Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Устойчивост на батерии и акумулатори на студ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Устойчивост на батерии и акумулатори на студ

    Със студа проблема е известен. Ако чиповете са цивилна серия, работят устойчиво до -20, макар че обикновено обявяват -10, за да нямат ядове с рекламации, и то от производствени толеранси. Ако са военни заявяват -50, работи до - 70.
    Слабото място са дисплеите, които обикновено замръзват при -30, и батериите, които вярно мразят студа. По идея под + 18 изобщо няма класическа химия. И пак по идея при 0 градуса капацитета на акумулатора е 0. Обаче електрохимиците са много хитър народ, и измислят някви процеси, така че да поддържат йонните температури и в най измръзналите акумулатори, макар че термодинамичната им температура си е квато има на улицата. Веднъж ми го обясняваха, ама после много ме напиха, и в главата ми остана само каша)) И например в авиацията ги греят с разни грейки, а тоя го спасява изглежда това, че май никога не е съвсем изключен. Нали нещо там постоянно налива в литиевата батерийка на паметта. Ама знае ли човек. Сигурно пак трябва да ида в института по батерийките...

  • #2
    Първоначално публикуван от Стефан
    Със студа проблема е известен. Ако чиповете са цивилна серия, работят устойчиво до -20, макар че обикновено обявяват -10, за да нямат ядове с рекламации, и то от производствени толеранси. Ако са военни заявяват -50, работи до - 70.
    Слабото място са дисплеите, които обикновено замръзват при -30, и батериите, които вярно мразят студа. По идея под + 18 изобщо няма класическа химия. И пак по идея при 0 градуса капацитета на акумулатора е 0. Обаче електрохимиците са много хитър народ, и измислят някви процеси, така че да поддържат йонните температури и в най измръзналите акумулатори, макар че термодинамичната им температура си е квато има на улицата. Веднъж ми го обясняваха, ама после много ме напиха, и в главата ми остана само каша)) И например в авиацията ги греят с разни грейки, а тоя го спасява изглежда това, че май никога не е съвсем изключен. Нали нещо там постоянно налива в литиевата батерийка на паметта. Ама знае ли човек. Сигурно пак трябва да ида в института по батерийките...
    За чиповете има няколко стандарта.
    Данните са орентировачни. Различните производители дават различни данни...
    Commercial 0 С <-> +50 С
    Industrial -20 C <-> +70 C
    Military -40 C <-> +120 C

    LCD-тата замръзват при много по малко от -30 градуса....
    Много малко са тези които могат да работят нормално в отрицателния обхват на термометъра.

    С батерийте положението не е хич розово. По мои наблюдения най издържливи на студ са NIMH акумолатори. А най калпави никел-кадмиевите.

    Коментар


    • #3
      За outdoor оборудване производителите обикновено декларират два вида температурни диапазона - operational и survival. При първия се посочва температурата, до която оборудването може да работи нормално, а при втората (най-често в случаи на обледеняване) - температурата до която апаратурата може да бъде подложена без да настъпят необратими поражения.
      По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

      Коментар


      • #4
        от нашия студ "апаратурата" не може да се развали...

        миналата година си изгубих GSM-a на Пампорово... "преспал" е при -13-14С в снега, а на другия ден по обед ми го върнаха /тракториста дето чисти снега го "изровил" с греблото / 1 час на стайна температура и е като нов /дори и батерията се "зарежда"/

        между другото, всички транзистори, диоди... повечето интегрални схеми работят до -35С... основно процесори, кварцове и т.н. трябва да са индустриален /до -35С/ или военен вариант /-50С/ за да работят със сигурност на студено... Нормалното /комерсиално/ изпълнение са до 0С... Например домашните компютри...
        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

        Коментар


        • #5
          Съгласен съм донякъде за "нашия" студ. Според мен е по-фатално за електрониката е конденза, които се образува при по-ниски температури и може да доведе до късо съединение или корозия. На мен ми се е случвало с телефон забравен за седмица в колата оставена навън през зимата. За полупроводниците е по-опасна високата температура - при +70° силиция "пробива" необратимо и вече е "цял" проводник, а не полупроводник.
          По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

          Коментар


          • #6
            Нищо му няма на нашия студ, нормален си е. Трепе всякаква електроника, не само дисплеи и чипове. И калаят става на прах. Всеки знае че кербоването и рапинговането са гадост освен че са скъпи, обаче никъв тинол не минава през никва военна прийомка. Че някъв битовизъм е издържал на нещо веднъж не прави статистиката.

            Коментар


            • #7
              Нека не прозвучи като реклама

              Но, на пазара вече има "гелов" акумулатор от Бош ...
              Удволетворява всички изисквания за стартов и тягов акумулатор.
              Позволява монтаж и експлоатация в всякакво положение при всякакви условия.
              Ето малко инфо https://htftp.offroad-bulgaria.com/c...sfolder_BG.pdf
              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

              Коментар


              • #8
                майсторите казват "Или е БОШ или е ЛОШ"
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  Казват още: Дойче прецизион!
                  По-добре в Хайлукса, отколкото в хайлайфа...

                  Коментар


                  • #10
                    Само етикета е "дойче"

                    Едни колеги вносители на акумулаторни батерии много настървено ме убеждаваха, че техните са френски... А аз се правя на ударен "искате да кажете, че са ВНОС от Франция"

                    Аз си внасям от Китай, случвало се е да има брак, но пък са 3-4 пъти по-евтини - от 1000бр като изхвърля 10... Затова пък давам гаранция на клиентите...
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      Аз па най-съм патил от Бош и Варта. Не искам и да знам от къде идват. Никога не съм имал ядове с българските, нито от Добрич, нито от Монтана. Левче на ампер, и три години не го знам къде стои. А веднъж имах някъв Американ, не го знам какъв е. Той беше звяр, и работеше и след като някво идиотче в Стара Загора си спря москвича в мене. Мотора влезе в купето, добре че седалките с нас излетяха навънка. Беше слупен, едната крайна клетка все се изливаше и цапаше, само затова го изхвърлих. То колко е цялата Лада, ама я влачеше като електрокар.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X