталацията на колата при включен двигател (13.9 V мeрих го за всеки случай, че не ми е първа младост МПС-то), транзистора се опитва да разсее допълнителната мощност върху него, но без голям успех. Предплагам, че ако беше някоя хубава лятна жега, транзистора вече щеше да е заминал.
                    Та... тия дни ще допълня темата с някоя и друга снимка на тоя лек. А лекуването е необходимо, защото точно като си на път и се предполага, че ще ти трябва връзка... да ти замине зарядното е някак си... неприятно.

                    73
                    LZ1NJS

                    Коментар


                    • #11
                      До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

                      В кабела, който се включва в запалката може да се пробваш да сложиш последователно 2 мощни диода. Падежа на напрежението върху тях, ще е приблизително 1,4 волта и ще те доближи до 12-те волта. Разбира се сложи и радиатор на транзистора на захранването.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

                        Първоначално публикуван от ike Преглед на мнение
                        В кабела, който се включва в запалката може да се пробваш да сложиш последователно 2 мощни диода. Падежа на напрежението върху тях, ще е приблизително 1,4 волта и ще те доближи до 12-те волта. Разбира се сложи и радиатор на транзистора на захранването.

                        то... чак пък мощни (ще взема да изнамеря някои германиеви, да ти гледам сеира после) 1N4001 ще свършат работа. Ама не ми се "тунингова" така. Трябва си му радиатор на това транзисторче. q-тата са проблема, а не напрежението
                        Иначе... номера с диодите го прилагах някога, та да си захранвам микрона

                        Коментар


                        • #13
                          От: До: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

                          Здравей, дано да можеш да ми помогнеш. В моя kg uvd1p нещо се прецака зареждането. Като го сложа станцията на зарядното започва да мога червената лампичка. Лошото е че неспира да мига, като в същото време изобщо не зарежда.

                          73
                          LZ 2 ZMI

                          Коментар


                          • #14
                            Проблем със зареждането на wouxun kg uvd1p

                            Здравейте опитвам се да разбера каде е проблема. Слагам станцията на зарядното и то започва да мига (червено), лошото е че мигането не престава. Същевременно зареждане не се осъществява. Четох из форумите и единственото което е описано като проблем е транзистора на зарядното. Лошото при мен е, че първо симптомите не са такива каквито са описани в форумите и второ сам по себе си транзистора изглежда на ред т.е. няма видими следи от прегряване или нещо подобно. Ако има някой от Варна с такова радио, моля да ми се обади.0888/935 714

                            73
                            LZ 2 ZMI
                            kanasta_z@abv.bg

                            Коментар


                            • #15
                              От: Wouxun - принудителен (лек) ремонт на захранването

                              Колко време го държиш на зарядното?
                              LR Discovery I, 300 TDI+Grigri+велосипед и кънки+Nitrox+Icom ID-51

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X