Идеята на тази тема е лека, по-лека да се конкретизира маршрута до неговия финален вариант (преди тръгване) и да се състави логистичният му план.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Маршрут и план на пътуването.
Свий
Темата е затворена.
X
X
-
От: Маршрут и план на пътуването.
Груб примерен идеален маршрут: България, Африка (до най-южното пристанище на западния и бряг). Прехвърляне с кораб до най-южното пристанище на източния бряг на Южна Америка после нагоре през Централна и Северна Америка - до Аляска. От там прехвърляне с кораб на полуостров Камчатка (или друго по-удобно за достигането на следващата цел пристанище), Езерото Байкал, Монголия, Китай, пак Русия (Владивосток), прехвърляне с кораб до Япония, прехвърляне с кораб до Тайван, прехвърляне с кораб до Филипините, прехвърляне с кораб до Папуа и Нова Гвинея, прехвърляне с кораб до Нова Зеландия, прехвърляне с кораб до Австралия, прехвърляне с кораб до Индонезия, Малайзия (прехвърляне с кораб до Сингапур), Тайланд, Бирма, Бангладеш, Индия (Бутан, Непал), Таджикистан, Узбекистан, Казахстан, Русия, Украйна, Молдова, Румъния, България
Знам, че звучи невероятно, опасно, дълго, безумно скъпо и невъзможно, но може би точно в това се крие възможността да се осъществи подобна "експедиция на експедициите". Ще съм благодарен на всякаква помощ и съвети относно всичко - избор и подготовка на машините и оборудването, съставяне на подробен маршрут и план на пътуването, логистика и т.н. въпроси касаещи всеки аспект на подобна авантюра. Държа да отбележа, че не се търси най-прекия маршрут. Експедицията ще има за цел да посети най-интересното от гледна точка на природни и исторически забележителности (в рамките на възможното), защото идеята на цялото това нещо е да се снима филм в който трябва да се вижда и нещо повече от прашни и кални пътища. Търсеното съотношение ще е 70/30 в полза на асфалта и макадама (там където ги има).
-
От: Маршрут и план на пътуването.
http://www.horizonsunlimited.com/ Сайт на световни пътешественици. Има много информация по всякакви въпроси касаещи дълги и околосветски пътувания.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
На първо четене се сещам за две-три неща...
1) Прецени тръгване и времетраене на движение така, че да се съобразиш с дъждовните периоди и зимите.
2) раздели подготовката на няколко части:
а) маршрут и места за гледане
б) техника и екипировка
в) "здравеопазване"...( ваксини, лекарства, курс/курсове за долекарска помощ и т.н....)
г) тимбилдинг( най-важното!)
Повтаряй си от време на време..."Всичко гениално е простичко, но не всичко простичко е гениално!"
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
Няма да е това началото.... Ще се започне с нещо, като Турция, Иран, Арабски Полуостров и от там у Африката....Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнениеНачалото е БГ-Испания. Ферибот Тенерифе-Танжер. Мароко ти е около 750км с обикалянето на "ценното" там. Аз го смятах 14-18 марокански дни.
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
Дано са спрели да се тепат до тогава тамПървоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнениеНяма да е това началото.... Ще се започне с нещо, като Турция, Иран, Арабски Полуостров и от там у Африката....
П.П. Иран ти е малко далече за Африка. Там по-скоро на връщане да се мине.
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
Хубаво си се сетил и си предложил много добра "мантра", която ще нарека "Мантрата на пилигрима". Относно останалото - на една вълна сме. Идеята е да редувам северното с южното полукълбо така, че максимално да пътуваме при летни условия. Ще се опитам да избягаме и от "мусонните дъждове", където и когато това е възможно, а там където пък е по-добре да се пътува в такива условия, ще ги търсим (на доста места прочетох, че за изнежени европейци като нас, е по-добре при наличието на асфалт, джунглата да се пресича по време на дъждовния сезон - по-малко жега е (която за мен няма да е кой-знае какъв проблем, ако разполагам с достатъчно вода за пиене, но пък почти сто процентовата влажност на въздуха ще ми разгони фамилията), по това време зрее де що има плод, дето става за ядене, и не на последно място - има достатъчно прясна вода, която след необходимата обработка става за пиене. Със сигурност ще съобразя цялата програма с един конкретен етап от пътуването - този в Сибир, само дето не знам, кога е най-добре да се пътува там (лятото е кал до кръста, а зимата е нормално да е поне -30 С...), като единственото нещо което ме вълнува там е да видя езерото Байкал и да хвърля въдица в някоя гъмжаща от риба местна река - между другото, това е част от плана ми за цялото пътуване! Няма само онези дразнители от Дискавъри Чанел и Нешънъл Географик да си правят кефа... Така, че ако има хора запознати с "Особеностите на местния лов и риболов", да не се стискат и да дават акъл.Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнениеНа първо четене се сещам за две-три неща...
1) Прецени тръгване и времетраене на движение така, че да се съобразиш с дъждовните периоди и зимите.
2) раздели подготовката на няколко части:
а) маршрут и места за гледане
б) техника и екипировка
в) "здравеопазване"...( ваксини, лекарства, курс/курсове за долекарска помощ и т.н....)
г) тимбилдинг( най-важното!)
Повтаряй си от време на време..."Всичко гениално е простичко, но не всичко простичко е гениално!"
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
Тук казуса е интересен. Не мога например да ти давам съвет за джунглата в Малайзия, особено след последните разговори с близнака, но пък за другата, Амазонската мисля че грешиш. Жегата в джунглата не е толкова страшна, виж като се отвори небето тогава става мам си джейс. Изчезват пътища с бая метри бетонна основа и хасфалт, там където условно се минава изведнъж се превръща я в река я в езеро. Мисля че съм ти казвал как на сравнително малка, сравнена с баш голямата Амазонка, река, през дъждовният сезон за 24ч. нивото скача с 8/осем/ метра. Най- малък ти е проблемът в джунглата с питейната вода независимо от сезона. През "сухият" всеки ден вали дъжд докато през влажният често забравя да спира. Плодове и разни неща за ядене-целогодишно. Риби в реките обилно, но задължително кукички със стоманен повод че най-лесно кълвящата и много вкусна пираня има бая остри зъбаци. За Сибир също акъл не мога да давам но пък ти знаеш кой да попиташ.Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение... Ще се опитам да избягаме и от "мусонните дъждове", където и когато това е възможно, а там където пък е по-добре да се пътува в такива условия, ще ги търсим (на доста места прочетох, че за изнежени европейци като нас, е по-добре при наличието на асфалт, джунглата да се пресича по време на дъждовния сезон - по-малко жега е (която за мен няма да е кой-знае какъв проблем, ако разполагам с достатъчно вода за пиене, но пък почти сто процентовата влажност на въздуха ще ми разгони фамилията), по това време зрее де що има плод, дето става за ядене, и не на последно място - има достатъчно прясна вода, която след необходимата обработка става за пиене. ..Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
Селска фурна аспух нема. Пак същият.
В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
Mдааа, Сибир !? Май, май и пак май, това е месецът, има все още лед, ама няма вече сняг, ако греша Сибирски да каже, после става киша ииииии мноооого комари, ама наистина мноооого, и гладни , гладни.
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
В пътеписа на моторджиите, специално за Бразилия - точно това пише (казано им от месните и доказано от тях на практика) - по асфалта и през дъждовния сезон, иначе е мор. Разликите в температурите са в порядъка на до десетина градуса (сух/дъждовен сезон), а това при температури от 35-40 градуса си е адски много! Явно наистина "джунгла" с "джунгла" не си прилича и макар незначителни разлики в географската ширина и надморската височина, дават чувствителни разлики в условията..?!! Трябва да се чете още много и с още доста хора, ще трябва да се говори.Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнениеТук казуса е интересен. Не мога например да ти давам съвет за джунглата в Малайзия, особено след последните разговори с близнака, но пък за другата, Амазонската мисля че грешиш. Жегата в джунглата не е толкова страшна, виж като се отвори небето тогава става мам си джейс. Изчезват пътища с бая метри бетонна основа и хасфалт, там където условно се минава изведнъж се превръща я в река я в езеро. Мисля че съм ти казвал как на сравнително малка, сравнена с баш голямата Амазонка, река, през дъждовният сезон за 24ч. нивото скача с 8/осем/ метра. Най- малък ти е проблемът в джунглата с питейната вода независимо от сезона. През "сухият" всеки ден вали дъжд докато през влажният често забравя да спира. Плодове и разни неща за ядене-целогодишно. Риби в реките обилно, но задължително кукички със стоманен повод че най-лесно кълвящата и много вкусна пираня има бая остри зъбаци. За Сибир също акъл не мога да давам но пък ти знаеш кой да попиташ.
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
Аляска - Чукотка (независимо от посоката) през берингово море с МПС, ако ще и Хенри Кисинджър да ти е вуйчо и от NG лично да са се обадили на Путин пак няма да стане или, ако лично Путин е обещал, може и да стане, но до последния момент няма да знаеш дали формалностите на границата ще отнемат седмица, месец или година
Проверено е не веднъж от световно известни пътешественици.... Сибир, ако искаш да го атакуваш от изток варианта ти е през Владивосток (разбирай изход от Япония, Филипините...)
Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
Абе има една такава работа... Ровя като луд из нета вече две седмици и стигнах до извода, че от Аляска освен рибарски корабчета, танкери и кораби за насипни товари, друго не отплава (не само към Русия, ами въобще). За първите е ясно защо и как плават, а вторите пътуват основно до дестинации на западното крайбрежие на САЩ, превозвайки нефт и полезни изкопаеми (руди). Отделно от това, наистина в Далечния Изток на Русия нищо по-на север от Владивосток не може да се използва за нуждите на пътуването и то не само заради митнически или други бюрократични проблеми. Просто поне аз не мога да открия редовни линии за превоз на контейнери (не само от САЩ) до друг руски порт в този регион, а "бутикова" транспортна услуга (да се плати на някой да качи джипа на борда - Венци (малкия) онзи ден качи едно клипче с руски кораб превозващ японски коли втора употреба точно до Владивосток, които изпопадаха всичките в морето:http://www.offroad-bulgaria.com/show...90#post2249890) би струвала "майка си и баща си" или би била прекалено рискована (може би, единственото място в света където ще е фатално да загубим джипа и целия си багаж, и оборудване е именно там - в Сибир). Ще поровя още малко в търсене на варианти, като най-вероятния е, джипа да се качи в контейнер за Австралия, някъде в Канада (все още се надявам, че ще открия опция от Аляска). От там (Австралия) в обратен ред, през Нова Зеландия (а ако има превоз най-добре ще е да се започне от тук и после през Австралия), Папуа и Нова Гвинея, Индонезия, Малайзия, Филипините, Тайван, Япония, Русия - Владивосток (сибирски етап), Монголия, Китай, Виетнам, Камбоджа, Тайланд, Бирма, Бутан (дай Боже, че там раздават само по 12 000 визи за чужденци годишно), Индия и си караме по първоначалния маршрут нататък...Ще се действа според реалностите, а не според желанията - това е повече от ясно.Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнениеАляска - Чукотка (независимо от посоката) през берингово море с МПС, ако ще и Хенри Кисинджър да ти е вуйчо и от NG лично да са се обадили на Путин пак няма да стане или, ако лично Путин е обещал, може и да стане, но до последния момент няма да знаеш дали формалностите на границата ще отнемат седмица, месец или година
Проверено е не веднъж от световно известни пътешественици.... Сибир, ако искаш да го атакуваш от изток варианта ти е през Владивосток (разбирай изход от Япония, Филипините...)Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 29-07-13, 07:54.
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
http://www.fesco.ru/en/clients/schedule/
Канада /Ванкувър/ до Русия
От ходенията ми из Аляска и Канада- всичко се транспортира с барджи. Ще направя двойно гамбони чупка с винт, ако намериш нещо директно от Аляска до Русия. Най северното Канадска пристанище товарещо контейнери на кораби е Принц Руперт. На един ден с лодка е от Кетчикан. С кола не знам, там много пътища няма. На много места в Аляска можеш да си натовариш колата на барджа и да ти я доставят до Сиатъл или Ванкувър.
http://www.lynden.com/aml/
Коментар
-
От: Маршрут и план на пътуването.
На там вървят нещата... Освен да ровя из нета, навъртях и доста телефони. Най реалното според хората е, когато стигнем до горе, на място да се търсят варианти, защото толкова напред във времето никой не иска да се ангажира с нищо, дори и с опцията - да се плати някакъв аванс предварително.Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнениеhttp://www.fesco.ru/en/clients/schedule/
Канада /Ванкувър/ до Русия
От ходенията ми из Аляска и Канада- всичко се транспортира с барджи. Ще направя двойно гамбони чупка с винт, ако намериш нещо директно от Аляска до Русия. Най северното Канадска пристанище товарещо контейнери на кораби е Принц Руперт. На един ден с лодка е от Кетчикан. С кола не знам, там много пътища няма. На много места в Аляска можеш да си натовариш колата на барджа и да ти я доставят до Сиатъл или Ванкувър.
http://www.lynden.com/aml/
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар