Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Резервни части при дълги преходи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Резервни части при дълги преходи

    Нека тук да обсъдим какви резервни части е възможно да потрябват при един по-сериозен преход, каква е вероятноста да потрябват и до колко е обосновано да ги носим.

    Можем да ги разделим условно на

    1. Двигател
    2. Трансмисия и деференциали
    3. Окачване
    4. Гуми и джанти

    Аз за сега съм изкючително оскъден

    1. Алтернаторен ремък
    2. х
    3. Основен лист от заден ресьор (който при екстремна ситуация става и за преден)
    4. х

    Разбира се има значение от конкретния автомобил. В случая моя е бензинов, карбуратор, парт- тайм, цели мостове, ресорно окачване.
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

  • #2
    До: Резервни части при дълги преходи

    Интересно ми е за какво ти е резервният лист?Аз също съм на ресьори,но след вчерашното бачкане( и то в сервиз на подемник) не съм много сигурен дали това може да се случи на пътя...Не,че е невъзможно,но си е ебати хамалогията...А иначе темата е много интересна...
    08седемшест5едно513четири

    Коментар


    • #3
      До: Резервни части при дълги преходи

      -=ДВИГАТЕЛ=-

      Аз бих добавил задължително подходящите размери маркучи, за вода, за масло, вакуумни, те поне не заемат място защото всичко влиза един в друг

      Задължително набор от скоби за по-горните цели...

      Предпазители, поне 2-3 броя от всеки ампераж...

      Купих си и една ролка не знам как се нарича, нещо като ламаринена шина широка 15-20 мм дебела малко под 1 мм, с отвор през 5-10 мм, това става да стегнеш ресор, става вместо скоба за гумен маркуч, има поне милион приложения, не заема място и е под 20 лева като цена...

      Кабели дебели имам на компресора 10 метра при нужда стават и за основни, кабели други имам 2-3 цветни ролки около 1,5-2 мм налагат се често ...

      Кабелни обувки, накрайници, клеморед...

      Силикони

      -=ГУМИ&ДЖАНТИ=-

      Набор за вулканизация, аз лично съм лепил пробити гуми с нож, без грижи, а съм виждал Голди да оправи срязана напречно гума по страничния борд, поне 60-70 мм дълъг срез, поправи я с фитили на място, е не изкара дълго но за ситуация става...

      За джанти, ви трябва чук ) и хубав компресор за забортиране...

      -=ДРУГИ=-

      Ножовки, пили задължително няколко размера и форми, с пила и ножовка съм правил такива чудеса бедна ви е фантазията, като няма друго съм пробивал 2-3 мм метал с отвертка после разширявах отвора с пила а за напасване на разни части съм пилил с часове ама като няма избор и си притиснат от неволята... който има товароносимост да си носи генератор и ел. инструменти аз нямам и нося механични прости неща...

      Въже, канап, яхтено въже, безброй приложения особено в комбинация със силикон става на О пръстени и на какво ли не...

      Първоначално публикуван от valio_stoilov Преглед на мнение
      Интересно ми е за какво ти е резервният лист?Аз също съм на ресьори,но след вчерашното бачкане( и то в сервиз на подемник) не съм много сигурен дали това може да се случи на пътя...Не,че е невъзможно,но си е ебати хамалогията...А иначе темата е много интересна...
      С малък хидравличен крик от 20 лева и един хай джак ресор се сменя за една пура от 5-6 лева време

      Правено няколко пъти на ДЖИЙП а Самурая е доста по-лек
      Последно редактирано от BatGeorgeone; 05-07-08, 08:14.
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #4
        До: Резервни части при дълги преходи

        Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
        Нека тук да обсъдим какви резервни части е възможно да потрябват при един по-сериозен преход, каква е вероятноста да потрябват и до колко е обосновано да ги носим. ...
        Първо, какво значи "по-сериозен преход"? Едно е, примерно, 1000 км из България, съвсем друго - из Долен Бимбинистан. Eдно е преход, при който се кара по леки пътища и се избягват всякакви "заигравки", съвсем друго е каране със здрав ОФФ ...

        При всички случаи обаче, при "по-сериозен преход" ще бъдеш силно ограничен във възможностите си да помъкнеш резервни железа. Защото ще ти трябва място за багаж, който със сигурност ще ти трябва ежедневно. Примерно, при прехода от София до морето миналата година не е като да имах много останало място за резервни части след като трябваше да напъхам вътре 2 палатки, 3 спални чувала, личен багаж на 3 души за 9 дни, резервна вода и хранителни продукти + друг инвентар.

        Освен това, не съм убеден, че ще може да се направи някакъв общовалиден за всякакви марки и модели списък с части, които е "вероятно да ти потрябват". Все пак, всеки джип си има някакви специфични слаби места.

        За мен най-важното е добрата предварителна подготовка на машината. Когато всичко е прегледано и всички забелязани проблеми са отстранени, можеш спокойно да минеш без ядове стотици километри по черно, като вдигането на капака и лягането под колата са само за протоколен оглед за всеки случай.
        Иначе, един недооправен тампон на раздатката може да те остави без кардан на неподходящо място в най-неподходящия момент, а с недооправена горивна система можеш да си седиш насред гората без горивмо, въпреки пълния резервоар ...
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #5
          До: Резервни части при дълги преходи

          Ясно е че темата е обща.... Искам само да конкретизираме частите, не инструменти. И то не какви де е части, а такива без които си оставаш на място. За предварителната подготовка е пределно ясно, но това определено няма да то помогне ако поднеш в скрита дупка с 40км/ч и си счупиш основния лист на ресьора. Това не зависи от теб или от подготовката на джипа. Нямаш с какво да го заместиш този ресьор освен с дърво от гората . Или ако си удариш раздатката и и скъсаш чисто новите тампони (е това с тел или въже можеш да го закрепиш).

          Жоро добър списък си дал. За маркучите е добра идея но мисля, е по добра идея самовулканизираща лента и дък тейп. За скобите съм обсолютно - ЗА. Не само пре двигателя а и на други маста са вършили работа. Кабели - ЗА. За инструментите можем да обсъдим в друга тема.

          До Вальо - че хамалогия е хамалогия, но за час с хай-джек си го свършил.

          Да обощим до тук.

          Двигател: алтернаторен ремък, маркуч маслоустойчив, скоби, предпазители, кабели

          Трансмислия : гумени тампони

          Окачване: основен ресорен лист

          Гуми: набор за вулканизация
          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
          Drag Grand Canyon Daily
          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
          LZ1JYM

          Коментар


          • #6
            До: Резервни части при дълги преходи

            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
            ... За предварителната подготовка е пределно ясно, но това определено няма да то помогне ако поднеш в скрита дупка с 40км/ч и си счупиш основния лист на ресьора. Това не зависи от теб или от подготовката на джипа. Нямаш с какво да го заместиш този ресьор освен с дърво от гората . Или ако си удариш раздатката и и скъсаш чисто новите тампони (е това с тел или въже можеш да го закрепиш) ...
            Лошото е, че списъкът на възможните повреди може да стане много дълъг и, ако се опитваш да си готов за всяка мислима ситуация, след теб ще трябва да върви един бус с резервни части (а за него кой ще ги вози - не знам ).
            Защото можеш да счупиш не само основния лист на ресора. Ами това карета, полуоски, пък и диф, ако си по-способен ...
            Че кормилна щанга, че напречна , без амортисьор(и) можеш да останеш, някой клон може да се завре на неподходящо място и да направи на салата ремъци и перката на вентилатора, а оттам и радиаторът може да даде фира ...
            Ами я си представи, че тръгнеш да сменяш гума по тъмно и непредпазливо си загубиш гайките (особено, ако има напр. сняг или шума) или пък гайките се саморазвият и изхвърчат нанякъде, а в допълнение джантата ти къса шпилките. Историята не е като да не познава такива случаи. Значи, трябва да туриш в резервата не само гайки, ами и някоя и друга шпилка.
            И така, малко по-малко току виж си установил, че колата е пълна с резервни железа и инструменти, а за тебе и багажа ти не е останало място ...

            А, в крайна сметка, по закона на Мърфи, ще вземе да стане точно това, за което не си готов. Ей ти примерче - постоянно си нося в гората компресор и комплект за лепена на гуми. Т.е. смятах се за готов да посрещна проблеми в тази насока. Е да де, ама един хубав ден гумата не се спука или разбортира, ами просто откъснах вентил и всичката ми подготовка се оказа недостатъчна, защото не си носех резервни вентили ...

            Така че, не се вживявай чак толкова!
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #7
              До: Резервни части при дълги преходи

              Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
              Лошото е, че списъкът на възможните повреди може да стане много дълъг и, ако се опитваш да си готов за всяка мислима ситуация, след теб ще трябва да върви един бус с резервни части (а за него кой ще ги вози - не знам ).
              Защото можеш да счупиш не само основния лист на ресора. Ами това карета, полуоски, пък и диф, ако си по-способен ...
              Че кормилна щанга, че напречна , без амортисьор(и) можеш да останеш, някой клон може да се завре на неподходящо място и да направи на салата ремъци и перката на вентилатора, а оттам и радиаторът може да даде фира ...
              Ами я си представи, че тръгнеш да сменяш гума по тъмно и непредпазливо си загубиш гайките (особено, ако има напр. сняг или шума) или пък гайките се саморазвият и изхвърчат нанякъде, а в допълнение джантата ти къса шпилките. Историята не е като да не познава такива случаи. Значи, трябва да туриш в резервата не само гайки, ами и някоя и друга шпилка.
              И така, малко по-малко току виж си установил, че колата е пълна с резервни железа и инструменти, а за тебе и багажа ти не е останало място ...

              А, в крайна сметка, по закона на Мърфи, ще вземе да стане точно това, за което не си готов. Ей ти примерче - постоянно си нося в гората компресор и комплект за лепена на гуми. Т.е. смятах се за готов да посрещна проблеми в тази насока. Е да де, ама един хубав ден гумата не се спука или разбортира, ами просто откъснах вентил и всичката ми подготовка се оказа недостатъчна, защото не си носех резервни вентили ...

              Така че, не се вживявай чак толкова!
              Всичко което си написал е абсолютно вярно, но точно за това съвсем не е лишена от смисъл дискусията какво точно да вземеш и какво не. Именно защото е очевидно, че не можеш да вземеш всичко. То и всички лекарства които може да ти потрябват в планината не можеш да помъкнеш, но си носиш аптечка с точно определени, нали
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #8
                До: Резервни части при дълги преходи

                Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                Лошото е, че списъкът на възможните повреди може да стане много дълъг и, ако се опитваш да си готов за всяка мислима ситуация, след теб ще трябва да върви един бус с резервни части (а за него кой ще ги вози - не знам ).
                Защото можеш да счупиш не само основния лист на ресора. Ами това карета, полуоски, пък и диф, ако си по-способен ...
                Че кормилна щанга, че напречна , без амортисьор(и) можеш да останеш, някой клон може да се завре на неподходящо място и да направи на салата ремъци и перката на вентилатора, а оттам и радиаторът може да даде фира ...
                Ами я си представи, че тръгнеш да сменяш гума по тъмно и непредпазливо си загубиш гайките (особено, ако има напр. сняг или шума) или пък гайките се саморазвият и изхвърчат нанякъде, а в допълнение джантата ти къса шпилките. Историята не е като да не познава такива случаи. Значи, трябва да туриш в резервата не само гайки, ами и някоя и друга шпилка.
                И така, малко по-малко току виж си установил, че колата е пълна с резервни железа и инструменти, а за тебе и багажа ти не е останало място ...

                А, в крайна сметка, по закона на Мърфи, ще вземе да стане точно това, за което не си готов. Ей ти примерче - постоянно си нося в гората компресор и комплект за лепена на гуми. Т.е. смятах се за готов да посрещна проблеми в тази насока. Е да де, ама един хубав ден гумата не се спука или разбортира, ами просто откъснах вентил и всичката ми подготовка се оказа недостатъчна, защото не си носех резервни вентили ...

                Така че, не се вживявай чак толкова!
                Много си прав! Ясно е че все нещо няма да имам и със ремарке даже да тръгна.

                Но аз все пак съм решил, че има неща които може да потрябват. Специално за ресьора, съм виждал не на едно място да е задължителен като резервна част при по дълъг преход. Това е голямо предимство на този тим окачване. Простотата. Далеч съм от мислълта, че ако бях с пружини чях да помъкна носач и пружина (не че и това не e правено). Другите неща, за сега, не надвишават обема на 2л бира.
                Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                Drag Grand Canyon Daily
                Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                LZ1JYM

                Коментар


                • #9
                  До: Резервни части при дълги преходи

                  Да добавим и още една графа "Общи"

                  Двигател: алтернаторен ремък, маркуч маслоустойчив, скоби, предпазители, кабели

                  Трансмислия : гумени тампони

                  Окачване: основен ресорен лист

                  Гуми: набор за вулканизация

                  Общи: Запас от моторно, трансмисионно масло, спирачна течност, изолирбанд, дък тейп, самовулканизаираща лента, тефлонова лента, болтове, гайки и др. дреболии
                  Последно редактирано от Jimi; 05-07-08, 23:54.
                  Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                  Drag Grand Canyon Daily
                  Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                  LZ1JYM

                  Коментар


                  • #10
                    До: Резервни части при дълги преходи

                    Съгласявайки се с Чавдар, наистина е абсолютно прав аз леко сменям посоката:

                    - в електронен формат или на хартия, в защитен вид, манюал+серийни номера на джипката, дори и да си Тамбукту там има DHL и TNT и при нужда всяка част невъзможна за изработка или ремонт на място може да бъде доставена...трябва да се добави и кредитна карта точно тук ...това например може да бъде и СД карта(работи на телефон, ПДА, комп) с размера на нокът или книжка голямо колкото 2 банички, кой както реши...

                    С оглед на това наистина къде ще се ходи, аз мисля в Европа е безмислено да се носят части, освен гореописаните, защото те са колкото да те изкарат на асвалта ако си кривнал или да стигнеш до първото село/град...после дори от БГ може да се достави всичко за 2-3 дни дори и за по-малко от 24 часа по автобуса, една чанта с части до Германия струва 5-10 евро

                    Виж в Азия и/или Русия бирата е друга и сисъка май трябва да набъбне

                    Вчера срешнах в ПИРАТа едно много мъдро мнение на един янки - ходете с такова каквото се кара най-масово в областа, Русия УАЗ, Африка зависи може би ЛР, Нисан, Тойота ... Азия не знам... Л.Америка не знам ... те затова и хорицата караха предимно МОГ, щото Мерцедес има навсякъде или техните си Шевита, ДЖИЙП и т.н. щото пък разчитат на DHL&TNT... говоря за експедиции от над 3-4-5-10 к в страни където се "асвалтира" с грейдер и където няма много "магистрални телефони"...

                    За мен аз съм си решил на дълги преходи из Европа и близка Азия няма да товаря джипа си като муле - имам си ремарке за това... и части няма да мъкна, инструменти да но части не...

                    Моите две стотинки...
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Резервни части при дълги преходи

                      За каране в БГ един добре зареден GSM ти е предостатъчен
                      Луд умора нема,само се поти!!!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Резервни части при дълги преходи

                        Още малко неща ще добавя в списъка

                        Двигател: алтернаторен ремък, маркуч маслоустойчив, скоби, предпазители, кабели, свещи, дистрибуторна капачка, палец, бензинов филтър, бобина

                        Трансмислия : гумени тампони

                        Окачване: основен ресорен лист

                        Гуми: набор за вулканизация

                        Общи: Запас от моторно, трансмисионно масло, спирачна течност, изолирбанд, дък тейп, самовулканизаираща лента, тефлонова лента, болтове, гайки и др. дреболии
                        Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                        Drag Grand Canyon Daily
                        Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                        LZ1JYM

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X