Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изгоряла пътека - повод за притеснение?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Изгоряла пътека - повод за притеснение?

    Здравейте,
    Спря да ми работи АГУ превключвателят/модулът за управление(?) и след като го разглобих видях, че на едната пътека беше прогорял лакът, а след като почнах и да чагъртам видях, че и самата пътека е прекъснала точно до спойката към релето. От другата страна е запоено ето такова реле
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:967944_080456232.jpg
Прегледи:1
Размер:47.7 КБ
ID:6082319

    Пътеката е директно между пинът и релето като след това продължава по другите елементи.

    Уви, снимки направих чак след като свърших с "полагането на мостовете" и полевия тест :

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC05565.jpg
Прегледи:1
Размер:72.7 КБ
ID:6082318

    ( със син цвят съм обозначил крачетата на релето )

    Преди малко закачих модулът и АГУ-то си сработи нормално.

    Та това, което ме притеснява е да не би релето е причина пътеката да изгори или просто платката "толкова си може". Демек да ходя да търся ново реле или да карам докато не спре пак да работи?
    Бтв, свалих релето с намерението да го отворя да видя вътре как е, но уви братята китайци са го капсуловали.
    Прикачени файлове

  • #2
    От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

    Добре са го капсуловали. Така намалява вероятността да се претакова нещо.

    Платката е калпава, няма за какво да се тревожиш освен че ще се прекъсне и другаде.

    Коментар


    • #3
      От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

      Мерси за бързия отговор!
      Еми значи сглобявам го обратно към търговския му вид, утре го закачам и карам до... следващия път .


      / офф - стана ми интересно такова реле как точно се тества?

      Коментар


      • #4
        От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

        Провери какво са ти закачили господата газаджий на това реле.
        Днес сутринта колега се оплака от същото, но при него преди платката е изгорял контакта на релето.
        Оказа се, че през това реле се управляват 3 клапана - защитния на бутилката, основния за газта и клапана на изпарителя.
        Аз не вярвам в чудеса!
        Разчитам на тях!

        Коментар


        • #5
          От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

          Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
          Оказа се, че през това реле се управляват 3 клапана - защитния на бутилката, основния за газта и клапана на изпарителя.
          3 клапана са общо 2 ампера и нещо. Ако това реле не ги издържа има принципен проблем.

          Коментар


          • #6
            От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

            Вероятно причината за 'прогарянето' на пътечката е лош монтаж - релето не е било залепено плътно до платката, и от вибрациите е започнало да отлепя и къса пътечката....
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #7
              От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              3 клапана са общо 2 ампера и нещо. Ако това реле не ги издържа има принципен проблем.
              4 ампера ги мерихме при него.
              Аз не вярвам в чудеса!
              Разчитам на тях!

              Коментар


              • #8
                От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

                При мен се получи така и причината се оказа бубината на клапана на изпарителя. Провери я.

                Коментар


                • #9
                  От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

                  Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                  Провери какво са ти закачили господата газаджий на това реле.
                  Днес сутринта колега се оплака от същото, но при него преди платката е изгорял контакта на релето.
                  Оказа се, че през това реле се управляват 3 клапана - защитния на бутилката, основния за газта и клапана на изпарителя.
                  Ами май и при мен са така ( като знам кои ми монтираха АГУ-то, силно ме съмнява да са сложили клапаните през отделно, външно реле ).

                  Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                  Вероятно причината за 'прогарянето' на пътечката е лош монтаж - релето не е било залепено плътно до платката, и от вибрациите е започнало да отлепя и къса пътечката....
                  При мен тази кутийка седи малко на "висящ монтаж" зад пластмасата под волана ( изкарал съм си ЦК-то с все всетодиодите на централната конзола ) и не би трябвало да се усещат удари или рязки вибрации, но знае ли човек...

                  Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                  4 ампера ги мерихме при него.
                  Как ги мерите? Кабелът от това краче към 12в/маса ( нямам идея какво върви по него ) или цялата консумация на модула?

                  Първоначално публикуван от maverick xlt Преглед на мнение
                  При мен се получи така и причината се оказа бубината на клапана на изпарителя. Провери я.
                  И аз първо си помислих, че трябва да "има нещо" за да изгори пътеката ( макар и самата платка да е некачествена ).
                  Сега се сеща, че онзи ден докато карах ми замириса на изгоряло, но си помислих, че е от нагревателите на огледалата дето ги ползвам веднъж на високосна година.
                  Как се проверяват клапаните - съпротивление? консумация? ... ?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

                    Поне на Ловато клапаните (всичките) са под 0.8 ампера консумация (като са в ред). На тях пише 8 вата което не знам колко е точно ама над 10 едва ли е.

                    При мен наскоро така изгоря бобина на клапан - първо си вдигна консумацията и изгори бушон. После изгори по-як бушон (такъв имах) ама преди това поработи малко. После като тръгнах да гадая видях синята пласмаса на бобината разтечена.

                    Основен фактор при изгарянето на тези бобинки е скокът на напрежение при изключване (мисля си аз...). Теоретично при релето трябва да има един предпазен диод, ама я има, я не.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

                      Токът през клапаните го мерихме с амперметър свързан към +12 и проводника към клапаните.
                      Видя ни се много, разкачихме всикчи клапани, падна на 0. След това с оммер всеки клапан по отделно. Активното съпротивление на всяка от обоините излезе около 9 ома.
                      Няма следи да са нагрявали или да са се топили. Явно толкова си консумират. Ще го помоля момчето да види дали имат маркировка за консумацията.

                      При него е била само с един клапан на газта, след това сменили изпарителя, новия също бил с клапан. Свързали го към първия.
                      Миналата година му сменили бутилката и сондата, на нея също има клапан. Всичко на един извод на управлението без външно реле.
                      Явно контактите на релето са се предали първи. Чува се, че превключва, но не дава контакт.
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

                        Там първи загива защитния диод, защото той е за 1 ампер. После релето няма шанс.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

                          Първоначално публикуван от _kalata_ Преглед на мнение
                          .....При мен тази кутийка седи малко на "висящ монтаж" зад пластмасата под волана ( изкарал съм си ЦК-то с все всетодиодите на централната конзола ) и не би трябвало да се усещат удари или рязки вибрации, но знае ли човек.......
                          Нямах предвид монтажа на кутийката, а монтажа на релето към платката...
                          Релето е достатъчно тежко и има достатъчна инерция да 'бута' крачетата си...
                          Практиката показва, че когато реле (или друг тежък елемент) не е допряно плътно до платката обикновено започва да къса пътечките при вибрации - върху спойките и пътечките действат двупосочни натоварвания...

                          А като е допряно плътно, обикновено усилието е посока 'отлепяне' на пътечката се поема от самата платка, натискана от корпуса на релето, а не от пътечката...
                          Точно за разпределяне на усилието се заливат със смола,лак (или други материали) елементите на платките, работещи под вибрации...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            Нямах предвид монтажа на кутийката, а монтажа на релето към платката...
                            Релето е достатъчно тежко и има достатъчна инерция да 'бута' крачетата си...
                            Практиката показва, че когато реле (или друг тежък елемент) не е допряно плътно до платката обикновено започва да къса пътечките при вибрации - върху спойките и пътечките действат двупосочни натоварвания...

                            А като е допряно плътно, обикновено усилието е посока 'отлепяне' на пътечката се поема от самата платка, натискана от корпуса на релето, а не от пътечката...
                            Точно за разпределяне на усилието се заливат със смола,лак (или други материали) елементите на платките, работещи под вибрации...
                            Разбрах те и първия път .. просто мисля, че след като цялото нещо не е монтирано твърдо за купето, то върху него не деийстват такива ускорения, които да да причинят игра на релето.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Изгоряла пътека - повод за притеснение?

                              Развитие по темата - онзи ден зверска смрад на изгоряло, викам си - това ще да е някъде от вън.. да ама не.. карам, а продължава да смърди.
                              Тръгвам да търся източника... първо под капака, след това в купето... и хоп - изненада. Кутийката пари, не дава да се пипне. Зад моста към релето ( вж. горе снимките ) пластмасата леко покапва.
                              Буксата черна на единия пин, кабелът зад нея се одървил... абе знаете за какво говоря.
                              Пак по старата схема - нов мост и проба... да ама не, този път явно е нещо друго. Проверка на всеки клапан + "емулатора" ( 4 релета + резистори ). Видимо всичко е ок, на съпротивление "уж" са в норми ( 8-15 Ома ).
                              Днес при газаджията се оборудвах с външно реле през бушон директно от батерията, бушон на захранването на кутийката и нова кутийка ( от възможно най-простите ).
                              За сега всичко е ОК, след няколко дена пак ще прегледам клапаните и ще ги замеря на съпротивление.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X