Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Залеза на първия радиопредавател във България

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение

    Оригиналният е бил подменен още 1950г. с Унгарски. 100кв.
    После някъде 1975-7 със Съвецки. 2х75кв.
    Иначе не разбрах защо реши че през тридесетте години баш руснаците ще се шматкат тука. Че и техника да ни шиткат!


    https://www.sandacite.bg/%d1%80%d0%b...0%d0%b5%d0%bb/
    Явно журналюгите пак нещо са омотали работата. А защо руснаците - защото в wiki-то, към което даде линк, пишеше че до последно е работил със съвеЦки 2х75W, а от филма в първи пост останах с впечатлението че и антената и предавателя са си били Telefunken до последно, заради което немците са предложили смяната.

    Моя грешка.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
      Да си спомним за пощи, далекосъобщения, нови кооперации, чужди оферти и най-паче имена. Какво се случваше по времето, когато кметове и министри бяха засмяния кмет и црън ваньо?
      ​​​​пп разпространението на вълните за 100г не се е променило много. Дали не е могло да ги продадем някъде, както другите европейци продадоха събратята на кремиковци?
      Ама ние Кремиковци го продадогхме за 1 лъв, ако помня добре. На мангал Митал, на който май основното занимание е да затваря заводи.

      Истината е че да се поддържа в работно състояние 150KW дълговълнов предавател е безпредметно, поради същото и да се продаде клони към невъзможност. Няма кой да му плаща разходите. Очевидно няма и кой да плаща разходите да се превърне в музеен експонат, ако с нещо е бил интересен, няма и кой да плаща разходите да се поддържа антената в изправено състояние. Корозията как да е (не видах значителна такава), но ако наистина има натрупана умора на метала, което за 80-90 години е напълно възможно, и антената е практически неспасяема.

      Всъщност подозирам че въпросния нов собственик вероятно ще ползва някаква готова инфрастуктура до там. Подстанцията му е бонус, ама предполагам че и други кабели стигат до там, но дори и да не стигат, оптика най-редовно се мОта и върху жиците на далекопроводи. Това в унисон със споменатото "IT село", дето уж ще прави там.
      Последно редактирано от sparkybg; 28-05-20, 18:55.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        На филмчето се видя едно-друго по отношение на корозията. Еми не изглеждат все едно тая сутрин са сложени, но и не изглеждат кой-знае колко зле по отношение на корозия.

      • Roninn
        Roninn коментира
        Редактиране на коментар
        Може би малко хора знаят че от Пловдив до София пряка видимост няма,затова със една точка на Вакарел се прави линк.Във времето без оптика това е стратегическа точка използвана за военни и цивилни цели.

        Не си спомням но от Ботев до София също няма пряка видимост.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Вакарел се водеше най високата гара по трасето чак до Истамбул . Спарки предавателя и антената винаги са поддържани в перфектно техническо състояние докато работеше .

    • #18
      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

      Моя грешка.
      Простено да ти е.

      Коментар


      • #19
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

        Ама ние Кремиковци го продадогхме за 1 лъв, ако помня добре. На мангал Митал, на който май основното занимание е да затваря заводи.

        Истината е че да се поддържа в работно състояние 150KW дълговълнов предавател е безпредметно, поради същото и да се продаде клони към невъзможност. Няма кой да му плаща разходите. Очевидно няма и кой да плаща разходите да се превърне в музеен експонат, ако с нещо е бил интересен, няма и кой да плаща разходите да се поддържа антената в изправено състояние. Корозията как да е (не видах значителна такава), но ако наистина има натрупана умора на метала, което за 80-90 години е напълно възможно, и антената е практически неспасяема.

        Всъщност подозирам че въпросния нов собственик вероятно ще ползва някаква готова инфрастуктура до там. Подстанцията му е бонус, ама предполагам че и други кабели стигат до там, но дори и да не стигат, оптика най-редовно се мОта и върху жиците на далекопроводи. Това в унисон със споменатото "IT село", дето уж ще прави там.
        Не ти трябва ДВ предавател тогава, но имаше територии, където се използват, че и ние сме строили. Затова споменах Кремиковци, някои ги продадоха, нарязаха и изнесоха, ние го лапахме прахоляка. Така и с предавателите, ми и трасетата. Бе БТК
        А тези простотии се правят от името на всички ни.
        Даника
        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

        Коментар


        • Пенчо
          Пенчо коментира
          Редактиране на коментар
          Така и не се разбра какво изкаш да споделиш?
          Че не си спечелил от продажбата на Кремиковци е повече от ясно, ама какво очакваш?

      • #20
        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        ... Очевидно няма и кой да плаща разходите да се превърне в музеен експонат, ако с нещо е бил интересен, няма и кой да плаща разходите да се поддържа антената в изправено състояние. Корозията как да е (не видах значителна такава), но ако наистина има натрупана умора на метала, което за 80-90 години е напълно възможно, и антената е практически неспасяема. ...
        Антената на този предавател, тип Blaw-Knox, е чудо на техниката на своето време. Тя има ромбоидна форма, висока е 215 ми тежи 130 тона. Укрепена е с четири железни обтегача. От този тип в България има още една антена и за нея наскоро Ви разказахме. Тя се намира в Стара Загора и е построена също през 1936 г., но от унгарската фирма Standart. В Европа са останали само още две такива антени – по една в Англия и Унгария.



        Антената на мощния предавател край село Вакарел, строена от фирма „Хайн-Леман”, Берлин, е желязна мачтова конструкция с рибена форма (широка в средата ѝ заострена в краищата) с височина 179 метра. На върха антената е удължена с металически прът, който увеличава височината и със 17 метра, така, че цялата височина е 196 метра. (по други пресмятания височината е 199.82 м). За проводници на тока служат четирите ръбни греди, захранването на антената става в долния край с тръбен проводник”.

        „От средата ѝ са опънати стоманени въжета (от 93-я метър), четири на брой, дебели по 60 мм, съставени от по 121 жици. Основата на мачтата е бетонен блок, тежък 48 тона, а блоковете, за които са заковани въжетата, са по 67 тона единият”.




        https://www.sandacite.bg/%d1%80%d0%b...0%d0%b5%d0%bb/
        Последно редактирано от KingofROAD; 28-05-20, 20:36.
        -Чем занимаетесь по жизни?
        -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
        -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Хубаво де, прочетох го това. Но и Golden gate един ден ще им се наложи да го рушнат.

          Tова е метална конструкция на над 80 години, с всички произтичащи от тая въраст последствия. Ако структурно не подлежи на възстаноивяване за вменяеми пари (а може и изобщо да не подлежи за никакви пари), тя колкото и да е уникална, ще трябва да я отняма.

          Ето ти подобен случай:
          https://de.wikipedia.org/wiki/Sender_Steinkimmen

          И тук са рушнали старата 300 метрова, построена през 1956-та и са построили нова с 13 метра по-ниска. Но разпръсква УКВ и телевизия.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Спарки това е немска техника от онова време и като нищо гаранцията на антената е 100 години . Някъде около 1980 нашите са докарали един от германските инженери конструктори на антената . Човека направил инспекция и казал че ще изкара без проблеми поне още 100 години . През ония години не беше хич здравословно да се говори за предимствата на фашистката техника . По това време Германия е била технологичния лидер в света .
          Последно редактирано от sek.1; 29-05-20, 05:04.

      • #21
        Пенчо коментира
        Днес, 21:33
        Така и не се разбра какво изкаш да споделиш?
        Че не си спечелил от продажбата на Кремиковци е повече от ясно, ама какво очакваш?


        Споделих, че в тези години дълговълнов предавател ти е трябвал точно колкото винаги и Кремиковци. И пак споделих как други се разделяха с тези ,,сантименти". Ако, да ни седят, явно има кой да им пали вощеници и гали тубите
        А тези простотии се правят от името на всички ни.
        Даника
        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

        Коментар


        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Кремиковци никога не ни е трябвал.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          През 1937 на какви вълни е било радиоразпръскването в Европа ?

      • #22
        Как се бута мачта на РПС... https://www.youtube.com/watch?v=TQ9zQ3_bcyg
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • #23
          Телефона, висящ на фасадата, особено ме накефи:

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200607_103927166.jpg Прегледи:0 Размер:625.4 КБ ID:6610937
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200607_103859257.jpg Прегледи:0 Размер:511.3 КБ ID:6610939
          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20200607_104014935.jpg Прегледи:0 Размер:458.4 КБ ID:6610940
          Прикачени файлове
          Публикувайте отговор

          Коментар


          • #24
            Вчера бях на 2-3 км.от мястото
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • p-pleven
              p-pleven коментира
              Редактиране на коментар
              Минах набързо, колкото да си повозя задника. Ще водя един приятел натам, ама не знам кога. Ще ти пиша, ако си наоколо.

          • #25
            Понеже търсих нещо за УВБ76 прегледах темата.......

            МАлко по нагоре,се коментираше Кремиковци.
            Незнам дали е важно или интересно.....работех в Кремиковци от деня в който влезе синдика ....до деня в който окончателно се ликвидира всичко.

            Аз в частност отговарях за видеонаблюдението на целия комплекс,а моите колеги за физическата охрана.....Почти всеки ден обядвах със синдика,станахме приятели....никога не съм го питал или разпитвал за нещата които се случваха.... единствено сме говорили по отношение на сигурноста докъто това е било наше задължение....всеки ден съм работил със главния енергетик на кремиковци...влизал съм навсякъде....интересно ми беше в подземията.....всички които бяха останали от персонала, а те бяха шепа....бяха на възраст ....дано са живи и здрави ....но както се казва,бил съм от последните работили хора в това предприятие....не исках да го коментирам по рано...нямаше давност ,пък и аз съм си свършил работата и толкова.

            п.п Спомням си едни думи на главния енергетик...останали са ми някакси......

            В един разговор с него,трябваше да влизаме в някакви КРУ,,-та......та захранването на основните мощности беше спряно...завода плащаше някакви убийствени неустойки към нек ли...там доставчика по онова време....та енергетика с болка ми повтаряше....в момента с тея мощности,все едно караме болид от Формула 1 по чакълиран с дупки път.....тея му думи ,няма да ги забравя....

            Спяхме в ботунец...офиса и склада ми беше на последния етаж на администрацията на Кремиковци....най високата сграда.Бяхме качили столове на покрива ...бяхме окичили асансьорната шахта горе със антени .....та вечер сядахме на покрива и до късно гледахме звездите ...имаше страхотна гледка към Витоша и града.
            Последно редактирано от Roninn; 09-06-23, 22:56.
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X