Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помощ за избор на първи 3д принтер.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Ако бюдетът позволява, е хубаво да се погледне към SLA принтери. Общото с FDM е само названието "3Д принтер".
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
      Оказа се ,че почти всичко е измислено и го има направено от някой друг.Свалил съм десетки файлове на това което ми трябва.Почти всички файлове са със разширение .stl
      Само принтер няма засега!
      С коя програма се отваря най практично,уин 10 ги отваря с някакъв вграден софтуер.Да разбирам ли че тоя файл се копира на флашка и се бутва в принтера и той действа.Тоест няма директна връзка PC то Printer ...?Или някои имат.

      Как става настройката със дебелината на тела примерно (пластмасовия), във файла със детайла ли се задават тея неща,като температура и т.н ,или отделно

      Аз го разбирам така,настройваш си принтера със материала да работи читаво и бутваш файла и той принтира.Че има някакви фини настройки е ясно,но като цяло,файла с детайла ако те устройва като краен резултат ,не пипаш в него нищо?Прав ли съм или не.
      Не е толкова проста работата. 3д детайла трябва да го прекараш през слайсър. Слайсърът обръща сти или др формат в G-код. В самият слайсър са всички необходими настройки. дебелината на филамента обикновенно е 1,7мм. В слайсъра се правят всички настройки - размер на дюзата, температура на дюза и легло, скорост на печат, ускорение, откат......дебелина на слоя...абе всичко. Веднъж като ги зададеш натискаш генерирай и програмата обръща 3д модела и настройките в машинен език - G код. Най, най, най-лесният начин е да вземеш готов проект (има милиони безплатни) в него освем 3д чертеж има и всички настройки и вид пластмаса, % запълване......
      сайт с готови модели https://www.thingiverse.com/
      Безплатен слайсер https://ultimaker.com/software/ultimaker-cura
      Дръпни някое моделче и си поиграй с Кюра - може да ти визуализира процеса. Аз лично съм се спрял на Flaing Bear Ghost 5. Леглото му е неподвижно по Х и У, лесно се превръща във затворен с термокамера. Има доста упгрейди и идва фабрично с 32 битова платка и тихи драйвери, като V2 (ефтините драйвери пищет и могат да те побъркат, особенно ако си пуснал нещо за 15-20 часа печат)

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        За драйверите - задължително тихи! Моя си бачка докато работя в същата стая. Чуват му се само вентилаторите . В съседната стая не знаят какво се случва.

    • #18
      [QUOTE=Roninn;n67[URL=filedata/fetch?id=6705880&d=1612731486]Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20210205_144655.jpg Прегледи:17 Размер:392.2 КБ ID:6705880

      Бях в петък,но по друг повод,бях поръчал едни клещи и си ги доставиха.Не трябва да са метални,всъщност не съм мислил ,но по скоро не трябва,те модулите си имат болт за земно,отделно таблата си имат земя,таблата често ги грее слънце и незнам как ще е топлообмена,но си мисля че пластмаса в случая е по подходящо.
      Последно редактирано от Roninn; 07-02-21, 23:45.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • brum
        brum коментира
        Редактиране на коментар
        За такива детайли е добре дошло. Това с малко мислене може да се нагоди до основа която щракваш на задната стена и после по нея има гнезда за различните модули и те влизат само със "щракване".

    • #19
      Ето една кутийка която съм проектирал. Платките и тях съм ги правил. Това са термометри с батерия. Събира температура и влажност и ги пращат към база от данни, а по нея ще се управляват задвижките за подовото отопление на къщата. Проектирани са да изкарат една зима без зареждане на батериите .

      Та кутията е от две части които се хващат една към друга със зъб от 0.2мм който е по самият борд на кутията. Реално след събирането остава почти незабележима фуга между горната и долната част. Проектирани са на SketchUp и като се затворят нищо вътре не хлопа (хлабината е 0.1мм над детайла). Докато се докара до там, че да ми харесва сигурно направих 20тина прототипа.

      Преди режех кутии за платките на CNC рутера. Там вариант за такива дребни неща беше да се изрежат няколко слоя от плексиглас и да се хванат един за друг с болт и гайка. Обаче откакто взех принтера се родих. Тихо, лесно и прави далеч по-сложни детайли с лекота.

      Има си някой особености при проектирането които трябва да съобразиш със принтера по време на проектиране. Обаче това идва лесно с практиката ако имаш някаква инженерна мисъл в главата. Примерно зъбчето на тази кутия трябва да е с размер съобразен с височината на печата. Та вместо интуитивното 0.5мм улей и 0,5мм зъб съм ползвал 0.6мм и за двете. Причината е, че съм предвидил да ги печатам на 0,2мм височина на слоевете.

      Има и много тънкости които се учат с времето и са свързани с материала с който се печата. За пример същото това се опитвам да го отпечатам с PLA с дървени частици в него. Обаче тоя материал се работи на други температури, пуска конци (stringing), прецизност е друг на изработеният детайл. Та реално има чертежи съобразени с особеностите на материала. Чакам днес да ми дойде кутия за изсушаване на материала с който се печата, че подозирам, че това му е основната драма при мен.

      Но с масовото PLA се печата с песен. Поне при мен стана от първият детайл без абсолютно никакви забележки. Но и това, че е Ender3 беше сериозно предимство - имаше готови профили за Cura-та с които да се нарежат детайлите. Без готов профил в началото трудно се тръгва, защото има разни дразнещи проблеми дето искат опит натрупан с практиката за да ги решиш. Ама в началото той липсва...

      Прикачени файлове

      Коментар


      • #20
        Прати ми STL-а на вайбър 08872пет229едно да ти принтна колкото искаш бройки за проба! Трябва да знаеш, че най-ползваната пластмаса PLA при температури от 60-70°С омеква. ABS е адски капризен към температурата на печатане. Лек повей от минаващ човек води до сцепване на детайла. PETG е много хигроскопичен и преди употреба е добре да се изсуши. На едно място ми принтираха една перка от моторна метла с някакъв супер-дупер филамент - и тя се пръсна с първото завъртане. Само PLA-то ми изкара 4-5 секунди.

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X