Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разсъждения по управление на дизелова помпа BOSCH

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разсъждения по управление на дизелова помпа BOSCH

    Аз понеже не мога да програмирам такива прости работи, да питам.
    Може ли някой да ми направи управление за дизелово ГНП.
    Заданието е просто.

    Входове:
    1. Температура на водата.
    2. Температура на въздуха в колектора.
    3. Налягане на въздуха в колектора.
    4. Обороти.
    5. Позиция на рейката.
    6. Позиция на педала на газта.

    Изходи.
    1. ШИМ управление на магнита който дърпа реиката. Ако не се лъжа 100тина херца.
    2. Клапан за разтоварване на турбото.

    Как работи дизел няма да ви обяснявам ...'щото не знам.

    Оригиналния комп който ползвам в момента взима собствени решения и алтернативата е или сложно чипосване, или механична помпа.
    Тия възможности не ме устройват по ред причини.
    Ако се ползва по-бързичко процесорче и отделен чип за ШИМа, мисля, че може и да стане.
    Тефчо започна едно подобно нещо ама работата се разсъхна.
    Мерцедес. Редова помпа Бош.

    Идеята не е да стане за 10 лева.
    Това е трън в задника на много Мерцедесаджии.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

  • #2
    От: Как да си спретнем проста електроника със сложен микроконтролер.

    Доста играчка е да напишеш софтуер за управление на двигател. Набиват се едни таблици на зависимост едно от друго, интерполира се по тях, и се получават многоизмерни структури, през които смяташ.
    Като хардуерия не е нещо особено.

    Коментар


    • #3
      От: Как да си спретнем проста електроника със сложен микроконтролер.

      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      Аз понеже не мога да програмирам такива прости работи, да питам.
      Може ли някой да ми направи управление за дизелово ГНП.
      Заданието е просто.

      Входове:
      1. Температура на водата.
      2. Температура на въздуха в колектора.
      3. Налягане на въздуха в колектора.
      4. Обороти.
      5. Позиция на рейката.
      6. Позиция на педала на газта.

      Изходи.
      1. ШИМ управление на магнита който дърпа реиката. Ако не се лъжа 100тина херца.
      2. Клапан за разтоварване на турбото.

      Как работи дизел няма да ви обяснявам ...'щото не знам.

      Оригиналния комп който ползвам в момента взима собствени решения и алтернативата е или сложно чипосване, или механична помпа.
      Тия възможности не ме устройват по ред причини.
      Ако се ползва по-бързичко процесорче и отделен чип за ШИМа, мисля, че може и да стане.
      Тефчо започна едно подобно нещо ама работата се разсъхна.
      Мерцедес. Редова помпа Бош.

      Идеята не е да стане за 10 лева.
      Това е трън в задника на много Мерцедесаджии.
      Сигурен ли си че няма датчик за положението на колянов или разпределителен вал? А освен всичко това, трябва да се управлява и предверението. Сигурен ли си че няма електрически авансатор? Сигурен ли си че няма дюза с датчик?

      ДебиЛомер има ли?

      Датчик за температура на горивото има ли?

      @Ясен: PID-a не е проблем никакъв, по отношение на дължина на кода. Няма умножения в него. Само местене наляво/надясно. Паметта свърши, в момента в който реших да записвам параметрите в EEPROMa. И не стигна примерно за 200 инструкции. Хем гледах асемблерския код, дето излиза от C-то и оптимизирах кода за да го намаля по размер (само от оптимизации кога "слезе" с около 20 процента като размер).
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        От: Как да си спретнем проста електроника със сложен микроконтролер.

        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
        ..... Набиват се едни таблици на зависимост едно от друго, интерполира се по тях, и се получават многоизмерни ........
        Не щем таблици. Такова с таблици си имам. Много мосли и взима решения.
        Няма дебитомер. Има датчик за температурата на нафтата, но не виждам смисъл да се ползва.
        Трябва ми само ограничение на обороти на 5000, поддръжка на празен ход в зависимост от температурата. Пропорционално на педала движение на рейката. Датчика за налягане е само да ограничи турбото. Може да не извади евро5, ама аз това ще го преживея.
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • #5
          От: Как да си спретнем проста електроника със сложен микроконтролер.

          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
          ....Не е лесно да надминеш Бош или Мерцедес, тези компютри ги пишат цели екипи години наред.
          Не искам да ги надминавам. Искам да ги заобиколя. Тия помпи са измислени за да може да се направи това което аз искам да махна. Немам нужда от електронен "авариен режим". Не ме устройва супер страшен, проектиран години, от цели екипи компютър, които след 10мин зор на 5000 об. ми спира турбината и намалява порцията що е сменил режима.
          Авариен режим е кога някоя биела се покаже от картера.Трябва ми имитация на механична помпа.

          ПП ако може да преместиме тоя чат в друга тема.....Ясенеееее...... плЕиииис


          ППП грешка. Тука била на Спарки кошарката. Спаркииииии .....
          Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
          Вальо. О888 557Ч7Ч
          Silverado 1.3 i

          Коментар


          • #6
            От: Как да си спретнем проста електроника със сложен микроконтролер.

            Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
            Не искам да ги надминавам. Искам да ги заобиколя. Тия помпи са измислени за да може да се направи това което аз искам да махна. Немам нужда от електронен "авариен режим". ...
            Има над 90% вероятност да може този режим просто да се изключи през диагностика. Примерно настройвайки температура на сработване 255 градуса, или над 10 000 оборота.

            Коментар


            • #7
              От: Разсъждения по управление на дизелова помпа BOSCH

              Вальо, има ли електрически авансатор, или е механичен? Важно е.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                От: Разсъждения по управление на дизелова помпа BOSCH

                Датчика за температура на нафтата има смисъл да се ползва. Студена гори по-бавно, до колкото помня.

                Я дай някакъв линк с описания и снимки на конкретната помпа, да разгледам.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Разсъждения по управление на дизелова помпа BOSCH

                  Помпата има само магнит който дърпа рейката и датчик за позицията.
                  Е това е една обща схема.





                  Аванса е механичен.
                  Това е оригиналната схемата. Сменете разширението от ****.doc на ****.mdi .
                  Последно редактирано от drukman; 15-01-12, 19:40.
                  Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                  Вальо. О888 557Ч7Ч
                  Silverado 1.3 i

                  Коментар


                  • #10
                    От: Разсъждения по управление на дизелова помпа BOSCH

                    Добре де, какво регулира предверението оригинално? Трябва да има или механичен, или електрически авансатор. DOC файла с word 2010 не се отваря. Качи го в PDF, ако можеш.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Разсъждения по управление на дизелова помпа BOSCH

                      Смених на .mdi, и пак нищо.

                      Вальо, разпечатай я в един PDF и я качи така. То затова тоя стандарт се е утвърдил - защото ако файла е в ред, значи ще се отвори.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Разсъждения по управление на дизелова помпа BOSCH

                        Сложно ми иде тоя pdf. Три страници са. Като .tif е много голямо. Смени разширението веднага след свалянето и отварай с майкрософт документ имиджинг. Има го стандартно в XP или в офиса.

                        Пробай тоя:
                        mb250tdi.doc


                        .... бе ти аутодата нямаш ли? 96-97 250турбодизел C202
                        Последно редактирано от drukman; 16-01-12, 00:12.
                        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                        Вальо. О888 557Ч7Ч
                        Silverado 1.3 i

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X