Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво прави един автомобил (джип) "експедиционен"?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво прави един автомобил (джип) "експедиционен"?

    Отварям тази тема с ясното съзнание, че ще има много за и против "високопроходимост, място за багаж, със или без палатки на покрива, какво наричаме експедиция и т.н.
    Имайки пред вид, че хората обикаляха Европа, че и света с трабантче, имайки предвид, че понякога не можеш да отидеш на 5 метра без страхотно подготвена машина с 42" бутонки и имайки пред вид, че за експедицията е важна целта. Средствата и начина за постигане на целта могат да са различни и т.н. и т.н.
    Първоначално (всеки гледа от собствената си камбанария) разглеждах проектите за "най-добър" експедиционен джип и си мислех да направя проект на базата на Витара дълга база, но се замислих, че не знам какво значи "експедиционен джип" според ... моите (вашите) разбирания?.!?
    може би най-важното е автомобила да те откара и да те върне, а от тук натам???
    Нека тези който са пътували на експедиции кажат...
    Въобще, мнооого объркана работа, а?

    една подобна тема без много отзиви ...
    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=27162
    Последно редактирано от upi; 03-11-08, 21:13.
    Ако не свършва добре, значи не е свършило!
    0888 315 794
    LZ1UPI
    A1 (Rh+)

  • #2
    До: Какво прави един автомобил (джип) "експедиционен"?

    Най-добрата машина за конкретна експедиция е подготвената за конкретната експедиция. Отиваш до точка Х, виждаш от къде ще минеш, планираш според това. После я изхвърляш. За следващата започваш всичко от начало. В най-добрия случай подържаш автопарк от няколко и избираш подходящата според случая. Например УАЗ за руския север, Тойота за централна Африка, Нисан с огромни гуми за Лапландия и т.н. Приложимо е обаче само за експедиции с голям бюджет.

    За "сиромаси" остава само възможноста да оборудват една до колкото може универсална, като в последствие съобразяват и маршрутите с нея.

    Правилният начин за планиране е да допуснеш, че ще се развали всичко, което е възможно да се развали. Така че първите 3 най-важни точки при избора са:

    1. Да се намират резервни части по маршрута.
    2. Да се намират резервни части по маршрута.
    3. Да се намират резервни части по маршрута.

    За в България и ЕС е ясно, че става всичко. Според проучванията на Венци(на когото вярвам в случая) за останалия свят това са Тойота и Нисан. Ако изключим америките може и Ленд Ровър.

    Моята лична философия е, че именно по тази причина колата трябва да е колкото се може по-близо до заводската комплектация. Ако можеш да минеш без усилено окачване, още по-добре. Но както ми посочиха в една тема, която пуснах в този раздел, по-важната му функция е увеличаване на товароносимоста, така че смяташ килограмите, които ще вземеш и не ти ли стигат, нямаш избор.

    Другото важно нещо е надежност. В широкият смисъл. Да, хубаво ще е нищо да не се поврежда, но пак трбва да планираш, все едно каквото лошо може да се случи, ще се случи. Така че надежност означава да можеш да закрепиш нещата и да се придвижиш известно разстояние и с проблем(към теглото трябва да се включат и най-необходимите резервни части). Включително и най-вече да не се оплаква от зверски некачествено гориво, намаляло масло, задръстени филтри, малко вода в охлаждащата система. В това отношение шнохелът е важен, не само заради водни препятствия, пази и от прахоляк.

    Проходимоста е относително понятие. В зависимост от нея си планираш и маршрута, обикновено между две точки винаги имаш избор между няколко пътя с различна тежест. От една страна е добре колкото повече, толкова повече, но в никакъв случай не трябва да се прекалява, а да се търси оптимален вариант, имайки предвид, че повечето движение ще е по асвалт. Траял машините обикновено ги карат на колесари...

    Какво още е хубаво да има? Обезопасяване. Усилени брони, евентуално защитна клетка, фолио на стъклата. Многоточковите колани не мисля, че са добра идея. На дълъг път снижават комфорта. Да, при хиляди километри, колкото по-комфортно, толкова по-добре. Стига да не означава компромиси с надежноста. Тя е за предпочитане.

    Лесно достъпно място за спане. Разпъването и сгъването на палатка всеки ден, смъртно изморен, не че не може, но е хубаво да се избегне. Така че палатката за покрив или възможноста да се превърне багажника в спалня, не е никак лоша идея.

    Лебетката е малко спорен аксесоар. Когато си в колона от джипове обикновено има кой да те дръпне, но има и специфични обстоятелства, а и имането не е като нямането...

    Обобщено - надежна машина, с лесно откриваеми по света части, обезопасена, с разумно голям размер гуми и някои функционални подобрения.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #3
      До: Какво прави един автомобил (джип) "експедиционен"?

      Това че освен да стигне и да се върне технически, трябва да може да осигурява живота на екипажа си дълго време.

      Коментар


      • #4
        До: Какво прави един автомобил (джип) "експедиционен"?

        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
        1. Да се намират резервни части по маршрута.
        2. Да се намират резервни части по маршрута.
        3. Да се намират резервни части по маршрута.

        За в България и ЕС е ясно, че става всичко. Според проучванията на Венци(на когото вярвам в случая) за останалия свят това са Тойота и Нисан. Ако изключим америките може и Ленд Ровър.
        Тошко, нещо си в грешка, и в двете Америки има достатъчно начини да си отремонтираш Ленд Ровъра. Тойота и Нисан са популярни марки, но що касае истински джипове, нещата по обслужване са дори равностойни. Питай Хънтъра, той е живял в Еквадор, ще ти разкаже. И на Венци ще обясни.
        LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
        www.ADV-Bulgaria.com

        Коментар


        • #5
          До: Какво прави един автомобил (джип) "експедиционен"?

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Това че освен да стигне и да се върне технически, трябва да може да осигурява живота на екипажа си дълго време.
          Стефане, доста добре звучи това, ама какво включваш в "осигурява живота на екипажа"?
          Тодоре, доста синтезирано и ясно - мерси.
          Ако не свършва добре, значи не е свършило!
          0888 315 794
          LZ1UPI
          A1 (Rh+)

          Коментар


          • #6
            До: Какво прави един автомобил (джип) "експедиционен"?

            Нищо от горенаписаното. Някви безсмислени самодейни подробности.
            Искаш ТТЗ за рейдов автомобил ли? Може. Кажи за коя част на сушата го искаш, за колко време и колко души.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X