Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Не разчитам какви са тези елементи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Не разчитам какви са тези елементи

    След мълниите миналия ден,не смогваме да ремонтираме всевъзможни техники,от входни бариери, плъзгащи врати,компютри,мрежи и каквото се сетите.

    Доста неща оправих.Някои обаче нещо не разбирам какви са.
    Давам пример.


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200617_204356.jpg Прегледи:0 Размер:142.8 КБ ID:6614944

    Това стои на входа на захранването, според мен,обратен диод.

    В случая на повредената платка,същия елемент е проводим в двете посоки.Махнал съм го,и платката работи нормално.

    На същата платка,но чисто нова,този елемент е НЕ проводим в нито една посока.

    Срещал съм преди време,на едни устройство , нещо като модеми за телефонна линия,едни елементи оранжеви,които при някакъв праг от напрежение,стават проводими и окъсяват входа към маса с цел да не продължи високото напрежение на вътре по платката,същите елементи се възстановяваха сами при липса на пренапрежение.
    Последно редактирано от Roninn; 17-06-20, 22:41.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    Тоя какъв е?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200617_204553_1.jpg
Прегледи:337
Размер:267.8 КБ
ID:6614948

    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      И двата приличат на трансил. Нямат маркировка анод/катод...На вход ли са?

    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      Да,на входа

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Казваш, че имаш чисто нова платка - свали характеристиката на здравия елемент. Ще знаеш със сигурност какво търсиш.

  • #3
    Този транзистор как да го разчета 3KR


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:Screenshot_2020-06-17-23-47-50-446_com.miui.gallery.jpg Прегледи:0 Размер:328.3 КБ ID:6614950
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      BC858BR може ли да е?

    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      Незнам, възможно е,скоро ще се сдобия със документация за въпросните изделия,но до тогава трябва да се оправям сам.

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Верига, режим, захранване.... ВС858 дали се вписва на това място.

  • #4
    Компютър за управление на плъзгаща врата.Захранването му +12 волта минава през цека ключе ,като идеята е при отваряне на капака ,управлението да остане без захранване,с цел докато ровиш из нещата,да не тръгне мотора и някой зъбно колело или друго,да не ти откъсне пръстите.

    Електрониката работи,медните пластини на ключа разтопени.Ключа му дават 10 Ампера.

    И поне три такива случая на три различни модела и производителя ,картинката една и съща.
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • #5
      Лан мрежа,портовете след тест работят коректно.Мрежа няма.Остава да проверим фтп кабелите.При тест ,късо между няколко жила,всичко след мълниите.Как са устискали лан портовете и от двете страни.FTP кабела е връзка между две сгради,кабела върви външно във червено електричарско HDP гофре под земята ,под бетонна плоча,бетониран път 4 метра широк.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        По-старите ЛАН суичове са с входни симетрични трансформатори. Те имат резистори и кондензатори на входа към маса. Етернет е токов кръг - м/у двата проводника на чифтовете съпротивлението е малко. Сравни характеристиките на подозрителен вход с неизползван вход. Ако "дребосъците" около транформатора са здрави, то най-вероятно големите чипове са издъхнали. Икономически не си струва ремонта в този случай.
        По-новите са безтрансформаторни, със специални чипове, но държат по-малко на токови удари.

        Ако имаш 2 здрави чифта, можеш да подкараш на 100Mbit-а.
        ЛАН тестера ще ти "обясни" има ли и колко жици са здрави.
        Последно редактирано от stefsab; 17-06-20, 23:56.

    • #6
      Първите чаркове вероятно са трансили (transil). Да се внимава с тях, че има еднопосочни и двупосочни.
      По спомен, транзисторът би трябвало да е BC857 или някой негов близък събрат. Виж в дейташита му как се означават 856, 857 и т.н.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #7
        Първият елемент подозрително ми прилича на древносъветски слюден кондензатор...но явно външният вид лъже, защото по описанието няма как да е това, а и техниката явно е много по-нова.
        Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

        Коментар


        • #8
          Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение

          Срещал съм преди време,на едни устройство , нещо като модеми за телефонна линия,едни елементи оранжеви,които при някакъв праг от напрежение,стават проводими и окъсяват входа към маса с цел да не продължи високото напрежение на вътре по платката,същите елементи се възстановяваха сами при липса на пренапрежение.
          SMAJ15CA е това:
          https://www.littelfuse.com/~/media/e...asheet.pdf.pdf

          Двупосочен 15 волтов TVS (Transil)

          Работата му е да направи точно това, което е направил - да не допусне пикове драстично над 15 волта. Явно добре го е дръннало, защото по принцип са държеливи. Факта че е дал накъсо говори достатъчно за енергията на удара. Все пак не достатъчно добре за да се изпари де.
          Последно редактирано от sparkybg; 18-06-20, 00:29.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            Еее мерси ,точно това ми трябваше,излиза че е двупосочен.

        • #9
          Тия трансили китайците ги слагат често в изходите на адапторите и там окъсяват при проблем.
          Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

          Коментар


          • #10
            И на входове, и на изходи и навсякъде, където пикове биха направили беля. То това си им е предназначението.

            Окъсяването е авариен режим - показва че енергията на пикът, който са ограничили, е била достатъчна за да ги умори. И нарочно са правени да окъсяват в тоя режим. Ако енергията е достатъчно голяма, следващата стъпка е изпаряване на писти, а ако пистите не са оразмерени съобразно трансила, самия той хвръква или цъфва.

            В адаптер за телефон например - по-добре да даде на късо трансила, да изгори пистите или да умори адаптера за 5 лева, вместо телефон за 1000.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #11
              И днес ще бъде интересен ден в потушаването на проблемите след мълниите.Спряла оптична мрежа в митниците,и няколко компютъра не тръгват,по описание на оператора,пищят за памет. В борсата за плодове,някакви устройства не си виждат дисковете.Мрежата ми е любопитно,принципно това е прецедент,та да видим,по разчет,около обяд трябва да съм там ,ще пиша за всички открити проблеми.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #12
                Вероятно са думнали устройства по захранване, стига оптичния кабел да е цял, а не да е дал фира някъде по трасето покрай някоя мълния, което, ако е опнат заедно с метални кабели, хич не е чак чудо невиждано. Ама това поне се мери лесно.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Roninn
                  Roninn коментира
                  Редактиране на коментар
                  Оказа се че оптиката работи безупречно.Ние имаме около 20 устройства в тая мрежа.След бурите,ИТ -тата са ходили да оправят техни си неща и са нацъкали от първа мрежа ,DHCP то да раздава в 055 мрежа адреси,нашите устройства умишлено са със статични адреси ,съответно остават аут от мрежата,но те помежду си,продължават да си говорят,само от вън и локално оператора не може да ги достъпи,защото неговата машина е в новата мрежа.Та тея дни ще се разберем дали да ми открият един нов VLAN за моите неща или ние да си направим отделна мрежа с NAT и да не ни интересува какви ги вършат ИТ отдела.

              • #13
                Днес два компютъра не тръгват,на единия му набихме ново захранване и тръгна без проблеми.На другия ни ошашави...при тръгване дава дълъг бип около 6-7 секунди на равни интервали....Извадих всичко ,тц...не тръгна,извадих батерията на биоса и след минута със старата батерия тръгна все едно нищо не е било
                На други обекти,два нвр не си виждат дисковете.
                На единия проблема беше в филтровите кондензатори,подменени с нови и всичко е ок.

                Другия отиде за брак.

                Една сот централа е останала без ток заради евн ,при идване на тока,не вдига рязко напрежение и съответно не се появяват 5 волта на процесора,рядко явление,но се случва.Нов акумулатор и всички са спокойни.Магазин за части,заварили са му се ,две метални букси една за друга на двр,всичко работи.

                Утре почваме обектите в периферията и стигаме до Хасково.


                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #14
                  Като цяло проблемите след мълнии,са повече механични,отколкото с електронни елементи по устройствата от всякакво естество.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #15
                    Надявам се Roninn да не възразява, че ползват темата му за подобен казус:



                    Някой да помогне за идентификация на тази интегрална схема?

                    Очаква се да е драйвер за AC/DC захранване, нещо подобно на TOP261 например.
                    Това е U1 от дясната платка, на лявата си стои все още. Ето ги тук платките.
                    Това са захранващи модули на Dell switch.
                    Дел имат няколко серии мрежови комутатори, които са пословични с дефектиращи захранвания и некачествени кондензатори.
                    Имам тук няколко бройки и се заиграх ако мога да ги възстановя за хоби.

                    Захранванията, суичовете отдавна си имат нормални захранвания от Комет и си работят.
                    Въпреки мнението ми, че на тази марка и тока и пречи!

                    Благодаря изнапред!

                    Враг усраине

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X